ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
بخشی از متن:
ppt بررسی استاندارد های معماری ترمینال اتوبوس - 76 اسلاید
استاندارد های ترمینال
تاریخچه پایانه در ایران
پایانه ها :
الف: پایانه های مسافری
اصولی که در طراحی پایانه ها اهمیت ویژه دارند:
عملکرد های پایانه:
عوامل مؤثر در سیستم عملکرد پایانه :
عناصر متحرک:
دیاگرام های ارتباطی عناصر متحرک و انواع حرکت:
دیاگرام الف:
دیاگرام ب:
دیاگرام ج:
بررسی فضاهای مورد نیاز و شرح استانداردهای مربوطه:
به طور کلی پایانه های مسافری جاده ای، از بخش های زیر تشکیل شده اند:
1- سکوها:
سکوهای خطی :
سکوهای دندانه دار:
سکوهای زاویه دار:
سکوهای میان گذر:
2- سالن
3- امور اداری ، نیروی انتظامی و شرکت های حمل و نقل
بخش انتظامی
شرکتهای حمل ونقل
4- خدمات رفاهی مسافران ورانندگان
5 – خدمات جانبی خودروها
رئوس کلی این خدمات عبارتنداز :
خودروی طرح :
6- پارکینگ ها
انواع توقفگاه خودروهای طرح :
2- پارکینگ با زاویه پارک 45 درجه نوع :
3- پارکینگ با زاویه پارک 60 درجه :
- پارکینگ با زاویه پارک 90 درجه :
فضاهای باز و دسترسی ها
ورودی ها ، خروجی ها و مسیرهای ارتباطی با شبکه راه های درون شهری
محسبات سطوح زیر بنا
1-سکوهای ورودی و خروجی ترمینال :
1-2-2 ساختمان اصلی ترمینال
تعاونی های فروش بلیط :
فضای پشت غرفه های فروش بلیط:
بخش اداری :
خدمات بهداشتی و نماز خانه:
چایخانه
رستوران
1-2-3- بخش خدمات و سرویس ترمینال
1- باس واش :
قسمت تعمیر گاههای اتوبوس :
2- خدمات فنی :
3- فضاهای جنبی :
1-2-4- پارکینگ و مستحدثات روباز :
پارکینگ اتوبوس های برون شهری، مینی بوس و سواری:
موتور خانه و تأسیسات مرکزی:
برنامه فیزیکی پروژه
منابع