ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
بخشی از متن:
.
دانلود ppt با موضوع کانسپت درمعماری
در قالب ppt ودر78اسلاید، قابل ویرایش
برشی ازمتن تحقیق:
کانسپت
با تعریف ساده می توان گفت کانسپت ها ایده هایی (Ideas) هستند که عناصرگوناگونی را دریک جاگرد هم می آورند.این عناصرگوناگون،درمتن این نوشتار:تفکرات،تصورات ومشاهدات هستند.درمعماری کانسپت،مسیری است که طی آن نیازهای فیزیکی ، شرایط محیطی وباورها به هم می پیوندند و به این ترتیب کانسپت ها بخش مهمی ازروند طراحی معماری را شکل می دهند.
درقرن نوزدهم میلادی درمدرسه نورآرفرانسه روش آموزش متفاوتی شکل گرفت که اسکیس (esquisse)وطرح خام(parti)ازفرآورده های مفهومی وگرافیکی آن هستنددر این روش دانشجویان بایدتوانایی ارائه مفهومی(Conceptual)خودرابه سطوح بالا ارتقاءمی دادند.ازآنهاخواسته می شدتاابتداکانسپت وطرح اولیه رادرچندساعت ابتدایی کاربردی پروژه رامشخص کنندوتاانتهابه این طرح translation بهره گرفت. به عقیده بارنز کانسپت یک پروژه بایدحتی با یک طراحی ساده روی یک دستمال کاغذی هم قابل بیان و ارائه باشد.به شکلی که این دیاگرام اولیه به وضوح شفافیت ساختمان تمام شده روی همان دستمال کاغذی مشاهده کرد.به گفته اویک بنا می باید دارای طرحی قوی ومعمارانه نه مجسمه شکل یا نقاشی وار باشدطرحی که مرتبط بافعالیت درون ساختمان باشد.هروقتی ازیک معمارسوال می شود که روی چگونه ساختمانی کار می کنی؟او باید بتواند به سرعت طرحی ذهنی از ایده معمارانه خودارائه کند.
ایده ها تفکراتی معین هستندکه ازمشاهدات مدارک واندیشه برای ما حاصل می شوند.درمعماری ایده ها شامل مسائل مختلفی می شوند مانند چگونگی جهت گیری ساختمان ها،جانمایی یک آشپزخانه در یک واحد،روش های بهره گیری ازجریان طبیعی هوا،ارزش انرژی وحفظ و صرفه جویی درآن ،اهمیت مصالح ،دوام،تعامل بین اجسام ،مناسب ترین راه های برقراری ترتیب فضایی ویاچیزهای از این قبیل .بنابراین ساختمان وطراحی آن شامل بسیاری تصمیمات کوچک است وطبیعتاکسب مهارت وارتقا آن در جهت تولید ایده هاوکانسپت هایی که توانایی پاسخگویی به این گستره وسیع ازامور راداشته باشدازاهمیت بسزایی برخورداراست.
کانسپت ها و طراحی معماری
شکل گیری کانسپت پدیده ای خودبه خودی نیست بلکه نیازمند تلاشی متمرکز برای گردآوری وترکیب مسائل مختلف است.گردآوری این مسایل کاری هوشمندانه است به عقیده بسیاری ازطراحان ،معماران ،منتقدان نویسندگان هنرمندان متشکل از10درصدالهام واستعدادو90درصدپشتکاروسخت کوشی است.شکل دهی کانسپت برای بسیاری کاری ناآشنااست.همچنین دانشجویان درباره فراگیری ودرک سایرمباحث طراحی دراین موردباسختی مواجه اند.در زمینه تقویت مهارت کانسپت سازی سه مانع اصلی وجود دارند. اولین مانع مربوط به چگونگی برقراری ارتباط.دومین مانع مربوط به کمبودتجربه و سومین مانع مربوط برقراری سلسله مراتب هستند.