پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

سیدا دانلود مقاله در مورد ضرورت حمایت از توسعه تجارت الکترونیکی در 48 ص

دانلود-مقاله-در-مورد-ضرورت-حمایت-از-توسعه-تجارت-الکترونیکی-در-48-ص
دانلود مقاله در مورد ضرورت حمایت از توسعه تجارت الکترونیکی در 48 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 52
حجم فایل: 345 کیلوبایت
قیمت: 6000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 52 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏ضرورت حمایت از توسعه تجارت الکترونیکی در‏ ‏
‏ SMEs
‏معاونت برنامه‏‌‏ریزی و بررسی‏‌‏های اقتصادی
‏دفتر توسعه تجارت الکترونیکی ‏ ‏شماره مرکز اسناد معاونت:‏ ‏462/83
‏ 4/11/83
‏ ‏ ‏
‏فهرست مطالب
‏عنوان صفحه
‏1. مقدمه 1
‏2. ‏تعاریف و مفاهیم شرکت‌های کوچک و متوسط‏ 2
‏3. ‏توسعه اقتصادی، تغییر ساختار صنعتی و نقش و اهمیت صنایع کوچک و متوسط‏ 4
‏4. تعریف و تبیین مفهوم تجارت الکترونیکی ‏9
‏5. بکارگیری تجارت الکترونیکی در شرکتهای کوچک و متوسط 10
‏6. چالشهای بکارگیری تجارت الکترونیکی در شرکتهای کوچک و متوسط 15
‏7. ‏سیاستهای حمایتی از SME‏ها در توسعه تجارت الکترونیکی‏ 2‏2
‏8. تجربه کشورها در حمایت از SMEs‏ برای استفاده از تجارت الکترونیکی‏ 2‏4
‏9.‏ پیشنهادات‏ آنکتاد برای توسعه تجارت الکترونیکی بین شرکتهای کوچک و متوسط در کشورهای در حال توسعه‏ 4‏0
‏10. پیشنهادات 41
‏1‏1‏. منابع و مآخذ‏ ‏4‏4
1
‏مقدمه
‏شرکت‏‌‏های کوچک و متوسط امروزه به عنوان عامل عمده رشد ساختار صنعتی ‏بسیاری‏ کشور‏ها‏ محسوب می‏‌‏شوند و اینگونه صنایع برای بسیاری از کشورهای در حال توسعه که درصدد احیای ساختار اقتصادی خود ‏هستند‏، ‏بسیار حائز اهمیت است‏. این کشورها دریافته‏‌‏اند که برای سرعت بخشیدن به روند صنعتی شدن، اولویت باید به رشد صنایع کوچک و متوسط داده شود نه صنایع بزرگ. به همین دلیل در حال حاضر اشتیاق و تمایل بی‏‌‏سابقه‏‌‏ای نسبت به صنایع کوچک در ‏بسیاری ‏از کشورهای جهان وجود دارد‏.‏ (‏موسی‏‌‏نژاد، 1372)
‏بسیاری از کشورهای جهان حمایت قابل توجهی ‏از صنایع کوچک خود به عمل آورده‏‌‌‌‏اند و در جهت گسترش و تقویت آنها سیاست‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏های اقتصادی متعددی را تدوین کرده‏‌‏اند. این مسأله آنقدر اهمیت یافته که کمتر کشوری می‏‌‏توان یافت که در آن قانون یا قوانینی در جهت حمایت از صنایع کوچک وجود نداشته باشد.
‏اخیر‏اً بسیاری از کشورها دریافته‏‌‏اند که واحدهای تولیدی کوچک قادر به ایفای نقش عمده‏‌‏ای در اقتصاد ملی هستند. در برخی از کشورها چنین به نظر می‏‌‏رسد که اقتصاد ملی بر ‏پایه ‏واحدهای کوچک ‏بنا شده ‏است‏.‏ ‏در تایوان ‏90 درصد صادرات ‏توسط ‏این بخش تامین می‏‌‏گردد. ‏تجربه ‏تایوان باعث شد که بسیاری از کشورها همانند سنگاپور و مالزی اقتصاد خود را به سمت واحدهای کوچک و متوسط سوق دهند‏(‏کیانی، 1372)‏. ‏در ایران، ‏حدود ‏7/99 درصد کارگاههای صنعتی کشور، سازمان‏‌‏هایی هستند که کمتر از 50 نفر پرسنل دارند و این سازمان‏‌‏های کوچک 8/53 درصد ارزش تولیدات صنعتی کشور را تشکیل می‏‌‏دهند. در دیگر کشورهای جه‏ان نیز ‏بخش ‏مهمی از درآمد ملی صنعتی توسط این سازمانها تامین می‏‌‌‏شود.‏ ‏شرکت‏‌‏های‏ کوچک و متوسط با سرمایه‏‌‌‏گذاری کم، اشتغال قابل ملاحظه‏‌‏ای می‏‌‌‏آفرینند و به علت انعطاف پذیری جغرافیایی‏،‏ اجرای برنامه عدم تمرکز در فعالیت‏‌‌‌‏های صنعتی را آسان می‏‌‏سازند‏، ضمن اینکه می‏‌‏توانند به صورت صنایع جنبی در خدمت صنایع بزرگ باشند. امتیازهای عمده صنایع کوچک عبارتند از:
‏الف) غالباً دارای تکنولوژی ملی بوده و وابستگی آنها به خارج کمتر است.
‏ب ) روش تولید آنها نسبتاً ساده و امور فنی‏ و اداری آنها توسط یک نفر و یا چند نفر می‏‌‌‏تواند اداره شود.
‏ج ) انعطاف‏‌‌‌‏پذیری ‏زیادی دارند ‏که ‏بواسطه آن ‏می‏‌‌‌‌‌‏توان ‏تصمیمات لازم را ‏به سرعت اتخاذ و اجرا کرد.‏ (‏خاکی 1372‏)
3
‏ظهور اینترنت و آغاز قرن دیجیتالی‏،‏ تحولات عظیمی را در ابعاد مختلف فعالیت‏‌‏های اقتصادی پدید آورده‏، و ‏چالش‏‌‌‌‏های نوینی را در مقابل فعالان اقتصادی مطرح نموده است. ویژگیهای خاص صنایع کوچک و متوسط باعث شده که‏ این شرکت‏‌‏ها‏ در پذیرش تکنولوژی‏‌‌‌‌‌‌‏های‏ نوین با موانع و مشکلات ‏خاص خود ‏روبرو شوند. کشورهای مختلف جهان با علم به اینکه عدم رفع این ‏موانع و عدم استفاده از قابلیت‏‌‏ها و فرصت‏‌‌‏های ارائه شده بوسیله اینترنت، توان رقابتی کسب و کارهای کوچک و متوسط را کاهش ‏می‏‌‏دهد ‏و ‏باعث محدود شدن ‏فعالیت ‏تجاری ‏آنها ‏می‏‌‏شود ‏و ‏با توجه به اینکه ‏این مسأله می‏‌‏تواند ضربات جبران‏‌‏ ناپذیری به اقتصاد ملی وارد نماید‏،‏ سیاست‏‌‏های حمایتی وسیعی را جهت استفاده از اینترنت در این ‏بخش (شرکتهای کوچک و متوسط) ‏اتخاذ نموده‏‌‏اند. ‏در ‏تدوین سیاست‏‌‏های حمایت از کسب و کارهای کوچک و متوسط‏، اقدامات ‏باید ‏بر پایه مطالعات وسیع علمی‏ صورت گیرد‏،‏ تا سیاست‏‌‏ها‏ی اتخاذ شده ‏ از کارایی لازم برخوردار باشند. از ‏جمله این مطالعات می‏‌‏توان به ‏بررسی تجربه کشورها در این زمینه ‏اشاره کرد که ‏هدف اساسی ‏این ‏گزارش ‏می‏‌‏باشد‏. این گزارش در چهار بخش اساسی تدوین شده است. در بخش ‏اول‏ تعریف شرکت‏های‏ کوچک و متوسط(SMEs) ‏. Small and Medium Sized Enterprises (SMEs)
‏ ‏و ‏نقش ‏آ‏نها‏ در توسعه اقتصادی مطرح می‏‌‏شود. سپس تعریف تجارت الکترونیکی و کسب و کار الکترونیکی ارائه شده و کا‏ربرد آن در شرکتهای کوچک و متوسط‏، مزایا و معایب تجارت الکترونیکی برای این شرکتها و چالش‏‌‏های پیش رو برای پذیرش آن مورد توجه قرار گرفته است. ‏در بخش بعدی ‏به بیان ‏سیاستهای حمایتی از‏ SME‏ ها در توسعه تجارت الکترونیکی و بیان ‏تجربه کشورها ‏در این رابطه پرداخته ‏و آموزه‏‌‌‏هایی از این تجربیات ارائه ‏خواهد شد‏. ‏در ‏بخش پایانی نیز نتیجه‏‌‏گیری ‏و توصیه‏‌‏های سیاستی ‏ارائه شده است‏.
‏تعاریف و مفاهیم ‏شرکت‏‌‏های ‏کوچک و متوسط
‏سوالی که اساساً مطرح می‏‌‏شود این است که سازمان‏‌‏های یا ‏شرکت‏‌‏های‏ کوچک و متوسط چه نوع سازمان‏‌‏هایی هستند؟ در پاسخ باید گفت برای سازمان‏‌‏های کوچک یا کسب و کارهای کوچک‏،‏ ‏تعریف مشخص‏ی که‏ مورد قبول عام ‏باشد، ‏وجود ندارد. ‏به لحاظ نظری‏، برای تعیین اندازه سازمان، شاخص‏‌‏های مختلفی ‏از قبیل ‏میزان فروش، حجم عملیات تولیدی یا خدماتی، سرمایه و فعل و انفعالات پولی و بانکی، ارزش ‏ماشین‏‌‏آلات، وسعت فیزی‏کی و جغرافیایی، کثرت ارباب رجوع و‏ تعداد پرسنل ‏ارائه شده است

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

خرید کاندوم دانشجویی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد