پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

دانلود چالشهای مدیریت دولتی در ایران ( ppt )

چالشهای-مدیریت-دولتی-در-ایران-(-ppt-)
چالشهای مدیریت دولتی در ایران ( ppt )
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .ppt
تعداد صفحات: 33
حجم فایل: 1115 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 33 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خدا
چالشهای مدیریت دولتی در ایران
د
آشنایی با جوهره مدیریت دولتی
پیشگفتار
سه سطح نظام مدیریتی ایران:
1.اداره امورسیاسی(مدیریت سیاسی)
2.اداره امورعمومی(مدیریت دولتی)
3.مدیریت خصوصی
این سه سطح درتعامل تنگاتنگ بایکدیگرجامعه رامدیریت میکنند
مسائل عمومی موردتشخیص
مرحله اول:
تدوین دستورکار
مرحله دوم:
شکل گیری
خط مشی
مرحله سوم:
اجرای خط مشی
چرخه خط مشی گذاری عمومی(لسترواستوارت)
مرحله سوم برعهده مدیریت دولتی و5مرحله دیگربرعهده مدیریت سیاسی میباشد
مرحله ششم:
خاتمه خط مشی
مرحله پنجم:
تغییرخط مشی
مرحله چهارم :
ارزیابی خط مشی
شش چالش عمده مدیریت دولتی ایران
1.نفس اجرای سیاستهای دولت(عقلانیت وراهبرددربخش دولتی)
2.ایجادمدیریت دولتی مشارکت جویانه
3.فساد اداری
4.تحول اداری دربخش دولتی
5.دانش محوری اقتصاد وبخش دولتی
6.جابجایی مدیران دربخش دولتی

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود پاورپوینت نظریه های سازمان و مدیریت

پاورپوینت-نظریه-های-سازمان-و-مدیریت
پاورپوینت نظریه های سازمان و مدیریت
فرمت فایل دانلودی: .pptx
فرمت فایل اصلی: .ppt
تعداد صفحات: 38
حجم فایل: 467 کیلوبایت
قیمت: 7000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 38 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بسم الله الرحمن الرحیم نظریه های سازمان و مدیریت (سیر رهیافتهای علمی به مدیریت)
هدف فصل 2
به دلیل اهمیّت فراوان مدیریت درزندگی امروز،لازم است نظریه های مربوط به مدیریت را مطالعه کنیم و از بین آنها کاراترین و مؤثرترین راانتخاب کرده و برای رسیدن به موفقیّت از آن بهره بگیریم.
در این فصل مجموعه ای ازنظریه های مربوطه وهمچنین نقش مدیران پیشین در تکامل دانش مدیریت و جهت گیریهای جدید در تفکّر مدیریت را بررسی می کنیم.
رهیافتهای عمده در سیر تکوین نظریه های سازمان و مدیریت
1. رهیافتهای سنتی
2. رهیافتهای منابع انسانی
3. رهیافتهای کمّی (علم مدیریت)
4. رهیافتهای سیستمی و اقتضایی
سه شاخه اصلی در مجموعه رهیافتهای سنتی
1. مدیریتِ علمی
2. اصول علم اداره یا نظریه فراگرد مدیریت
3. نظریه بوروکراسی
رهیافتهای سنتی
فرض: انسان منطقی
است.
مکتب: مدیریت علمی
نظریه پردازان:
فردریک تیلور
گیلبرت ها
مکتب: اصول علم اداره
نظریه پردازان:
هنری فایول
مری پارکر فالت
مکتب: بوروکراسی
نظریه پرداز:
ماکس وبر

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود پاورپوینت زبان تخصصی 1 مدیریت بازرگانی و دولتی

پاورپوینت-زبان-تخصصی-1-مدیریت-بازرگانی-و-دولتی
پاورپوینت زبان تخصصی 1 مدیریت بازرگانی و دولتی
فرمت فایل دانلودی: .ppt
فرمت فایل اصلی: .ppt
تعداد صفحات: 117
حجم فایل: 1698 کیلوبایت
قیمت: 10000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 117 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خدا
زبان تخصصی 1 مدیریت بازرگانی و دولتی

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود نمونه سوال تستی ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت

نمونه-سوال-تستی-ریاضیات-و-کاربرد-آن-در-مدیریت
نمونه سوال تستی ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت
فرمت فایل دانلودی: .pdf
فرمت فایل اصلی: pdf
تعداد صفحات: 5
حجم فایل: 323 کیلوبایت
قیمت: 5000 تومان

نمونه سوال تستی ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت۲ +پاسخ نامه
نیمسال اول ۹۶-۹۷



نمونه سوالات امتحانی درس ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت

نمونه سوالات ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت پیام نور

نمونه سوالات ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت ۲

نمونه سوالات استخدامی ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت

دانلود رایگان نمونه سوالات ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت

نمونه سوال ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت 1111496

نمونه سوالات تشریحی آمار و کاربرد آن در مدیریت 1

تست ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود آزمایش شایعه (گزارش کار روانشناسی تجربی)

آزمایش-شایعه-(گزارش-کار-روانشناسی-تجربی)
آزمایش شایعه (گزارش کار روانشناسی تجربی)
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .zip
تعداد صفحات: 4
حجم فایل: 19 کیلوبایت
قیمت: 15000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 4 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

1
‏آزمایش ‏شایعه
‏در این آزمایش ساده به نحوه شکل گیری شایعه و تغییر آن در طول دهان به دهان شدن یک خبر می پردازیم.
‏مقدمه:
‏شایعه عبارت است از خبری که دهان به دهان می گردد و امکان بررسی درستی و نادرستی آن میسر نیست.
‏شایعه یکی از ابزار قدرتمند در عملیات های روانی است که معمولاً در زمان جنگ و با اهداف سیاسی بیشتر استفاده می شود، چنانچه در طول جنگهای تاریخ از قدیم تا حال به وفور دیده می شود که شایعات چگونه سرنوشت یک جنگ را به طور معکوس رقم زده است. از جمله در جنگ معروف احد در زمان صدر اسلام، شایعه شهادت پیامبر نقش مهمی در تضعیف روحیه سپاه اسلام و شکست آنان داشت. در قرون اخیر نیز این مساله به عنوان یکی از ترفند های استراتژیک نظامی به کار می رفته ( و می رود) و به دفعات از آن استفاده شده است. در مسائل غیر سیاسی مانند امور اقتصادی و اجتماعی نیز شایعه نقش خیلی مهمی دارد.
‏برای آن که شایعه به وجود آید، لازم است اولاً‏ ‏ ‏خود‏ ‏خبر‏ ‏مهم‏ ‏باشد‏ ‏ثانیاً‏ ‏اطلاعاتی‏ ‏که‏ ‏اساس‏ ‏آن‏ ‏را‏ ‏تشکیل‏ ‏می‏ ‏دهند‏ ‏مبهم‏ ‏باشن‏د، همچنین عاطفی بودن موضوع خبر می تواند در تغییر آن تأثیر بسزایی داشته باشد.
‏در جریان انتقال خبر، تغییر شکل هایی دیده می شود که همه آنها سه ویژگی اصلی دارند؛‏
الف- هم سطحی از طریق تضعیف اجزای خبر.
‏ب- برجستگی برخی ویژگیها در جهت اغراق.
‏ج- جذب از طریق تحریف اجزا در جهت نگرشهای افراد گروه.
‏این به این معنی است که‏ ‏ ‏نقاط‏ ‏پر‏ ‏رنگ‏ ‏خبر‏ ‏در‏ ‏ذهن‏ ‏هر‏ ‏فرد‏ ‏در‏ ‏انعکاس‏ ‏آن‏ ‏خبر‏ ‏به‏ ‏نفر‏ ‏بعد‏ ‏پر‏ ‏رنگ‏ ‏تر‏ ‏می‏ ‏شود‏ ‏و‏ ‏از‏ ‏سوی‏ ‏دیگر‏ ‏نقاط‏ ‏کمرنگ‏ ‏و‏ ‏جزئی‏ ‏خبر‏ ‏با‏ ‏توجه‏ ‏به‏ ‏ذهنیت‏ ‏و‏ ‏نگرش‏ ‏فرد،‏ ‏کمرنگ‏ ‏تر‏ ‏شده‏ ‏و‏ ‏حتی‏ ‏ممکن‏ ‏است‏ ‏از‏ ‏بین‏ ‏برود‏.
‏این‏ ‏تغییر‏ ‏شکل‏ ‏ها‏ ‏از‏ نوع تغییر شکل هایی است که در خاطرات به وجود می آید. فرایند تغییر خبر در طول نقل آن از یک نفر به دیگری، اگر منجر به حذف جزئی ازاجزائ آن شود به آن تسطیح می گویند و اگر منجر به برجسته شدن قسمتی از آن شود به آن برجسته کردن می گویند.
2
‏شایعه انواع گوناگونی همچون شایعه ساده، شیطانی، دو پهلو و ... دارد که توضیح مبسوط آن را می توانید در کتب مربوط به روانشناسی اجتماعی مطالعه کنید.
‏هدف:
‏بررسی و روشن کردن چگونگی تغییر شایعات.
‏شیوه آزمایش:
‏اجرای آزمایش مستلزم وجود 6 تا 8‏ ‏ ‏آزمودنی‏ ‏است‏. ‏این‏ ‏آزمایش‏ ‏را‏ ‏می‏ ‏توان‏ ‏در‏ ‏مقابل‏ ‏دید‏ ‏د‏انشجویان یک کلاس انجام داد. توضیحاتی که در زیر داده می شود، بر اساس چنین موقعیتی است.آزمودنی ها را از کلاس بیرون می کنند، آزماینده‏ ‏ ‏تصویر‏ ‏انتخابی‏ ‏یا‏ ‏داستان‏ ‏به‏ ‏افراد‏ ‏حاضر‏ ‏نشان‏ ‏می‏ ‏دهد‏ ‏و‏ ‏یا‏ ‏حکایت‏ ‏مورد‏ ‏نظر‏ ‏را‏ ‏ ‏برای‏ ‏آنها‏ ‏می‏ ‏خواند‏.
‏آزمون‏ ‏گر‏ ‏یکی‏ ‏از‏ ‏آزمودنی‏ ‏ها‏ ‏را‏ صدا می زند و داستان را(در فرض انجام آزمایش با یک داستان)‏ ‏ ‏برای‏ ‏او‏ ‏تعریف‏ ‏می‏ ‏کنند‏ ‏و‏ ‏از‏ ‏او‏ ‏می‏ ‏خواهند‏ ‏تا‏ ‏با‏ ‏دقت‏ ‏آن‏ ‏را‏ ‏شنیده‏ ‏و‏ ‏برای‏ ‏نفر‏ ‏بعد‏ ‏تعریف‏ ‏کند‏. ‏سپس‏ ‏آزمودنی‏ ‏نفر‏ ‏بعد‏ ‏را‏ ‏صدا‏ ‏می‏ ‏زند‏ ‏و‏ ‏بعد‏ ‏از‏ ‏آمدن‏ ‏او‏ ‏داستان‏ ‏را‏ ‏کامل‏ ‏برایش‏ ‏تعریف‏ ‏می‏ ‏کند‏. ‏افراد‏ ‏حاضر‏ ‏یا‏ ‏افراد‏ ‏بخصو‏صی که برای این کار تعیین شده اند‏ ‏ ‏می‏ ‏توانند‏ ‏این‏ ‏داستان‏ ‏هایی‏ ‏را‏ ‏که‏ ‏آزمودنی‏ ‏ها‏ ‏تعریف‏ ‏می‏ ‏کنند‏ ‏یادداشت‏ ‏کنند‏. ‏این‏ ‏کار‏ ‏را‏ ‏تا‏ ‏آخرین‏ ‏نفر‏ ‏آزمودنی‏ ‏انجام‏ ‏میدهند‏ .
‏سپس‏ ‏برای‏ ‏سهولت‏ ‏در‏ ‏بررسی‏ ‏نتایج‏ ‏می‏ ‏توان‏ ‏آنها‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏صورت‏ ‏زیر‏ ‏در‏ ‏جدولی‏ ‏ثبت‏ ‏می‏ ‏کنند‏:
‏تعداد‏ ‏ستون‏ ‏های‏ ‏جدول‏ ‏به‏ ‏ت‏عداد آزمودنی ها ست.‏ ‏ ‏در‏ ‏سطر‏ ‏اول‏ ‏جدول‏ ‏یکی‏ ‏از‏ ‏جزئیات‏ ‏داستان‏ ‏یا‏ ‏تصویر‏ ‏را‏ ‏می‏ ‏نویسند‏ ‏و‏ ‏ ‏در‏ ‏سطر‏ ‏های‏ ‏بعدی‏ ‏اگر‏ ‏آن‏ ‏جزء‏ ‏توسط‏ ‏آزمودنی‏ ‏گفته‏ ‏شده‏ ‏بود،‏ ‏زیر‏ ‏آن‏ ‏علامت‏ ‏می‏ ‏زنند‏ ‏و‏ ‏در‏ ‏صورت‏ ‏تغییر‏ ‏جزئی‏ ‏آن‏ ‏را‏ ‏می‏ ‏نویسند‏.
‏ما‏ ‏در‏ ‏این‏ ‏آزمایش‏ ‏به‏ ‏دلیل‏ ‏کمبود‏ ‏وقت،‏ ‏فقط‏ ‏از‏ ‏پنج‏ ‏آزمودنی‏ ‏استفا‏ده کردیم و به جای به کار گیری تصویر در آزمایش از داستانی که توسط یکی از دانش پژوهان، طرح شد استفاده کردیم. اصل داستان از این قرار است:
‏« روز گذشته ساعت پنج برای خرید چوب لباسی به بازار رفتم. درون یکی از مغازه ها مشغول چانه زدن با مغازه دار بودم که صدای مهیبی توجه همه مردم را به سوی خود جلب کرد. از مغازه خارج شدم و به طرف صدا رفتم، هر کس به طرفی می دوید. صدای گریه کودکی به گوش می رسید. زنی شیون کنان‏ ‏ ‏به‏ ‏سویی‏ ‏می‏ ‏دوید‏. ‏دود‏ ‏غلیظی‏ ‏فضا‏ ‏را‏ ‏پوشانده‏ ‏بود،‏ ‏رنگ‏ ‏سرخی‏ ‏زمین‏ ‏و‏ ‏دیوار‏ ‏را‏ ‏پر‏ ‏کرده‏ ‏بود‏. ‏هر‏ ‏کس‏

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود اکسل جامع محاسبه سود و زیان در خرید و فروش ارز های دیجیتال (ورژن 2022)

اکسل-جامع-محاسبه-سود-و-زیان-در-خرید-و-فروش-ارز-های-دیجیتال-(ورژن-2022)
اکسل جامع محاسبه سود و زیان در خرید و فروش ارز های دیجیتال (ورژن 2022)
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: xslx
تعداد صفحات: 18
حجم فایل: 108 کیلوبایت
قیمت: 11000 تومان

این اکسل شیت ها مختلفی دارد (اگر ارز مورد نظر تون در شیت ها نبود، براحتی میتونید از یکی از شیت ها کپی تهیه کنید و اونو ادیت کنید -که فرمول نویسی ها هم توش بمونه-) و تماما توسط خودم درست شده. اکثر اطلاعاتِ هر شیت رو نگهداشتم که فرمول ها حفظ بشه.

پس از وارد کردن اطلاعات خریدتون (از قبیل قیمت دلار در اونموقع، قیمت ارز به دلار -هنگام خرید-، پول رد و بدل شده و یه سری اطلاعات اختیاری)، سود و ضررتون رو هم به دلار و هم به تومن (در مجموع ارز هاتون) حساب میکنه. فقط توجه شود که این اکسل، کامل فرمول بندی شده و کار باهاش خیلی سادست ولی کسانی که در حد محاسبه ی جمع و تفریق در اکسل بلد نیستن، ترجیحا نخرند (چون یک چیزای خیلی -!!!- حداقلی باید از اکسل بلد باشید. مث کپی کردن فرمول -برای وقتی که میخواید برید سطر بعد-)

 

لینک دانلود رایگان نسخه ی قدیمی 1399 (جهت تست برای خرید نسخه ی پیشرفته)

 

تغییرات نسخه 2022 نسبت به نسخه 1400:

  • عوض شدن رنگبندی سلول ها
  • اضافه شدن چند ستون (به تمام شیت ها)
  • اضافه شدن شیت "در یک نگاه"
  • و ....

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود پاورپوینت روشهای تحقیق کمی و کیفی

پاورپوینت-روشهای-تحقیق-کمی-و-کیفی
پاورپوینت روشهای تحقیق کمی و کیفی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .ppt
تعداد صفحات: 70
حجم فایل: 4008 کیلوبایت
قیمت: 7000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 70 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خدا
روشهای تحقیق کمی و کیفی
روشهای تحقیق کمی و کیفی
در علوم تربیتی و روان‌ شناسی
( جلد اول )
2
روشهای تحقیق کمی و کیفی
نویسنده : مردیت گال ، والتر بورگ ، جویس گال
3
فصل ششم : انتخاب نمونه فهرست
نگاه اجمالی
اهداف
مقدمه
منطق نمونه گیری
اعتبار جامعه
نمونه گیری هدفمند
منطق تکرار
فنون نمونه گیری در تحقیقات کمی
تعریف جامعه
نمونه گیری تصادفی ساده
نمونه گیری نظامدار
نمونه گیری طبقه ای
نمونه گیری خوشه ای
4
نمونه گیری سهل الوصول یا آسان
برآورد حجم نمونه مورد نظر
فنون نمونه گیری در تحقیق کیفی
انواع نمونه گیری هدفمند
نمونه گیری بنا به فرصت پیش آمده
برآورد تعداد حجم نمونه برای پژوهش کیفی
داوطلبان در نمونه گیری
ویژه گیهای داوطلبان تحقیق
افزایش شرکت افراد داوطلب
اشتباهات پژوهشگر در نمونه گیری
منابع
خودآزمایی ، یادداشتها
نگاه اجمالی
پژوهشگران علوم تربیتی بندرت می توانند تمام افراد جامعه مورد نظر را بررسی نمایند درعوض، باید یک نمونه از افراد را برای مطالعه انتخاب کنند.
در این فصل تفاوت منطق انتخاب نمومه در تحقیقات کمی وکیفی ، فنون عمده به کار گرفته شده و عواملی که باید در تعیین حجم نمونه بهینه
مورد توجه قرار گیرد ، توضیح داده می شود.
5

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود دانلود پاورپوینت بازاریابی اینترنتی (قابل ویرایش)

دانلود-پاورپوینت-بازاریابی-اینترنتی-(قابل-ویرایش)
دانلود پاورپوینت بازاریابی اینترنتی (قابل ویرایش)
فرمت فایل دانلودی: .ppt
فرمت فایل اصلی: .ppt
تعداد صفحات: 22
حجم فایل: 3411 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 22 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

به نام خدا
بازاریابی اینترنتی
) Digital Marketing (
Page 2
دیجیتال مارکتینگ چیست؟
چرا مردم به سمت دیجیتال مارکتینگ می روند ؟
مزایای دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ شامل چه ابزارهایی می شود؟
دیجیتال مارکتینگ چگونه توسعه می‌یابد؟
سئو چیست؟
PPC چیست؟
مارکتینگ در شبکه های اجتماعی
میزان اندازه گیری و تاثیر دیجیتال مارکتینگ
فهرست مطالب

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود آزمایش منع بعدی (گزارش کار روانشناسی تجربی)

آزمایش-منع-بعدی-(گزارش-کار-روانشناسی-تجربی)
آزمایش منع بعدی (گزارش کار روانشناسی تجربی)
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .zip
تعداد صفحات: 4
حجم فایل: 16 کیلوبایت
قیمت: 15000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 4 صفحه
ازمایش منع قبلی روانشناسی تجربی
 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏آزمایش منع بعدی
‏ ‏هدف از انجام این آزمایش، مطالعه منع بعدی یا بازداری پس گستر است در حقیقت این فرضیه که یادگیری های بعدی در یادآوری آموخته های قبلی مزاحمت ایجاد می کند یا خیر، آزمون می شود. منع بعدی یا مزاحمت یادگیری های بعدی در یادآوری آموخته های قبلی عبارت از مشکلی است که بین یک یادگیری و کاربرد آن (یادآوری یا بازشناسی)، در اثر یک یادگیری تازه، بوجود می آید. برای مطالعه منع بعدی از روشی استفاده می شود که به روش گروه کنترل معروف است که در آن متغیر مستقل را دستکاری کرده تا اثر آن را بر متغیر وابسته مطالعه نمایند.
‏یکی از کارهایی که دانش آموزان و دانشجویان باید انجام بدهند یادگیری مطالب درسی است. یادگیری مطالب درسی پایان کار نیست، آنها باید بتوانند آنچه را که یاد گرفته اند دست کم تا جلسه امتحان در حافظه خود نگهدارند اما عده زیادی از آنها در این کار موفق نمی شوند فراموشی آموخته ها می تواند علت های متعددی داشته باشد از میان این علتها می توان به تداخل و عدم کاربرد یادگیری ها اشاره کرد. ‏تداخل یعنی تضعیف حافظه مربوط به یک یادگیری در اثر فعالیت ذهنی دیگر. ‏که به دو صورت تداخل یادگیری قبلی در یادگیری بعدی و تداخل یادگیری های بعدی در یادگیری های قبلی ایجاد می شود.
‏یکی از علل عمده فراموشی، تداخل آموخته های بعدی با آموخته های قبلی است که اصطلاحاً منع بعدی یا مزاحمت یادگیری های بعدی در یادآوری آموخته های قبلی نامیده می شود. به این صورت که اگر مطلبی را بخوانید و بلافاصله پس از آن مطلب دیگری را بخوانید، مطلب بعدی در مطلب قبلی تداخل ایجاد خواهد کرد و از تحکیم آن جلوگیری به عمل خواهد آورد. هر اندازه میزان شباهت یادگیری اول و یادگیری تازه بیشتر باشد، قدرت منع بعدی به همان اندازه بیشتر خواهد بود.‏ ‏وقتی ما به اطلاعات حسی دقت نمی کنیم، آنها را کدگذاری و تکرار نمی کنیم. احتمال دارد به علت تخریب اثر تصویر ذهنی، فراموش شوند. اطلاعات موجود در حافظه کوتاه مدت، درست مثل اطلاعات موجود در حافظه حسی، می توانند در اثر تخریب و حتی جایگزینی از بین بروند و این حالت زمانی پیش می آید که ما بخواهیم تعداد زیادی از اطلاعات جدید (مثلاً اسامی افراد) را تنها در فاصله بسیار کمی مثلاً در چند ساعتی که با دوستان نشسته ایم، به خاطر بیاوریم. طبق نظریه تداخل، هم اطلاعات موجود در حافظه کوتاه مدت و هم اطلاعات موجود در حافظه بلند مدت فراموش می شوند، زیرا اطلاعاتی که تازه آموخته می شوند با اطلاعات قبلی تداخل می کنند. دو نوع تداخل وجود دارد: تداخل اطلاعات قبلی با
‏اطلاعات بعدی (منع قبلی یا بازداری قبلی) و تداخل اطلاعات بعدی با اطلاعات قبلی (منع بعدی یا بازداری بعدی).
‏ 
‏توصیف آزمایش
‏آزمودنی ها
‏در این بررسی 20 نفر از افراد کلاس روان شناسی تجربی به عنوان آزمودنی انتخاب و سپس به دو گروه مساوی تقسیم شدند که یکی گروه آزمایشی و دیگری به عنوان گروه کنترل در نظر گرفته شدند.
‏ 
‏وسایل آزمایش
‏دو فهرست‏ A‏  ‏و‏ B‏  ‏که هر یک از دوازده صفت دو بخشی تشکیل شده است. صفات فهرست‏ A‏ ‏با صفات فهرست‏ B‏ ‏مترادف هستند. هر یک از فهرست ها به پنج صورت کاملاً متفاوت تنظیم و به ترتیب شماره گذاری شده اند که در پیوست موجود می باشد.
‏سه ورق کاغذ به تعداد تمام آزمودنی ها.
‏ 
‏اجرای آزمایش
‏فرضیه: یادگیری های بعدی در یادآوری آموخته های قبلی مزاحمت ایجاد می کند.
‏متغیر مستقل: یادگیری های بعدی (فهرست‏ B‏).
‏متغیر وابسته: یادگیری های قبلی (فهرست‏ A‏).
‏طرح آزمایشی بصورت زیر می باشد.
‏گروه آزمایشی: یادگیری فهرست‏ A‏، یادگیری فهرست‏  B‏، یادآوری فهرست‏ A‏.
‏گروه کنترل: یادگیری فهرست‏ A‏، استراحت، یادآوری فهرست‏ A‏.
‏آزمودنی ها به دو گروه تقسیم می شوند. برای تقسیم آزمودنی ها به دو گروه، آزماینده ابتدا به هر یک از آنها یک شماره می دهد (مثلاً از 1 تا 20). از آنها می خواهد که شماره خود را روی هر سه ورقه ای که در اختیار دارند بنویسند.
‏آزماینده اعلام می کند که می خواهد یک فهرست 12 کلمه ای را پنج بار به صورت های مختلف بخواند و آزمودنی ها باید این 12 کلمه را حفظ کنند، چون بعداً باید به خاطر بیاورند. آزماینده اعلام می کند که ترتیب کلمات مهم نیست بلکه تعداد و درست بودن آنها مهم است.

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود خصوصی سازی ( ppt )

خصوصی-سازی-(-ppt-)
خصوصی سازی ( ppt )
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .ppt
تعداد صفحات: 38
حجم فایل: 967 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 38 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

خصوصی سازی
خصوصی سازی
فهرست
مقدمه
تعریف خصوصی سازی
اهداف خصوصی سازی
فرایند خصوصی سازی
قلمرو و دامنه شمول
روش های مهم و متداول خصوصی سازی
عوامل خصوصی سازی موفق
چالش های پیش روی خصوصی سازی در ایران
نتایج وآثار حاثل از خصوصی سازی و کاهش تصدی گری دولت
تاثیر خصوصی سازی بر نوآوری موسسات
تاثیر خصوصی سازی بر افزایش تولید ملی
تاثیر خصوصی سازی بر مالیه و بودجه دولت
تاثیر خصوصی سازی بر افزایش کارایی
تاثیر خصوصی سازی بر توزیع درآمد
تاثیر خصوصی سازی بر مسائل اقصادی کلان
تاثیر خصوصی سازی بر اشتغال
وضعیت فعلی خصوصی سازی در ایران
پیشنهادهایی برای خصوصی سازی در ایران
مقدمه
انتقال بنگاه های عمومی به بخش خصوصی کارآزموده، دغدغه همیشگی حکومت هایی بوده است که نا کارآمدی بنگاهداری دولتی را تجربه کرده اند و این تجربه را به عزمی جدی برای رهایی دولت از اتلاف منابع و مفاسد مرتبت با این نوع بنگاهداری تبدیل کرده اند.
ضمن اینکه توان آزاد شده از این راه نیز صرف هدایت راهبردی تخصصی منابع اقتصادی و مدیریت تولید کالا و خدماتی شده که ساز و کار بازار قادر به تولید بهینه آن ها نبوده است.
در کشور ما این تفکر در برنامه‌های اول و دوم توسعه مطرح شد اما اجرای آن با مشکلات عدیده‌ای مواجه بود و همین امر سبب پررنگ‌تر شدن بخش دولتی در ایران شد. در ادامه در برنامه سوم توسعه اقتصادی "سازمان مالی گسترش مالکیت واحدهای تولیدی" ‌به‌عنوان "سازمان خصوصی‌سازی" تغییر نام داد و اساسنامه این سازمان در تاریخ 26اسفند 1380 به هیات‌ وزیران ابلاغ شد.
از جمله نخستین کسانی که توجه به حاکمیت بخش خصوصی و کمرنگ شدن نقش دولت را در اقتصاد ایران مطرح کردند می‌توان به امام‌خمینی (ره) اشاره کرد . امام خمینی(ره) در سال 1363 در  (صحیفه نور، ج 19 ، ص 108) اینگونه می‌فرمایند: "دولت چنانکه کرارا تذکر داده‌ام، بی‌شرکت ملت و توسعه بخش‌های خصوصی جوشیده از طبقات محروم مردم  و همکاری با طبقات مختلف مردم با شکست مواجه خواهد شد. کشاندن امور به سوی مالکیت دولت و کنار گذاشتن ملت، بیماری مهلکی است که باید از آن احتراز شود."

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود طرح درس سالانه ی ادبیات فارسی 2 دبیرستان

طرح-درس-سالانه-ی-ادبیات-فارسی-2-دبیرستان
طرح درس سالانه ی ادبیات فارسی 2 دبیرستان
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 9
حجم فایل: 21 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 9 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏-‏طرح درس :
‏ ادبیات فارسی ‏2
‏نام و نام خانوادگی‏ ‏ مدرس :
‏ زیبا سادات باقریان
‏پایه :
‏ ‏دو‏م دبیرستان
‏رشته :
‏کلیه رشته ها‏
‏سال تحصیلی :
‏ 138‏9‏-13‏88
‏هدف کلی در‏س:‏ آشنایی با آثار برخی از بزرگان ادبی ، دینی ، عرفانی و علمی گذشته و معاصر ایران و جهان
‏آشنایی با ظرایف ادبی و توانایی به کار گیری درست آن ها
‏توانایی درک و بیان افکار ، ارزش ها ، مفاهیم و پیام های متون ادبی گذشته و حال
‏ماهها
‏هفته ها
‏جلسه
‏روز
‏تاریخ
‏درس
‏موضوع و عنوان درس
‏هدف ویژه درس
‏فعالیت های دیگر
‏مهر
‏هفته اول
‏1
‏شنبه
‏6/7/87
‏درس‏ اول
‏الهی
‏همای رحمت
‏آشنایی با ادب گذشته
‏آشنایی با ‏نثر عارفانه ‏
‏آشنایی با نثر مسجع
‏آشنایی با غزل شور انگیز شهریار در وصف مولای متقیان
‏آشنا ‏یی‏ دانش آموزان با شیوه ی همیاری
‏گروه بندی دانش آموزان
‏توضیحاتی در باره ی کلیات ادبی
‏هفته دوم
‏2
‏شنبه
‏13/7/87
‏درس دوم
‏ادبیات حماسی ‏رستم و اشکبوس
‏آشنایی با ادبیات حماسی و ویژگی های سبکی شاهنامه
‏آشنایی با مفاهیم وپیام ‏های شعر حماسی
‏آشنایی با گونه ای از حماسه ی مصنو‏ع
‏پرسش شفاهی
‏توزیع جزوات نمونه سوال
‏کار گروهی
‏پاسخ خود آزمایی ها‏
‏ارائ‏ه ی کتاب شاهنامه و معرفی آثار ی چند در‏باره ی این کتاب ارزشمند
‏هفته سوم
‏3
‏شنبه
‏20/7/87
‏درس‏ ‏س‏وم
‏حمله ی حیدری
‏آشنایی با ادبیات حماسی
‏آشنایی با گونه ای از حماسه ی مصنوع
‏پرسش گروهی
‏کنترل دفاتر دانش آموزا‏ن
‏پاسخ خود آزمایی ها
‏کار گروهی
‏هفته چهارم
‏4
‏شنبه
‏27/7/87
‏درس چهارم
‏ و
‏ پنجم
‏ادبیات نمایشی
‏بچه های آسمان
‏ادبیات داستانی معاصر
‏کباب غاز یا رساله در حکمت مطلقه ی ‏«‏ از ماست که بر ماست ‏»
‏آشنایی با فیلم نامه نویسان معروف
‏آشنا‏یی با نمونه ای از‏ فیلم نامه
‏آشنایی باعناصر تشکیل دهنده داستان
‏تفاوت داستان های امروز و دیروز
‏آشنایی با سیر تحول و جلوه های گوناگون ادبیات داستانی معاصر
‏آشنایی با نثر ساده و طنز آمیز محمد علی جمال زاده
‏آزمون ماهانه
‏نمایش فیلم
‏( در ساعتی فوق العاده )‏
‏طرح درس سالانه ی ‏ادبیات‏ فارسی
‏مهر‏ماه
‏طرح درس سالانه ی ‏ادبیات‏ فارسی ‏2
‏آبان ماه
‏طرح درس :
‏ادبیات فارسی ‏2
‏نام و نام خانوادگی مدرس : زیبا سادات باقریان
‏پایه :
‏د‏وم دبیرستان
‏رشته :
‏کلیه ی رشته ها
‏سال تحصیلی :
‏1388-1387
‏دبیرستان دخترانه امام رضا (ع )
‏(ناحیه 4)
‏هدف کلی درس : آشنایی با آثار برخی از بزرگان ادبی ، دینی ، عرفانی و علمی گذشته و معاصر ایران و جهان
‏آشنایی با ظرایف ادبی و توانایی به کار گیری درست آن ها
‏توانایی درک و بیان افکار ، ارزش ها ، مفاهیم و پیام های متون ادبی گذشته و حال
‏ماهها
‏هفته ها
‏جلسه
‏روز و تاریخ
‏درس
‏موضوع و عنوان درس
‏هدف ویژه درس
‏فعالیت های دیگر
‏آبان
‏هفته اول
‏5
‏شنبه
‏4/8/87
‏تعطیل رسمی به مناسبت شهادت امام جعفر صادق
‏هفته دوم
‏6
‏ شنبه
‏11/8/87
‏ادامه ی
‏درس پنجم
‏کباب غاز یا رساله در حکمت مطلقه ی ‏«‏ از ماست که بر ماست ‏»‏
‏آشنایی با نثر ساده و طنز آمیز محمد علی جمال زاده
‏بررسی اشکالات اوراق امتحانی
‏ ‏کنترل جزوات نمونه سوال
‏پاسخ خود آزمایی ها
‏هفته سوم
‏7
‏شنبه
‏18/8/87
‏درس ششم
‏ و
‏هفتم
‏گیله مرد
‏سووشون
‏آشنیی با نمونه ای از داستان های نویسندگان مبارز ایران
‏آشنایی با جریان داستان نویسی معاصر ایران

‏پرسش گروهی
‏کنترل دفاتر دانش آموزان
‏پاسخ خود آزمایی ها
‏فعالیت گروهی‏
‏هفته چهارم
‏8
‏شنبه
‏25/8/87
‏درس هشتم
‏ادبیات پایداری
‏کلبه ی عمو تم
‏آشنایی با جلوه های اساسی ادبیات پایداری در جهان
‏آشنایی با نمونهای از ادب مقاومت
‏آشنایی با برخی از نویسندگان برجسته ی ادب پایداری در جهان‏
‏آزمون ماهانه
‏پاسخ خود آزمایی ها
‏کنترل جزوات نمونه سوال
‏کار گروهی
‏طرح درس سالانه ی ‏ادبیات‏ فارسی ‏2
‏آذر ماه
‏طرح درس :
‏ادبیات فارسی ‏2
‏نام و نام خانوادگی مدرس :
‏ زیبا سادات باقریان
‏پایه :
‏د‏وم دبیرستان
‏رشته :
‏کلیه ی رشته ها
‏سال تحصیلی :
‏1388-1387
‏دبیرستان دخترانه امام رضا (ع )
‏(ناحیه‏ 4)
‏هدف کلی درس : آشنایی با آثار برخی از بزرگان ادبی ، دینی ، عرفانی و علمی گذشته و معاصر ایران و جهان
‏آشنایی با ظرایف ادبی و توانایی به کار گیری درست آن ها
‏توانایی درک و بیان افکار ، ارزش ها ، مفاهیم و پیام های متون ادبی گذشته و حال
‏ماهها
‏هفته ها
‏جلسه
‏روز و تاریخ
‏درس
‏موضوع و عنوان درس
‏هدف ویژه درس
‏فعالیت های دیگر
‏آذر
‏هفته اول
‏9
‏شنبه
‏2/9/87
‏درس نهم
‏در بیابان های تبعید
‏از یک انسان
‏آشنایی با نمونه های دیگر از ادبیات پایداری
‏آشنایی با نمونه های آثار ادبی جهان ومشترکات وپیوندهای آن با ادبیات فارسی
‏بررسی اشکالات اوراق امتحانی
‏پرسش شعر حفظی
‏فعالیت گروهی
‏پاسخ خود آزمایی ها
‏هفته دوم
‏10
‏شنبه
‏9/9/87
‏درس‏ ده‏م
‏دخترک بینوا
‏آشنایی با افکار و اندیشه های ملل از طریق آثار ادبی آنان
‏آشنایی با نمونه ای از آثار ادبی مشهور جهان
‏پرسش شفاهی
‏کنترل دفاتر دانش آموزان
‏فعالیت گروهی
‏پاسخ خود آزمایی ها
‏پرسش شعر حفظی
‏هفته سوم
‏11
‏شنبه
‏16/9/87
‏درس ‏ی‏ازدهم
‏هدیه ی سال نو
‏مائده های زمینی
‏آشنایی با برخی دیگر از چهره های ادبی جهان
‏پرسش گروهی
‏کنترل دفاتر دانش آموزان
‏کنترل جزوات نمونه سوال
‏فعالیت گروهی
‏پرسش شعر حفظی
‏هفته چهارم
‏12
‏شنبه
‏23/9/87
‏برگزاری آزمون مستمر
‏ ‏به منظور ارزشیابی پایانی و آماده سازی دانش آموز برای شرکت در آزمون پایانی نیمه ی اول‏
‏آشنایی با داستان برون مرزی تا گور ونمونه ای از شعراو
‏هفته پنجم
‏13
‏شنبه
‏30/9/87
‏بررسی اشکالات اوراق امتحانی ‏،‏ دوره ی کتاب‏، مروری بر نمونه سوالات امتحانات نهایی‏ و آماده سازی دانش آموزان برای شرکت در آزمون پایانی نیمه ی اول با موفقیت
‏طرح درس سالانه ی ‏ادبیات‏ فارسی ‏2
‏دی ماه
‏طرح درس :
‏ادبیات فارسی ‏2
‏نام و نام خانوادگی مدرس :
‏ زیبا سادات باقریان
‏پایه :
‏د‏سوم دبیرستان
‏رشته :
‏کلیه ی رشته ها
‏سال تحصیلی :
‏1388-1387
‏دبیرستان دخترانه امام رضا (ع )
‏(ناحیه 4)
‏هدف کلی درس : آشنایی با آثار برخی از بزرگان ادبی ، دینی ، عرفانی و علمی گذشته و معاصر ایران و جهان
‏آشنایی با ظرایف ادبی و توانایی به کار گیری درست آن ها
‏توانایی درک و بیان افکار ، ارزش ها ، مفاهیم و پیام های متون ادبی گذشته و حال
‏ماهها
‏هفته ها
‏جلسه
‏روز و تاریخ
‏درس
‏موضوع و عنوان درس
‏هدف ویژه درس
‏فعالیت های دیگر
‏دی
‏هفته اول
‏برگزاری امتحانات پایانی نیمه ی اول سال تحصیلی
‏هفته دوم
‏هفته سوم
‏هفته چهارم

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود پاورپوینت کارورزی

پاورپوینت-کارورزی
پاورپوینت کارورزی
فرمت فایل دانلودی: .ppt
فرمت فایل اصلی: .ppt
تعداد صفحات: 47
حجم فایل: 3360 کیلوبایت
قیمت: 10000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 47 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بسم الله الرحمن الرحیم
معلم برای آنکه رسالت معلمی خود را به خوبی ایفا کند، باید یک پژوهشگر باشد.
معلم پژوهنده، معلمی فکور است که مسائل حوزه تدریس و کلاس را با پژوهش مورد مطالعه و بررسی قرار می‌دهد و از بین این مطالعات، راه حل‌های مطلوب را کسب می‌کند.
با اضافه شدن 10 واحد پژوهشی در برنامه‌های درسی جدید دانشگاه فرهنگیان، این برنامه‌های درسی به تدریج به دانشجویان ارائه می‌شود.
این دروس شامل:
درس پژوهی،
اقدام پژوهی،
روایت تحقیقی و
روش تحقیق تخصصی است
در پایان تحصیل دانشجویان دانشگاه فرهنگیان باید یک پروژه پژوهشی ارائه کنند.
فرایند کارورزی در دانشگاه فرهنگیان به 4 دوره ی اصلی در مدت زمان دوسال تقسیم میشود که هر دوره به صورت 2 واحد ارائه میگردد:
1-معلم یاری
 2-مشارکت در تدریس
 3-تدریس آزمایشی
 4-تدریس مستقل
 
فرایند کارورزی در دانشگاه فرهنگیان
مقایسه کارورزی ها
کارورزی 1:
عمل مشاهده ی تأملی
دانشجو به جایی برسد که به قدرت بررسی برسد. کارورزی2 : دانشجو در حد خرد مشارکت کند فعالیت یادگیری را در حد نیاز طراحی کند اینکه آیا نتایج مورد انتظار بود آیا باید مطالب خود را بررسی کند
کارورزی3: موقعیت را شناخته و می تواند تفسیر کند خودش را شناخته است درک حرفه ای و روشن تری از من حرفه ای دارد باید خودش را مطالعه کند برای یک درس طرح درس تهیه کند .

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود پاورپوینت نظریه رشد شناختی ویگوتسکی

پاورپوینت-نظریه-رشد-شناختی-ویگوتسکی
پاورپوینت نظریه رشد شناختی ویگوتسکی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .ppt
تعداد صفحات: 18
حجم فایل: 235 کیلوبایت
قیمت: 7000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 18 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خدا
نظریه رشد شناختی ویگوتسکی:
نظریه معروف دیگر رشد یا تحول شناختی از آن دانشمند روسی لِو سمنویچ ویگوتسکی است.که به نظریه اجتماعی – فرهنگی رشد شهرت دارد.
اهمیت فرهنگ وزمینه های اجتماعی –تاریخی در تحول شناختی: جنبه فرهنگی تاریخی اجتماعی در رشد شناختی بااهمیت است.
تعیین کننده اصلی رشد شناختی:کنش متقابل میان یادگیرنده ومحیط اجتماعی اش.
خاستگاه روان آدمی اجتماع است وفرایندی که به آن شکل میدهد ارتباط است.
کارکرد های نخستین و عالی ذهنی:
در نظریه ویگوتسکی کارکرد های ذهنی :1-کارکرد های نخستین ذهنی 2-کارکرد های عالی ذهنی.
ویگوتسکی با بکاربردن اصطلاح کارکرد به فرایند های ذهنی مانند ادراک-حافظه- وتفکر اشاره میکند.
کارکرد نخستین ذهنی: 1-به طور طبیعی درانسان وحیوان وجود دارد 2-غیرارادی وناآگاه بودن ازیژگی مهم آنهاست.برای نمونه حافظه درشکل اولیه اش عبارت از شکل گیری خود به خودی یک تداعی بین دو رویداد که باهم رخ میدهد.مثال:گربه صدای بازکردن درقوطی را با غذاتداعی میکند.
کارکرد های عالی ذهنی:1- ویژه انسان هستند.2-براساس کارکرد های نخستین بوجودمی آیند.کارکردعالی ذهنی ازطریق تعامل بین فرد وزمینه های اجتماعی بوجود می آید.ویگوتسکی : هرکارکرد عالی ذهنی درابتدا یک کارکرد اجتماعی است وآنچه که به این فرایند کمک میکند عوامل اجتماعی فرهنگی است.
کارکرد های عالی ذهنی مانند: استدلال منطقی – توجه انتخابی زبان
تفاوت کارکرد عالی ذهنی با کارد های نخستین:1- تحت کنترل انسان انجام می شوند .2- دارای خاستگاه اجتماعی اند.3- به کمک ابزار های روانشناختی رخ میدهد(ابزار های روانشناختی مانند :مقایسه ویادیار (تدابیر کمک حافظه)
درونی سازی:
فرایند تبدیل تدریجی تجارب یا فعالییت های اجتماعی بیرونی به فرایند های عالی ذهنی درونی سازی نام گرفته است.این فرایند نه بطور مستقیم بلکه ازطریق یک واسطه – ابزار یا علامت صورت می پذیرد.
1-استفاده از واسطه یعنی تغییر دادن یک موقعیت محرکی در فرایند پاسخ دادن به آن نه بطور مستقیم بلکه ازطریق نوعی پیوند ابزار یا علامت.2-ابزار یک شی بیرونی که مورد دستکاری فرد قرار میگرد تا با آن برمحیط عمل کند.3-علامتبه بازنمای درونی یک شی یا نماد گفته می شود که دارای معنی خاص فرهنگی است.
دیدگاه ویگوتسکی از گفتار خود محورانه است.
پیاژه معتقد بود که کودکان درمرحله پیش عملیاتی افکار واحساسات خود را از طریق گفتار خود محورانه ابراز میکنند.وقتی که عملیات منطقی مرحله بعدی رشد فرا می رسد این گفتار خود محورانه ازبین میرود.ویگوتسکی می گوید:گفتار خود محورانه گفتار اجتماعی است که جریان درونی سازی به سوی گفتار درونی را نشان می دهد.
ویگوتسکی در رشد زبان سه مرحله را ازهم متمایز میسازد.1-گفتار اجتماعی 2- گفتار خود محورانه 3-گفتار درونی .
ابتدا گفتار اجتماعی یا گفتار بیرونی ظاهر می شود نقش این گفتار:کنترل رفتار دیگران.
درمرحله بعد گفتار خودمحورانه پدیدار می شود .کودکان باخودشان حرف میزنند تارفتارشان را کنترل کنند.
آخرین مرحله رشدزبان گفتار درونی .به اندیشه ورفتار انسان جهت میدهدودرهمه ی کارکرد های عالی ذهنی وجود دارد

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود نمونه سئوال اپراتور روابط عمومی سطح 1

نمونه-سئوال-اپراتور-روابط-عمومی-سطح-1
نمونه سئوال اپراتور روابط عمومی سطح 1
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: docX
تعداد صفحات: 2
حجم فایل: 44 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.