پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

تحقیق بررسی اثرات سطوح مختلف آبیاری و کود ازته سرک بر عملکرد و اجزاءعملکرد دانه آفتابگردان 21 ص

تحقیق-بررسی-اثرات-سطوح-مختلف-آبیاری-و-کود-ازته-سرک-بر-عملکرد-و-اجزاءعملکرد-دانه-آفتابگردان-21-ص
تحقیق بررسی اثرات سطوح مختلف آبیاری و کود ازته سرک بر عملکرد و اجزاءعملکرد دانه آفتابگردان 21 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 17
حجم فایل: 30 کیلوبایت
قیمت: 10000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 17 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏بررسی اثرات سطوح مختلف آبیاری و کود ازته سرک بر عملکرد و اجزاءعملکرد دانه ‏آفتابگردان
‏چکیده:‏آفتابگردان‏گیاهی است یکساله که با توجه به اهمیت دانه های روغنی آن ، مطالعه راههای افزایش عملکرد و استفاده از حداکثر امکانات محیطی ، از اهمیت ویژه ای برخوردار است که یکی از روشهای افزایش عملکرد دانه ‏آفتابگردان‏ ، تعیین بهترین میزان آبیاری و کود ازته سرک در این گیاه می باشد .
‏نتایج بدست آمده در این آزمایش نشان داد که حداقل و حداکثر عملکرد به ترتیب با مقادیر 45/0 و 65/0 نسبت آب آبیاری به تبخیر از تشتک تبخیر کلاس A‏ با احتساب 10 درصد رطوبت حدوداً برابر 5066 و 6380 کیلوگرم در هکتار می شود .
‏عملکرد دانه در دو سطح کودی 100 و 150 کیلوگرم در هکتار از نظر آماری در سطح احتمال 5 درصد برابر و بیشتر از دو تیمار صفر و 50 کیلوگرم ازت در هکتار گردید . در این آزمایش مشخص شد که افزایش میزان آبیاری تا سطح 65/0 باعث افزایش عملکرد دانه گردید و افزایش بیش از آن اثر معنی داری بر عملکرد دانه نداشت . در هر صورت ، افزایش میزان آبیاری از 65/0 تا 75/0 نسبت آب آبیاری به تبخیر از تشتک تبخیر باعث کاهش راندمان مصرف آب شد . بطور کلی در نسبت 65/0 آبیاری ، راندمان مصرف آب حدوداً 18/1 کیلوگرم دانه در متر مکعب و در نسبت 75/0 معادل 98/0 کیلوگرم دانه در متر مکعب گردید . رابطه مثبت و قوی بین CGR‏ در زمان گرده افشانی و عملکرد دانه نشان داد که تخمین عملکرد دانه در مرحله گرده افشانی با محاسبه CGR‏ قابل پیش بینی است .
‏بطور کلی ،در این آزمایش مشخص گردید که در شرایط اقلیمی و ادافیکی محل آزمایش با استفاده از میزان آبیاری 65/0= IW/EP‏ ‏ و بکار گیری 100 کیلوگرم کود ازته سرک، میزان عملکرد دانه بادر نظر گرفتن خسارت پرندگان (حدود 30 درصد) به بیش از 5/4 تن درهکتار می رسد .
‏مقدمه
‏آفتابگردان‏ گیاهی است یکساله از تیره کمپوزیته ، بی تفاوت نسبت به طول روز و از خانواده گیاهان گلدار از جنس هلیانتوس بوده که دارای گونه های یکساله و چند ساله می باشد .(1 ‏,7و10)
‏آفتابگردان گیاهی دگرگشن و خود ناسازگار است که میزان عملکرد آن به شدت تحت تاثیر وجود و فعالیت حشرات گرده افشان ، ‏بخصوص زنبور عسل می باشد . پس از سویا و کلزا ، ‏آفتابگردان‏ سومین گیاه یکساله زراعی است که جهت تهیه انواع روغن در دنیا کشت ‏ ‏می شود (14) . ‏آفتابگردان‏ در بیشتر نقاط دنیا رشد و نمو خوبی داشته و در هر یک از قاره های پنج گانه تولید قابل قبولی دارد . اروپا با بیش از 28 درصد تولید جهانی اولین تولید کننده ‏آفتابگردان‏ می باشد . از کشورهای بزرگ تولید کننده ‏آفتابگردان‏ می توان آرژانتین ، روسیه ، اکراین ، فرانسه و رومانی را نام برد (14) در ایران دلایل عمده پایین بودن عملکرد ‏آفتابگردان‏ را به کشت دیم در بیشتر مناطق کم آب کشور نسبت داده اند . به طور کلی با افزایش میزان و یا دفعات آبیاری ، رشد گیاه بهتر و بیشتر شده و در نتیجه‏ ‏ قسمت های مختلف از جمله برگ ها و طبق نیز رشد زیادتری نموده و به این ترتیب با افزایش سطح برگ فتوسنتز نیز افزایش یافته و انتقال مواد به دانه ها بهتر صورت می گیرد که این امر در بهبود عملکرد بسیار موثر است .
‏مصرف کودهای شیمیایی از جمله کودهای فسفاته قبل از کاشت و کود از ته بصورت سرک در طول فصل رشد ، امکان تغذیه بهتر گیاه را فراهم می آورد . کود ازته رشد رویشی گیاه را افزایش داده و در نهایت سطح سبز محصول و میزان فتوسنتز را بالا می برد . افزایش مصرف کود ازته ، درصد روغن دانه را کاهش داده ولی این کاهش از طریق افزایش عملکرد دانه در هکتار که دانه های روغنی در تهیه روغن ، نیاز به بررسی در مورد راه های افزایش عملکرد و استفاده از حداکثر امکانات محیطی برای رشد بیشتر ضروری به نظر می رسد. ‏آفتابگردان‏ با داشتن درصد روغن و پروتئین بالا می تواند یکی از محصولات مهم در تامین نیازهای دا‏خلی به روغن نباتی و کنجاله باشد‏.
‏برای رسیدن به اهداف گفته شده می توان در تعیین بهترین میزان آبی و کودی تحقیق و بررسی نمود .
‏نام عمومی و نیز نام علمی گیاه ‏آفتابگردان‏ از خصوصیت چرخش ‏آفتابگردان‏ بطرف خورشید منشاء گرفته است . کلمه یونانی هلیانتوس متشکل از دو کلمه هلیوس به معنی آفتاب و آنتوس به معنای گل می باشد . حرکت آفتابگرایی گیاهان جوان ‏آفتابگردان‏ نتیجه خم شدن ساقه در طی دوره رشد سریع می باشد ( 16,13,10) . قطر طبق بیشترین تاثیر را بر بازدهی بـذر دارد . معمولاً برای تولید حداکثر بذر در مزرعه یک قطـر مناسـب وجود دارد ( 15 ) . بطور کلی رطوبت خاک ، استفاده از کود را در حالت کلی بدو طریق توسعه افزایش جذب مواد غذایی و ازدیاد تولید ماده خشک تحت تاثیر قرار می دهد (8 ).
‏برای تعیین دور آبیاری توجه به مساله تبخیر و تعرق حائز اهمیت است . در مناطقی که‏ ‏ با محدودیت آب روبرو هستند ، این امکان وجود دارد که زمان آبیاری با مراحل رشد گیاهی ارتباط داده شود (21) . نیاز بیشتر ‏آفتابگردان‏ به آب ، از موقع گل کردن به بعد بوده و چنانچه در موقع گل کردن ، گل آب بموقع صورت نگیرد ، دانه ها پوک می شوند(6) باجپایی و همکاران ( 12 ) با آزمایشی بر روی خردل نشان دادند که با افزایش سطح آبیاری و کود ازته بکار رفته بترتیب با 8/0 نسبت آب آبیاری ‏به تبخیر از تشتک تبخیر کلاس A‏ و 80 کیلوگرم در هکتار بالاترین عملکرد دانه حدود 13/1 تن در هکتار بدست آمد . واکنش ‏آفتابگردان‏ به آبیاری با افزایش عملکردی متجاوز از 100 درصد در خاک های خشک امری عادی است . آبیاری ، کود ، آبیاری + کود عملکرد را بترتیب 35 ، 72 ، 474 درصد افزایش داد و تیکوف و گریوف ( نقل از مرجع 5 ) گزارش کردند که بیشترین عملکرد از آبیاری + کود حاصل شد .معلوم شده ‏آفتابگردان‏ هائی که آبیاری می شوند ، حدود 130 کیلوگرم در هکتار ازت را برای تولید عملکردی معادل 3500 کیلوگرم در هکتار مصرف می کنند (4) . در نقاطی که دادن کود ازته سرک ضروری است ، یکبار مصرف آن هنگامی که ارتفاع بوته ها در حدود 30 سانتی متر است ، معمولاً کافی است (10) بادرو رشید (11) گزارش کردند که ‏آفتابگردان‏ با حدود 120 کیلوگرم ازت در هکتار بالاترین عملکرد روغن را داده است . افزایش عملکرد دانه از طریق کود ازته گزارش شده است که در آن مقدار واکنش به کود از مقدار رطوبت در خاک تبعیت نمود . همچنین مصرف کود به مقدار زیاد ( 112 کیـلوگــرم در هکتار ) ، عملکرد دانه را از حدود 2/2 به 3 تن در هکتار افزایش داد (4) .‏ ‏ عملکرد مهمترین صفتی است که همواره مورد توجه محققان از جمله به نژادگران بوده و متشکل از سه جزء : الف ‏–‏ تراکم ب ‏–‏ تعداد دانه در طبق ج ‏–‏ وزن دانه می باشد .‏ ‏
‏آفتابگردان Helianthus annuus‏
‏عضو خانواده‏‌‏ای بزرگ از گیاهان گلدار بنام تیره کاسنی‏ ‏«‏آستراسه‏»‏ یا کامپوزیته است، اسم‏ ‏جنس‏ ‏متشکل از دو کلمه‏ Helios‏ به معنی آفتابگردان وAnthons‏ به معنای گل است. خاستگاه آن احتمالاً جنوب غربی ایالات متحده بین شمال مکزیک و‏بنراسکا ‏می‏‌‏باشد. آفتابگردان اهلی یک گیاه 1 ساله بلند ‏–‏ راست بی‏‌‏شاخ و برگ دارای اجزای بزرگ با یک گل درشت طلایی است که بذرهای آن اغلب مصرف خودآرایی دارد و به دلیل آن که حاوی روغن است از آن روغن‏‌‏کشی می‏‌‏شود. استفاده از بذرهای آفتابگردان به عنوان دانه خوراکی به بومیان ‏آ‏مریکا مربوط می‏‌‏شود که با مخلوط کردن آن آرد ذرت و آرد دانه آفتابگردان نان نازکی تهیه می‏‌‏کردند و از آرد آفتابگردان و عصارة طبق، دارد داروهایی برای رفع زهر نیش مار عینکی و مداوای بیماریهای ریه استفاده می‏‌‏شده است. در زمینه استخراج مواد رنگی از پوسته‏ ‏دانه‏ ‏آفتابگردان و روغن از مغز‏ ‏دانه برای مصارف زیبایی در منابع مختلف سخن به میان آمده است و تا اواخر قرن 16 آفتابگردان به عنوان گیاه زینتی سراسر اروپای غربی و شرقی تا انگلستان را فرا گرفت.
‏ارقام دیپپلوئید2n = 34‏ و n =17‏، و ارقام تترا پلوئید مصارف زیستی دارند 2n = 68 ‏و نوعی از آن که هگزاپلوئید است 2n = 102 ‏ پس آفتابگردان در تولید روغن از دانه‏‌‏ها، مصارف آجیلی و تنقلات کاربرد دارد و از آنجا که ساق‏ة‏ قطوری تولید می‏‌‏کند می‏‌‏تواند در تهیه خمیر‏ ‏کاغذ و نئوپا‏ن‏ نیز استفاده شود. و در تهیه سیلونیز حائز اهمیت است.
‏آفتـابگـردان
‏ارقام زراعی آفتابگردان که امروزه در نقاط مختلف دنیا زراعت می‏‌‏شوند در 3 گروه جمع‏‌‏بندی می‏‌‏شوند:
‏ارقام سنتتیک
‏ارقام هیبرید
‏ارقام تجاری
‏در کشورهای توسعه یافته اغلب از ارقام هیبرید استفاده میشود ولی بدلیل اینکه تهیه ارقام هیبرید نیاز به تکنولوژی پیشرفته و صرف هزینه بالایی دارد لذا اغلب سطح زیر کشت آفتابگردان حاصل کشت ارقام تجاری است که از مهمترین آنها می‏‌‏توان به موارد زیر اشاره کرد:
‏رکورد‏:‏ ‏دیرس بوده و طول دوره رشد آن از کشت تا برداشت در شرایط معمولی حدود 124 روز است، پابلند است میزان روغن در شرایط آب و هوایی رطوبی 50% بوده و در شرایط آب و هوایی خشک 40% گزارش شده.
‏آرماویرسکی‏: متوسط‏‌‏رس بوده که طول دوره رشد آن 105 روز است گزارش شده که ارتفاع بوته cm‏ 180 و میزان روغن در شرایط استان گلستان 46% می‏‌‏باشد و میتوان از آن برای زراعت در آذربایجان‏‌‏شرقی و غربی استفاده کرد و برای مناطق سردسیری مناسب است.
‏وینی‏ب‏مک‏:‏ ‏8931 متوسط رس است طول رشد 105 روز است و ارتفاع بوته cm‏180 است میزان روغن 47-46% بوده و این رقم مناسب مناطق سردسیر است‏.
‏چرنیانکا‏ 66‏: ‏رقمی است زودرس که در طول دوره رشد آن 90 روز است که بوته بصورت پاکوتاه بوده و ارتفاع آن حدود cm‏80-70 می‏‌‏باشد طبق بزرگی تولید می‏‌‏کند ولی عملکرد پایین است چون درصد پوکی دانه بالاست اهمیت خاص این رقم مقاومت به خشکی است.
‏ارقام سن‏ت‏تیک در آفتابگردان خصوصیات حدواسط تجاری و هیبرید دارند و در راستای مقاومت به آفت و بیماری‏‌‏ها از آن استفاده می‏‌‏کنند، بذر هیبرید نیاز به تولید بذر بصورت همه ساله دارند بدلیل پدیده اینبریدینگ یا پس روی ژنتیکی.
‏نحوه کاشت و برداشت‏
‏روش کاشت‏ در پوکی دانه‏‌‏ها مؤثر است در کاشت دستپاش که بوته‏‌‏ها بطور نامنظم پراکنده می‏‌‏شوند، بوته‏‌‏ها در اثر رقابت توان کافی برای تولید گلهای سالم را نداشته و در نتیجه دانه‏‌‏های پوک و ریز افزایش می‏‌‏یابد این وضعیت بویژه در صورت تأخیر در عملیات تنگ و وجین شدید می‏‌‏شود.
‏هر قدر فاصله کندو از مزرعه کمتر باشد افزایش عملکرد بیشتر خواهد شد (زیرا آفتابگردان ‏د‏گر بارور است) و به دلیل افزایش تلقیح، دانه‏‌‏های مغزدار بیشتر شده و عملکرد دانه‏‌‏ها افزایش می‏‌‏یابد. براساس آزمایش یکی از دانشجویان کارشناسی ارشد رشته زراعت اصفهان با کاهش فاصله ردیف کاشت. قطر ساقه ‏–‏ قطر طبق و عملکرد نهایی دانه افزایش یافت و افزایش تراکم بوته سبب افزایش عملکرد نهایی و کاهش شاخص برداشت شد.
‏برداشت آفتابگردان‏ زمانی است که پشت طبق کاملا‏ً ‏قهوه‏‌‏ای شده باشد و در زراعت‏‌‏های سنتی با داس طبق را به صورت مورب قطع می‏‌‏کنند ولی در زراعتهای مکانیزه کمباین ویژه‏‌‏ای ضمن برداشت طبق دانه‏‌‏ها را از آن جدا می‏‌‏کند و پس از برداشت رطوبت دانه‏‌‏ها باید به حد قابل قبولی کاهش یابد درغیر این صورت محصول قابل انبار کردن نیست زیرا در معرض فساد قارچی قرار می‏‌‏گیرد و سبب ایجاد آفلاتوکسین در دانه‏‌‏ها می‏‌‏شود که سرطان‏‌‏زا است.
‏مواد و روشها‏
‏به منظور بررسی اثرات سطوح مختلف آبیاری و کود ازته سرک بر عملکرد و اجزاء عملکرد دانه ‏آفتابگردان‏ رقم رکورد در منطقه اصفهان ، آزمایشی در مزرعه تحقیقاتی دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان در بهار سال 1374‏ ‏ به اجرا گذاشته شد . این مزرعه در 7 کیلومتری شمال شرقی اصفهان در منطقه خاتون آباد خوراسگان در طول جغرافیایی 51 درجه و 48 دقیقه شرقی و در عرض 32 درجه و 40 دقیقه شمالی واقع شده است . ارتفاع از سطح دریا 1555 متر و بر اساس تقسیم بندی اقلیمی پیشنهادی برای ایران دارای اقلیم خشک با زمستان های نسبتاً سرد (3‏ , V ,C,‏ (‏ می باشد.
‏جهت شناخت وضعیت خاک محل آزمایش از نظر ویژگی های فیزیکی و شیمیایی ، نمونه هایی از اعمال مختلف صفر تا 40 و 40 تا 80 سانتیمتر بطور تصادفی تهیه گردید و مشخص شد که خاک محل آزمایش ، رسی ، جرم مخصوص ظاهری خاک حدود3/1گرم بر سانتی متر مکعب و

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود تحقیق و پاورپوینت

فروشگاه فایل

خرید کاندوم خاردار

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد