ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
بخشی از متن:
نوع فایل power point
قابل ویرایش 23 اسلاید
قسمتی از اسلایدها:
در هند دو آئین تاریخی وجود دارد ، بودا و هندو
بودا : توسط یک شاهزاده نپالی با افکار فلسفی خاص در 560 ق.م. پایه گذاری میشود . بودا معتقد است که برای پیشرفت بایستی پیش از آنکه مشکلات را در محیط بیرونی حل کنیم ، می بایست به حل مشکلات درون خود بپردازیم .
به همین خاطر به فضاهای خلوتی برای عبادت احتیاج داریم . این فضاهای خلوت در سالهای اولیه گسترش بودیسم که تعداد پیروان آن اندک است ، غارها میباشد ، مکانی که امکان خلوت بودائیان را فراهم میکند . اما در سالهای بعد غارها کفاف عبادت همه بودائیان را نمی دهد ، به همین خاطر احتیاج به تعداد بیشتری معبد است که این معابد را با استفاده از توده های حجیم سنگی بوجود می آورند . این توده های حجیم در واقع الگوهایی هستند از غارهای اولیه و یا به عبارتی ، در معابد بودایی تلاش شده که فضای خلوت و ساکت غار ، مجددا ً تکرار شود .
فهرست مطالب و اسلایدها
زبان هنــد
فرهنگ و معماری هند
هنر دره سند
آثار هنری در سند به پنچ دسته تقسیم می شود
اهمیت تمدن موهنجودارو
هند را به دوره های مختلف تقسیم می کنند
دوره دراویدها
دوران ودائی
بودا
هنرهای بودائی
استوپا سانچی
معابد بودایی بطور کلی به دو دسته تقسیم می شوند
غارهای آجانتا
نفوذ هنر هخامنشی در هند در دوران آشوکا
مقایسه ستونهای دوران آشوکا و ستونهای هخامنشی
معماری برهمنیزم
معماری اسلامی هند