پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

پیوند معماری و موسیقی

دانلود پیوند معماری و موسیقی

 پیوند معماری و موسیقی
پیوند معماری و موسیقی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: zip
حجم فایل: 0
قیمت: 97141 تومان

بخشی از متن:

 

 

 

 

 

 

نام محصول : پروژه پیوند معماری و موسیقی

فرمت : Word

حجم : 0.8 مگابایت

تعداد صفحات: 120

زبان : فارسی

سال گردآوری : 1395

 

مقدمه :

نخستین مسئله ای که به هنگام آغاز گفت و شنود و بررسی «معماری- موسیقی» پیش روی داشتیم- و هنوز داریم- فضا بود و پس از شناخت این مقوله، می خواستیم به دو پدیده معماری و موسیقی، درون آن، بپردازیم.

انسان در فضا می زید و در طول تجربه کردن ابعاد آن، به مناسبت ها و فرصت خایی
گوناگون، زاده شدن و پاگرفتن و گسترش یافتن پدیده هایی مهم را دامن می زند؛ یک روز دیوار غاز مسکونی خود را به تصویرهایی برگرفته از خیال خود تجهیز می کند و روزی دیگر آب رودخانه ها را به طریقی از سطوح زیرین خاک عبور می دهد که هم ترنم بیافریند و هم نیروی مکانیکی رایگان به دست دهد؛ روزی دیگر راز و رمزهایی را در وجود خود باز می شناسد که تنها در بیان و تنها در حرکت متظاهر نمی شوند تا جهان درونی او را به وجد آورند و او را به تصورها و خیال هایی نو و متعالی راه دهند. و همین توجه به ابعاد فضا است که به تعیین جای دست ساخته ها راه می دهد تا براساس جنس و بافت و حالت و رنگ هر چیز، شکلی خاص برای آن در نظر گرفته شود.

بنابر آنچه آمد، حرکت در فضا، موضوع اصلی کار ما است. فضا هنگامی فهم می شود که دو مؤلفه اصلی و اساس اش- مکان و زمان- در تشخص و تعین مقداری اش، به میان آورده می شوند. فضا به معنای گسترده ای در اصل اثیری، به تدریج که به وسیله انسان زیست
می شود هویت مکانی- زمانی پیدا می کند.

در نگرشی چنین، که فضا را براساس حرکت انسان در گستره مکانی- زمانی آن و در ارتباط با دست ساخته هایی که چگونگی ها یا ویژگی های کمی و کیفی آمیخته با هم دارند فهم می کند، پی جوی تعریف معماری و موسیقی هستیم و جست و جوگر تشابه ها و
تقارن هایی که این دو مقوله با یکدیگر دارند.

معماری به معنی روزمره اش ضمن این که تجدید فضا می کند، درون فضایی گسترده تر جایگزین می شود؛ هم درون آن و هم گرداگردش، انسان ها حرکت می کنند. موسیقی، به برداشتی صرفاً مکانیکی، پراکنده شدن نظم یافته و سنجیده امواج صوتی در فضا است و آن گاه که حرکت انسان ها درون فضای معینی را بر می انگیزد و بر روح انسانی و بر فضای عاطفی درونی وی اثرگذاری می کند، جلوه گر بازتاب های مستقیم امواج صوتی بر کالبد انسانی می شود.

مردمک چشم و پرده گوش را می توانیم روزنه هایی بدانیم که جهان برون و جهان درون انسان را به یکدیگر مرتبط می کنند.

شناخت و قبول موضوعی چنین، ما را وا می دارد که در زمینه چگونگی تولید فضای معماری- که در مقیاسی گسترده شکل جهان خارج یا جهان عینی ما را تعیین می کند- و تولید موسیقی- به ویژه آنگاه که می خواهد جهان درون انسان ها را با مشترکات احساسی در جهان ادب و فرهنگ آشنا کند و آمیزش دهد- اندیشه کنیم.

 در واقع، در امر کنار یک دیگر قرار دادن دو مقوله پراهمیت معماری و موسیقی دو هدف اصلی را می توانیم دنبال کنیم که چنین خلاصه تواند شد: شناخت برها و خاستگاه ها و مفاهیم مشترک میان این دو مقوله، به منظور دست یابی به عالمی که این دو در آن واقع اند و بازشناسی آنچه در عالم معماری و موسیقی می توانیم یافت. به این دو نکته با حوصله بیشتری نگاه می کنیم.

معماری، در برداشتی ساده که هر روز رواج پیدا می کند، به کالبدی گرفته می شود که به کارهایی معین در پاسخگویی به نیازهای ملموس انسانها می آید. گفته می شود که معماری پیکره ای است که براساس نیازهایی خاص فهم و طرح می شود و تحقق شکلی یا جسمی پیدا می کند و اصولاً تناور می شود تا انسان را در برابر پدیده های آزاردهنده طبیعت حفاظت کند .. هرچند، در لحظه فهم . طرح شدن، می تواند زیبا نیز بشود- بدین سان که بار نمادین پیدا کند تا به کار ماندگاری پیوستگی ها و وابستگی های فرهنگی انسان ها بیابد، با طبیعت هماهنگی داشته باشد تا یادآور پیوندهای اساسی ای باشد که بشر با بستر پرورش دهنده اش دارد و جز این ها. و موسیقی، که هیچ کس بر نقش تلطیف کننده اش تردیدی ندارد، به مثابه انتزاعی ترین آفرینش انسان، چنان زیبا دانسته می شود و چنان متعالی که بی آن نیز افراد هر جامعه ای قادر به زندگی به شمار می آیند.

پیدا است که میان تعریف حتی مکانیکی- کاربردی که برای معماری عرضه می شود و موسیقی- چنان که به اجمال در تعریف اش آوردیم- پیوندها و تقارن هایی وجود دارند.

معماری در مصداق های فرهیخته اش می تواند از چنان حساسیت هایی در رنگ آمیزی و در هماهنگی عناصر سازنده اش برخوردار باشد که آن را از نیازهای مادی و کاربردی به دور می برند.

دو ویژگی اصلی و اساسی کاربردی بودن و متعالی بودن را، یکی برای معماری و دومی را برای موسیقی، کسی انکار نمی کند و هیچ کس نیز انکار نمی کند که کاربردی بودن یک شیء، مانع این نمی شود که، به هنگام فهم و طرح شدن، دارای وجوه زیبایی شناختی نیز بشود؛ هم به کار مکانیکی- کاربردی پاسخ گوید و هم مکاشفه و غور در معانی را برانگیزاند.

آفرینش موسیقی و معماری، نیازمند به ابزارهای فکری خاصی است که به ظاهر، تعیین کننده اثر می شوند.

آیا می توانیم از موسیقی مردمانی گفت و گو کنیم که معماری شان را نمی شناسیم؟ آیا می توانیم شناخت معماری مردمانی اصیل و دارای مدنیت کم یا بیش پابرجایی را بی شناخت چگونگی های آثار گوناگون موسیقی شان، موفق بدانیم؟

پژوهش و بررسی در دو مقوله بزرگ هنری- علمی معماری و موسیقی در کشور ما، از دیرباز، به دو شکل متفاوت صورت گرفته است. معماری ها، از زمان آتشکده ها و مهرابه ها و قصرها و از دوران های بس دورتر- از روزهای کم یا بیش گم شده در تاریخ کهن ایران، در سیلک و زاغه- همیشه بنا شده اند و به ندرت در تشریح و تفسیر و در نقد آنها چیزی به صورت نوشته برجای مانده است. معماری ایران، به ویژه به همین سبب که پیشینه نقد در دسترس ندارد، این گمان را پرورش داده است که می تواند بی مکتوباتی در نقد و تفسیر راه خود را ادامه دهد و همیشه توفیق یابد. در این باره که این گمان تا چه اندازه نادرست است و به چه اندازه بر دانش معماری ایران آسیب می رساند، چیزی نمی گوییم که زاید
می نماید؛ تنها به یاد می آوریم که در زمان های گذشته، معماران ما در میان و کنار مردمان فرهیخته شهرها و روستاهایمان می زیسته اند و موسیقی شان و شعرشان، بنایی بوده که می ساخته اند. و آن گاه که به ویژه پس از جنگ جهانی دوم عده ای به نوشتن درباره معماری جهان و ایران پرداختند، به این پیشینه بی توجه بودند و تولید معماری را در مسیری قرار دادند که می بینیم.

در مقوله موسیقی اما، سیر پژوهش ها و بررسی ها جز آن بوده که در معماری: از دوران ساسانیان تا فارابی، از مراغی تا برومند، کم یا بیش همه جا، هم تحلیل و تفسیر و هم نظریه پردازی، در دسترس فارسی زبانان قرار دارد و از این روی است که پیوند دادن آنچه مورد اشاره این تحقیق است به گذشته های دور و نزدیکمان میسور است و تطبیق نسبی و سنجش آنچه در موسیقی ایران داریم با آنچه نزد اروپاییان یافته و بازگو کرده ایم ممکن و مفید به نظر می رسد.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود پرسشنامه

دانلود طرح درس روزانه

پیوند معماری و موسیقی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد