پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

سیدا دانلود مقاله در مورد فرق میان ازدواج دائم و موقت 67 ص

دانلود-مقاله-در-مورد-فرق-میان-ازدواج-دائم-و-موقت-67-ص
دانلود مقاله در مورد فرق میان ازدواج دائم و موقت 67 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 71
حجم فایل: 107 کیلوبایت
قیمت: 6000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 71 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏فرق‏ ‏میان‏ ‏ازدواج‏ ‏دائم‏ ‏و ‏موقت:
-‏مـن‏ ‏بـرخـلاف‏ ‏بـسـیـارى‏ ‏از‏ ‏افـراد،‏ ‏از‏ ‏تـشـکـیـکـات‏ ‏و ‏ایـجـاد‏ ‏شـبـهـه‏ ‏هـایـى‏ ‏کـه‏ ‏در‏ ‏مـسایل‏ ‏اسلامى‏ ‏مى‏ ‏شود‏ ‏ـ‏ ‏با‏ ‏همه‏ ‏علاقه‏ ‏و ‏اعتقادى‏ ‏که‏ ‏به‏ ‏این‏ ‏دین‏ ‏دارم‏ ‏ـ‏ ‏به‏ ‏هیچ‏ ‏وجه‏ ‏ناراحت‏ ‏نـمـى‏ ‏شـوم‏ ‏. ‏بـلکه‏ ‏در‏ ‏ته ‏دلم‏ ‏خوشحال‏ ‏مى‏ ‏شوم‏ ‏. ‏زیرا‏ ‏معتقدم‏ ‏و‏ ‏در‏ ‏عمر‏ ‏خود‏ ‏به‏ ‏تجربه‏ ‏مـشـاهـده‏ ‏کـرده‏ ‏ام ‏کـه‏ ‏ایـن‏ ‏آئیـن‏ ‏مـقـدس‏ ‏آسمانى‏ ‏در‏ ‏هر‏ ‏جبهه‏ ‏از‏ ‏جبهه‏ ‏ها‏ ‏که‏ ‏بیشتر‏ ‏مورد‏ ‏حمله‏ ‏و ‏تعرض‏ ‏واقع‏ ‏شده‏ ‏،‏ ‏با‏ ‏نیرومندى‏ ‏و‏ ‏سرفرازى‏ ‏و‏ ‏جلوه‏ ‏و‏ ‏رونق‏ ‏بیشترى‏ ‏آشکار‏ ‏شده‏ ‏است .
‏خاصیت‏ ‏حقیقت‏ ‏همین‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏شک‏ ‏و‏ ‏تشکیک‏ ‏به‏ ‏روشن‏ ‏شدن‏ ‏آن‏ ‏کمک‏ ‏مى‏ ‏کند،‏ ‏شک‏ ‏، ‏مقدمه‏ ‏یقین‏ ‏،‏ ‏و‏ ‏تـردیـد،‏ ‏پـلکـان‏ ‏تـحـقـیـق‏ ‏اسـت‏ ‏. ‏در‏ ‏رسـاله‏ ‏زنـده‏ ‏بـیـدار ‏از‏ ‏رسـاله‏ ‏مـیـزان‏ ‏العمل‏ ‏غزالى‏ ‏نقل‏ ‏مى‏ ‏کند‏ ‏که :
(...‏گـفـتـار‏ ‏مـا ‏را‏ ‏فـائده‏ ‏ایـن‏ ‏بس‏ ‏باشد‏ ‏که‏ ‏تو‏ ‏را‏ ‏در‏ ‏عقاید‏ ‏کهنه‏ ‏و‏ ‏موروثى‏ ‏به‏ ‏شک‏ ‏مى‏ ‏افـکـنـد. ‏زیـرا‏ ‏شـک‏ ‏پـایـه‏ ‏تـحـقـیـق‏ ‏اسـت‏ ‏و‏ ‏کـسـى‏ ‏کـه‏ ‏شـک‏ ‏نـمـى‏ ‏کـنـد‏ ‏درسـت‏ ‏تاءمل ‏نمى‏ ‏کند‏. ‏و‏ ‏هر‏ ‏که‏ ‏درست‏ ‏ننگرد‏ ‏خوب‏ ‏نمى‏ ‏بیند‏ ‏و‏ ‏چنین‏ ‏کسى‏ ‏در‏ ‏کورى‏ ‏و‏ ‏حیرانى‏ ‏بسر ‏مى‏ ‏برد).
‏بـگـذاریـد‏ ‏بگویند‏ ‏و‏ ‏بنویسند‏ ‏و‏ ‏سمینار‏ ‏بدهند‏ ‏و‏ ‏ایراد ‏بگیرند،‏ ‏تا‏ ‏آنکه‏ ‏بدون‏ ‏آنکه‏ ‏خود‏ ‏بخواهند‏ ‏وسیله‏ ‏روشن‏ ‏شدن‏ ‏حقایق‏ ‏اسلامى ‏گردند.
‏یکى‏ ‏از‏ ‏قوانین‏ ‏درخشان‏ ‏اسلام‏ ‏از‏ ‏دیدگاه‏ ‏مذهب‏ ‏جعفرى‏ ‏ـ‏ ‏که‏ ‏مذهب‏ ‏رسمى ‏کشور‏ ‏ماست‏ ‏ـ‏ ‏این‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏ازدواج‏ ‏به‏ ‏دو‏ ‏نحو‏ ‏مى‏ ‏تواند‏ ‏صورت‏ ‏بگیرد‏: ‏دائم‏ ‏و‏ ‏موقت :
‏ازدواج‏ ‏مـوقـت‏ ‏و‏ ‏دائم‏ ‏در‏ ‏پـاره‏ ‏اى‏ ‏از‏ ‏آثار‏ ‏با‏ ‏هم‏ ‏یکى‏ ‏هستند‏ ‏و‏ ‏در‏ ‏قسمتى ‏اختلاف‏ ‏دارند‏. ‏آنچه‏ ‏در‏ ‏درجه‏ ‏اول‏ ‏،‏ ‏این‏ ‏دو‏ ‏را‏ ‏از‏ ‏هم‏ ‏متمایز‏ ‏مى‏ ‏کند‏ ‏یکى‏ ‏این‏ ‏است ‏که‏ ‏زن‏ ‏و‏ ‏مرد‏ ‏تصمیم‏ ‏مى‏ ‏گیرند‏ ‏بـه‏ ‏طـور‏ ‏مـوقـت‏ ‏بـا‏ ‏هـم‏ ‏ازدواج‏ ‏کـنـنـد‏ ‏و‏ ‏پـس‏ ‏از ‏پـایـان‏ ‏مـدت‏ ‏،‏ ‏اگـر‏ ‏مـایـل‏ ‏بـودنـد‏ ‏تـمـدیـد‏ ‏کـنـنـد‏ ‏تـمـدیـد‏ ‏مـى‏ ‏کـنـنـد‏ ‏و ‏اگـر‏ ‏مایل‏ ‏نبودند‏ ‏از‏ ‏هم‏ ‏جدا‏ ‏مى‏ ‏شوند.
‏دیـگـر‏ ‏ایـنـکـه‏ ‏از‏ ‏لحاظ‏ ‏شرایط، ‏آزادى‏ ‏بیشترى‏ ‏دارند‏ ‏که‏ ‏به‏ ‏طور‏ ‏دلخواه‏ ‏به‏ ‏هر‏ ‏نحو‏ ‏که‏ ‏بخواهند‏ ‏پیمان‏ ‏مى‏ ‏بندند. ‏مثلا‏ ‏در‏ ‏ازدواج‏ ‏دائم‏ ‏خواه‏ ‏ناخواه‏ ‏مرد‏ ‏باید‏ ‏عهده‏ ‏دار‏ ‏مخارج‏ ‏روزانه‏ ‏و‏ ‏لبـاس‏ ‏و ‏مـسـکـن‏ ‏و‏ ‏احـتـیـاجـات‏ ‏دیـگـر‏ ‏زن‏ ‏از‏ ‏قـبـیل‏ ‏دارو‏ ‏و‏ ‏طبیب‏ ‏بشود،‏ ‏ولى‏ ‏در‏ ‏ازدواج ‏موقت‏ ‏بـسـتـگـى‏ ‏دارد‏ ‏بـه‏ ‏قـرارداد‏ ‏آزادى‏ ‏کـه‏ ‏میان‏ ‏طرفین‏ ‏منعقد‏ ‏مى‏ ‏گردد‏. ‏ممکن ‏است‏ ‏مرد‏ ‏نخواهد‏ ‏یا‏ ‏نـتـوانـد‏ ‏مـتـحـمـل‏ ‏ایـن‏ ‏مـخـارج‏ ‏بـشـود،‏ ‏یـا‏ ‏زن ‏نـخـواهـد‏ ‏از‏ ‏پول‏ ‏مرد‏ ‏استفاده‏ ‏کند.
‏در‏ ‏ازدواج‏ ‏دائم‏ ‏،‏ ‏زن‏ ‏خواه‏ ‏ناخواه‏ ‏باید ‏مرد‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏عنوان‏ ‏رئیس‏ ‏خانواده‏ ‏بپذیرد‏ ‏و‏ ‏امر‏ ‏او
‏ ‏را‏ ‏در‏ ‏حـدود‏ ‏مـصـالح‏ ‏خـانـواده ‏اطاعت‏ ‏کند‏. ‏اما‏ ‏در‏ ‏ازدواج‏ ‏موقت‏ ‏بسته‏ ‏به‏ ‏قراردادى‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏میان‏ ‏آنها‏ ‏منعقد‏ ‏مى ‏گردد.
‏در‏ ‏ازدواج‏ ‏دائم‏ ‏،‏ ‏زن‏ ‏و‏ ‏شوهر‏ ‏خواه‏ ‏ناخواه‏ ‏از‏ ‏یکدیگر‏ ‏ارث‏ ‏مى‏ ‏برند‏. ‏اما ‏در‏ ‏ازدواج‏ ‏موقت‏ ‏چنین‏ ‏نیست‏ ‏. ‏پس‏ ‏تفاوت‏ ‏اصلى‏ ‏و‏ ‏جوهرى‏ ‏ازدواج‏ ‏موقت‏ ‏با‏ ‏ازدواج ‏دائم‏ ‏در‏ ‏این‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏ازدواج‏ ‏موقت‏ ‏از‏ ‏لحـاظ‏ ‏حـدود‏ ‏و‏ ‏قـیود (‏آزاد) ‏است‏ ‏،‏ ‏یعنى‏ ‏وابسته‏ ‏به‏ ‏اراده‏ ‏و‏ ‏قرارداد‏ ‏طرفین‏ ‏است‏ ‏. ‏حتى‏ ‏موقت‏ ‏بودن‏ ‏آن‏ ‏نیز‏ ‏در ‏حقیقت‏ ‏نوعى‏ ‏آزادى‏ ‏به‏ ‏طرفین‏ ‏مى‏ ‏بخشد‏ ‏و‏ ‏زمان‏ ‏را‏ ‏در‏ ‏اختیار‏ ‏آنها‏ ‏قرار‏ ‏مى ‏دهد.
‏در‏ ‏ازدواج‏ ‏دائم‏ ‏،‏ ‏هیچ‏ ‏کدام‏ ‏از‏ ‏زوجین‏ ‏بدون‏ ‏جلب‏ ‏رضایت‏ ‏دیگرى‏ ‏حق‏ ‏ندارند ‏از‏ ‏بچه‏ ‏دار‏ ‏شدن‏ ‏و‏ ‏تـولیـد‏ ‏نـسـل‏ ‏جـلوگـیرى‏ ‏کنند،‏ ‏ولى‏ ‏در‏ ‏ازدواج‏ ‏موقت‏ ‏جلب ‏رضایت‏ ‏طرف‏ ‏دیگر‏ ‏ضرورت‏ ‏ندارد‏. ‏در‏ ‏حقیقت‏ ‏این‏ ‏نیز‏ ‏نوعى‏ ‏آزادى‏ ‏دیگر‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏به ‏زوجین‏ ‏داده‏ ‏شده‏ ‏است .
‏اثـرى‏ ‏کـه‏ ‏از‏ ‏ایـن‏ ‏ازدواج‏ ‏تـولیـد‏ ‏مـى‏ ‏شود‏ ‏یعنى ‏فرزندى‏ ‏که‏ ‏بوجود‏ ‏مى‏ ‏آید‏ ‏با‏ ‏فرزند‏ ‏ناشى‏ ‏از‏ ‏ازدواج‏ ‏دائم‏ ‏هیچ‏ ‏گونه‏ ‏تفاوتى ‏ندارد.
‏مـهـر،‏ ‏هـم‏ ‏در‏ ‏ازدواج‏ ‏دائم‏ ‏لازم‏ ‏است‏ ‏و‏ ‏هم‏ ‏در‏ ‏ازدواج‏ ‏موقت‏ ‏. ‏با‏ ‏این ‏تفاوت‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏ازدواج‏ ‏موقت‏ ‏،‏ ‏عـدم‏ ‏ذکـر‏ ‏مـهـر‏ ‏مـوجـب‏ ‏بـطـلان‏ ‏عـقـد‏ ‏اسـت‏ ‏و‏ ‏در ‏ازدواج‏ ‏دائم‏ ‏،‏ ‏عـقـد‏ ‏باطل‏ ‏نیست‏ ‏. ‏مهرالمثل‏ ‏تعیین‏ ‏مى‏ ‏شود.
‏هـمـان‏ ‏طـورى‏ ‏کـه ‏در‏ ‏عـقد‏ ‏دائم‏ ‏،‏ ‏مادر‏ ‏و‏ ‏دختر‏ ‏زوجه‏ ‏بر‏ ‏زوج‏ ‏،‏ ‏و‏ ‏پدر‏ ‏و‏ ‏پسر‏ ‏زوج‏ ‏بر‏ ‏زوجه‏ ‏حـرام‏ ‏و ‏مـحـرم‏ ‏مـى‏ ‏گـردنـد‏ ‏در‏ ‏عـقد‏ ‏منقطع‏ ‏نیز‏ ‏چنین‏ ‏است‏ ‏و‏ ‏همان‏ ‏طورى‏ ‏که‏ ‏خواستگارى ‏کردن‏ ‏زوجـه‏ ‏دائم‏ ‏بـر‏ ‏دیـگـران‏ ‏حـرام‏ ‏اسـت‏ ‏،‏ ‏خواستگارى‏ ‏زوجه‏ ‏موقت‏ ‏نیز‏ ‏بر ‏دیگران‏ ‏حرام‏ ‏است‏ ‏،‏ ‏هـمـان‏ ‏طـورى‏ ‏کـه‏ ‏زناى‏ ‏با‏ ‏زوجه‏ ‏دائم‏ ‏غیر،‏ ‏موجب‏ ‏حرمت‏ ‏ابدى ‏مى‏ ‏شود،‏ ‏زناى‏ ‏با‏ ‏زوجه‏ ‏موقت‏ ‏نـیـز‏ ‏مـوجب‏ ‏حرمت‏ ‏ابدى‏ ‏مى‏ ‏شود‏. ‏همانطور‏ ‏که‏ ‏زوجه ‏دائم‏ ‏بعد‏ ‏از‏ ‏طلاق‏ ‏باید‏ ‏مدتى‏ ‏عده‏ ‏نگه‏ ‏دارد،‏ ‏زوجـه‏ ‏مـوقـت‏ ‏نـیـز‏ ‏بـعـد‏ ‏از‏ ‏تمام ‏شدن‏ ‏مدت‏ ‏یا‏ ‏بخشیدن‏ ‏آن‏ ‏باید‏ ‏عده‏ ‏نگه‏ ‏دارد‏. ‏با‏ ‏این‏ ‏تـفـاوت‏ ‏کـه‏ ‏عـده‏ ‏زن‏ ‏دائم ‏سـه‏ ‏نـوبـت‏ ‏عـادت‏ ‏مـاهـانـه‏ ‏اسـت‏ ‏و‏ ‏عـده‏ ‏زن‏ ‏غـیر‏ ‏دائم‏ ‏دو‏ ‏نوبت‏ ‏یا‏ ‏چـهـل‏ ‏و ‏پـنـج‏ ‏روز‏. ‏در‏ ‏ازدواج‏ ‏دائم‏ ‏جـمـع‏ ‏مـیان‏ ‏دو‏ ‏خواهر‏ ‏جایز‏ ‏نیست‏ ‏،‏ ‏در‏ ‏ازدواج‏ ‏موقت ‏نیز‏ ‏روا‏ ‏نیست .
‏ایـن‏ ‏اسـت‏ ‏آن‏ ‏چـیـزى‏ ‏کـه‏ ‏بـه‏ ‏نام‏ ‏ازواج‏ ‏موقت‏ ‏یا‏ ‏نکاح‏ ‏منقطع ‏در‏ ‏فقه‏ ‏شیعه‏ ‏آمده‏ ‏است‏ ‏و‏ ‏قانون‏ ‏مدنى‏ ‏ما‏ ‏نیز‏ ‏عین‏ ‏آن‏ ‏را‏ ‏بیان‏ ‏کرده‏ ‏است .
‏بـدیـهـى‏ ‏اسـت‏ ‏که‏ ‏ما‏ ‏طرفدار‏ ‏این‏ ‏قانون‏ ‏با‏ ‏این‏ ‏خصوصیات‏ ‏هستیم‏ ‏،‏ ‏و‏ ‏اما ‏اینکه‏ ‏مردم‏ ‏ما‏ ‏به‏ ‏نـام‏ ‏ایـن‏ ‏قـانـون‏ ‏سـوء‏ ‏اسـتـفـاده‏ ‏هـایـى‏ ‏کرده‏ ‏و‏ ‏مى‏ ‏کنند، ‏ربطى‏ ‏به‏ ‏قانون‏ ‏ندارد‏. ‏لغو‏ ‏این‏ ‏قـانـون‏ ‏،‏ ‏جـلوى‏ ‏آن‏ ‏سـوء‏ ‏اسـتـفـاده‏ ‏هـا‏ ‏را ‏نـمـى‏ ‏گـیـرد‏ ‏بـلکـه‏ ‏شکل‏ ‏آنها‏ ‏را‏ ‏عوض‏ ‏مى‏ ‏کند‏. ‏بعلاوه‏ ‏صدها‏ ‏مفاسدى
‏ ‏که‏ ‏از‏ ‏خود ‏لغو‏ ‏قانون‏ ‏برمى‏ ‏خیزد.
‏مـا‏ ‏نـبـایـد‏ ‏آنـجـا‏ ‏کـه‏ ‏انـسـانـهـا‏ ‏را‏ ‏بـایـد ‏اصـلاح‏ ‏و‏ ‏آگـاه‏ ‏کـنـیـم‏ ‏بـه‏ ‏دلیل‏ ‏عدم‏ ‏عرضه‏ ‏و‏ ‏لیاقت‏ ‏در‏ ‏اصلاح‏ ‏انسانها‏ ‏مرتبا ‏بجان‏ ‏مواد‏ ‏قانونى‏ ‏بیفتیم‏ ‏،‏ ‏انسانها‏ ‏را‏ ‏تبرئه‏ ‏کنیم‏ ‏و‏ ‏قوانین‏ ‏را‏ ‏مسئول‏ ‏بدانیم .
‏اکـنـون‏ ‏بـبـیـنـیـم‏ ‏بـا‏ ‏بودن‏ ‏ازدواج‏ ‏دائم‏ ‏،‏ ‏چه‏ ‏ضرورتى‏ ‏هست‏ ‏که‏ ‏. ‏قانونى ‏به‏ ‏نام‏ ‏قانون‏ ‏ازدواج‏ ‏مـوقـت‏ ‏بـوده‏ ‏بـاشـد،‏ ‏آیـا‏ ‏ازدواج‏ ‏مـوقـت‏ ‏ـ‏ ‏بـه‏ ‏قـول ‏نویسندگان (‏زن‏ ‏روز) ‏با‏ ‏حیثیت‏ ‏انسانى‏ ‏زن‏ ‏و‏ ‏با‏ ‏روح‏ ‏اعلامیه‏ ‏حقوق ‏بشر‏ ‏منافات‏ ‏دارد؟‏ ‏آیـا‏ ‏ازدواج‏ ‏مـوقـت‏ ‏اگـر‏ ‏هم‏ ‏لازم‏ ‏بوده‏ ‏است‏ ‏در‏ ‏دوران‏ ‏کهن ‏لازم‏ ‏بوده‏ ‏است‏ ‏. ‏اما‏ ‏زندگى‏ ‏و‏ ‏شرایط‏ ‏و‏ ‏اقتضاى‏ ‏زمان‏ ‏حاضر‏ ‏با‏ ‏آن‏ ‏موافقت ‏ندارد؟
‏ما‏ ‏این‏ ‏مطلب‏ ‏را‏ ‏تحت‏ ‏دو‏ ‏عنوان‏ ‏بررسى‏ ‏مى‏ ‏کنیم :
‏الف‏ ‏. ‏زندگى‏ ‏امروز ‏و‏ ‏ازدواج‏ ‏موقت .
‏ب‏ ‏. ‏مفاسد‏ ‏و‏ ‏معایب‏ ‏ازدواج‏ ‏موقت .
‏زندگى‏ ‏امروز‏ ‏و‏ ‏ازدواج‏ ‏موقت
‏چنانکه‏ ‏قبلا‏ ‏دانستیم‏ ‏،‏ ‏ازدواج‏ ‏دائم‏ ‏مسؤ‏ ‏ولیت‏ ‏و‏ ‏تکلیف‏ ‏بیشترى ‏براى‏ ‏زوجین‏ ‏تولید‏ ‏مى‏ ‏کند،‏ ‏بـه‏ ‏هـمـیـن‏ ‏دلیـل‏ ‏پـسـر‏ ‏یـا‏ ‏دخـتـرى‏ ‏نـمـى‏ ‏تـوان ‏یـافـت‏ ‏کـه‏ ‏از‏ ‏اول‏ ‏بـلوغ‏ ‏طـبـیـعـى‏ ‏کـه‏ ‏تـحت‏ ‏فشار‏ ‏غریزه‏ ‏قرار‏ ‏مى‏ ‏گیرد‏ ‏آماده ‏ازدواج‏ ‏دائم‏ ‏باشد‏. ‏خاصیت‏ ‏عـصـر‏ ‏جـدیـد‏ ‏ایـن‏ ‏اسـت‏ ‏کـه‏ ‏فـاصـله‏ ‏بـلوغ‏ ‏طـبـیـعـى ‏را‏ ‏بـا‏ ‏بـلوغ‏ ‏اجـتـمـاعـى‏ ‏و‏ ‏قـدرت‏ ‏تـشـکـیـل‏ ‏عـائله‏ ‏زیـادتـر‏ ‏کـرده‏ ‏اسـت . ‏اگـر‏ ‏در‏ ‏دوران‏ ‏سـاده‏ ‏قـدیـم‏ ‏یـک‏ ‏پـسربچه‏ ‏در‏ ‏سنین‏ ‏اوایل‏ ‏بلوغ‏ ‏طبیعى‏ ‏از‏ ‏عهده ‏شغلى‏ ‏که‏ ‏تا‏ ‏آخر‏ ‏عمر‏ ‏به‏ ‏عهده‏ ‏او‏ ‏گذاشته‏ ‏مى‏ ‏شد‏ ‏برمى‏ ‏آمد،‏ ‏در‏ ‏دوران‏ ‏جـدیـد‏ ‏ابـدا ‏امـکـان‏ ‏پـذیـر‏ ‏نـیـسـت‏ ‏. ‏یـک‏ ‏پـسـر‏ ‏مـوفـق‏ ‏در‏ ‏دوران‏ ‏تـحـصـیـل‏ ‏کـه‏ ‏دبـسـتـان ‏و‏ ‏دبـیـرستان‏ ‏و‏ ‏دانشگاه‏ ‏را‏ ‏بدون‏ ‏تاءخیر‏ ‏و‏ ‏رد‏ ‏شدن‏ ‏در‏ ‏امتحان‏ ‏آخر‏ ‏سـال‏ ‏و‏ ‏یـا‏ ‏در ‏کـنـکـور‏ ‏دانـشـگـاه‏ ‏گـذرانـده‏ ‏بـاشـد‏ ‏در‏ ‏25 ‏سـالگـى‏ ‏فـارغ‏ ‏التـحـصـیـل‏ ‏مـى ‏گـردد‏ ‏و‏ ‏از‏ ‏ایـن‏ ‏بـه‏ ‏بـعد‏ ‏مى‏ ‏تواند‏ ‏درآمدى‏ ‏داشته‏ ‏باشد‏. ‏قطعا‏ ‏سه‏ ‏چهار‏ ‏سـال‏ ‏هم ‏طول‏ ‏مى‏ ‏کشد‏ ‏تا‏ ‏بتواند‏ ‏سر‏ ‏و‏ ‏سامان‏ ‏مختصرى‏ ‏براى‏ ‏خود‏ ‏تهیه‏ ‏کند‏ ‏و‏ ‏آماده‏ ‏ازدواج ‏دائم‏ ‏گـردد‏. ‏هـمـچـنـیـن‏ ‏اسـت‏ ‏یـک‏ ‏دخـتـر‏ ‏مـوفـق‏ ‏کـه‏ ‏دوران‏ ‏تحصیل‏ ‏را‏ ‏مى‏ ‏خواهد ‏طى‏ ‏کند.
‏جوان‏ ‏امروز‏ ‏و‏ ‏دوره‏ ‏بلوغ‏ ‏و‏ ‏بحران‏ ‏جنسى
‏شـمـا‏ ‏اگر‏ ‏امروز‏ ‏یک‏ ‏پسر‏ ‏محصل ‏هجده‏ ‏ساله‏ ‏را‏ ‏که‏ ‏شور‏ ‏جنسى‏ ‏او‏ ‏به‏ ‏اوج‏ ‏خود‏ ‏رسیده‏ ‏است‏ ‏،‏ ‏تـکـلیـف‏ ‏بـه‏ ‏ازدواج ‏بـکـنـیـد‏ ‏بـه‏ ‏شـمـا‏ ‏مـى‏ ‏خـنـدنـد‏. ‏هـمـچـنـیـن‏ ‏اسـت‏ ‏یـک‏ ‏دخـتـر‏ ‏مـحـصـل ‏شـانـزده‏ ‏ساله‏ ‏. ‏عملا‏ ‏ممکن‏ ‏نیست‏ ‏این‏ ‏طبقه‏ ‏در‏ ‏این‏ ‏سن‏ ‏زیر‏ ‏بار‏ ‏ازدواج‏ ‏دائم ‏بروند‏ ‏و‏ ‏مـسـؤ‏ ‏ولیـت‏ ‏یـک‏ ‏زنـدگـى‏ ‏را‏ ‏ـ‏ ‏کـه‏ ‏وظـایـف‏ ‏زیادى‏ ‏براى‏ ‏آنها‏ ‏نسبت‏ ‏به ‏یکدیگر‏ ‏و‏ ‏نسبت‏ ‏به‏ ‏فرزندان
‏ ‏آینده‏ ‏شان‏ ‏ایجاد‏ ‏مى‏ ‏کند‏ ‏ـ‏ ‏بپذیرند.
‏کدامیک‏ ‏؟‏ ‏رهبانیت‏ ‏موقت‏ ‏یا‏ ‏کمونیسم‏ ‏جنسى‏ ‏یا‏ ‏ازدواج‏ ‏موقت‏ ‏؟
‏از‏ ‏شـمـا‏ ‏مـى‏ ‏پـرسـم‏ ‏،‏ ‏آیـا ‏بـا‏ ‏ایـن‏ ‏حـال‏ ‏،‏ ‏با‏ ‏طبیعت‏ ‏و‏ ‏غریزه‏ ‏چه‏ ‏رفتارى‏ ‏بکنیم‏ ‏؟‏ ‏آیا‏ ‏طبیعت‏ ‏حـاضـر‏ ‏اسـت ‏بـه‏ ‏خـاطر‏ ‏اینکه‏ ‏وضع‏ ‏زندگى‏ ‏ما‏ ‏در‏ ‏دنیاى‏ ‏امروز‏ ‏اجازه‏ ‏نمى‏ ‏دهد‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏سنین ‏شـانـزده‏ ‏سالگى‏ ‏و‏ ‏هجده‏ ‏سالگى‏ ‏ازدواج‏ ‏کنیم‏ ‏،‏ ‏دوران‏ ‏بلوغ‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏تاءخیر‏ ‏بیندازد ‏و‏ ‏تا‏ ‏ما‏ ‏فارغ‏ ‏التحصیل‏ ‏نشده‏ ‏ایم‏ ‏،‏ ‏غریزه‏ ‏جنسى‏ ‏از‏ ‏سر‏ ‏ما‏ ‏دست‏ ‏بردارد؟
‏آیـا ‏جـوانـان‏ ‏حـاضرند‏ ‏یک‏ ‏دوره (‏رهبانیت‏ ‏موقت ) ‏را‏ ‏طى‏ ‏کنند‏ ‏و‏ ‏خود‏ ‏را ‏سخت‏ ‏تحت‏ ‏فشار‏ ‏و‏ ‏ریـاضـت‏ ‏قـرار‏ ‏دهـنـد‏ ‏تـا‏ ‏زمانى‏ ‏که‏ ‏امکانات‏ ‏ازدواج‏ ‏دائم‏ ‏پیدا ‏شود؟‏ ‏فرضا‏ ‏جوانى‏ ‏حاضر‏ ‏گـردد‏. ‏رهـبـانـیـت‏ ‏مـوقت‏ ‏را‏ ‏بپذیرد‏ ‏آیا‏ ‏طبیعت‏ ‏حاضر‏ ‏است ‏از‏ ‏ایجاد‏ ‏عوارض‏ ‏روانى‏ ‏سهمگین‏ ‏و‏ ‏خطرناکى‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏اثر‏ ‏ممانعت‏ ‏از‏ ‏اعمال‏ ‏غریزه‏ ‏جنسى ‏پیدا‏ ‏مى‏ ‏شود‏ ‏و‏ ‏روانکاوى‏ ‏امروز‏ ‏از‏ ‏روى‏ ‏آنها‏ ‏پرده‏ ‏برداشته‏ ‏است‏ ‏صرف‏ ‏نظر ‏کند؟
‏دو‏ ‏راه‏ ‏بـیـشـتـر‏ ‏بـاقـى‏ ‏نـمـى‏ ‏مـانـد،‏ ‏یـا‏ ‏ایـنـکـه‏ ‏جـوانـان‏ ‏را‏ ‏بـه ‏حال‏ ‏خود‏ ‏رها‏ ‏کنیم‏ ‏و‏ ‏به‏ ‏روى‏ ‏خود‏ ‏نیاوریم‏ ‏. ‏به‏ ‏یک‏ ‏پسر‏ ‏بچه‏ ‏اجازه‏ ‏دهیم ‏از‏ ‏صدها ‏دختر‏ ‏کام‏ ‏بـرگـیـرد،‏ ‏و‏ ‏بـه‏ ‏یک‏ ‏دختر‏ ‏اجازه‏ ‏دهیم‏ ‏با‏ ‏دهها‏ ‏پسر‏ ‏رابطه‏ ‏نامشروع ‏داشته‏ ‏باشد‏ ‏و‏ ‏چندین‏ ‏بـار‏ ‏سـقـط‏ ‏جـنـیـن‏ ‏کـنـد‏. ‏یـعـنى‏ ‏عملا‏ ‏کمونیسم‏ ‏جنسى‏ ‏را ‏بپذیریم‏ ‏. ‏و‏ ‏چون‏ ‏به‏ ‏پسر‏ ‏و‏ ‏دختر (‏مـتـسـاویا) ‏اجازه‏ ‏داده‏ ‏ایم‏ ‏، ‏روح‏ ‏اعلامیه‏ ‏حقوق‏ ‏بشر‏ ‏را‏ ‏از‏ ‏خود‏ ‏شاد‏ ‏کرده‏ ‏ایم‏ ‏،‏ ‏زیرا‏ ‏روح‏ ‏اعلامیه‏ ‏حقوق‏ ‏بشر‏ ‏از ‏نظر‏ ‏بسیارى‏ ‏از‏ ‏کوته‏ ‏فکران‏ ‏این‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏زن‏ ‏و‏ ‏مرد‏ ‏اگر‏ ‏بناست‏ ‏به‏ ‏جـهـنـم‏ ‏دره‏ ‏هـم ‏سـقـوط‏ ‏کـنـنـد‏ ‏دوش‏ ‏بـه‏ ‏دوش‏ ‏یـکـدیـگـر‏ ‏و‏ ‏بـازو‏ ‏بـه‏ ‏بـازوى‏ ‏هم‏ ‏و‏ ‏بالاخره (‏متساویا) ‏سقوط‏ ‏کنند.
‏آیـا‏ ‏ایـن‏ ‏چـنـیـن‏ ‏پـسـران‏ ‏و ‏دخـتـرانـى‏ ‏بـا‏ ‏چـنـیـن‏ ‏روابـط‏ ‏فـراوان‏ ‏و‏ ‏بـى‏ ‏حـدى‏ ‏در‏ ‏دوران‏ ‏تحصیل‏ ‏پس‏ ‏از ‏ازدواج‏ ‏دائم‏ ‏،‏ ‏مرد‏ ‏زندگى‏ ‏و‏ ‏زن‏ ‏خانواده‏ ‏خواهند‏ ‏بود؟
‏راه‏ ‏دوم‏ ‏،‏ ‏ازدواج ‏مـوقـت‏ ‏و‏ ‏آزاد‏ ‏اسـت‏ ‏. ‏ازدواج‏ ‏مـوقـت‏ ‏در‏ ‏درجـه‏ ‏اول‏ ‏زن‏ ‏را‏ ‏محدود‏ ‏مى‏ ‏کند‏ ‏که‏ ‏در ‏آن‏ ‏واحد‏ ‏زوجه‏ ‏دو‏ ‏نفر‏ ‏نباشد،‏ ‏بدیهى‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏محدود‏ ‏شدن‏ ‏زن‏ ‏مستلزم‏ ‏محدود‏ ‏شدن‏ ‏مرد ‏نیز‏ ‏خواه‏ ‏ناخواه‏ ‏هست‏ ‏. ‏وقتى‏ ‏که‏ ‏هر‏ ‏زنى‏ ‏به‏ ‏مرد‏ ‏معینى‏ ‏اختصاص‏ ‏پیدا‏ ‏کـنـد‏ ‏قـهـرا ‏هـر‏ ‏مـردى‏ ‏هـم‏ ‏بـه‏ ‏زن‏ ‏مـعـیـنى‏ ‏اختصاص‏ ‏پیدا‏ ‏مى‏ ‏کند،‏ ‏مگر‏ ‏آنکه‏ ‏از‏ ‏یک‏ ‏طرف‏ ‏عدد ‏بیشترى‏ ‏باشند‏. ‏بدین‏ ‏ترتیب‏ ‏پسر‏ ‏و‏ ‏دختر‏ ‏تحصیل‏ ‏خود‏ ‏را‏ ‏مى‏ ‏گذرانند‏ ‏بدون‏ ‏آنکه ‏رهبانیت‏ ‏مـوقـت‏ ‏و‏ ‏عـوارض‏ ‏آن‏ ‏را‏ ‏تـحـمـل‏ ‏کـرده‏ ‏بـاشـند‏ ‏و‏ ‏بدون‏ ‏آنکه‏ ‏در‏ ‏ورطه ‏کمونیسم‏ ‏جنسى‏ ‏افتاده‏

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

خرید کاندوم دانشجویی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد