پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

سیدا دانلود مقاله در مورد معایب ساختمان‌های بتنی 6 ص

دانلود-مقاله-در-مورد-معایب-ساختمان‌های-بتنی-6-ص
دانلود مقاله در مورد معایب ساختمان‌های بتنی 6 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 7
حجم فایل: 624 کیلوبایت
قیمت: 6000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 7 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏عنوان:
‏معایب ساختمان‏‌‏های بتنی
‏درس تعمیر و نگهداری ساختمان

‏مقدمه
‏به طور کلی دوام ساختمان به دو عامل بستگی دارد:
‏طراحی و روش ساخت
‏کیفیت مصالح ساختمانی
‏پژوهش‏‌‏های انجام شده در زمینه ساختمان‏‌‏سازی در ایران، نشان داده است که عمر مفید ساختمان‏‌‏های ایران، در مقایسه با کشورهای صنعتی کمتر است. یکی از دلایل این مساله، پایین بودن کیفیت و عدم مرغوبیت مصالح ساختمانی مصرف شده در ساختمان‏‌‏هاست.
‏به علت پایین بودن کیفیت بسیاری از مصالح ساختمانی تولید شده در کشور و عدم مطابقت آنها با ویژگی‏‌‏های استاندارد، همه ساله خسارت‏‌‏های عظیمی به کشور وارد می‏‌‏شود. از اهم دلایل پایین بودن کیفیت مصالح ساختمانی کشور، می‏‌‏توان به کنترل نشدن آنها در کارخانه و کارگاه‏‌‏های تولیدی پیش از ورود به بازار مصرف و نیز پایین بودن سطح فن‏‌‏آوری (تکنولوژی) تولید در بسیاری از واحدهای اشاره نمود.
‏بنابراین با توجه به اینکه ایران از کشورهای زلزله‏‌‏خیز بوده و در معرض سایر بلایای طبیعی مثل سیل نیز قرار دارد و مصرف مصالح ساختمانی مرغوبیت و با کیفیت مطلوب می‏‌‏تواند مقاومت ساختمان‏‌‏ها را در برابر این عوامل مخرب افزایش دهد. بایسته است که از فرآورده‏‌‏های کارخانه‏‌‏ها و کارگاه‏‌‏های تولید مصالح ساختمانی، قبل از ورود به بازار مصرف نمونه‏‌‏برداری به عمل آید و نمونه‏‌‏ها، مورد آزمایش‏‌‏های شیمیایی، فیزیکی و مکانیکی قرار گیرند تا کیفیت و مرغوبیت محصول و یا عدم آن مشخص گردد تا در صورت نامناسب بودن فرآورده‏‌‏، چاره‏‌‏اندیشی شود. ارائه راه‏‌‏حل‏‌‏های کاربردی و رهنمودهای لازم در زمینه بهبود کیفیت مصالح به گونه‏‌‏ای که با استانداردهای ملی مطابقت داشته باشد، تنها راه کار این مساله است که باید مورد توجه قرار گیرد. بدیهی است که با بکار بردن مصالح مرغوب با کیفیت بالا می‏‌‏توان طرح دوام ساختمان‏‌‏ها را در برابر سوانح طبیعی مثل زلزله، سیل و ... به اجرا درآورد.
‏بتن یکی از مهمترین مصالح ساختمانی است که در پایداری و دوام سازه‏‌‏ها بسیار موثر است و مصرف روزافزون آن در کارهای مختلف عمرانی به سبب دارا بودن خواص مناسب و دوام کافی، لزوم شناخت بیشتر از اجزای تشکیل دهنده آن را بیش از پیش روشن می‏‌‏سازد.
‏آشنایی کامل با خواص سیمان و مصالح سنگی و آب به عنوان مواد تشکیل دهنده بتن از جمله مباحثی است که امروزه دانستن آن برای مهندسان و دانشجویان رشته عمران و پیمانکاران ضروری و اجتناب‏‌‏ناپذیر است.
‏طرح تحقیقاتی بررسی کیفیت مواد تشکیل دهنده بتن (سیمان، شن، ماسه و آب) یکی از چهار طرح تحقیقاتی است که در قالب طرح ‏«‏آزمایش و بررسی کیفیت مصالح ساختمانی‏»‏ از طرف بانک جهانی و تحت شماره طرح (2B4‏) به مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن محول گردیده است. از اهداف این طرح، شناخت مشکلات کیفی کارگاه‏‌‏ها و کارخانه‏‌‏های تولید سیمان، شن و ماسه در کشور و تعیین کیفیت آب مورد استفاده در اختلاط بتن است.
‏تعریف بتن
‏بتن فراگیرترین مصالح ساختمانی است که تولید مصرف آن به گونه‏‌‏ای فزاینده و جهش‏‌‏وار گسترش می‏‌‏یابد. آمار موثق و معتبر از منابع علمی ـ تخصصی تکنولوژی بتن، بیانگر آن است که هفتاد و پنج درصد از کل انواع گوناگون مصالح ساختمانی مصرفی در بخش صنایع ساختمان و کلیه تاسیسات و ساختارهای عمده زیربنایی مانند راه، فرودگاه، سد، مترو، بندر و اسکله، سازه‏‌‏های عظیم آبی و دریایی، نیروگاه‏‌‏ها، منابع و مخازن آب، تاسیسات آبرسانی و کانال‏‌‏های آبیاری و غیره را بتن تشکیل می‏‌‏دهد.
‏با درنظر گرفتن نقش کارساز و تعیین کننده بتن و مصرف گسترده آن در صنایع ساختمانی و ساختارهای زیربنایی و با عنایت به میزان تولید و مصرف غیرقابل رقابت آن در مقایسه با دیگر مواد و مصالح ساختمانی، توجه به کیفیت بتن و چگونگی فرآیندهای ساخت و کاربرد آن نیز یک ضرورت فنی است که بی
‏‌‏تردید از توجه به اجزای تشکیل دهنده آن که تاثیر به سزایی در ارتقاء و بهبود خواص بتن دارد، جدا نخواهد بود.
‏از آنجایی که بتن از سیمان، سنگدانه (شن و ماسه) و آب تشکیل می‏‌‏شود، چنانچه کیفیت هر یک از این مصالح مطابق با استانداردهای شناخته شده نباشد، بتن تولید شده کیفیت مطلوب را نخواهد داشت و دوام آن کمتر از حد متعارف خواهد بود. لذا لازم است کیفیت سیمان، آب و دانه‏‌‏های سنگ و همچنین دانه‏‌‏بندی آن، در ساختن بتن مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.
‏با کنترل کیفی سیمان تولید شده در کارخانه‏‌‏های کشور و شن و ماسه تولید شده در کارگاه‏‌‏ها و آبی که در ساخت بتن مورد استفاده قرار می‏‌‏گیرد، می‏‌‏توان شناخت لازم را در مورد مواد تشکیل دهنده بتن بدست آورد.
‏بتن با کیفیت خوب
‏سوال مهمی که در اینجا مطرح می‏‌‏باشد، این است که بتن خوب چه بتنی است؟ می‏‌‏توان با توصیف بتن بد تا حدی مساله را وشن نمود. بتن بد یا ضعیف، بتنی است به روانی سوپ که پس از سخت شدن، کرمو می‏‌‏شود و غیرهمگن و بسیار ضعیف خواهد بود. این ماده از اختلاط آب و سیمان و دانه‏‌‏های سنگی بدست آمده است و با کمال تعجب باید گفت که بتن خوب هم از همین مواد ساخته می‏‌‏شود. لیکن تفاوت در میزان آگاهی از چگونه ساختن بتن می‏‌‏باشد.
‏با آگاهی از چگونگی ساخت بتن خوب دو معیار کلی برای یک بتن خوب تعریف می‏‌‏شود:
‏بتن باید در حالت سخت شده و در حالت تازه، زمانی که از مخلوط‏‌‏کن تخلیه شده و در قالب‏‌‏ها ریخته می‏‌‏شود، مورد پذیرش واقع شود. به طور کلی روانی و غلظت بتن تازه باید طوری باشد که با وسایل موجود در کارگاه بتوان آن را متراکم نمود. همچنین چسبندگی مخلوط باید به حدی باشد که در ضمن حمل و ریختن بتن با وسایل موجود، مواد از یکدیگر جدا نشوند. البته موارد فوق مطلق نیست و به حمل بتن با وسایل از پایین باز شونده، دامپر و یا کامیون‏‌‏های تخت بستگی دارد. البته حمل بتن با روش اول بسیار مناسب خواهد بود.
‏انواع ترک‏‌‏ها
‏ترک‏‌‏ها به سه دسته ترک‏‌‏های خمیری، ترک‏‌‏های حرارتی سنین اولیه و ترک‏‌‏های جمع‏‌‏شدگی ناشی از خشک شدن تقسیم می‏‌‏شوند.
‏ترک‏‌‏های خمیری قبل از سخت شدن بتن (بتن یک تا هشت ساعت پس از ریختن) تشکیل می‏‌‏شوند و به صورت ترک‏‌‏های جمع‏‌‏شدگی خمیری و ترک‏‌‏های نشست خمیری می‏‌‏باشند. ایجاد و روش جلوگیری از ترک‏‌‏های نوع دوم زمانی اتفاق می‏‌‏افتد که به دلیل وجود موانعی، نشست بتن در ضمن آب انداختگی، غیریکنواخت می‏‌‏باشد. این غیریکنواختی ممکن است در نتیجه وجود آرماتورهای قوی و یا حتی عمق غیریکنواخت بتن ریخته شده باشد. برای کاهش وقوع ترک‏‌‏های نشست خمیری، می‏‌‏توان از افزودنی‏‌‏های هوازا جهت کاهش آب انداختگی استفاده کرد و یا اینکه پوشش میلگردهای بالایی را افزایش داد. ترک‏‌‏های نشست خمیری را می‏‌‏توان با مرتعش نمودن مجدد بتن در زمان مناسب از بین برد. زمان مناسب، آخرین زمان ممکنی است که می‏‌‏توان لرزاننده را داخل بتن نمود و بدون به جای گذاشتن اثر قابل توجهی از بتن بیرون کشید.
‏در قطعات بزرگ، تفاوت جمع‏‌‏شدگی بین سطح و قسمت‏‌‏های داخلی بتن باعث ایجاد تنش‏‌‏های کششی در سطح می‏‌‏شود که توسط قسمت‏‌‏های داخلی مقید شده‏‌‏اند و در نتیجه ترک‏‌‏های جمع‏‌‏شدگی ناشی از خشک شدن ایجاد می‏‌‏شود. این نوع ترک‏‌‏ها که هفته‏‌‏ها یا ماه‏‌‏ها طول می‏‌‏کشد تا ایجاد شوند، ممکن است در اثر قیود خارجی که توسط قسمت‏‌‏های دیگر یا زیراساس اعمال می‏‌‏شود، نیز پدید آیند. بهترین روش جلوگیری از ترک‏‌‏های جمع‏‌‏شدگی ناشی از خشک شدن، کاهش میزان جمع‏‌‏شدگی می‏‌‏باشد. به علاوه نگهداری کافی برای افزایش مقاومت کششی بتن به همراه حذف قیدهای خارجی با پیش‏‌‏بینی اتصالات تغییر شکل‏‌‏پذیر، از اقدامات اساس جهت کاهش میزان ترک
‏‌‏خوردگی می‏‌‏باشد. با قرار دادن آرماتورها در نزدیکترین موقعیت نسبت به سطح، ضمن درنظر داشتن حداقل پوشش، می‏‌‏توان عرض ترک‏‌‏های جمع‏‌‏شدگی را کنترل نمود.
‏انواع دیگری از ترک‏‌‏ خوردیگ در نتیجه خوردگی آرماتورها و یا واکنش سیلیس سنگدانه و قلیایی سیمان ایجاد می‏‌‏شوند.
‏یکی از شکل‏‌‏های ترک‏‌‏های جمع‏‌‏شدگی ناشی از خشک شدن، تشکیل ترک‏‌‏های ریزسطحی در دیوارها و دال‏‌‏ها می‏‌‏باشد که اگر لایه سطحی بتن دارای مقدار آب بیشتری نسبت به قسمت‏‌‏های داخلی باشد، ایجاد می‏‌‏شود. ترک‏‌‏های ریزسطحی معمولاً زودتر از ترک‏‌‏های جمع‏‌‏شدگی ناشی از خشک شدن پدید می‏‌‏آیند.
‏عوامل موثر در مقاومت بتن‏‌‏ها
‏نفوذپذیری و پایایی بتن
‏حمله سولفاتی
‏تهاجم توسط آب‏‌‏ها
‏حمله اسیدی
‏واکنش قلیایی ‏سنگدانه‏‌‏ها
‏خوردگی آرماتورها
‏رعایت کردن درصد آب و سیمان و ماسه
‏سنگدانه‏‌‏ها در بتن تقریباً سه چهارم آن را تشکیل می‏‌‏دهند. از این رو کیفیت آنها از اهمیت خاصی برخوردار است. سنگدانه‏‌‏ها نه تنها در مقاومت بتن بسیار موثرند، بلکه تداوم و پایداری بتن نیز تا حد زیادی تحت تاثیر این ماده قرار می‏‌‏گیرد.

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

خرید کاندوم دانشجویی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد