پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

تحقیق بررسی جرم قاچاق کالا و ارز از دیدگاه فقه اسلامی و حقوق ایران

تحقیق-بررسی-جرم-قاچاق-کالا-و-ارز-از-دیدگاه-فقه-اسلامی-و-حقوق-ایران
تحقیق بررسی جرم قاچاق کالا و ارز از دیدگاه فقه اسلامی و حقوق ایران
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 64
حجم فایل: 95 کیلوبایت
قیمت: 10000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 64 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏دانشگاه پیام نور واحد پردیس
‏موضوع تحقیق:
‏بررسی جرم قاچاق کالا و ارز از دیدگاه فقه اسلامی و حقوق ایران
‏فهرست مطالب
‏مقدمه
‏فصل اول: عوامل مؤثر بر تقاضای کالاهای قاچاق
‏فصل دوم: عوامل مؤثر بر عرضه و توزیع کالاهای قاچاق
‏فصل سوم: سیاست‏‌‏های دولت و دستگاه‏‌‏های متولی مبارزه با قاچاق
‏فصل چهارم: سایر عوامل مؤثر بر قاچاق کالاها
‏فصل پنجم: راه‏‌‏های مبارزه با قاچاق
‏نتیجه‏‌‏گیری
‏مقدمه:
‏2
‏یکی از مهم‏‌‏ترین منابع درآمدی دولت‏‌‏ها در حال حاضر درآمدهای گمرکی است که با نظارت و اعمال قانون بر ورود و خروج کالا از کشور تحقق می‏‌‏یابد. در کشور ما درآمدهای گمرکی سومین درآمد دولت بعد از مالیات و نفت است. و مهمترین اثر جرم قاچاق نیز محروم کردن دولت از این منابع درآمدی است. البته اثرات مخرب قاچاق به این مورد محدود نمی‏‌‏شود. از بین بردن فضای اقتصادی کشور برای فعالیت اقتصادی سالم و خارج شدن جریان ورود و خروج کالا از نظارت دولت نیز ار تبعات قاچاق محسوب می‏‌‏شو. در سالیان اخیر افزایش حجم قاچاق کالا و ارز به کشور باعث توجه خاص مقامات عالی نظام به این معضل شده است.
‏قاچاق در حقیقت جرم فرار از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی است. بنابراین جرم قاچاق کالا و ارز، از حیث حقوقی، ریشه در قانون امور گمرکی، قانون مقررات صادرات و واردات و مقررات مبادلات مرزی دارد.
‏ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با توجه به وظیفه سیاست‏‌‏گذاری، برنامه‏‌‏ریزی، هماهنگی و نظارت در حوزه امور اجرایی مبارزه با قاچاق بر آن شده است که مجموعه مدونی از قوانین و مقرراتی را در این ارتباط منتشر سازد که در انتهای این نوشته تحت عنوان ضمائم آورده می‏‌‏شود.
‏فصل اول: عوامل مؤثر بر تقاضای کالاهای قاچاق
‏تقاضا:‏
‏کشش تقاضا برای کالاهای ‏مختلف متفاوت می‏‌‏باشد؛ اما به هر حال تحت تأثیر عوامل گوناگون، از جمله نیاز مصرف‏‌‏کنندگان، درآمد آن‏‌‏ها و . . . این کشش وجود دارد، تا زمانی که کشش تقاضا برای کالایی وجود داشته باشد، مصرف‏‌‏کنندگان درصدد ابتیاع آن بر می‏‌‏آیند و بنا به میزان کشش تقاضا، قیمت کالا، تحت تأثیر قرار می‏‌‏گیرد. تقاضا برای کالاهای قاچاق در بازار داخلی و بازارهای خارجی همواره وجود دارد و همین امر موجب می‏‌‏شود که عرضه کالا به طریق غیرقانونی، در بازارها صورت بگیرد. بررسی کارشناسان در مورد علل اشتیاق به استفاده از کالاهای قاچاق، نشان می
‏4
‏‌‏دهد که تقاضا برای این کالاها تحت تأثیر عوامل گوناگون به شرح بندهای بعد، وجود دارد:‏ ‏. نقل از مجله بررسی‏‌‏های بازرگانی، ص 11، شماره 135.
‏زیبایی و نوآوری در طرح و رنگ تولیدات:‏ ‏. نقل از بررسی‏‌‏های بازرگانی، ص 12، شماره 135.

‏هر اندازه که طراحی و رنگ‏‌‏آمیزی کالا‏ بیشتر جلب توجه نماید، تقاضا برای آن تحت تأثیر قرار می‏‌‏گیرد به همین جهت است که شرکت‏‌‏های بزرگ چند ملیتی در عصر تولیدات انبوه کالاها، همواره به نوآوری و ابتکار در طراحی صنعتی توجه دارند برای مثال لوازم خانگی را با توجه به الگوی مسکن، در اندازه‏‌‏های مختلف می‏‌‏سازند و عرضه می‏‌‏کنند یا به تغییر مستمر شکل ظاهری کالاها، حتی بدون تغییرات مؤثر در کیفیت و نحوه ساخت کالا اقدام می‏‌‏کنند و حتی کیفیت ‏کالا را برای کاهش هزینه، تنزل می‏‌‏دهند که این امر از جمله در مورد اتومبیل‏‌‏ها صادق است در این نوآوری‏‌‏ها به رنگ کالا هم اهمیت زیادی داده می‏‌‏شود این امر، در کشور ما در تولید کفش و پوشاک صادق است. یا اخیراً در بسته‏‌‏بندی کالاهای مصرفی، خصوصاً لبنیات و چای پیشرفت خوبی داشته است، هر چند این پیشرفت بیشتر برای بازار داخلی و مصرف داخل کشور است گر چه مقادیری از پوشاک، کفش و لبنیات تولید داخل به خارج از کشور نیز صادر می‏‌‏شود و این بهبود کیفیت بسته‏‌‏بندی اشتیاق به کالای خارجی را کاهش می‏‌‏دهد.
‏کیفیت کالا:‏ ‏. نقل از مجله بررسی‏‌‏های بازرگانی، ص 11، شماره 135.
‏آنچه در ذهن عامه، از پیش از انقلاب تاکنون جای گرفته این است که کالای خارجی بهتر از کالای داخلی است و یا کالای خارجی با وجود گران بودن از دوام و استحکام بیشتری برخوردار است و یا کالای خارجی با وجود گران بودن از دوام و استحکام بیشتری برخوردار است یا به اصطلاح این جنس هر چه باشد ایرانی است. به هر حال توجه به کیفیت کالای تولید داخلی می‏‌‏تواند در کاهش تقاضای کالای خارجی مؤثر باشد و در این زمینه دقت در رعایت استانداردهای بین‏‌‏المللی در تولید کالا، می‏‌‏تواند در پیشرفت کیفیت کالا و جذب مشتری مؤثر باشد. کالاهای خارجی و لو اینکه فاقد خدمات پس از فروش باشند، چه بسا مصرف کننده حاضر باشد برای جنس مرغوب‏‌‏تر خارجی، قیمت بیشتری از قیمت کالاهای داخلی بپردازد بنابراین، کیفیت در امر تقاضا، دارای جایگاه ویژه
‏4
‏‌‏ای است.
‏در کشور ما محصولات صنعتی دارای کیفیت رقابتی با کشورهای پیشرفته صنعتی نیستند و محصولات صنایع، اکثراً برای رفع نیاز داخلی و کشورهای همسایه تولید می‏‌‏شوند و دارای کیفیت و استحکام و دوام لازم و قابل رقابت با محصولات خارجی نمی‏‌‏باشند؛ واردات کالای قاچاق محصولات صنعتی جاذبه خاصی برای خریداران دارد و لذا تقاضا و خریدار زیاد است.
‏تبلیغ:‏ ‏. نقل از مجله بررسی‏‌‏های بازرگانی، ص 11، شماره 135.
‏گسترش ارتباطات راه دور ‏–‏ وجود ماهواره‏‌‏های تلویزیونی، دسترسی سریع به اطلاعات مربوطه به عرضه کالاهای جدید و نیز کیفیت آن‏‌‏ها و . . . سبب شده است که مصرف‏‌‏کنندگان به ویژه قشر نوجوان و جوان، هر روز با کالاهای نو و خوش‏‌‏ظاهری آشنا شوند، به ویژه آنکه رسانه‏‌‏ها و دستگاه‏‌‏های تبلیغاتی، در انجام امور تبلیغاتی خود به انواع ابزار، تصاویر، رنگ‏‌‏ها و . . . توجه دارند، تا بتوانند بیشتر و بهتر در مصرف‏‌‏کنندگان تأثیر بگذارند و تقاضا برای کالاهای مصرفی را زیاد کنند، از جمله روزنامه‏‌‏ها و مجلات با عکس‏‌‏ها و تصاویر رنگارنگ، برای کالاهای خارجی را که نمایندگی در ایران دارند و تبلیغات محصولات خود را به آن‏‌‏ها می‏‌‏دهند ایجاد تقاضاهای جدید یا تقاضای بیشتر در مردم می‏‌‏نمایند و نمایندگی‏‌‏های خارجی با تبلیغات گسترده در رادیو و تلویزیون، پوسترهای خیابانی روی دیوارها و تابلوها و اتوبوس‏‌‏ها و روزنامه‏‌‏ها خصوصاً مجلات مردم را وسوسه می‏‌‏کنند که حتی با اقساط درازمدت، کالاهای خارجی و لوکس خریداری نمایند. برای انتشار اینگونه تبلیغات، در انواع وسایلی ‏که به طور ‏مستمر استفاده می‏‌‏شود مثل تقویم، دفتر سررسید، فندک، کیف، کفش، لباس، کلاه، ساک، چمدان، کیسه‏‌‏های پلاستیکی منقوش به تبلیغات کالاهای خارجی نقش می‏‌‏گردد یکی از محل‏‌‏های درآمد شهرداری‏‌‏ها، مجلات، روزنامه‏‌‏ها و رادیو و تلویزیون هزینه‏‌‏های تبلیغاتی است که دریافت می‏‌‏کنند و رسانه‏‌‏های مزبور به ممنوع بودن خرید و فروش کالای لوکس و غیرقانونی بودن آن توجهی ندارند و قانونی در این مورد وجود ندارد تا جلوی آن گرفته شود و رسانه

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود تحقیق و پاورپوینت

فروشگاه فایل

خرید کاندوم خاردار

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد