پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

تحقیق تأثیر صورخیال ادبی برنگارگری مکتب شیراز 21 ص

تحقیق-تأثیر-صورخیال-ادبی-برنگارگری-مکتب-شیراز-21-ص
تحقیق تأثیر صورخیال ادبی برنگارگری مکتب شیراز 21 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 19
حجم فایل: 384 کیلوبایت
قیمت: 10000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 19 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏ت‏أ‏ثیر صورخیال ادبی برنگارگری مکتب ‏شیراز

‏چکیده:
‏ خیال از عناصراساسی شکل گیری یک اثرهنری است.صورت های خیالی که هنرمندان برای بیان مقاصد واندیشه های خود به کار می گیرندعموما ریشه در ‏باورهای اساطیری وفرهنگی دارد.ازاین رو میان صورت های خیالی هنرهای مختلف نوعی قرابت وخویشاوندی برقراراست وغالبا هنرهای مختلف در‏بکارگیری‏ صورت های خیالی تحت تاثیر یکدیگر هستند.
‏ادبیات ونگارگری از دیرباز در خدمت یکدیگر بوده اند.در حاشیه ی نسخ خطی برای بیان روشن تر متن ادبی از تصاویرنگارگری استفاده می شدودر حقیقیت نگارگری بیان تجسمی ‏متن ادبی بوده ‏ومفاهیم ادبی را با زبان خط ورنگ به تصویر می کشید‏ه است‏.در مقابل ادبیات نیز بیان ذهنی وانتزاعی صورت نگاری بوده است.
‏در مکتب شیراز این نمود عینی تر می شود وهنرمندان شیراز به منظور ایجاد ارتباط بیشتر بین متن ادبی وتصویر‏،‏شعررادر چهارطرف یابالا وپاین تصاویر می نوشتند.
‏کلید واژه‏‌‏ها:‏ ‏ادبیات ‏ ـ نگارگرـ ‏صورخیال‏ ـ ‏نماد
2
‏پ‏ی‏وند کتابت و نگارگری از د‏ی‏رباز‏:
‏ مینیاتور (miniature‏ ) را اروپائیان عموماً در مورد تک چهره ها‏ی کوچکی که در سده ی 18 روی عاج ب‏ا آبرنگ نقاشی می شد به کار می بردند ‏که در این صورت از ریشه ی لات‏ین minor‏ ‏به معنای کاستن و کوچک کردن مشتق شده است. لیکن در اصل این واژه را به تصاویر کتب خطی اطلاق می کرد‏ند که در اینصورت، ‏از ‏کلمه ی لاتینی miniare ‏یعنی رنگ کردن با سر‏نج ریشه گرفته است. (مقدم اشرفی،‏19:1367 ).
‏ ‏ارزش زینتی نسخ خطی با کیفیت نگاره ‏های آن برآورد می ش‏د.کتابت ونگارگری پیوندی دیرینه دارند‏ ‏به این معنی که بااتمام کتابت‏ ‏،‏کار ‏نقاش ‏آغاز ‏می شد‏. او در سلسله مراتب تهیه کنندگان نسخه خطی بعد از خوشنویس قرا‏ر داشت‏. نگارگری ایرانی در عرصه هنر کتاب آرایی رشدکرده، و از اینرو با نگارشگری پیوند بی واسطه داشته است. در آن روزگار به منظور انتشار آثار منظوم و منثور سخنوران بزرگ، متون را باخط خوش می نگاشتند، و سپس این وظیفه را برعهده نقاش می گذاشتند ‏که او بنابر انتخاب خود و یا طبق سنت معمول بخش هایی از متن را به تصویر درآورد و برکتاب بیفزاید.
‏ ‏از آنجاییکه نق‏ّ‏اشان غالباً خط‏ّ‏اط هم بودند ‏با جوهر و روح کار خوشنویس آشنایی کامل داشت‏ند‏.‏نقاش وخوشنویس هر دودر جهت انتقال اندیشه سخنور می کوشیدند ودر این راستا نقش وخط مکم‏ّ‏ل یکدیگر بودنداز این رو همبستگی وارتباطی ریشه ای بین نقش وخط برقرار گردید‏. ارتباط ب‏ن‏یا‏د‏ی بین عمل نوشتن و عمل ‏نقش کردن آنچنان بود که در زبان فارسی، فعل نگاریدن یا نگاشتن ‏–‏ و لغات و کلمات مشتق از آن ها ‏–‏ هر دو معنا را می رساند . ‏وظیفه ی نگارگر ترسیم وتجسم نگاشته های کاتب بود.اما از آنجایی‏ ‏که کلام ادیبان عموما آمیخته به انواع استعارات وصورت‏ ‏های خیالی وانتزاعی بود،ترسیم این عقایددر قالبی تجسمی دشوار می نمود با اینهمه نگارگران توانستند بازبان خط ورنگ صور ذهنی را به صور عینی تبدیل کنند.از آنجایی‏ ‏که شاعران ونگارگران دیدگاه های زیبایی شناسی،اعتقادی وفکری مشترک داشتندزبان خط ورنگ توانست ترجمان خوبی برای ترسیم افکار واندیشه های شاعران باشد.
4
‏تصویری از ‏یک نسخه خطی ‏همراه با نگارگری
‏(‏استفاده از نگاره ها به منظور تجس‏ّ‏م اشعار‏)
‏ ‏لزوم به کارگیری نماد در ادبی‏ّ‏ات و نگارگری:
‏ ‏هدف از آفرینش ادبی وهنری عینی‏ّت بخشیدن به زیبایی است.‏درنگاه شاعروهنرمند قلمروزیبایی باجهان معنی قرین است .
‏ ‏درادبیات ‏عرفانی زیبایی صفتی وابسته به جهان‏ مادی نیست و به تن آدمی بستگی ندارد بلکه جمال خاصی‏ّ‏تی است روحانی و مربوط به ‏روح و جز باسلاح روشنایی درون‏ی آن را نمی ‏توان دریافت. نگ‏ا‏ر‏گر‏ان نیز‏زیبایی راامری روحانی می دانستند.‏برحسب نظر عموم نگارگری ‏ایران از مانیگری سرچشمه می گیرد‏.‏زیرا ‏مانی از ‏تصاویری ‏برای ‏مصو‏ّ‏ر ساختن ‏کتب دینی سود می جست‏ که این تصاویر شباهتی تام با صور نگارگری دارد از این روعموما منشا این هنر را نزد مانی می جویند‏.‏ مانویان آسیای‏ مرکزی هرچه را زیبا و جمیل بود‏مورد پرستش قرار می دادند. درمیان مانویان هنر نقاشی جنبه ی تربیتی قوی داشته است: ‏«‏وظیفه ی این هنر آن بوده است که توجه‏ ‏را به عوالم بالا ‏جلب نماید: عشق و ستایش را به سوی ‏«‏فرزندان نور‏»‏ متوجه سازد و نسبت به ‏«‏زاده های تاریکی‏»‏ایجاد نفرت نماید. ‏تذهیب کاری کتاب های مذهبی که نزد مانویان رواج بسیار داشته در حقیقت صحنه ای‏ از‏ نمایش ‏«‏آزادکردن نور و روشنایی‏»‏ به شمار می رفته است.‏ در این ‏راه ‏مانویان‏ برای نمایش روشنایی در‏آثارخوداز ‏فلزات گرانبها بهره جویی می کردند‏»‏.موضوع به کاربردن فلزاتی چون طلا و نقره که به فراوانی در مینیاتور ایرانی متداول گردید دنباله ی مستقیم همان
4
‏ سنت هنر مانوی به شمارمی رود. ‏استعمال این فلزات همانطور که اشاره شد برای منعکس کردن نور و ایجاد پرتوهایی‏ است‏ که با روح بیننده وارد تبادل معنوی خاص ‏می گردند. بنابراین اگر وضع سایه و روشن در نق‏ّ‏اشی های ایرانی از آغاز کنار گذاشته شده است در مقابل هنرمند ایرانی هرگز از نمایش روشنایی و نور محض که در بیان هنرمندان نق‏ّ‏اش بدان از رنگ تعبیر‏ شده است غافل نبوده است.‏(تجویدی، 41:1352)‏.
‏ ‏باتوجه به آموزه های ‏دین مانوی ،نگارگری زیبایی رادر‏امورقدسی‏ می جوید‏.‏آن هنگام که ‏هنردر پی بیان مفاهیم عمیق درونی و قدسی است نمی تواند ‏به زبانی واقع گرایانه متوس‏ّ‏ل ‏گردد‏ ‏دراین هنگام گویاترین زبان برای بیان امور معنوی،زبان نماد ونشانه‏ ‏است‏. ‏درهنراسلامی ‏تقلید یا توصیف طبیعت ‏هدف هنرمند‏نیست بلکه ‏هنرمند برآن است تاتصویری‏ خیال انگیز، شاعرانه و نمادین ‏از‏انسان و محیط او‏ترسیم کند.‏در نگارگری نمونه آفرینی آرمانی موردتوج‏ّه نگارگر بوده واوهرچیز را در‏هیاتی نمادین به نمایش می گذارد.
‏ ‏ ‏نگاره های ایرانی در فضایی مثالی ترسیم می شوند‏.‏عالم مثال از این جهت که عل‏ّ‏ت عالم مادی است همواره موردتوجه هنرمند ایرانی بوده است. این عالم به این جهت که بین دو عالم مجر‏ّدو‏معقول‏ ،‏ و مادی و محسوس قراردارد دارای هر دو خواص مادی (از جهت قابل رؤیت بودن) و غیرمادی (از جهت غیرقابل لمس بودن) است. ‏در ترسیم این فضای مثالی‏ ‏محدودنبودن به زمان و مکان مادی سبب می شود نگارگر ق‏ادر باشد در یک زمان اشیاء را‏از چند زاویه ی مختلف رؤیت کند.مطلق نبودن زمان در این فضا سبب ترسیم تمامی اوقات (حتی صحنه های شب) در ‏ن‏وری یکدست و یکنواخت شده است. عدم محدودی‏ّ‏ت به زمان و مکان فیزیکی در نگارگری ایرانی امکانات بیان بصری بیشتری در ا‏ختیار هنرمند نگارگر قرار می دهد‏.در نگارگری صورت ها و اشکال طبیعی و محسوس باید به منزله ی نمادهای سازنده ی ‏اصول مابعدالطبیعی درک شوند. به عنوان مثال شکل مارپیچ یا حرکت اسپیرالی که در ساختار کلی بسیاری از نگاره ها وج‏ود دارد دارای پیامی مفهومی است.‏بدین صورت که ‏انقباض و انبساط‏ مستمر‏ و حرکت به سوی درون و برون ‏،‏تصویری از تداوم بین عالم کبیر و عالم ص‏غیر را ارائه می کند.‏ ‏(گودرزی، 89:1386) از این رو به کار گرفتن نماد برای گنجاندن مفاهیم عالم مثال در قالبی قابل فهم، ضروری می نماید. ‏یکی از‏عن‏ا‏صر اساسی در تصویرپ‏ردازی و ‏نمادسازی‏ یک اثر هنری‏،صور خیال‏ است.‏
‏صورخی‏ال، اسطوره
‏ ‏ما می توانیم ‏«‏خیال‏»‏ را به معنی مجموعه ی تصر‏ّ‏فات بیانی و مجازی در شعر به کار بریم و ‏«‏تصویر‏»‏ را با مفهومی اندک وسیع تر، شامل هرگونه بیان برجسته و شاخص بدانیم، اگرچه از انواع مجاز و تشبیه در آن نشانی نباشد. تصاویر گاه بدون کمک مجاز و تشبی‏ه به خودی خود جنبه ی تخی‏ّ‏لی دارد‏ (شفیعی، 16:1375)‏.
‏ بهره گیری ازاساطیردر‏ساخت تصویرهای شعری گوی‏ندگان قدیم بسیار قابل توجه است."اسطوره"درشعر فارسی،‏گاه یک سوی صور خیال ‏شاعران را تشکیل می ده

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

نرم افزار های بازاریابی فایل سیدا

نرم-افزار-های-بازاریابی-فایل-سیداشامل دو نرم افزار بازاریابی و فروش فایل های سیدا می باشد


دانلود فایل

دانلود طرحواره درمانی دانلود پیشینه تحقیق دانلود گزارش کارآموزی فروشگاه ساز فایل رایگان همکاری در فروش با پورسانت بالا دانلود پرسشنامه
دانلود تحقیق دانلود مقالات اقتصادی مقاله در مورد ایمنی چارچوب نظری تحقیق خرید کاندوم خرید ساعت مچی مردانه
دانلود افزونه وردپرس دانلود تحقیق آماده سایت دانلود پاورپوینت مقالات مدیریتی میزان درآمد همکاری در فروش فایل کسب درآمد دانشجویی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد