پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

معماری و طبیعت

دانلود معماری و طبیعت

معماری و طبیعت
معماری و طبیعت
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: zip
حجم فایل: 0
قیمت: 40600 تومان

بخشی از متن:

عنوان:  معماری و طبیعت

قالب بندی: WORD

تعداد صفحه: 19

این پروژه در مورد معماری و طبیعت می باشد و پس از بیان پیشینه استفاده از طبیعت در معماری ، به بیان اصول و ویژگی ها و تشابهات و ارتباط آن ها با هم می پردازد. این پروژه به دانشجویان رشته معماری و دیگر رشته های مرتبط با آن پیشنهاد می گردد.

مقدمه

توسعه سریع تکنولوژی و صنعت سبب رشد بی رویه شهرها و توسعه حومه سازی و تخریب فضای سبز گردید. شهرهای با کیفیت متوسط جایگزین طبیعت بکر و محیط های روستایی شده است. در نتیجه زیبایی این محیط های بکر و طبیعی به ناموزونی و زشتی جوامع صنعتی بدل شده است. اشکال طبیعت در هر سرزمین و در میان هر ملتی و جامعه ای از دیرباز به صورت ها و نمادهایی به صورت مستقیم و انتزاعی به چشم می خورد. در معماری ایران نیز چه در دوران باستان و چه در دوران اسلامی نمادگرایی با اشکالی از طبیعت به وفور دیده می شود. باغ ایرانی نمونه ای درخشان از پیوند طبیعت و معماری در معماری ایرانی است. دیروز و در پیش از مدرنیسم میدان ها، خیابان ها، کوچه ها، بازارها و باغ ها جایی برای دیدارمردم بودند. ساختمان ها خود در اطراف کوچه و خیابان و بازار احساس هویت مکانی می داد و شبکه های ارتباطی شهری مناظری گوناگون و بدیع داشت و از فضاهای آن به شکل های مختلفی استفاده می شد. فضاهایی که به گونه های مختلف طبیعت را در کنار خود داشت، اما پس از آن بناها و ساختمان ها ظهوری گستاخانه و لجام گسیخته داشت با ایجاد محیطی بی روح، روح انسانی را خسته کرد. با پایان گرفتن قرن بیستم بازگشت جدی به طبیعت و بهره برداری صحیح و سالم از آن می رود که انسان را در آستانه قرن جدید به دستاوردهای جدیدی در نگاه تازه به طبیعت قرار دهد.

رابطه معماری و طبیعت

انسان کاشف طبیعت و عامل برقراری تداوم و پایداری بقا و عاملی در تجلی امکانات و استعدادهای نهانی طبیعت شناخته شده واوست که با تصور در طبیعت رازهای نهانی خود را آشکار ساخته و گه گاه از چهره به ظاهر خصمانه و شرارت آلودش، زیبایی، صفا و صمیمیت می تراود. در این فلسفه روابط انسان و طبیعت به صورت یکپارچه مشاهده می شود و انسان نه جزئی جدا شدنی ازطبیعت و نه حاکم مافوق آن است. طبیعت کلیت و مظهر تجلی وجود است.

در بین موجودات زنده بشر مهم ترین عامل موثر در وضع محیط زیست خود است . انسان به کمک عقل و هوش خودمحیط را مطابق نیاز خود تغییر داده و بر آن مسلط می شود.

در طی تاریخ و مسیر تدریجی تمدن، ارتباط انسان با طبیعت را میتوان به سه مرحله تقسیم نمود :

1- اجتماعات بدوی همزیستی مسالمت آمیز با طبیعت داشته اند. در این مرحله بشر از میوه درختان تغذیه کرده و از شاخ وبرگ و الیاف گیاهی برای ساختن پناهگاهها و پوشاک خود استفاده می کرده است.

2- انسان تسلط بیشتری بر طبیعت پیدا می کند. برای رفع گرسنگی حیوانات را شکار کرده و ماهیگیری می کند.

3- شامل مدت زمانی است که اجتماعات بشر ی با پیشرفت تکنولوژی و صنعت به تخریب محیط ز یست پرداخته و ازمنابع طبیعی سو استفاده کرده است.

نیازهای بشر را به طور کلی به دو دسته احتیاجات فیزیولوژیکی و احتیاجات روانی تقسیم کرده اند. نیازهای فیزیولوژیکی انسان را میتوان به سهولت تامین نمود. هر فرد برای سلامت جسم و روح به مقداری فضای سبز یا فضای باز نیاز دارد که مقدار آن به تناسب شرایط سنی، طبقه اجتماعی و فرهنگ و تجربیات و هدفهای افراد بستگی دارد.

فهرست مطالب

مقدمه

رابطه معماری و طبیعت
طبیعت در آثار گذشتگان
معماری طبیعی
اصل و مبدا معماری طبیعی
دگرگونی مدرنیسم
الهام از طبیعت برای رشد و اعتلای معماری
سیرتحول رابطه انسان، طبیعت ومعماری درطول تاریخ 
1) دوره تابعی : (از پیدایش بشر تا انقلاب کشاورزی )
2) دوره تطبیقی : (از انقلاب کشاورزی تا انقلاب صنعتی )
3) دوره بی اعتنایی : (از انقلاب صنعتی تا پایان جنگ جهانی اول وابتداء قرن بیستم )
4) دوره تخریبی : (از ابتداء قرن بیستم تا جنگ اعراب واسرائیل در سال 1973)
5) دوره بازگشت یا احیاء (ازجنگ اعراب واسرائیل درسال 1973 تا به امروز)
الگوهای معماری و طبیعت
بدن انسان
استخوان بندی
حیوانات
کوهها
کریستال
شاخه
درخت
گل آذین(inflorscene)
گلها
رویکرد های گوناگون درباره رابطه انسان ، طبیعت و معماری بر پایه جهان بینی های گوناگون 
منابع

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود پرسشنامه

دانلود طرح درس روزانه

معماری و طبیعت
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد