پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

دانلود تحقیق پیدایش شیعه 32ص

تحقیق-پیدایش-شیعه-32ص
تحقیق پیدایش شیعه 32ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 26
حجم فایل: 28 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 26 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏واژه شناس‏ی
‏اصولاً واژه شیعه به چه معنا است؟به منظور روشن‏تر شدن بحث، ‏بررسی معنای لغوی و اصطلاحاتی این واژه ضرورت دارد: ‏شیعه در لغت ‏کتاب‏هایی ‏چون «القاموس المحیط»1، «تاج العروس»2 «لسان العرب»3 و «النهایة ابن اثیر»4 شیعه را ‏دارای معانی زیر دانسته‏اند:‏1- ‏پیرو و یاور در این کتب آمده است: «شیعة الرجل ‏ای اتباعه و انصار؛5 شیعه فرد یعنی پیروان و یاورانش» در قرآن کریم نیز این واژه در ‏این معنا به کار رفته است ؛ چنان که در داستان حضرت موسی(ع) می‏خوانیم: در فوجد ‏فیها رجلین یقتتلان هذا من شیعته و هذا من عدوه ؛6حضرت موسی(ع) در شهر با دو ‏نفر برخورد کرد که با هم‏ ‏در نزاع بودند یکی از آن‏ها از پیروانش بود و دیگری از‏د‏شمنان اودرباره این‏ ‏معنا توجه به د و نکته ضرورت دارد: ‏
‏الف) لازم نیست ‏شخصی رهبر مثبت باشد؛ برای مثال پیروان خاندان ابو سفیان «شیعه - آل ابی سفیان» ‏خوانده می‏شوند. ‏ب) کار برد این واژه نشان دهنده شدت همبستگی میان پیرو و رهبر ‏است ؛ همبستگی ای که در کاربرد و اژه هایی چون «اتباع»(پیروان) دیده نمی‏شوند.
‏بنابر این، می‏توان چنان نتیجه گرفت نسبت میان واژه‏های شیعه و «تبع» عموم و ‏خصوص مطلق است. یعنی هر شیعه‏ای تبع خوانده می‏شود، ولی هر تبع و پیروی شیعه نیست. ‏این سخن را می‏توان با تعریف راغب اصفهانی از واژه شیعه نیز تأیید کرد؛ زیرا او که
‏2
‏معمولاً به ریشه یابی واژه‏های قرآنی
‏ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ‏1‏- ‏القاموس المحیط، ج 3، ص 61 و 62.‏ 2-‏ تاج العروس، ج 5، ص 405
‏3-‏ لسان العرب، ج 7، ص 258.‏ 4-‏ النهایة ابن اثیر، ج 2، ص 246.‏ 5- ‏قصص(آیه): 15.
‏می‏پردازد‏ ‏، این واژه را از خانواده شیاع به ‏معنای انتشار و تقویت، شمرده است و شیعه را کسانی دانسته که انسان به وسیله آن‏ها ‏تقویت می‏شود و انتشار پیدا می‏کند؛6 ‏به عبارت دیگر شیعیان فرد کسانی هستند که ‏از جهت زمان و مکان باعث افزایش گستره وجودی وی می‏گردند.
‏2-‏گروهی که حول ‏محوری خاص اجتماع کرده‏اند؛ «کل قوم اجتمعوا علی امرتهم شیعة» این معنا بر خلاف ‏معنای قبلی، غیر نسبی است؛ در آن نسبت میان پیرو و رهبر دیده نشده است و به هر گروه ‏مستقل دارای مرام گفته می‏شود. آیه شصت و نهم سوره مریم از موارد استعمال قرآنی این ‏معنا به شمار می‏آید: «ثم لننزعن من کلّ شیعة ایهم أشدّ علی الرحمن عتیّا؛7 سپس از ‏میان هر گروه آن را که بر خداوند نافرمان‏تر بود، بیرون می‏کشیم.
‏3- ‏هماهنگ در ‏اهداف اصول و مبانی ‏در این کاربرد، دو شخص که اهداف و اصول و مبانی مشترک ‏دارند، شیعه یکدیگر خوانده می‏شوند؛ گرچه معمولاً شخص متأخر را شیعه شخص متقدم ‏می‏نامند. در کتب واژه‏شناسی به این معنا کم‏تر اشاره شده است، اما می‏توان کاربرد
‏3
‏آن را در قرآن کریم مشاهده کرد. در آیه هشتاد و سوم سوره صافات آمده است: «وان من ‏شیعته لابراهیم... ؛ ابراهیم از شیعیان او(نوح) بود...»‏این آیه حضرت ابراهیم(ع) ‏را از شیعیان حضرت نوح(ع) معرفی می‏کند. با توجه به برخورداری ابراهیم از شریعت ‏مستقل نمی‏توان او را پیرو حضرت نوح(ع) دانست. آن‏ها در اصول و مبانی و اهداف مشترک ‏بودند.
‏جالب آن است که بعضی در این آیه ضمیر «شیعته» را به حضرت ‏ ‏ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ‏ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ6-‏ ‏معجم مفردات الفاظ القرآن، ص 279.‏
‏7-‏ ‏مریم(19): 69.
‏محمد(ص) بر ‏گردانده‏اند. در این صورت معنای آیه چنین می‏شود: حضرت ابراهیم(ع) از شیعیان حضرت ‏محمد(ص) بود8.... با توجه به آن که حضرت ابراهیم(ع) از نظر زمانی پیش از حضرت ‏محمد(ص) می‏زیست، شیعه را در این جا به معنای «منهاج و دین یکسان داشتن» تفسیر کرده ‏و چنین گفته‏اند: «هو(ابراهیم) علی منهاجه [محمد(ص)] و دینه... ‏شیعه در اصطلاح ‏این واژه در میان مسلمانان وابستگی ویژه‏ای با حضرت علی(ع) پیدا کرده است ؛ ‏وابستگی ای که در نوشته‏ای مختلف به شکل‏های مختلف نمود یافته است؛
‏1- ‏شیعه به ‏معنای دوستدار و محبّ حضرت علی(ع) است.
‏5
‏2-‏شیعه یعنی کسی که حضرت علی(ع) را از ‏عثمان برتر می‏داند و در مقابل‏ ‏شیعه علی(ع) شیعه عثمان قرار دارد‏ .
‏3-. ‏شیعه کسی ‏است که حضرت علی(ع) را از عثمان و دو خلیفه نخستین و همه صحابه برتر می‏داند‏ .
‏4-چه‏ کسی است که به جانشینی بلا فصل حضرت علی(ع) اعتقاد دارد. ‏البته هیچ ‏یک از این تعاریف جامع و مانع نیست.
‏شاید بتوان با توجه به فرقه‏های مختلف شیعه ‏در طول تاریخ عبارت زیر را بهترین تعریف برای این واژه دانست: شیعه کسی است که ‏جانشینی حضرت علی (ع) را از راه نصّ ثابت دانسته و حضرت علی(ع) را سزاوارترین شخص ‏برای جانشین حضرت پیامبر اکرم(ص) می‏داند.
‏در این تعریف بر واژه نصّ تأکید شده ‏است که نقطه افتراق شیعه و
‏ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ‏8-‏ ‏لسان العرب، ج 7. ص 258.
‏گروه‏های دیگر است ؛ زیرا گروه‏های دیگر جانشینی پیامبر ‏اکرم(ص) را انتخابی می‏دانند، ولی شیعه آن را‏ به نص و بیان حضرت پیامبر اکرم(‏ص) ‏منوط دانسته است. ‏واژه نص در این جاعام است و هر دو نوع نص جلیّ و خفی [نصّ ‏اسمی و نصّ وصفی] را شامل می‏شود:
‏مراد از نصّ جلیّ یا نصّ اسمی آن است که ‏بگوییم: پیامبر اکرم(ص) جانشین خود(حضرت علی) را مشخصاً با ذکر نام معرفی کرده است

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود تحقیق و پاورپوینت

فروشگاه فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد