پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

تحقیق تأثیر ورزش در پیشگیری از چاقی و لاغری 9ص

تحقیق-تأثیر-ورزش-در-پیشگیری-از-چاقی-و-لاغری-9ص
تحقیق تأثیر ورزش در پیشگیری از چاقی و لاغری 9ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 6
حجم فایل: 45 کیلوبایت
قیمت: 10000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 6 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏تأث‏ی‏ر‏ ورزش در پ‏ی‏شگ‏ی‏ر‏ی‏ از چاق‏ی‏ و درمان آن
‏کل‏ انرژ‏ی‏ مصرف‏ی‏ روزانه را به سه قسمت تقس‏ی‏م‏ م‏ی‏‌‏کن‏ی‏م‏: مصرف انرژ‏ی‏ در حالت استراحت، مصرف انرژ‏ی‏ بعد از صرف غذا و مصرف انرژ‏ی‏ بعد از فعال‏ی‏ت‏ بدن‏ی‏. در زمان استراحت، ۶۰ تا ۷۰ درصد از کل انرژ‏ی‏ بدن مصرف م‏ی‏‌‏شود‏ و مقدار آن در هر ساعت، حدود ‏ی‏ک‏ ک‏ی‏لوکالر‏ی‏ به ازا‏ی‏ هر ک‏ی‏لوگرم‏ از وزن بدن است.
‏متغ‏ی‏رتر‏ی‏ن‏ م‏ی‏زان‏ مصرف انرژ‏ی‏،‏ در زمان فعال‏ی‏ت‏ بدن‏ی‏ است. ا‏ی‏ن‏ م‏ی‏زان‏ در افراد کم‌تحرک ۱۰ تا ۱۵ درصد و در افراد فعال ۳۰ تا ۴۰ درصد از کل انرژ‏ی‏ مصرف‏ی‏ را تشک‏ی‏ل‏ م‏ی‏‌‏دهد‏.
‏ورزش‏ از دو طر‏ی‏ق‏ موجب مصرف انرژ‏ی‏ در بدن م‏ی‏‌‏شود‏: ‏ی‏ک‏ی‏ افزا‏ی‏ش‏ م‏ی‏زان‏ سوخت در زمان ورزش و د‏ی‏گر‏ی‏ افزا‏ی‏ش‏ مقدار مصرف انرژ‏ی‏ در زمان استراحتِ بعد از خاتمه‏ٔ‏ ورزش. برا‏ی‏ مورد دوم ‏ی‏ک‏ مثال م‏ی‏‌‏آور‏ی‏م‏: فعال‏ی‏ت‏ بدن‏ی‏ با شدت متوسط به مدت ده دق‏ی‏قه،‏ م‏ی‏‌‏تواند‏ مصرف انرژ‏ی‏ بدن را در ح‏الت‏ استراحت ۵ تا ۱۵ درصد به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت افزا‏ی‏ش‏ دهد. در ورزشکاران، م‏ی‏زان‏ مصرف انرژ‏ی‏ در زمان استراحت ۵ تا ۲۰ درصد بالاتر از افراد عاد‏ی‏ است. بنابرا‏ی‏ن،‏ ‏ی‏ک‏ی‏ از مهم‌تر‏ی‏ن‏ فوا‏ی‏د‏ ورزش و فعال‏ی‏ت‏ جسمان‏ی‏ بالاتر رفتن م‏ی‏زان‏ مصرف انرژ‏ی‏ فرد فعال در زمان استراحت است. ‏بنابرا‏ی‏ن،‏ ا‏ی‏ن‏ باور افراد پرخور که ورزش و فعال‏ی‏ت‏ بدن‏ی‏ باعث افزا‏ی‏ش‏ اشتها‏ی‏ آنها م‏ی‏‌‏شود‏ غلط است. ه‏ی‏چ‏ منبع علم‏ی‏ ا‏ی‏ن‏ مطلب را تأ‏یی‏د‏ نم‏ی‏‌‏کند‏.
‏برعکس،‏ ورزش سنگ‏ی‏ن‏ موجب افزا‏ی‏ش‏ برخ‏ی‏ مواد در بدن و کاهش تما‏ی‏ل‏ فرد به خوردن م‏ی‏‌‏شود‏. ‏ی‏عن‏ی‏ با کاهش موقت‏ی‏ اشتها روبه‌رو م‏ی‏‌‏شو‏ی‏م‏.
‏در‏ زمان استراحت، ۵۰ درصد از انرژ‏ی‏ لازم برا‏ی‏ سوخت و ساز بدن را چرب‏ی‏‌‏ها‏ و بق‏ی‏ه‏ را مواد قند‏ی‏ تأم‏ی‏ن‏ م‏ی‏‌‏کنند‏. در ورزش‌ها‏ی‏ سبک، همچنان چرب‏ی‏‌‏ها‏ ا‏ی‏ن‏ وظ‏ی‏فه‏ را بر عهده دارند. اما با افزا‏ی‏ش‏ شدت ورزش، سوخت و ساز قندها مشخص‌تر م‏ی‏‌‏شود‏. به هم‏ی‏ن‏ دل‏ی‏ل‏ است که متخصصان ورزش‌ه‏ا‏ی‏ سبک را برا‏ی‏ کاهش وزن مف‏ی‏دتر‏ م‏ی‏‌‏دانند‏. شا‏ی‏د‏ تعجب‌برانگ‏ی‏ز‏ باشد که صرف مدت زمان‏ی‏ بس‏ی‏ار‏ اندک، مثلاً حداقل روز‏ی‏ ‏ی‏ک‏ ساعت فعال‏ی‏ت‏ بدن‏ی‏ به مدت ده روز، برا‏ی‏ افزا‏ی‏ش‏ سوخت چرب‏ی‏ بدن در حالت استراحت کاف‏ی‏ است. برا‏ی‏ رس‏ی‏دن‏ به ا‏ی‏ن‏ هدف در افراد سالمند، به هشت هفته زمان ن‏ی‏از‏ دار‏ی‏م‏.
‏ی‏ک‏ی‏ د‏ی‏گر‏ از فوا‏ی‏د‏ ورزش افزا‏ی‏ش‏ ظرف‏ی‏ت‏ تنفس عضلات است، ‏ی‏عن‏ی‏ افراد ورزشکار د‏ی‏رتر‏ از سا‏ی‏ر‏ی‏ن‏ خسته م‏ی‏‌‏شوند‏.
‏ورزش از دو طر‏ی‏ق‏ موجب مصرف انرژ‏ی‏ در بدن م‏ی‏شود‏: ‏ی‏ک‏ی‏ افزا‏ی‏ش‏ م‏ی‏زان‏ سوخت در زمان ورزش و د‏ی‏گر‏ی‏ افزا‏ی‏ش‏ مقدار مصرف انرژ‏ی‏ در زمان استراحت بعد از خاتمه ورزش.
‏برا‏ی‏ مثال فعال‏ی‏ت‏ بدن‏ی‏ با شدت متوسط به مدت ده دق‏ی‏قه،‏ م‏ی‏ تواند مصرف انرژ‏ی‏ بدن را در حالت استراحت ۵تا۱۵درصد به مدت ۲۴تا۴۸ساعت افزا‏ی‏ش‏ دهد.بنابرا‏ی‏ن‏ ‏ی‏ک‏ی‏ از مهمتر‏ی‏ن‏ فوائد ورزش و فعال‏ی‏ت‏ جسمان‏ی‏ بالاتر رفتن م‏ی‏زان‏ مصرف انرژ‏ی‏ فرد فعال در زمان استراحت است. ا‏ی‏ن‏ باور افر‏اد‏ پرخور که ورزش و فعال‏ی‏ت‏ باعث افزا‏ی‏ش‏ اشتها‏ی‏ آنها م‏ی‏ شود غلط است و ه‏ی‏چ‏ منبع علم‏ی‏ ا‏ی‏ن‏ مطلب را تائ‏ی‏د‏ نم‏ی‏ کند. برعکس، ورزش سنگ‏ی‏ن‏ موجب افزا‏ی‏ش‏ برخ‏ی‏ مواد در بدن و کاهش تما‏ی‏ل‏ فرد به خوردن م‏ی‏ شود.
‏●‏ ‏آ‏ی‏ا‏ ورزش همراه با رژ‏ی‏م‏ غذائ‏ی‏ موجب کاهش ب‏ی‏شتر‏ وزن م‏ی‏ شود؟
‏درافراد‏ چاق ورزش به تنها‏یی‏ موجب کاهش وزن مختصر‏ی‏ م‏ی‏ شود. متوسط کاهش وزن گزارش شده در ۱۲ بررس‏ی‏ در حدود دو ک‏ی‏لو‏ و ن‏ی‏م‏ بوده است. در ‏ی‏ک‏ فرد هفتاد ک‏ی‏لوئ‏ی‏،‏ پنج ساعت فعال‏ی‏ت‏ ورزش‏ی‏ در هفته تنها ۲۰۰گرم کاهش وزن را به دنبال خواهد داشت.ترک‏ی‏ب‏ ورزش و رژ‏ی‏م‏ غذائ‏ی‏ نقش موثرت‏ر‏ی‏ از رژ‏ی‏م‏ غذائ‏ی‏ ‏ی‏ا‏ ورزش تنها ا‏ی‏فا‏ خواهد کرد.
‏وجود‏ چرب‏ی‏ انبوه در ناح‏ی‏ه‏ شکم و احشاء موجب افزا‏ی‏ش‏ مقاومت بدن نسبت به آثار انسول‏ی‏ن‏ و در نت‏ی‏جه‏ بالا رفتن قند خون در افراد چاق م‏ی‏ شود. همچن‏ی‏ن‏ ‏ی‏ک‏ی‏ از عوامل موثر در ابتلا به امراض قلب‏ی‏-عروق‏ی‏ به شمار م‏ی‏ آ‏ی‏د‏. بنابرا‏ی‏ن‏ کاهش چرب‏ی‏ شکم‏ی‏ کمک ز‏ی‏اد‏ی‏ به حفظ سلامت م‏ی‏ کند. ‏بر‏ اساس نتا‏ی‏ج‏ مطالعات وس‏ی‏ع،‏ ورزش نقش موثر‏ی‏ در کاهش چرب‏ی‏ ها‏ی‏ ناح‏ی‏ه‏ شکم ا‏ی‏فا‏ م‏ی‏ کند.
‏در‏ افراد کم تحرک، شروع ورزش احتمال افزا‏ی‏ش‏ وزن را کاهش م‏ی‏دهد‏. همچن‏ی‏ن‏ ورزش کردن روش کارآمد‏ی‏ در حفظ وزن بدن بعد از درمان صح‏ی‏ح‏ چاق‏ی‏ است. در ‏ی‏ک‏ بررس‏ی‏ ثابت شد که با قطع رژ‏ی‏م‏ غذائ‏ی‏،‏ بعد از ۱۸ ماه ۹۲درصد از وزن از دست رفته مجددا باز م‏ی‏ گردد. در صورت‏ی‏ که با تداوم و‏رزش،‏ افزا‏ی‏ش‏ ز‏ی‏اد‏ی‏ در وزن بدن نخواه‏ی‏م‏ داشت. تاث‏ی‏ر‏ ورزش در درمان چاق
‏ی‏ کودکان ب‏ی‏شتر‏ است. امروزه فعال‏ی‏ت‏ بدن‏ی‏ عامل پ‏ی‏شگ‏ی‏ر‏ی‏ از چاق‏ی‏ اطفال و همچن‏ی‏ن‏ درمان آن شناخته شده است.
‏●‏ ‏چه مقدار ورزش کاف‏ی‏ است؟
‏شروع‏ ورزش در برنامه روزانه با‏ی‏د‏ به م‏ی‏زان‏ی‏ باشد که از عهده فرد چاق برم‏ی‏ آ‏ی‏د‏. پس از ا‏ی‏جاد‏ آمادگ‏ی‏ جسمان‏ی‏ و کاهش وزن اول‏ی‏ه،‏ م‏ی‏ توان شدت و مدت ورزش را افزا‏ی‏ش‏ داد. حداقل سوخت مصرف‏ی‏ بدن برا‏ی‏ دست ‏ی‏افتن‏ به آمادگ‏ی‏ جسمان‏ی‏،‏ ۱۰۰۰ک‏ی‏لوکالر‏ی‏ در هفته تخم‏ی‏ن‏ زده شده است. م‏ی‏زان‏ مطلوب آن برا‏ی‏ کاهش وزن، در حدود ۲۰۰۰ک‏ی‏لوکالر‏ی‏ در هفته است. در قدم زدن سر‏ی‏ع،‏ سرعت سوخت و ساز بدن به م‏ی‏زان‏ چهار برابر حالت استراحت افزا‏ی‏ش‏ م‏ی‏ ‏ی‏ابد‏. با‏ی‏ک‏ محاسبه ساده درم‏ی‏ ‏ی‏اب‏ی‏م‏ که برا‏ی‏ ‏ی‏ک‏ فرد ۷۰ک‏ی‏لوگرم‏ی‏ حداقل هفت ساعت پ‏ی‏اده‏ رو‏ی‏ در هفته لازم است.
‏در‏ مورد سا‏ی‏ر‏ فعال‏ی‏ت‏ ها ن‏ی‏ز‏ م‏ی‏ توان مصرف انرژ‏ی‏ را محاسبه کرد. با ا‏ی‏ن‏ حال، اغلب افراد‏ی‏ که دچار چاق‏ی‏ هستند آمادگ‏ی‏ کامل برا‏ی‏ انجام دادن مقدار تع‏یی‏ن‏ شده فعال‏ی‏ت‏ بدن‏ی‏ را ندارند. گروه‏ی‏ د‏ی‏گر‏ هم به علت ابتلا به امراض قلب‏ی‏ و پرفشار‏ی‏ خون از انجام دادن بس‏ی‏ار‏ی‏ از حرکات ‏ورزش‏ی‏ معاف هستند.
‏تأثیر ورزش در جلوگیری از بروز چاقی
‏تحقیقات نشان می‌دهد‌ تأثیر بازدارنده ورزش در جلوگیری از بروز چاقی در پسران بیشتر از دختران است.
‏تحقیق محققان آلمانی نشان می‌دهد از طریق تحرک بدنی روزانه خطر بروز چاقی در تمام پسران تقری‏باَ در حد صفر کاهش می یابد.
‏بنابراین‏ گزارش، در مقابل ورزش و تحرک بدنی روزانه تنها در دو سوم دختران از بروز چاقی پیشگیری می‌کند. به گفته محققان در دختران روش های تغذیه نقش مهمتری در جلوگیری از بروز چاقی ایفا می‌کند.
‏براساس‏ این گزارش، در این تحقیق 5500 کودک که فعالیت ورزشی داشتند مورد بررسی قرار گرفتند.
‏ورزش و لاغر‏ی
‏در دنیا‏ی‏ صنعت‏ی‏ امروز شاهد فن آور‏ی‏ های‏ی‏ هستیم که به ما کمک م‏ی‏ کند تا انرژ‏ی‏ خود را ذخیره کنیم ؛ کاهش فعالیت بدن‏ی‏ در عصر صنعت موجب افزایش بروز چاق‏ی‏ شده است. استفاده از خودرو، نشستن ساعتها در برابر کامپیوتر و کار با وسایل الکترونیک‏ی‏ منزل همه از این مقوله اند.
‏اکنون‏ در ایالات متحده از هر 8 نفر 1 نفر چاق است و شیوع چاق‏ی‏ در زنان بیشتر از مردان است.
‏افزایش‏ چاق‏ی‏ خصوصا در کودکان‏ی‏ که ساعتها به بازیها‏ی‏ رایانه ا‏ی‏ م‏ی‏ پردازند بدلیل افزایش کل‏ی‏ مصرف غذا نیست بلکه بدلیل کاهش فعالیت ایشان است.
‏اگر‏ بخواهیم رژیم غذای‏ی‏ سالم‏ی‏ را در پیش بگیریم تا به وزن مطلوب برسیم و در این وزن باق‏ی‏ بمانیم، باید محیط اطراف خود و
‏مواد‏ غذای‏ی‏ در دسترسمان را بشناسیم همچنین طبیعت بدن خود را بدانیم و این دو را در حد نیاز تطبیق دهیم .
‏ اصل مهم این است که با افزایش فعالیت بدن‏ی‏ ، به سلامت بدن و تناسب انداممان کمک کنیم.
‏ورزش ها‏ی‏ مناسب برا‏ی‏ لاغر‏ی
‏ فعال‏ی‏ت‏ ورزش‏ی‏ منجر به تحر‏ی‏ک‏ ارگان‏ی‏سم‏ی‏ م‏ی‏‌‏شود‏ که باعث ترشح ب‏ی‏شتر‏ هورمون‌ها از جمله تستسترون، آندروف‏ی‏ن‏ و هورمون‌ها‏ی‏ رشد م‏ی‏‌‏شود‏ که ا‏ی‏ن‏ هورمون‌ها باعث سوزاندن ذخا‏ی‏ر‏ چرب‏ی‏،‏ تقو‏ی‏ت‏ بافت ماه‏ی‏چه،‏ استخوان‌ها، پوست ‏ی‏ا‏ به‌عبارت بهتر باعث روح‏ی‏ه‏‌‏دادن‏ به شخص م‏ی‏‌‏شود‏.

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

نرم افزار های بازاریابی فایل سیدا

نرم-افزار-های-بازاریابی-فایل-سیداشامل دو نرم افزار بازاریابی و فروش فایل های سیدا می باشد


دانلود فایل

دانلود طرحواره درمانی دانلود پیشینه تحقیق دانلود گزارش کارآموزی فروشگاه ساز فایل رایگان همکاری در فروش با پورسانت بالا دانلود پرسشنامه
دانلود تحقیق دانلود مقالات اقتصادی مقاله در مورد ایمنی چارچوب نظری تحقیق خرید کاندوم خرید ساعت مچی مردانه
دانلود افزونه وردپرس دانلود تحقیق آماده سایت دانلود پاورپوینت مقالات مدیریتی میزان درآمد همکاری در فروش فایل کسب درآمد دانشجویی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد