پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

سیدا دانلود مقاله در مورد علم النفس از دیدگاه صدرالمتالهین 13 ص

دانلود-مقاله-در-مورد-علم-النفس-از-دیدگاه-صدرالمتالهین-13-ص
دانلود مقاله در مورد علم النفس از دیدگاه صدرالمتالهین 13 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 13
حجم فایل: 429 کیلوبایت
قیمت: 6000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 13 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏ان النفس لا یتصرف فى الاعضاء الکثیفة العنصریة الا بتوسط مناسب و ذلک الواسطة هو الجسم اللطیف النورانى المسمى بالروح النافذ فى الاعضاء بواسطة الاعصاب الدماغیة‏
‏همانا نفس انسانى در اعضاء بدن عنصرى مادى تصرف نمى‏کند مگر به واسطى مناسب که همان جسم لطیف نورانى است که آن را روح مى‏نامند که در اعضاء و جوارح به واسطه اعصاب مغزى نفوذ مى‏کند.
‏اسفار اربعه صدرالمتالهین
‏علم النفس از دیدگاه صدرالمتالهین
‏آنچه براى اهل نظر از فلاسفه اسلامى ثابت‏شده، این است که غیر از اعضاء و جوارح و ابدان
‏مادى، امر دیگرى در باطن انسانها است که منشا احساسات و ادراکات و تعقلات و حرکات و
‏سکنات و فعل و انفعالات ارادى و غیرآنها مى‏باشد و آن همان نفس ناطقه ‏و جان و روان آدمى
‏است. ‏و این امر نیز مسلم است که منشا ادراکات و تعقلات و احساسات و آثار و خواص دیگر در
‏تمام موجودات یکسان نیست و نیز واضح است که هر یک از موجودات را آثار خاصى است که
‏موجب امتیاز آنها از یکدیگر است.
‏ از اینرو نفس ناطقه که روح انسانى است، از نظر فلاسفه مجزا و غیر از روح حیوانى است و
‏غیر از قلب است زیرا قلب و روح حیوانى نوعى از اجسام و اجرام‏اند و با فساد بدن از بین
‏مى‏روند و آنچه باقى مى‏ماند، روح انسانى و نفس ناطقه است‏.
‏ملاصدرا یا صدرالمتألهین
‏یکی از بزرگترین افتخارات عصر صفویه وجود صدرالدین محمد بن ابراهیم شیرازی ملقب به
‏ملاصدرا یا صدرالمتألهین است که‏ ‏در حکمت و فلسفه صاحب مکتب و مقام و مرتبتی بس بلند
‏است. صدرا به سال 979 یا 980هجری در شیراز متولد شد و پس از‏ ‏مرگ پدر به اصفهان آمد.
‏علوم نقلی را نزد شیخ بهایی و علوم عقلی را نزد میرداماد تحصیل و تلمذ کرد.
‏ سپس خود اعجوبه زمان و افتخار حکمای دوران گشت.‏با آنکه از علمای صوری روی خوش
‏ندید، به بهترین وجه و عباراتی همچون آب روان بزرگترین و مهمترین مسائل حکمت را به لسان
‏عرب بیان کرده است.
‏ کتب و رسایل او حاکی از سعی و کوشش در امتزاج فلسفه و عرفان و شرع است. ملاصدرا در
‏میان فلاسفه و دانشمندان عالم صاحب مکتب شناخته شد و اساس مکتبش مبتنی بر این است که
‏طریق استدلال و کشف و وحی‏ بالاخره به یک حقیقت و یک هدف منتهی می گردد و عقل سلیم
‏مؤید همان حقایقی است که در دین نازل گردیده و در اشراق و شهود بر عارف مکشوف می
‏گردد.
‏مهمترین تألیفات او به زبان عربی عبارت است از:
‏اسفار اربعه، شواهد الربوبیه، شرح اصول کافی، الهدایة، حاشیه شرح حکمت الاشراق، الواردات
‏القلبیه وکسرالاصنام الجاهلیه.
‏علاقه وافر ملاصدرا به عرفان و اصرار وی در بیان حقایق عرفان آن هم به زبان سلیس و ساده
‏موجب شد که جمعی به دشمنی برخاستند و این حکیم فرید و عالیقدر برای آنکه از قیل و قال
‏زمانه بدور باشد، بالغ بر هفت سال و یا بقولی پانزده سال از عمر را در قریه کهک نزدیک شهر
‏قم به سر برده به تفکرات عمیق پرداخته است و بر اثر ریاضت و تهذیب و تکامل نفس به قول
‏خود به علم حضوری نایل آمد، همان طوریکه قبلاً علم حصولی را به سر حد کمال فرا گرفته بود.
‏بیت الحرام را به کرات زیارت کرد و در سفر هفتم هنگام مراجعت در
‏ سال 1050 هجری در شهر بصره بدرود حیات گفت و همانجا به خاک سپرده شد.
‏ملاصدرا درکتاب اسفار اربعه ‏در سفر چهارم‏ درباره‌ی‌ همه‌ی‌ مراتب‌ رشد ن‏ف‏س‌ از لحظه‌ای‌ که‌
‏جنین‌ شکل‌می‌گیرد تا رستاخیز نهایی‌ و لقأالله‌ بحث می‌کند.
‏فصلِ‌ (باب) اولِ‌ این‌ سفر چهارم‌ با تعریف‌ نفس‌ و [ارائه‌ی] دلایلی‌ بر وجود آن‌ آغاز می‌شود.
‏اسفار اربعه صدرالمتالهین ‏–‏ سفر چهارم جلد اول ‏–‏ ترجمه:محمد خواجوی ‏–‏ تهران مولی 1378 ‏ -‏صفحه ‏4 پاراگراف آخر و صفحه 5 پاراگراف اول
‏و من باب ماهیت نفس می فرماید:
‏ ‏پس‌ از اثبات‌ وجود نفس، ملاصدرا در باب‌ دوم‌ به‌ نفس‌ حیوانی‌ می‌پردازد و بر استقلال‌ آن‌ از ماده‌ یا «جاودانگی» آن‌ دلیل‌ می‌آورد. قوای‌ مختلف‌ نفس‌ حیوانی‌ که‌ با بدن‌ وی‌ ارتباط‌ دارند نیز مورد بحث‌ قرار می‌گیرند.

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

خرید کاندوم دانشجویی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد