پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

سیدا دانلود مقاله در مورد فضایل اخلاقی 95 ص

دانلود-مقاله-در-مورد-فضایل-اخلاقی-95-ص
دانلود مقاله در مورد فضایل اخلاقی 95 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 103
حجم فایل: 117 کیلوبایت
قیمت: 6000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 103 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏چکیده

‏مقدمه

‏فضایل اخلاقی
‏اخلاص‏ علی اصغر الهامی نیا- غلامعباس طاهر زاده - اخلاق عبادی، ‏ص43‏، ‏سایت تبیان
‏اخلاص به معنی ‏«‏خالص ‏کردن، ویژه کردن، ارادت صادق داشتن ...‏»‏ است‏. ‏ لغت نامه دهخدا، ذیل لغت اخلاص.
‏ب‏ر اساس این معنی، مخلص کسی است، که طاعات عبادات و ‏تمامی اعمال صالح خود را از هرگونه آلودگی و آمیختگی به غیر خدا خالص کرده ، انگیزه ‏ای جز تقرّب به درگاه خدا ندارد. از این رو، فقط به او دل می بندد و تعریف و تکذیب ‏دیگران، در نظرش یکسان است و هدف از عبادت، جلب رضایت خالق است نه کس دیگر.
‏حضرت علی ـ علیه السلام ـ در این باره فرمود:
‏«‏العبادة الخالصه أن لا یرجو ‏الرّّجل إلاّ ربَّهُ، و لا یخاف إلا ذنبه‏»‏ ‏. ‏ شرح غرر الحکم، ج 2، صفحه‌ 144.
‏عبادت خالص آن است که مرد جز به پروردگارش امیدوار نبوده ‏و جز از گناه خویش نهراسد.
‏امام صادق ـ علیه السلام ـ فرمود:
‏«‏لا یصیر ‏العبد عبداً خالصاً لله عزََّوجلَّ حتّی یصیر المدح و الذَّمُّ عنده سواء ً...‏»‏ ‏. ‏بحارالانوار، ج 73، صفحه 294.
‏انسان، بنده خالص خدای بزرگ نمی ‏شود تا اینکه تعریف و تکذیب (دیگران) در نظرش یکسان باشد.
‏ارزش و اهمّیّت اخلاص
‏اخلاص، معیار ارزش عبادت، مقامی از مقامات مقرّبان الهی و هدف دین است. هر کس ‏آن را یافت، موهبتی الهی نصیبش گشته که به وسیله آن به مقامات بزرگی خواهد رسید. ‏چرا چنین نباشد، در حالی که خداوند متعال، بندگانش را به آن امر کرده، می فرماید:
‏«‏فَادْعُوا اللَّهَ مُخْلِصِینَ لَهُ الدِّینَ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ‏»‏ ‏. ‏غافر (40)، آیه 14
‏خدا را بخوانید، در حالی که تنها ‏برای او در دین اخلاص می ورزید، اگر چه کافران را ناخوش آید.
‏در سخنان پیشوایان ‏معصوم، تعابیر گوناگونی، از قبیل بهترین عبادت، ثمره عبادت، غایت دین، عبادت ‏مقرّبان الهی و مانند آن دربار فضیلت اخلاص آمده است. در اهمیت اخلاص همین بس که ‏شرط قبولی عمل است و اگر در عملی موجود نباشد، بی هدف و بی نتیجه خواهد بود. از این ‏رو، علی ـ علیه السلام ـ فرمود:
‏«‏من لم یصحب الإخلاص عمله لم یقبل‏»‏ ‏. ‏شرح غررالحکم، ج 5، صفحه 418.
‏عمل هر کس که با اخلاص همراه نباشد، قبول ‏نمی شود.
‏مراتب اخلاص
‏خالص کردن و پاکیزه نمودن عمل از غیر خدا مراتبی ‏دارد. هر چه درجه اخلاص بیشتر باشد، عمل ارزش بیشتری نزد خدا پیدا می کند، به هدف و ‏مقصد نزدیک‌تر شده و شخص را زودتر به کمال مطلوب خود می رساند و هر چه درجه اخلاص ‏کمتر باشد، به همان اندازه از ارزش عمل کاسته شده و شخص از کمال مطلوب باز می ماند ‏و از این رهگذر درجات مؤمنان در نزد خدا متفاوت خواهد بود، چنانچه پیامبر اکرم ـ ‏صلی الله علیه و اله ـ فرمود:
‏«‏بالإخلاص تتفاضل مراتب المؤمنین‏»‏ ‏. ‏ همان، ج 3، صفحه 217.
‏درجات مؤمنان به وسیله اخلاص برتری می ‏یابد.
‏اینک برای رعایت اختصار، سه مرتبه از مراتب اخلاص را ذکر می کنیم‏ ‏. ‏ر. ک: جامع السعادات، ج 2، صفحه 402، داوری؛ پرواز در ملکوت، ج 2، صفحه 80 ـ 81.
:
‏الف ـ خالص کردن عمل، به دلیل ‏ترس از عذاب روز قیامت،‌ که گرچه عمل مخلصانه است، اما این نوع عبادت، عبادت بردگان ‏است.
‏ب ـ اخلاص در عمل، برای رسیدن به بهشت و آنچه در آن است مثل حورالعین، ‏قصرهای بهشتی و مانند آن؛ که این گونه مخلصانه عمل کردن نیز روشن اجیران است.
‏ج ‏ـ تصفیه عمل از هر نوع شایبه ای، اعم از طمع به بهشت، ترس از جهنم، رضای مخلوق و ‏جلب قلوب آنها، طمع به مقاصد دنیوی و مانند آن، که فقط منظور رضایت خداست.

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

خرید کاندوم دانشجویی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد