ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
بخشی از متن:
نوع فایل power point
قابل ویرایش 123 اسلاید
قسمتی از اسلایدها:
نهضت هنر نو: نام مغازه ای در پاریس از سال 1885به جای تقلید از گذشته در پی ابداع احجام و فرم های جدید توجه به آینده و تکنولوژی ابداعات جدید آراستگی فرم های طبیعی و گیاهی زمینه های فکری این سبک در سبک هنرها و صنایع دستی نیمه قرن نوزده.رد کردن تولید صنعتی و بازگشت به معماری روستایی و محلی. اصول این مکتب: انتقاد شدید از اشیا و مکتب های تقلیدی جدایی از گذشته ابداع فرم های جدیدهنر مناسب زمان استفاده از تولیدات مدرن تزیینات و فرم های طبیعی و رمانتیک.
معماران این سبک: ویکتور اورتا (بلژیک) طراحی سردرهای متروی پاریس در 1900
چارلز رنه مکنتاش (انگلستان): معمار و طراح مبلمان و نقاش
واگنر (اتریش)
آنتونی گادی (اسپانیا): خلاق ترین معمار این سبک. با اجداد مسگر. کارهای بسیار زیبا در محوطه سازی و آهنگی و طراحی مبلمان. «در طبیعت هیچ خط مستقیمی وجود ندارد.» وی از سبک های گوتیک مراکشی و موریش الهام گرفته است. همواره گذشته را به صورت جدید و بدیع و با طرح ها و جزییات نوظهور اجرا می کرد. به همین دلیل وی پدر معماری پست مدرن محسوب می شود.
نهضت هنر نو در اوج اقتدار سبک های تاریخ گرایی همچون نئوکلاسیک و رومانتیک و التقاط گرایی در اروپا ظاهر شد و روش و طریقی را برای اولین بار در اروپا پایه ریزی کرد که پس از چندین قرن، به جای نگاه به گذشته به عنوان منبع الهام، به تکنولوژی زمان و آینده نگری را مورد توجه قرار می داد. به همین دلیل نهضت هنر نو یکی از زیرمجموعه های معماری مدرن محسوب می شود. اگرچه در آن از تزیینات به افراط استفاده شده است.
فهرست مطالب و اسلایدها
تاریخ مغرب زمین و اهمیت آن
تاریخ پیش از رنسانس
تاریخ مغرب زمین و پیش از رنسانس
مدرن اولیه
مدرن متعالی
مدرن متأخر
پست مدرنیسم
شش جریان نقد معماری
عصر روشنگری
آثار دوره کلاسیک (قبل از انقلاب فرانسه)
دوره رمانتیک
مرمت سبکی
حفاظت
نظریه ها و مفاهیم
تأثیرات و مشارکت های بین المللی
تعاریف و گرایش ها
تاریخچه مرمت در ایران
دوره ها
تصاویر برخی از مهمترین وقایع کشور در حوزه میراث فرهنگی و مرمت شهری در دهه 80 و 90