پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

تحقیق تاریخچه‌ی نقاشی‌های دوره صفویه 14 ص

تحقیق-تاریخچه‌ی-نقاشی‌های-دوره-صفویه-14-ص
تحقیق تاریخچه‌ی نقاشی‌های دوره صفویه 14 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 15
حجم فایل: 158 کیلوبایت
قیمت: 10000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 15 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏موضوع تحقیق :
‏تاریخچه‏‌‏ی نقاشی‏‌‏های دوره صفویه
‏2
‏فهرست عناوین :
‏تاریخچه‏‌‏ی نقاشی‏‌‏های عهد صفویه
‏آشنایی با پیدایش پایتخت سلسله‏‌‏ی صفویه
‏آشنایی با موضوعات نقاشی دوره صفویه
‏ورود سبک اروپایی به نقاشی ایرانی
‏رضا عباسی و اهمیت آثار وی
‏3
‏تاریخچه‏‌‏ی نقاشی عهد صفوی:
‏هرات در سال 1507 با حمله‏‌‏ی شیبک خان ازبک سقوط کرد. خ‏ود او نیز ‏ سه سال بعد در جنگ ‏مر‏و به دست شاه اسماعیل بیست و سه ساله، شکست خورد و به قتل رسید. اسماعیل‏ که قبلاً در ابتدای ‏ قرن شانزدهم ، ترکمانان آق قیونلو را تار و مار کرده بود، اکنون ‏با این ‏ پیروزی‏ ‏بیشتر‏ موقعیت خودر ا در امپراتوری خویش استحکام بخشید. بعد از هشت و نیم قرن استیلای عرب‏‌‏ها و مغولان و تاتارها بار دیگر ایران انسجام یافت. دوره‏‌‏ی جدیدی آغاز شده بود، سلسله‏‌‏ی صفوی که به دست اسماعیل پایه گذاشته شده بود، به ‏مدت ‏بیش از دویست سال دوام یافت و بعد به دست افغان‏‌‏ها منقرض شد.
‏عهد صفوی از مهمترین دوره های هنری در تاریخ اسلامی ما به شمار می رود. شاهان قدرتمند و ه‏ن‏ر دوست سلسله‏‌‏ی صفویه توانستد با تکیه بر ملت ایرانی و مذهب تشیع که از این زمان در ایران رسمیت یافت عصر درخشانی در زمینه‏‌‏ای مختلف هنری پدید‏‌‏ آوردند که در آن میان هنر نقاشی جایگاه ویژه‏‌‏ای دارد.
‏آشنایی با پیدایش ‏پایتخت سلسله‏‌‏ی صفوی
‏پایتخت سلسله‏‌‏ی صفویه ‏ابتدا تبریز بود و بعد به قزوین ( اندکی به جنوب شرقی ) منتقل شد. ‏انتقال پایتخت از شرق به غرب ایران اثرات مهمی بر پیشرفت نقاشی ایرانی داشت. در دوران صفویه مرکزیت هنر به شهر تبریز آمد و برخی ‏از ‏ هنرمندان هم در شهر قزوین ماندگار شدند. اما اصل سبک نقاشی صفویه در شهر اصفهان به وجود آمد.
‏4
‏بنیانگذار صفو‏ی‏ه ، یعنی شاه اسماعیل، شهر تبریز را به پایتختی برگزید و با حمایت بی‏‌‏دریغی که از هنرها و هنرمندان به عمل آورد به زودی این شهر مرکز پویایی هنر ـآن عهد شد. می دانیم که تبریز سابقه‏‌‏ی هنری طولانی داشت و قبل از قدرت یافتن صفویه نیز کارگاههای نقاشی در این شهر فعالیت داشتند، ولی رونق و اعتلای هنری تبریز زمانی به درخشش نهایی ‏ن‏ایل آمد که چنان که گفتیم به دعوت شاه اسماعیل کمال الدین بهزاد و برخی از همکاران و شاگردانش از هرات به این شهر آمدند. بهزاد که در حدود سال 916 ه. ق به تبریز آمد از طرف شاه صفوی به مدیریت کارگاه‏‌‏های هنری و ریاست کتابخانه‏‌‏ی سلطنتی گماشته شد. نظارت و رهبری هنری وی بود که باعث گردید تا مکتب تبریز به اعلاء درجه در مصور سازی کتاب یابد و نفیس‏‌‏ترین کتاب‏‌‏ها‏ی هنری تاریخ ایران در این کارگاه تولید شود. تمامی هنرمندان نامدار مکتب تبریز، ‏ی‏ا به طور مستقیم شاگرد بهزاد بودند و یا از سرچشمه‏‌‏ی هنر او سیراب شده بودند. لذا مجموعه‏‌‏ای بی نظیر از نگارگران ‏خلاق ، آثار ‏ریز‏ نقشی را پدید آوردند که در تاریخ و نقاشی بی همانند است. این هنرمندان علاوه بر فعالت در زمینه‏‌‏ی مصور سازی کتب به طراحی فرش و دیگر دستباف‏‌‏ها نیز می‏‌‏پرداختند.
‏در این دوران، مکتب بهزاد با جذب شاگردانی بسیار، شیوه‏‌‏ی نگارگری رایج را تغییر داد. حاصل این تجربه اندوزی‏‌‏های تازه، ظهور س‏ب‏کی نوین با نام مکتب صفوی یا مکتب تبریز 2 بود همراه با تماشای برجسته چون ‏«‏ سلطان محمد‏»‏ ، ‏«‏ آقا میرک‏»‏ ، ‏«‏ مظفر علی‏»‏ ، ‏«‏ شیخ زاده‏»‏ .
‏با مطالعه‏‌‏ی دقیق آثار مکتب تبریز این ویژگی را می‏‌‏توان برای آن برشمرد.

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

نرم افزار های بازاریابی فایل سیدا

نرم-افزار-های-بازاریابی-فایل-سیداشامل دو نرم افزار بازاریابی و فروش فایل های سیدا می باشد


دانلود فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد