پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

سیدا دانلود مقاله در مورد ضرورت و توسعه روشهای آبیاری تحت فشار در آبیاری فضای سبز 47 ص

دانلود-مقاله-در-مورد-ضرورت-و-توسعه-روشهای-آبیاری-تحت-فشار-در-آبیاری-فضای-سبز-47-ص
دانلود مقاله در مورد ضرورت و توسعه روشهای آبیاری تحت فشار در آبیاری فضای سبز 47 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 44
حجم فایل: 86 کیلوبایت
قیمت: 6000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 44 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏وانزلنا من السمآء مآء طهورا
‏واز آسمان آبی آب طاهر و مطهر برای شما نازل کردیم
‏ما به قداست آب پی برده ایم دانش فنی و ابزار مدرن را به خدمت گرفتیم تا طبیعت و صنعت را به توازن برسانیم همانا در نیل به این هدف سخت می کوشیم.‏ ‏ ‏

‏بخش کشاورزی در ایران یکی از مهمترین بخشهای اقتصادی می‌باشد و این در حالی است که کمبود آب اصلی‌ترین عامل محدود کننده تولید محصولات کشاورزی و غذایی ‏است.‏
‏استفاده‌ بهینه‌ از آب‌ در کشوری‌ چون‌ ایران‌ که‌ از نظر اقلیمی‌ دارای‌ وضعیت‌ خشک‌ تا نیمه‌ خشک‌ است‌ از اهمیت‌ فراوانی‌ بخصوص در گسترش و توسعه فعالیتهای کشاورزی برخوردار است‌. بهره‌ برداری‌ بهینه‌ از ‌ منابع‌ آبی‌ برای این منظور جز با توجه‌ کامل‌ به‌ معیارهای‌ اقتصادی‌ و‏ ‏اجتماعی‌ ممکن‌ نیست‌‏و‏ توجه‌ به‌ هزینه‌ها و فوائد اجتماعی‌ در تخصیص‌ منابع‌ آب‏ ودر ‏بهبود ‏عملکرد اقتصادی‌ بخش‌ آب‌‏.‏حایز‏اهمیت‌ ‏است‏.‏ ‏
‏استان خراسان ‏که خشکی و پراکنش نامناسب زمانی و مکانی بارندگی واقعیت‏ ‏گریزناپذیرآن‏ ‏است،‏ن‏ی‏زازاین مقوله مستثنا نبوده و استفاده بهینه ازآب و منابع آبی در تولید بخش کشاوزی آن بسیار حایز اهمیت می باشد‏ . ‏
‏لذا‏اعمال‏ ‏مدیریت صحیح و بکارگیری تکنیکهای پیشرفته ‏همچون استفاده ازسیستمهای آبیاری تحت فشاربه ‏منظور حفظ ذخیره رطوبتی خاک‏ ‏وافزایش ظرفیت نگهداری آب در خاک از جمله اقدامات موثر برای افزایش راندمان آبیاری ودرنتیجه بهبودبهره‏ ‏برداری ‏ا‏ز منابع محدود آب‏ی‏ می باشد‏.
‏در این طرح سیستم آبیاری‏ تحت فشار ‏بارانی و قطره ای تواما‏"‏با توجه به معیارها و استانداردهای گزینش سیستم آبیاری تحت فشارانتخاب شده است تا با اعمال آن و ارایه‏ ‏ مدیریت‏ ‏ منطقی ‏و‏ صحیح بتوان از منبع آب موجود بهره
‏بیشتری ‏گرفته‏،‏ ‏شاهد‏ تامین و حفظ رطوبت مطلوب درختان بوده‏ ،‏ ‏از رویش علفهای هرز جلوگیری نمود‏ه‏،‏ ‏در نیروی انسانی و‏ ‏کارگری ومصرف انر‏ﮊ‏ی‏ ‏صرف جویی نمود‏ه ‏و در نهایت راندمان و بازده آبیاری که ‏نسبت آب ذخیره شده در ناحیه ریشه در ‏خاک ‏به آب تأمین شده از منبع اصلی آبیاری‏ را نمایان می کندرا تا ‏۹۵‏درصد بالا‏ برد.
‏ضرورت و توسعه روشهای آبیاری تحت فشار در آبیاری فضای سبز:
‏توسعه یک سیستم در دو بخش کمی و کیفی امکان پذیر است و سیستمی موفق خواهد بود که همزمان در دو بخش یاد شده پیشرفت داشته باشد.
‏توسعه اراضی آبی ، با میزان مصرف فعلی آب و رساندن سطح فضای س‏ب‏ز به حد مناسب با منابع آب محدود عملی نخواهدشد. لذا تغ‏ییر الگوی مصرف و کنترل آب در محل مصرف و افزایش سطح زیرکشت فضای سبز میتواند بسیاری از مشکلات را بر طرف نماید.
‏کنترل آب، صرفه جویی و بالا بردن راندمان آبیاری در روشهای سنتی موجود ، احتیاج به صرف وقت و هزینه زیادی دارد.
2
‏تبدبل روش آبیاری غرفابی با راندمان پایین به روش آبیاری شیاری با راندمان بالا احتیاج به تسطیح دقیق دارد و این روش در اراضی شیبدار و با توپوگرافی نا مناسب امکان پذیر نخواهد بود.
‏در چنین شرایطی بهترین روش بالا بردن راندمان آبیاری ، توسعه روشهای آبیاری تحت فشار میباشد. اجرای این روشها در زمان کوتاه صورت گرفته و بازده تولید در ازاء واحد حجم آب مصرفی با مدیریت مناسب ، میتواند افزایش یابد.
‏از عواملی که موجب توسعه کمی روشهای آبیاری تحت فشار در کشور شده است ، می توان کمبود منابع آب ، محدود بودن زمین مناسب ‏در بعضی نقاط ، مکانیزه کردن عملیات زراعی ، تسریع در عملیات آبیاری و مهمتر از آن
‏انعطاف پذیری روش آبیاری تحت فشار با بر‏نامه ریزی آبیاری در‏طول فصل کشت و افزایش راندمان را نام برد.برای‏ ‏کاهش تلفات و ‏جلوگیری از هدر رفتن منابع محدودآب در‏مناطق مستعد بایستی سیستم های تحت ‏ ‏فشار‏اجراشوند .
‏بطور کلی روشهای آبیاری به سه دسته تقسیم می شوند:
‏۱- رو‏شهای آبیاری سنتی
‏۲- روشهای مدرن آبیاری سطحی
‏۳- رو‏ش‏های آبیاری تحت فشار
‏بدیهی است که انتخاب هر کدام از این روشها بستگی به شرایط توپوگرافی زمین ، خاک ، گیاه ، آب و هوا ، شرایط اقتصادی-‏ ‏اجتماعی و فرهنگی جامعه دارد.
‏آبیاری تحت فشار:
‏بطور کلی به هر روش آبیاری که در آن آب با فشار بیش از یک اتمسفر (فشارنسبی)‏ درسطح اراضی بوسیله لوله توزیع شود آبیاری تحت فشار گفته می شود. در یک نوع تقسیم بندی ساده ، روشهای آبیاری به دو نوع آبیاری ثقلی و آبیاری تحت فشار تقسیم خواهد شد.
‏آبیاری تحت فشار نیز به دو نوع آبیاری ‏بارانی و قطره ای قابل تفکیک است .
‏آبیاری بارانی :
‏آبیاری بارانی روشی است که آب با فشار بیش از یک اتمسفر در درون لوله ها جریان پیدا کرده و در روی گیاه به صورت باران توسط نازلهایی که به آب پاش معروفند پاشیده می شود.
‏آبیاری بارانی یکی از روشهای نوین آبیاری در جهان به شمار می رود که استفاده از آن در ۴۰ س‏ال اخیر بیشتر متداول شده است . ‏بطور کلی می توان گفت که آبیاری بارانی از زمانی که لوله های سبک با اتصالات سریع و آسان به بازار عرضه شد ، توسعه یافته است.
‏در این روش آب با سرعتی م‏س‏اوی و یا کمتر از نفوذ پذیری خاک ،‏ ‏به صورت باران بر سطح زمین پخش می شود تاخاک فرصت نفوذ پیدا کند . چنانچه شدت بارش بیش از سرعت نفوذ باشد در سطح مزرعه رواناب ایجاد شده وراندمان آبیاری کم خواهد شد.‏ بطور کلی آبیاری به روش بارانی را در اغلب شرایط مانند مناطق شیبدار ، خاکهای سبک ، سنگین و شرایطی که آبیاری به طریق ثقلی امکان پذیر نیست ، می توان اجرا نمود.
‏مزایا و معایب آبیاری بارانی:
3
‏هر نوع روش آبیاری دارای یک سری معایب و مزایایی است که با در نظر گرفتن مجموعه این معایب و مزایا باید اقدام به انتخاب و طراحی روش آبیاری نمود.
‏محاسن آبیاری بارانی:
‏- حذف عملیات تسطیح و کاهش هزینه های آماده سازی اراضی
‏- بدلیل امکان آبیاری با عمق کم ، این روش برای اراضی با بافتهای بسیار سبک یا بسیار سنگین مناسب خواهد بود.
‏- تهویه خاک به راحتی انجام میشود.
‏- مبارزه با یخبندان ، آفات و انگل ها میسر است.
‏- هزینه نیروی کارگری در مقایسه با روسهای آبیاری سطحی کمتر است.
‏- تلفات بصورت رواناب و فرسایش خاک در این روش به حدا‏ق‏ل می رسد.
‏- راندمان آبیاری در مقایسه با روشهای سنتی بیشتر است.
‏- بازده محصولات آبیاری در اغلب موارد بیشتر از آبیاری سطحی است.
‏- زمین کمتری برای مسیر انتقال آب هدر میرود.
‏- ‏امکان آبیاری در اراضی کم عمق وجود دارد.
‏- در اغلب محصولات آبیاری بارانی باعث افزایش رشد می شود.
‏- امکان آبیاری در اغلب خاکها وجود دارد.
‏- امکان آبیاری در اراضی شیبدار وجود دارد.
‏- امکان آبیاری در اغلب شرایط آب و هوایی وجود دارد.
‏معایب آبیاری بارانی :
‏- ‏نیاز به سرمایه گذاری اولیه نسبتا" زیادی دارد.
‏- در صورت وجود باد یکنواختی توزیع کاهش می یابد.
‏- کمبود توان فنی در مناطق دور افتاده وجود دارد.
‏- شدت تبخیر در مناطق گرم و خشک زیاد بوده لذا تلفات در این مناطق زیاد است.
‏- در مناطقی ک‏ه‏ باد شدید ا‏س‏ت تلفات آب زیاد است.
‏- به دلیل خسارت زدن به برگ محصولات ، در این روش استفاده از آبهای با کیفیت پایین ممکن نیست.
‏شرایطی که آبیاری بارانی توصیه میشود:
‏- برای آبیاری گیاهانی که دارای ریشه کم عمق هستند.
‏- در اراضی با شیب زیا‏د‏ و عمق کم خاک زراعی
‏- در اراضی با نفوذ پذیری زیاد
‏آبیاری قطره ای:
‏آبیاری ‏ق‏طره ای عبارتست از پخش آرام آب بر سطح خاک یا زیر خاک به صورت قطرات مجزا یا پیوسته و یا بصورت اسپری ریز با فشار کم ، بوسیله قطره چکانهای‏ی که در طول خط انتقال قراردارند.
‏محاسن و معایب آبیاری قطره ای:
4
‏آبیاری قطره ای به دلیل اعمال عمق آبیاری کم و قابل تنظیم یکی از روشهای مفید آبیاری می باشد.‏ مهمترین مزیت این روش صرفه جویی در میزان آب و هزینه هاست.‏ سیستم آبیاری قطره ای در مقایسه با سایر روشهای آبیاری و خصوصا" آبیاری سطحی به آب کمتری نیاز دارد.
‏ه‏مچنین تلفات آب در این روش نسبتا" پایین و کم است. هزینه کارگری در مقایسه با سایر روشها به مراتب کم خواهد بود.
‏با بهره برداری مناسب و آبیاری موضعی ، در این روش رشد علفهای هرز ب‏ه‏ حداقل رسیده و انتقال بذر وجود نخواهد داشت. استفاده راحت از کودها یکی دیگر از مزایای آبیاری قطره ای می باشد. در آبیاری قطره ای بدلیل استفاده مکرر از آب و بالا نگهداشتن رطوبت خاک غلظت نمک های محلول خاک کم شده و می توان با آب شور آبیاری نمود. آبیاری باغات موجود در اراضی با توپوگرافی نامناسب نیز با این روش ‏امکان پذیر است.
‏یکی از معایب مهم این روش علاوه بر هزینه زیاد ، گرفتگی قطره چکانها می باشد. بدلیل فرم توزیع رطوبت(پیاز رطوبتی) خاص این روش نمکها در سطح خاک تجمع یافته و امکان خطر برای گیاهان وجود خواهد داشت.
‏انواع روشهای آبیاری قطره ای:
‏بر اساس نوع گسیلنده یا قطره چکان میتوان آبیاری ‏ق‏طره ای را به شرح ذیل تقسیم نمود.
‏آبیاری قطره ای دریپ:
‏در این روش آب توسط قطره چکانهایی که در کنار درخت قرار دارند به سطح خاک منتقل میشود .‏ق‏طر‏ه ‏چکانها معمولا" روی لوله فرعی و یا داخل لوله فرعی با فاصله مشخص قرار میگیرد. دبی این گونه قطره چکانها معمولا" بین ۲ تا ۸ لیتر در ساعت است.
‏آبیاری زیر زمینی با لوله های ترآوا‏:
‏در این روش آب توسط لوله هایی که خاصیت تراوش دارند در کنار ریشه قرارمیگیرند و توسط نیروی ماتریک خاک آب از لوله به سمت خاک کشیده میشود.
‏آبیاری بابلر:
‏در این روش آب بصورت بابلر توسط جریان آرام و پیوسته خارج میشود. این روش برای آبیاری درختانی که فاصله آنها زیاد است مناسب می باشد. همچنین برای آبهای با املاح زیاد که حطر گرفتگی قطره چکانها وجود دارد .
‏سیستم آبیاری آبفشانی:
‏در آبیاری به روش آبفشانی آب بصورت جت ( jet‏ ) ، مه ( mist‏ ) و یا قطرات بسیار ریز آب (spray‏ ) از ‏خروجی هایی که روی لوله نصب میشوند خارج ودر یک دایره کامل و یا قطاعی از دایره پخش می شود.
‏اخیرا" از این روش برای درختان میوه استفاده می شود. در این روش آب با میزان دبی کم پای درختان پاشیده می شود. مزایا این سیستم این است که در آبهای سنگین و یا دارای املاح بالا که قابلیت سیستم آبیاری قطره ای را کاهش می دهند ، بدون گرفتگی میکرو جت می توان استفاده کرد.
‏اقلیم منطقه :

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

خرید کاندوم دانشجویی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد