پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

سیدا دانلود مقاله در مورد کارآموزی کشاورزی زراعت و اصلاح نباتات در ایستگاه تحقیقات عراقی محله 60 ص

دانلود-مقاله-در-مورد-کارآموزی-کشاورزی-زراعت-و-اصلاح-نباتات-در-ایستگاه-تحقیقات-عراقی-محله-60-ص
دانلود مقاله در مورد کارآموزی کشاورزی زراعت و اصلاح نباتات در ایستگاه تحقیقات عراقی محله 60 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 61
حجم فایل: 100 کیلوبایت
قیمت: 6000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 61 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏4
‏1
‏مقدمه:
‏تاریخ شروع کارآموزی دوره کارآموزی اینجانب در مورخه 17/7/84 آغاز شد. قرار بر این شد که طی یک دوره 45 روزه به مدت 35 روز در ایستگاه تحقیقات عراقی محله و مدت 10 روز در مرکز تحقیقات و بخش تهیه و اصلاح بذر و نهال مشغول بکارآموزی شدم.
‏ایستگاه تحقیقات کشاورزی عراقی محله گرگان:
‏در بدو ورود به ایستگاه تحقیقات عراقی محله به تابلویی برمی‏‌‏خوریم که مشخصات ایستگاه به اختصار و به شرح زیر درج گردیده است:
‏ایستگاه تحقیقات کشاورزی عراقی محله
‏تاسیس 1337
‏مساحت 37 هکتار
‏ارتفاع از سطح دریا 5/5 متر
‏میزان بارندگی 450-400 میلی‏‌‏متر
‏پروژه‏‌‏هایی که در ایستگاه بر روی آنها کار می‏‌‏شود، عبارتند از:
‏دانه‏‌‏های روغنی؛
‏ذرت؛
‏گیاهان علوفه‏‌‏ای؛
‏غلات؛
‏حبوبات؛
‏سبزی و صیفی.
‏4
‏43
‏اما در تحقیقات جدید که توسط مهندس کشت کار انجام گرفته، مساحت کل ایستگا‏ه، 45 هکتار بود و ایشان نقشه کلی ایستگاه را کشیده و تمام تقسیمات موجود در ایستگاه را به صورت نقشه نشان داده‏‌‏اند.
‏سویا
‏تاریخچه
‏این گیاه در اصول بومی آسیا و استرالیا می‏‌‏باشد و گیاهی است مهم که بیش از نیمی از روغن دنیا و بیش از 70% تجارت کنجاله دنیا را به خود اختصاص داده است. امریکا بزرگترین ‏تولید کننده سویا، 63% تولید جهانی را به خود اختصاص داده است. سهم ایران، حدود 001/0%، یعنی حدود 200 هزار تن می‏‌‏باشد و بیشتر به منظور تهیه روغن کشت می‏‌‏شود که 90% آن نیز در شرق مازندران و استان گلستان کشت می‏‌‏شود. این در حالی است که در دنیا بخصوص در کشورهای توسعه یافته، از این گیاه فرآورده‏‌‏های فراوانی از قبیل شیر، لبنیات، ماست، کره و بستنی بدست می‏‌‏آورند و مصرف سبزی خوردنی نیز دارد.
‏4
‏43
‏تاریخ دقیقی در مورد کاشت این گیاه در ایران در دسترس نیست، ولی از قدیم‏‌‏الایام در گیلان نوعی سویا موسوم به پشم باقلا یا خرس باقلا کشت می‏‌‏شده، ولی در سال 1341 گروه صنعتی بهشهر با وارد کردن تعدادی بذر از آرژان‏تین، اقدام به کشت آن نموده است.
‏گیاه‏‌‏شناسی
‏نام علمی سویا Glysin max‏، دیپلوئید و مقدار کروموزم آن 40 است. گیاهی است یکساله، ارتفاع بوته 180-75 سانتی‏متر، عمق ریشه آن تا حدود 160-150 سانتیمتر و ریشه‏‌‏های فرعی آن در حدود 60-30 سانتیمتر در خاک متفرقند. ‏سه نوعه ریشه دارند: نابجا، اصلی و فرعی که برخی مواقع بر روی آنها برجستگی‏‌‏هایی دیده می‏‌‏شود که محل زندگی باکتری‏‌‏های میله‏‌‏ای به نام ریزوبیوم ‏ژاپونیکم است که در صورت نیتروبودن خاک بعد از 42-30 روز از کاشت ظاهر می‏‌‏شوند.
‏3 نوع برگ در سویا دیده می‏‌‏شود:
‏1. برگ‏‌‏های لپه‏‌‏ای‏ 2. برگ‏‌‏های ساده و 3. برگ‏‌‏های 3 برگ‏‌‏چه‏‌‏ای
‏زیر و روی برگ و همچنین سطح ساقه و غلات سویا پوشید از کرک‏‌‏هایی به رنگ طلایی یا نقره‏‌‏ای بسته به رقم می‏‌‏باشد.
‏کاشت:
‏در گلستان ارقام ویلیامز ‏به عنوان زودرس،‏ هیل و سحر ‏به عنوان ‏میان‏‌‏رس و گرگان‏ 3 به عنوان دیررس کشت می‏‌‏شوند.
‏آماده‏‌‏سازی زمین:
‏معمولاً کشت سویا به دو صورت بهاره و تابستانه صورت می‏‌‏گیرد.
‏در کش بهاره، زمین را در زمستان یک شخم عمیق زده و در بهار نیز یک شخم به عمق 20 سانتیمتر برخلاف شخم قبلی می‏‌‏زنیم. پس از تسطیح آبیاری انجام گرفته و عملیات کشت به صورت ردیفی و حتماً‏‌‏ به شیوه هیرم‏‌‏کاری صورت می‏‌‏گیرد، زیرا هم به کمبود آن و هم به زیادی آن حساس است.
‏عمق کاشت بذر، 5-3 سانتیمتر بسته به بافت خاک می‏‌‏باشد.
‏فاصله ردیف‏‌‏های ‏کاشت در ارقام بهاره، 65-45 سانتمیتر و ارقام تابستانه، 40-25 سانتیمتر می‏‌‏باشد.
‏خاک مطلوب آن رسی ـ شنی با بافت متوسط و اسیدیته 7-6، به شوری حساس ‏می‏‌‏باشد و در Ec‏های بالاتر از 4 میلی‏‌‏موس گل‏‌‏ها عقیم می‏‌‏شوند.
‏4
‏4
‏تاریخ کاشت در کشت بهاره بایستی در اولین فرصتی که پیش آمد، یعنی بعد از رفع سرمای زمستانه اقدام به کشت نمود. در کشت‏‌‏های تابستانه به علت حساسیت این گیاه به طول روز ‏نبایستی تاریخ کاشت آن عقب بیافت‏د.
‏داشت:
‏عملیات داشت سویا که از مرحله 2 برگی شدن ‏آغاز می‏‌‏شود، معمولاً بر اساس جداول تعینی شده ‏استاندارد رشد رویشی و زایشی که در اختیار زارع یا اصلاح‏‌‏گر قرار می‏‌‏‌‏گیرد، انجام می‏‌‏شود.
‏در مورد آبیاری صحیح از زمان گلدهی تا نزدیک رسیدن نیاز آبی این گیاه شدید است. خصوصاً اول گلدهی تا اوایل دانه بستن. دوره آبیاری سویا در منطقه گلستان، هر 14-10 روز یکبار است، یعنی 5-4 بار در طول دوره رشد و نمو نیاز به آبیاری دارد.
‏از مرحله 6-4 برگی شدن نیز بایستی عملیات وجینی و مبارزه با علف هرز و سله شکنی و خاک دادن ‏پای بوته صورت گیرد. در طی این مراحل با‏ی‏ستی ‏همواره مواظب خسارت آفات نیز باشیم.
‏کوددهی:
‏ازت: از مهمترین نکته‏‌‏ای که از لحاظ دادن یا ندادن کود ازت بایستی درنظر داشته باشیم، این است که اگر قبلاً در زمینی در مورد نظیر سویا کشت شده است، تا حدود 5-4 سال بعد از آن نیاز چندانی به کود ازتن نخواهیم داشت، زیرا در صورت کشت مکرر سویا در یک مزرعه ‏گرهگ‏‌‏های موجود در ریشه این گیاه قادر به ذخیره‏‌‏سازی مقادیر متنابهی از ازت هوا می‏‌‏باشند و علاوه بر ازت مورد نیاز گیاه 200-180 کیلوگرم ‏ازت نیز به خاک بیافزایند. البته در صورت مصرف بی‏‌‏رویه کود ازت، میزان پرتئین دانه افزایش و درصد روغن آن کاهش خواهد یافت.
‏بیماری:
‏پوسیدگی ذغالی: یکی از مهمترین بیماری‏‌‏های شایع سویا است که سبب خسارت شدیدی به مزارع سویا شده و عملکرد را شدیداً کاهش می‏‌‏دهد و عمدتاً در مراحل آخر رشد گیاه خود را نشان داده و با خشکانیدن بوته‏‌‏ها، سبب رسیدگی زودتر کاذب گیاه می‏‌‏شود، به شکلی که غلاف
‏4
‏5
‏‌‏ها ظاهراً رسیده به نظر می‏‌‏رسند، ولی دانه‏‌‏ها پر نشده و وزن دانه شدیداً کاهش می‏‌‏یابد.
‏قارچ عامل این بیماری ‏ماکروفومینا‏ می‏‌‏باشد. مشخص شده که با توجه به این که این قارچ در خاک باقی می‏‌‏ماند، در صورت بروز تنش خشکی، معمولاً این قارچ فعال شده و آثار خسارت ظاهر می‏‌‏شود. برای مبارزه با این بیماری باید از بروز تنش خشکی در سویا جلوگیری نمود.
‏سویا دارای انواع بیماری‏‌‏های قارچی باکتریایی و ویروسی می‏‌‏باشد. بوته‏‌‏میری، لکه برگی‏‌‏ها، سوختگی‏‌‏های برگی، سفیدک سطحی و بیماری لکه ارغوانی در این منطقه بیشتر شایع می‏‌‏باشد.
‏از بیماری‏‌‏های باکتریایی معمولاً سوختگی‏‌‏های باکتریایی، خشکیدگی و پژمردگی باکتریایی مشاهده م‏ی‏‌‏شود که برای مبارزه با آن با ناقلین ‏آن از جمله شته‏‌‏ها مبارزه کرد و از انواع ویروسی می‏‌‏توان ویروس موزائیک سویا را نام برد.
‏آفات:
‏تریپس: این آفت ریز و کوچک از مرحله 2 برگی شدن به گیاه حمله می‏‌‏کند و برای مبارزه با آن از سم متاسیستوکس استفاده می‏‌‏کنیم.
‏لاروهای کرم غوزه و کارادرینا: که از مرحله 8-5 برگی شدن به گیاه حمله نموده و برای مبارزه با آن از سموم نواکرون و لاروین استفاده می‏‌‏شود.
‏عسلک و کرم غوزه که در مراحل بعدی رشد سویا نیز دیده می‏‌‏شوند و برای مبارزه با آنها از سموم نواکرون و آدمیرال استفاده می‏‌‏کنیم.
‏البته اگر تداخل نسل در مزرعه پیش بیاید، یعنی در یک زمان حالت‏‌‏های مختلفی از سیکل زندگی حشره مشاهده شود، مجبوریم از سموم ضربتی مثل رانیتول استفاده نماییم.
‏برداشت:
‏برداشت سویا زمانی صورت می‏‌‏گیرد که برگ‏‌‏های آن کاملاً ریخته و پاییزین غلاف آنها کاملاً زرد و خشک شده باشد. در ایران از 4 رقم موجود غیر از گرگان 3 که بلند قد و چندشاخه است و با کمباین قابل برداشت است، کشاورزان با تحمل هزینه‏‌‏های بالا بوته‏‌‏ها را از قسمت سطحی با دست درو می‏‌‏کنند. هنگام برداشت رطوبت دانه بایستی کمتر از 15% باشد، ولی به منظور انبارداری طولانی بایستی رطوبت به 13% و کمتر از آن برسد.
‏طرح‏‌‏های در دست اجرا در ایستگاه تحقیقاتی عراقی محله:
‏4
‏6

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

خرید کاندوم دانشجویی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد