پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

تحقیق تعریف کسب و کار 36 ص

تحقیق-تعریف-کسب-و-کار-36-ص
تحقیق تعریف کسب و کار 36 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 42
حجم فایل: 72 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 42 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏کار‏........................‏..................................................‏.........‏............. &‏ 1
‏تعریف کسب و کار
‏مقدمه :
‏نویسندگان‏ ‏مختلف،‏ ‏تعاریف‏ ‏متفاوتی‏ ‏از‏ ‏کسب‏ ‏و‏ ‏کار‏ ‏دارند‏. ‏در‏ ‏واژه‏ ‏نامه‏‌‏ی‏ ‏آکسفورد‏[1]‏،‏ ‏کسب‏ ‏و‏ ‏کار‏ ‏به‏ ‏معنی‏ ‏خرید‏ ‏و‏ ‏فروش‏ ‏و‏ ‏تجارت‏ ‏آمده‏ ‏است‏. ‏در‏ ‏واژه‏ ‏نامه‏‌‏ی‏ ‏لانگ‏ ‏من‏[2]‏،‏ ‏کسب‏ ‏و‏ ‏کار‏ ‏به‏ ‏فعالیت‏ ‏پول‏ ‏در‏ ‏آوردن‏ ‏و‏ ‏تجارتی‏ ‏که‏ ‏از‏ ‏آن‏ ‏پول‏ ‏حاصل‏ ‏شود،‏ ‏گفته‏ ‏می‏‌‏شود‏.
‏به‏ ‏زبان‏ ‏ساده،‏ ‏کسب‏ ‏و‏ ‏کار‏ ‏عبارت‏ ‏است‏ ‏از‏ ‏حالتی‏ ‏از‏ ‏مشغولیت‏ ‏و‏ ‏به‏ ‏طور‏ ‏عام،‏ ‏شامل‏ ‏فعالیت‏‌‏هایی‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏تولید‏ ‏و‏ ‏خرید‏ ‏کالاها‏ ‏و‏ ‏خدمات‏ ‏با‏ ‏هدف‏ ‏فروش‏ ‏آنها‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏منظور‏ ‏کسب‏ ‏سود،‏ ‏در‏ ‏بر‏ ‏می‏‌‏گیرد‏.
‏1. ‏بر‏ ‏طبق‏ ‏نظر‏ (‏ارویک‏ ‏و‏ ‏هانت‏)[3] ‏و‏ ‏کاری‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏آن‏ ‏خدمات‏ ‏یا‏ ‏کارهایی‏ ‏که‏ ‏دیگر‏ ‏افراد‏ ‏جامعه‏ ‏به‏ ‏آن‏ ‏نیاز‏ ‏دارند‏ ‏و‏ ‏مایل‏ ‏به‏ ‏خرید‏ ‏آن‏ ‏هستند‏ ‏و‏ ‏توان‏ ‏پرداخت‏ ‏بهای‏ ‏آن‏ ‏را‏ ‏دارند،‏ ‏تولید،‏ ‏توزیع‏ ‏و‏ ‏عرضه‏ ‏می‏ ‏شود‏. ‏،‏ ‏کسب‏ ‏و‏ ‏کار‏ ‏عبارت‏ ‏است‏ ‏از‏ ‏هر‏ ‏نوع‏ ‏کسب
‏2. (‏پترسن‏ ‏و‏ ‏پلومن‏)[4] ‏بر‏ ‏این‏ ‏باورند‏ ‏که‏ ‏هر‏ ‏تبادلی‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏آن‏ ‏خرید‏ ‏و‏ ‏فروش‏ ‏صورت‏ ‏گیرد،‏ ‏کسب‏ ‏و‏ ‏کار‏ ‏نیست،‏ ‏بلکه‏ ‏کسب‏ ‏و‏ ‏کار،‏ ‏هر‏ ‏نوع‏ ‏تبادل‏ ‏تکراری‏ ‏و‏ ‏تجدید‏ ‏شونده‏ ‏ی‏ ‏خرید‏ ‏و‏ ‏فروش‏ ‏است‏.
‏3. ‏پروفسور‏ (‏اون‏)[5] ‏،‏ ‏کسب‏ ‏و‏ ‏کار‏ ‏را‏ ‏یک‏ ‏نوع‏ ‏کاسبی‏ ‏می‏ ‏داند‏ ‏که‏ ‏طی‏ ‏آن‏ ‏کالاها‏ ‏یا‏ ‏خدمات‏ ‏برای‏ ‏فروش‏ ‏در‏ ‏بازار‏ ‏تولید‏ ‏و‏ ‏توزیع‏ ‏می‏ ‏شوند‏.
‏بنابراین‏ ‏با‏ ‏توجه‏ ‏به‏ ‏تعاریف‏ ‏یاد‏ ‏شده‏ ‏می‏ ‏توان‏ ‏دریافت‏ ‏که‏ ‏کسب‏ ‏و‏ ‏کار‏ ‏با‏ ‏خرید‏ ‏و‏ ‏فروش‏ ‏کالاها،‏ ‏تولید‏ ‏کالاها‏ ‏یا
‏کار‏........................‏..................................................‏.........‏............. &‏ 2
‏ ‏عرضه‏ ‏ی‏ ‏خدمات،‏ ‏به‏ ‏منظور‏ ‏به‏ ‏دست‏ ‏آوردن‏ ‏سود،‏ ‏سر‏ ‏و‏ ‏کار‏ ‏دارد‏. ‏با‏ ‏توجه‏ ‏به‏ ‏تعاریف‏ ‏یاد‏ ‏شده،‏ ‏ویژگیهای‏ ‏کسب‏ ‏و‏ ‏کار،‏ ‏عبارتند‏ ‏از‏:
‏1. ‏فروش‏ ‏یا‏ ‏انتقال‏ ‏کالاها‏ ‏و‏ ‏خدمات‏ ‏برای‏ ‏کسب‏ ‏ارزش
‏2. ‏معامله‏ ‏ی‏ ‏کالاها‏ ‏و‏ ‏خدمات
‏3. ‏تکرا‏ ‏رمعاملات
‏4. ‏انگیزه‏ ‏ی‏ ‏سود‏ (‏مهمترین‏ ‏و‏ ‏قدرتمندترین‏ ‏محرک‏ ‏اداره‏ ‏ی‏ ‏امور‏ ‏کسب‏ ‏و‏ ‏کار‏)
‏5. ‏فعالیت‏ ‏توأم‏ ‏با‏ ‏ریسک،‏ ‏کسب‏ ‏و‏ ‏کار،‏ ‏همیشه‏ ‏بر‏ ‏آینده‏ ‏متمرکز‏ ‏است‏ ‏و‏ ‏عدم‏ ‏اطمینان،‏ ‏ویژگی‏ ‏آینده‏ ‏است‏. ‏از‏ ‏این‏ ‏رو،‏ ‏همواره‏ ‏کسب‏ ‏و‏ ‏کار‏ ‏توأم‏ ‏با‏ ‏ریسک‏ ‏است‏.
‏ ‏کسب‏ ‏و‏ ‏کار‏ ‏روستایی
‏اکنون‏ ‏توسعه‏‌‏ی‏ ‏روستایی‏ ‏بیش‏ ‏از‏ ‏گذشته‏ ‏با‏ ‏پدیده‏‌‏ی‏ ‏کارآفرینی‏ ‏سرو‏ ‏کار‏ ‏دارد‏. ‏مؤسسات‏ ‏و‏ ‏شخصیت‏‌‏های‏ ‏رواج‏ ‏دهنده‏‌‏ی‏ ‏توسعه‏‌‏ی‏ ‏روستایی،‏ ‏کارآفرینی‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏منزله‏‌‏ی‏ ‏یک‏ ‏مداخله‏‌‏ی‏ ‏راه‏‌‏بردی‏ ‏می‏‌‏دانند‏ ‏که‏ ‏می‏ ‏تواند‏ ‏فرایند‏ ‏توسعه‏‌‏ی‏ ‏روستایی‏ ‏را‏ ‏تسریع‏ ‏بخشد‏ ‏اما‏ ‏به‏ ‏نظر‏ ‏می‏‌‏رسد‏ ‏که‏ ‏همگی‏ ‏آنها‏ ‏بر‏ ‏نیاز‏ ‏به‏ ‏گسترش‏ ‏بنگاه‏‌‏های‏ ‏اقتصادی‏ ‏روستایی‏ ‏نیز‏ ‏توافق‏ ‏دارند‏. ‏آژانس‏‌‏های‏ ‏توسعه،‏ ‏کارآفرینی‏ ‏روستا‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏عنوان‏ ‏یک‏ ‏نیروی‏ ‏اشتغال‏‌‏زای‏ ‏بزرگ،‏ ‏سیاست‏‌‏مداران‏ ‏آن‏ ‏را‏ ‏همچون‏ ‏یک‏ ‏راه‏‌‏برد‏ ‏کلیدی‏ ‏برای‏ ‏جلوگیری‏ ‏از‏ ‏ناآرامی‏ ‏در‏ ‏مناطق‏ ‏روستایی،‏ ‏و‏ ‏کشاورزان،‏ ‏آن‏ ‏را‏ ‏وسیله‏‌‏ای‏ ‏برای‏ ‏بهبود‏ ‏درآمد‏ ‏خویش‏ ‏می‏‌‏دانند‏.‏به‏ ‏این‏ ‏ترتیب،‏ ‏کارآفرینی‏ ‏از‏ ‏نقطه‏ ‏نظر‏ ‏تمام‏ ‏این‏ ‏گروه‏‌‏ها‏ ‏به‏ ‏عنوان‏ ‏وسیله‏‌‏ای‏ ‏برای‏ ‏بهبود‏ ‏کیفیت‏ ‏زندگی‏ ‏فردی،‏ ‏خانوادگی‏ ‏و‏ ‏اجتماعی‏ ‏و‏ ‏ابزاری‏ ‏برای‏ ‏تثبیت‏ ‏اقتصاد‏ ‏و‏ ‏محیطی‏ ‏سالم‏ ‏تلقی‏ ‏می‏‌‏گردد‏. ‏در‏ ‏شرایط‏ ‏وجود‏ ‏یک‏ ‏سمت‏‌‏گیری‏ ‏کارآفرینانه‏ ‏در‏ ‏قبال‏ ‏توسعه‏‌‏ی‏ ‏روستایی،‏ ‏این‏ ‏موضوع‏ ‏پذیرفته‏ ‏می‏‌‏گردد‏ ‏که‏ ‏کارآفرینی،‏ ‏یک‏ ‏نیروی‏ ‏مرکزی‏
‏کار‏........................‏..................................................‏.........‏............. &‏ 3
‏برای‏ ‏نیل‏ ‏به‏ ‏رشد‏ ‏و‏ ‏توسعه‏ ‏اقتصادی‏ ‏است‏. ‏بدون‏ ‏آن،‏ ‏دیگر‏ ‏عوامل‏ ‏توسعه‏ ‏به‏ ‏هدر‏ ‏رفته‏ ‏و‏ ‏تلف‏ ‏می‏‌‏شود؛‏ ‏با‏ ‏این‏ ‏حال،‏ ‏پذیرش‏ ‏این‏ ‏نکته‏ ‏نمی‏‌‏تواند‏ ‏به‏ ‏تنهایی‏ ‏به‏ ‏توسعه‏‌‏ی‏ ‏روستایی‏ ‏و‏ ‏پیشبرد‏ ‏فعالیت‏‌‏های‏ ‏اقتصادی‏ ‏بیانجامد‏. ‏کارآفرینی‏ ‏در‏ ‏نواحی‏ ‏روستایی‏ ‏در‏ ‏جستجوی‏ ‏ترکیب‏ ‏واحدی‏ ‏از‏ ‏منابع،‏ ‏هم‏ ‏در‏ ‏درون‏ ‏و‏ ‏هم‏ ‏در‏ ‏خارج‏ ‏از‏ ‏فعالیت‏‌‏های‏ ‏کشاورزی‏ ‏است‏. ‏مثال‏‌‏های‏ ‏متنوعی‏ ‏از‏ ‏کاربردهای‏ ‏غیرکشاورزی‏ ‏منابع‏ ‏موجود‏ ‏همچون‏: ‏گردشگری،‏ ‏آهنگری،‏ ‏درود‏ ‏گری،‏ ‏ریسندگی‏ ‏و‏ ‏مثال‏‌‏هایی‏ ‏از‏ ‏تنوع‏ ‏بخشی‏ ‏به‏ ‏فعالیت‏‌‏های‏ ‏نه‏ ‏چندان‏ ‏وابسته‏ ‏به‏ ‏کشاورزی‏ ‏در‏ ‏زمینه‏‌‏های‏ ‏منابع‏ ‏آب،‏ ‏اراضی‏ ‏جنگلی،‏ ‏ساختمان،‏ ‏مهارت‏‌‏های‏ ‏موجود‏ ‏و‏ ‏توانمندی‏‌‏های‏ ‏محلی‏ ‏وجود‏ ‏دارد‏ ‏که‏ ‏همگی‏ ‏با‏ ‏کارآفرینی‏ ‏روستایی‏ ‏متناسب‏ ‏است‏. ‏ترکیب‏ ‏کارآفرینانه‏‌‏ی‏ ‏این‏ ‏منابع‏ ‏در‏ ‏رشته‏ ‏فعالیت‏‌‏هایی‏ ‏همچون‏: ‏تسهیلات‏ ‏گردشگری،‏ ‏ورزش‏ ‏و‏ ‏اوقات‏ ‏فراغت،‏ ‏آموزش‏ ‏فنی‏ ‏و‏ ‏حرفه‏‌‏ای،‏ ‏خرده‏ ‏فروشی‏ ‏و‏ ‏عمده‏ ‏فروشی،‏ ‏فعالیت‏‌‏های‏ ‏صنعتی‏ (‏در‏ ‏سطح‏ ‏مهندسی‏ ‏و‏ ‏استاد‏ ‏کاری‏)‏،‏ ‏خدمات‏ ‏مشاوره‏‌‏ای،‏ ‏تولیدات‏ ‏با‏ ‏ارزش‏ ‏افزوده‏ ‏بالا‏ ( ‏همچون‏ ‏گوشت،‏ ‏شیر،‏ ‏فرآورده‏‌‏های‏ ‏چوبی‏ ‏و‏ ‏سایر‏ ‏فعالیت‏‌‏های‏ ‏خارج‏ ‏از‏ ‏مزرعه‏ ‏تجلی‏ ‏می‏‌‏یابد‏.
‏ ‏کارآفرینی‏ ‏روستایی‏ ‏اساساً‏ ‏تفاوتی‏ ‏با‏ ‏کارآفرینی‏ ‏در‏ ‏شهر‏ ‏ندارد‏ ‏جز‏ ‏اینکه‏ ‏باید‏ ‏آن‏ ‏را‏ ‏در‏ ‏فضای‏ ‏روستا‏ ‏تصور‏ ‏نمود‏. ‏پترین‏ (1994) ‏کارآفرینی‏ ‏روستایی‏ ‏را‏ ‏مجموع‏ ‏سه‏ ‏گزاره‏ ‏ذیل‏ ‏تعریف‏ ‏می‏‌‏نماید‏:
‏1. ‏نیرویی‏ ‏که‏ ‏سایر‏ ‏منابع‏ ‏را‏ ‏برای‏ ‏پاسخگویی‏ ‏به‏ ‏یک‏ ‏تقاضا‏ ‏بی‏‌‏پاسخ‏ ‏بازار‏ ‏بسیج‏ ‏می‏‌‏کند
‏2. ‏توانایی‏ ‏خلق‏ ‏و‏ ‏ایجاد‏ ‏چیزی‏ ‏از‏ ‏هیچ
‏3. ‏فرآیند‏ ‏خلق‏ ‏ارزش‏ ‏به‏ ‏وسیله‏ ‏امتزاج‏ ‏مجموعه‏ ‏واحدی‏ ‏از‏ ‏منابع‏ ‏درراستای‏ ‏بهره‏‌‏گیری‏ ‏از‏ ‏یک‏ ‏فرصت
‏کار‏........................‏..................................................‏.........‏............. &‏ 4
‏آنچه‏ ‏در‏ ‏مجموع‏ ‏می‏‌‏توان‏ ‏برای‏ ‏تعریف‏ ‏مقوله‏ ‏کارآفرینی‏ ‏روستایی‏ ‏بکار‏ ‏برد‏ ‏عبارتست‏ ‏از‏:
‏”‏بکارگیری‏ ‏نوآورانه‏ ‏منابع‏ ‏و‏ ‏امکانات‏ ‏روستا‏ ‏در‏ ‏راستای‏ ‏شکار‏ ‏فرصت‏‌‏های‏ ‏کسب‏ ‌‏و‏ ‏کار‏“
‏این‏ ‏نوع‏ ‏کسب‏ ‏و‏ ‏کارها‏ ‏با‏ ‏توجه‏ ‏به‏ ‏اندازه‏‌‏ی‏ ‏کوچک‏ ‏روستاها،‏ ‏در‏ ‏مقیاسی‏ ‏کوچک‏ ‏هستند‏ ‏و‏ ‏اغلب‏ ‏بین‏ 10-20 ‏نفر‏ ‏بوده‏ ‏و‏ ‏با‏ ‏توجه‏ ‏به‏ ‏غالب‏ ‏بودن‏ ‏فعالیت‏‌‏های‏ ‏کشاورزی‏ ‏و‏ ‏کارگاهی‏ ‏از‏ ‏کارایی‏ ‏خاصی‏ ‏برخوردارند‏. ‏با‏ ‏توجه‏ ‏به‏ ‏تغییرات‏ ‏عصر‏ ‏کنونی‏ ‏و‏ ‏ورود‏ ‏به‏ ‏جامعه‏‌‏ی‏ ‏اطلاعاتی،‏ ‏کسب‏ ‏و‏ ‏کارهای‏ ‏روستایی‏ ‏نیز‏ ‏در‏ ‏نوع‏ ‏دچار‏ ‏تغییر‏ ‏و‏ ‏تحول‏ ‏شده‏‌‏اند‏ ‏و‏ ‏انواع‏ ‏کسب‏ ‏وکارهای‏ ‏خدماتی،‏ ‏تولیدی،‏ ‏صنعتی‏ ‏و‏ ‏فناوری‏ ‏اطلاعات‏ ‏در‏ ‏آن‏ ‏دیده‏ ‏می‏‌‏شود‏.
‏اصول‏ ‏کسب‏ ‏و‏ ‏کار
‏با‏ ‏توجه‏ ‏به‏ ‏تعاریفکسب‏ ‏و‏ ‏کار،‏ ‏ویژگی‏‌‏های‏ ‏کسب‏ ‏و‏ ‏کار،‏ ‏عبارتند‏ ‏از‏:
‏1. ‏فروش‏ ‏یا‏ ‏انتقال‏ ‏کالاها‏ ‏و‏ ‏خدمات‏ ‏برای‏ ‏کسب‏ ‏ارزش
‏2. ‏معامله‏‌‏ی‏ ‏کالاها‏ ‏و‏ ‏خدمات
‏3. ‏تکرار‏ ‏معاملات
‏4. ‏انگیزه‏‌‏ی‏ ‏سود‏ (‏مهم‏‌‏ترین‏ ‏و‏ ‏قدرتمندترین‏ ‏محرک‏ ‏اداره‏‌‏ی‏ ‏امور‏ ‏کسب‏ ‏و‏ ‏کار‏)
‏5. ‏فعالیت‏ ‏توأم‏ ‏با‏ ‏ریسک‏. ‏کسب‏ ‏و‏ ‏کار،‏ ‏همیشه‏ ‏بر‏ ‏آینده‏ ‏متمرکز‏ ‏است‏ ‏و‏ ‏عدم‏ ‏اطمینان،‏ ‏ویژگی‏ ‏آینده‏ ‏است‏. ‏از‏ ‏این‏ ‏رو،‏ ‏همواره‏ ‏کسب‏ ‏و‏ ‏کار،‏ ‏توأم‏ ‏با‏ ‏ریسک‏ ‏است‏.
‏اصول‏ ‏توسعه‏‌‏ی‏ ‏کسب‏ ‏و‏ ‏کار‏:
‏ ‏آشنایی‏ ‏با‏ ‏نام‏ ‏شرکت‏‌‏ها
‏ ‏آشنایی‏ ‏با‏ ‏نام‏ ‏محصول
‏ ‏ ‏آشنایی‏ ‏با‏ ‏نام‏ ‏بنیانگذار

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود تحقیق و پاورپوینت

فروشگاه فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد