پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

تحقیق بررسی جامع یونان از نظر فرهنگی اجتماعی و معماری

دانلود تحقیق بررسی جامع یونان از نظر فرهنگی اجتماعی و معماری

تحقیق بررسی جامع یونان از نظر فرهنگی اجتماعی و معماری
تحقیق بررسی جامع یونان از نظر فرهنگی اجتماعی و معماری
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: zip
حجم فایل: 0
قیمت: 83360 تومان

بخشی از متن:

دانـلـود تـحقیـق بـا عـنـوان بررسی جامع یونان از نظر فرهنگی اجتماعی و معماری،

بخشی از متـنِ ایـن تـحقیـق :

مقدمه:
قبل از بیان هر موضوعی در ارتباط با هنر یونانی باید بدانیم که مشکلات بسیاری در پژوهش این هنر وجود دارد. اول اینکه باقمیاندة‎ هنر یونان که منبع معتبری است به وضع اسفناکی ناقص و نارساست، دوم اینکه کپیه‎هایی است که در زمان رومیان از روی پیکره‎های مهم و معروف ساخته شده و بدون وجود آنها بسیاری از شاهکارهای پیکره سازی بکلی برماناشناخته می‎ماند و این کپیه‎ها خود مشکل تازه‎ایست که به تقین نمی‎توان گفت آنها از روی اصل باشد، بخصوص در مواردی که چند کپیه از یک اصل داریم و اختلافات جزیی دارند و منبع سوم مجموعة آثار ادبی است، یونانیان نخستین قومی بودند که شرح زندگی و آثار هنرمندان خود را مفصل به نگارش درمی‎آورند و گزارشهای آنان که مشتاقانه توسط رومیان گرد آمد و به ما رسید معلوم می‎شود که آنها معماری نقاشی و پیکره تراشی را مهمترین مظاهر تمدن خود می‎دانستند. در آثار هنری یونان بخصوص در پیکره تراشی آنان توجة بیشتری به هنر انسان نسبت به تمدنهای قبلی شده است، اشارة ما در این تحقیق به زن یونان است و تأثیر زن بر پیکره تراشی و معماری یونان بررش شده است.

Image result for ‫یونان باستان‬‎
 
اوضاع طبیعی و جغرافیایی یونان:
ابتدا به وضعیت طبیعی و جغرافیایی یونان می‎پردازیم تا بتوانیم سرزمینی که از نظر حاصلخیزی زمین و معادن در وضعیت خوبی قرار نداشته چطور به اوج تکامل رسیده است، سرزمینی که فرهنگ و تمدن یونان در آن شکل گرفت از یونان و جزایر یونانی تشکیل شده بود که عبارت بودند از یونان شمالی، مرکزی و جنوی (یلوپونز) و همچنین مراحل شمالی و شررقی دریای اژه.
بطور خلاصه شبه جزیره یونان که در حدود چهارصد کیلومتر طول و سیصد کیلومتر عرض داشته اولاً بعلت کوهستانی بودن، فقط یک پنجم آن قابل سکنی و مستعد کشاوزی بوده ثانیاً بطور کلی آب و هوای گرم و خشک داشته و ثالثاً وضع سواحی آن بالنسبه مساعد و کار رفت و آمد کشتی‎ها و مهاجرت اقوام را تسیهل میکرده است.
در چند جزیره از مجمع‎الجزایر مانند پاروس و آتیک علاوه بر معادن سنگ آهن، مس و نقره، کوههایی از سنگ مومر موجود است. که قابل تراش و تغییر شکل است سلسله جبال پانتکیک و هیمت که در جزیرة آتیک واقع است از این نوع سنگ تشکیل یافته است. میان سایر ملل بویژه مصریها ممتاز بوده‎اند. از لحاظ منابع زیرزمینی نیز وضع یونان خوب نیست، بنابراین صنعت و کشاوزی در آن رواجی نیافته است، زندگی مردم بیشتر از راه
از لحاظ منابع زیرزمینی نیز وضع یونان خوب نیست و بنابراین صنعت و کشاورزی در آن رواجی نیافته زندگی مردم بیشتر از راه گله‎داری میگذشته بعلاوه موقع جغرافیائی یونان، بتوسعه بازرگانی کمک شایانی کرده با اینحال تمام مردم زندگی کوچک و مختصری داشته و کمتر اتفاق میافتاد که کسی همة وسایل آسایش را بحد کافی در اختیار داشته باشد، این عسرت و تنگدستی و ناسازگاری طبیعت را، نبوع فکری یونانیان قدیم جبران کرد و سرزمین یونان را بصورت یک از کشورهای غنی و ثروتمند جهان درآورد.

Image result for ‫اوضاع طبیعی و جغرافیایی یونان‬‎

اوضاع سیاسی، اجتماعی، اقتصادی:
وضعیت جغرافیایی و وجود دریا و کوه تغییراتی را بر روی اوضاع سیاسی، اجتماعی و اقتصادی یونان گذاشته است و باعث شده که در بخشهای مختلف یونان دولت شهرهای کوچک مستقلی شکل گیرد که از یک سو دریا و از سوی دیگر کوهستانهای صعب العبور مانع از آن بودند که این دولت شهرها مورد تهاجم قرار گیرند، امتیاز دیگر این قوم رهابودن از بند موهومات و استبداد حاکمان می‎باشد.
یونانیان از نخستین عصری که تاریخ از آنها نام برده است تفاوت شخصیت نمایانی با سایر ملل داشته‎اند، اینان مردم آزادمنش دوستدار تنوع و تشنة تعالی و پیشرفت بوده‎اند و هرگز دربند و زنجیر سنتهای ظالمانه به حبس ابدی تن در نداده‎اند، حتی مذهب هم نتوانست به آزادی خوای این ملت تخطی کند.
رمان یونانی همیشه حکومت خودگردان بود. تراژدی تاریخ یونان ناشی از این بود که دولتشهرهای یونان نمی‎توانستند قلمروهای سیاسی جداجدا را مطیع چنان فدراسیون ثابت دلخواهی کنند که بتواند کل جهان یونان را دربرگیرد و پایانی باشد بر جنگ و ستیزهایی مزمن که نیروی دولتشهرهای جداگانه را تحلیل می‎برد و سرانجام نیز اسباب ذلت و انقیادشان را فراهم کرد. ت ازمان اسکندر کبیر هیچ نشانی از فکر خدا – شاه، مطابق الگوی مصر با بین النهرین، در تاریخ یونان نبود. در حالی که اهالی مصر و بین‎النهرین تاریخشان را برحسب دوره‎های پادشاهی یا خاندانهای سلطنتی گزارش می‎کردند، بسی درخور توجه است که یونانیان، زمان را برحسب المپیاد‎ها محاسبه می‎کردند؛ یعنی فاصلة چهارسالة میان بازیهای المپیک که به صورت جشنواره‎ای قهرمانی در سراسر تاریخ قدیم یونان برگزار می‎شد. کم و بیش هیچ واژه‎ای بهتر از آتلتیکس (Athletics) واژة یونانی به معنای ورزشهای قهرمانی) نمی‎توانسته نمادی از ارزشی باشد که فرهنگ یونانی برای فرد قائل بوده است، زیرا بازیهای المپیک بازیهای گروهی به معنایی که ما از آن می‎فهمیم، و پیش از آنچه امروز هستند، نبودند بلکه آزمونهای فردی قدرت و مهارت بدنی بودند. این گونه مسابقه‎ها هیچ معادلی در دنیای قدیم نداشت.

Image result for ‫اقتصاد یونان‬‎

فرهنگ و هنر:
هنر در یونان شامل هنر در معماری – حجاری – پیکره تراشی – سفال گری نقاشی و مجسمه سازی می‎باشد.
هنر یونانی با ساختن پیکر خدایان و تزئین معابد و نمایش شخصیتهای ورزشی شروع شد. یونانیان قدیم، همچون سایر ملل ابتدایی، در مرحله‎ای از تکامل خود، مجسمه‎هایی ساختند و به جای موجود زنده در گور مردگان گذاشتند. همچنین به ساختن پیکرهای انسانی پرداختند. پیکرهای نیاکان را در خانه‎ها نگاه می‎داشتند و پیکرهای زندگان ره به معبدها هدیه می‎کردند تا بدین وسیله از حمایت خدایان برخورداری شوند. دینهای قدیم کرت و موکنای مبهم و آشفته و وحشتناک بودند و از این رو با هنرهای زیبای پیوندی نداشتند. ولی خدایان انسانی او لمپ، و معابد زمینی آنها، سبب شدند که پیکر تراشی و معماری و صدها هنر دیگر رواج یابد. می‎توان گفت که هیچ دینی، جز مسیحیت کاتولیک، به قدر آیین یونانیان در ادب و هنر تأثیر ننهاده است. تقریباً هر کتاب یا مجسمه یا ساختمان یا گلدانی که از یونان قدیم به ما رسیده است، از جهتی صیغة دینی دارد.

Image result for ‫فرهنگ و هنریونان‬‎

معماری پارتنون
 زمانی که پریلکس آکروپولیس را از نو ساخت، معبدها را در محلهای مقدس سابق بنا کرد، و هرجا که توانست از پی باقی مانده از ساختمانهای قدیم‎تر استفاده کرد؛ در نتیجه، پارتنون (معبد آتنا یا آتنه)، یعنی اصلی‎ترین ساختمان در آکروپولیس و به تأیید همگان بزرگترین یادمان معماری یونانی،‌هیچگاه در روزگار کهن در وضعیت همساز نسبت به بناهای مجاور خود دیده نشده است. زمانی تصور می‎شد که چشم‎انداز معبد آتنا از راه مقدس (Sacred Way)، که از دروازة ورودی می‎گذشت به واسطة‌ساختمانی چند در واسط راه، تا اندازه‎ای مسدود می‎شده است. در واقع، ساختمان کوچک ستونداری که در ماکت (تصویر 19) درست در روبرو و در سمت چپ معبد آتنا دیده می‎شود یک دروازة ورودی است، و شکل و اندازة حقیقی آن هنوز محل تردید است. مهم‎تر این که، پژوهشهای باستان شناختی جان دابینز (John.J. Doccins) و رابین ردوز (Robin F. Rhodes) نشان داده که ضلع یا بال بیرون نشستة حرم آرتمیس برائورونیا (Artemis Brauronia)، که دیوار شرقی که با کالکوتیک (Chalkotheke/انبار مفرغی؛ زرادخانه) مشترک است، همانگونه که هم در ماکت و هم در نقشة کف دیده می‎شود (21-19)، آخرین مرحلة معمار حرم را تشکیل می‎دهد، و پس از بنای پارتنون ساخته شده است. بنابراین، حتا اگر بال بیرون نشسته بعدها منظرة معبد را مسدود می‎کرده، وقتی پارتنون ساخته شد مانعی ایجاد نمی‎کرده است. چشم انداز اولیة پارتنون از گوشة شمال غربی،‌ برای پرستند و بازدیده کنندة معمولی،‌همان اندازه روشن و گسترده بود که امروز. این بنای عظیم، وقتی با همة عظمت مکعب-نمای آن همزمان از جلو و کنار دیده می‎شد، چنین به نظر می‎آمده که به طور طبیعی از پاستونی صخره‎ای قدر برافراشته است. اندک میل ستونهای بیرونی به طرف داخل، که هر چه به مرکز نمای غربی نزدیک و نزدیک‎تر می‎شویم کاهش می‎یابد، این اثر را دارد که وقتی از دروازهة ورودی بسیار کوتاه به نزدیکی معبد می‎رسیم، بلندی ظاهر بنای بالای سر ما را بلندتر جلوه می‎دهد، و می‎توانیم بی‎تردید بگوییم که این همان است که مورد نظر معماری بوده، یعنی می‎خواسته بی‎قاعدگی مهارناپذیر محوزه را به عنوان ابزاری برای اعتلای شکوه و جلال معبد به کار گیرد. تندیس مفرغی غول‎آسای آتنا پروماخوس (Athena Promachos)، کار سترگ فیدیاس (phidias) – که از سلاحهای ذوب شدة ایرانیان مسلح به کلاهخود زراندود، زره، سپر و نیزه ریخته شده، و برای کشتیهایی که در دور دستهای دریا می‎راندند قابل رؤیت بود – به نظر می‎آمد که در کنار این حرم الاهة نگاهبان آتنیها ایستاده و محافظ آن است.
از دیدگاه امروزیها، دیگر جنبه‎های معبد آتنا وضعیت چندان رضایتبخشی نداشت. ستونبند جنوبی بیش از آن اندازه به خاکریز دفاعی نزدیک بود که میدان دید راحتی ایجاد کند، اما حتا همین وضعیت دارای این امتیاز بود که نگاه هر کس را که دور معبد به سمت جنوب می‎گشت به طرف بالا به جانب کتیبه دور دیوار حرم معطوف می‎کرد. حسن ستونبند شمالی محوطه‎ای باز و وسیع بود، اما فضای روبروی ضلع شرقی، یعنی ورودی اصلی، چندان بسته و محدود بود که نمی‎توانست دید مناسبی ایجاد کند. بی‎تردید یونانیان می‎توانستند به مراد دل خود کل یک ساختمان را حتا از زوایای قناس یا ناقص در ذهن مجسم کنند. اما شکلهای معماری کریستال گونة بناهای عهد پریکلس، حتا در وضع مخروبة امروزیشان، با شکویه بی نظیر، بر فراز شهر و جلگه باریک آن قد برافراشته‎اند؛ این بناها که گویی با دستی آسمانی بر آن صخرة عظیم نهاده شده، با کوههای اطراف به رقابت برخاسته‎اند، بی آن که محدودیتهای طبیعت را تشخیص دهند، جز آن که اینجا و آنجا به سود خود از آن بهره‎ برده‎اند.

Image result for ‫معماری پارتنون‬‎


از بیشتر ساختمانهای کوچک تر آکروپولیس اکنون فقط از طریق حفاریها آگاهی داریم، و تندیسهایی که روزگاری آکروپولیس را می‎آراستند بی هیچ نشان برباد رفته‎اند. اما پارتنون سده‎‏ها به عنوان بنایی دینی محفوظ ماند. این بنا پیاپی به کلیسایی بیزانسی، کلیسایی کاتولیکی، و به مسجدی بدل شد که در این مرحلة اخیر مناره‎ای را نیز به رخ بینندگان می‎کشید. اگر چه بخش درونی آن بارها تغییر شکل داده، قسمتهای خارجی با تمام کارهای سنگتراشی تا 1687 دست نخورده باقی ماند. ترکها، که در آن زمان با ونیزیها در جنگ بودند، از معبد به عنوان انبار باروت استفاده می‎کردند. گلولة توپ ونیزیها به ساختمان اصابت کرد و انفجار حاصله مرکز آن را ویران کرد. ونیزیها در تلاش بدفرجامی که به قصد غارت بعضی از تندیسهای سنتوری بنا به عمل آوردند، ویرانگری را یک گام بیشتر بردند و آن وقتی بود که تندیسها به هنگام جابه جایی به زمین افتاده و خرد شدند. در 1801-1803، تامس بروس (Thomas Bruce)، لرد الگین (Lord Elgin)، دیپلماتی بریتانیایی،‌ در اوضاع آشفته‏‎ای که آن زمان بر آتن حاکم بود، با انتقال بسیاری از تندیسها و نقشهای برجسته به لندن، بیشتر آنچه را که از مجسمه‎ها باقی مانده بود از نابودی احتمالی نجات داد. در سدة کنونی ستونبند شمالی، با استفاده از کم و بیش تمام میله‎های استوانه‎ای ستونهای اصلی، به دقت نصب شده و کار روی ستونبند جنوبی آغاز شده است.

Image result for ‫معماری پارتنون‬‎
عقیده بر این است که پریکلس پیکرتراش آتنی، فیدیاس، را عهده‎دار کل کارهای هنری خود کرد. شایان ذکر است که او هیچ یک از دو مجسمه ساز بزرگ، تراشیدة تک پیکره‎های قهرمانی، یعنی مورون و پولوکلیتوس، را که در اوج شکوفایی خود بودند، انتخاب نکرد. کار ساختمان در 447ق.م آغاز و در مدتی بس کوتاه یعنی نه سال تمام شد، البته به جز کارهای پیکرتراشی آن که تا 432ق.م سامان یافت. ایکتینوس برای ساختمان تازه که تا مدتها بعد پارتنون خوانده نمی‎شد (پارتنوس به معنای «عذرا») از پیهای معبد قدیم‎تر آتنا استفاده کرد و برآنها افزود؛ این عنوان در اصل تنها بر خزانه اطلاق می‎شد. گرچه ابعاد این معبد، که به موجب کتیبه‎های موجود، «معبد بزرگ» خوانده می‎شد، چندان بزرگ‎تر از ابعاد معبد زئوس در المپیا نیست، بی تردید بسیار بزرگ‎تر جلوه می‎کرده است. پارتنون یک معبد متعارف به سبک دوریک است، اما از این لحاظ که به جای شش ستون در جلو هشت ستون، و به جای سیزده ستون در هر طرف هفده ستون دارد، با بیشتر معبدهای پیشین تفاوت دارد.
ایکتینوس،‌به یاری کالیکراتس و تحت نظارت فیدیاس و پریکلس، بنای معبد جدیدی را برای آتنة پارتنون آغاز کرد. وی، در انتهای غربی عمارت، برای دختران کاهنة آتنه تالاری ساخت و آن را خانة «دوشیزگان» نام گذارد، ولی با گذشت زمان سهل‎انگار، نام این جزء، به حکم نوعی استعارة معماری، به کل آن بنا اطلاق شد. ایکتینوس مرمر سپید کوه پنتلیکوس را، که رگه‎هایی از دانه‎های آهن داشت، مصالح کار خود قرار داد، و ملاط به کار نبرد. پاره‎های سنگ را چنان بدقت چهارگوش ساخته و صیقل داده بود که هر پاره، پارة دیگر را به خود می‎گرفت و چون یک قطعة واحد به نظر می‎آمد. قطعات استوانه‎ای شکل ستونها را سوراخ می‎کرد تا تیر نازکی از چوب زیتون در آنها جای دهد. سپس قطعات ستون را بر روی هم می‎گذارد و قطعة بالایی را آن قدر بر قطعة زیرین می‎گرداند و می‎سایید که دو سطح مجاور صاف و هموار گشته، به یکدیگر می‎پیوستند و فاصلة میانشان تقریباً از نظر محو می‎شد ...

 بانک تحقیقات تاریخ - ادبیات - فلسفه

تـوضـیـحــاتِ فـایــل :

- این فایل با فرمت word ( قابل ویرایش ) در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

- تعداد صفحات : 182
- قابل ارائه و مناسب بعنوان تحقیق کلاسی

- جهت دانـلـود این تحقیق به انتهای صفحه مراجعه کنید.  

کلمات کلیدی :

یونان از نظر فرهنگی اجتماعی و معماری تحقیق در مورد یونان از نظر فرهنگی اجتماعی و معماری دانلود تحقیق یونان از نظر فرهنگی اجتماعی و معماری دانلود رایگان تحقیق یونان از نظر فرهنگی اجتماعی و معماری پروژه یونان از نظر فرهنگی اجتماعی و معماری مقاله یونان از نظر فرهنگی اجتماعی و معماری مقاله در مورد یونان از نظر فرهنگی اجتماعی و معماری پروژه در مورد یونان از نظر فرهنگی اجتماعی و معمارییونان از نظر فرهنگی اجتماعی و معماری تحقیق آماده در مورد یونان از نظر فرهنگی اجتماعی و معماری رایگان word ورد ppt pdf تاریخ تحقیق آماده تاریخ در مورد یونان از نظر فرهنگی اجتماعی و معمار زنان یونانی تحقیق در مورد زنان یونانی دانلود تحقیق زنان یونانی دانلود رایگان تحقیق زنان یونانی پروژه زنان یونانی مقاله زنان یونانی مقاله در مورد زنان یونانی پروژه در مورد زنان یونانی پایان نامه زنان یونانی تحقیق آماده در مورد زنان یونانی رایگان word ورد ppt pdf تاریخ تحقیق آماده تاریخ در مورد زنان یونانی

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود پرسشنامه

دانلود طرح درس روزانه

تحقیق بررسی جامع یونان از نظر فرهنگی اجتماعی و معماری
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد