ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
بخشی از متن:
دانلود ppt با موضوع مطالعات طراحی معماری نمایشگاه هنرهای معاصر
در قالب ppt ودر46اسلاید، قابل ویرایش
برشی ازمتن تحقیق:
تعریف موزه:
موزه واژه یونانی است که اصل آن بصورت « موز» و به معنی فرشته و الهه بکار رفته.
تعریف موزه (نمایشگاه) بر طبق اساسنامه آیلوم :
موزه ها ونمایشگاه ها موسسه هایی هستند دائمی یا موقت و بدون هدف مادی که درهای آن به روی همگان گشوده است و در خدمت جامعه و پیشرفت آن فعالیت می نمایند
نخستین نمایشگاه اختصاصی ایران در سال 1290 ه.ق در داخل بناهای سلطنتی و در یکی از تالارهای وسیع عمارت خارجی کاخ گلستان تاسیس شد.
اصول موردتوجه درموزه ها
_ نمایشگاه دردرجه اول باید به شناخت وحفظ هویت فرهنگ جامعه کمک کند
_ نمایشگاه ها باید کانون علمی ،فرهنگی وآموزشی باشد
اصول توسعة صنعت نمایشگاه داری در کشور
1_ ارزش دینی وتاریخی
2_ ارزش ایرانگردی وجهانگردی (جاذبه بازدید )
3_ نفوس گسترده جغرافیایی
4_ نزدیکی به مراکز علمی وفرهنگی
5_ البته درمناطقی هم ویژگیهای مختص همان حوزه جغرافیایی یا فرهنگی می تواند ملاک ارزش قرار گیرد
مبانی نظری و فلسفی
. معماری قبل از هرچیز عبارت است از فرایند نوعی آفرینش؛ یعنی بیان طرح و ایده و فکری که معمار در ذهنش دارد
. مدرنیسم و ایجاد شکاف بین مبانی زیبایی شناسی سنتی و دگرگونی جوامع به عنوان یک روند که در هنر بسیار ملموس است.
. اندیشه های جدید که هر روز به طریقی تغییر جهت داده و راه جدیدی را در پیش میگیرند.( ایسم های فراوان در زمینه های گوناگون )
. غیر اصیل بودن و زود گذر بودن روند های جدید در هنر.