ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 |
-------
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات<br>دسته بندی : پاورپوینت<br>نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )<br>تعداد صفحه : 38 صفحه<br><br> قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :<br><br> به نام خدا سازمان های اثربخش مهمترین دلایل مربوط به پیچیدگی مفهوم اثربخشی و دشواری تعریف جامع از آن به قرار زیر است: 1-موضوع اثربخشی به دلیل تنوع گسترده در تئوری های سازمان و این حقیقت که اثربخشی از تئوری سازمان مشتق می شود، همواره یک موضوع اختلاف برانگیز تاریخی بوده است. 2-اگر ماهیت متناقض سازمان های فرابوروکراتیک در قرن 21 که موجب تغییرات چند سویه شده است را مورد توجه قرار دهیم در این صورت اختلاف نظرها در مورد اثربخشی شدیدتر خواهد شد. 3-در صورتی که خواسته ها و تمایلات و نیات انسانی را به عنوان عوامل اصلی در ارزیابی ها و قضاوت ها دخالت دهیم ، اختلاف نظر ها به اوج خواهد رسید. مفهوم سازی اثربخشی بطور سنتی اثر بخشی معیاری است برای تشخیص و تمایز میان سازمان های اثربخش از غیر اثربخش. همچنین از اثربخشی به عنوان تعادل میان اهداف سازمانی و اهداف اجتماعی نیز یاد شده است. از این دیدگاه اثر بخشی سازمانی به معنای موثر بودن ، کارایی داشتن ، موجب رضایت شدن ، تطابق پذیری ، حفظ توسعه و بقاء تعریف می گردد.همچنین اثربخشی سازمانی به معنای میزان و درجه دستیابی به اهداف سازمانی نیز تعریف شده است.در دیدگاهی مشابه ، آنتونی و هرزینگر اثربخشی سازمانی را تعریف هدف ، تخصیص منابع و تعیین میزان دستیابی به اهداف تعریف کرده اند.مک کان معتقد است مطالعات اثربخشی سازمانی به منزله شناسایی ویژگی های منحصر به فرد سازمان برای دستیابی به موفقیت از طریق استراتژی های محوری است.هرمن و رنز آن را واقعی سازی ماموریت ها و حفظ اعتبار سازمان می دانند و معتقدند اثربخشی ، یک ساختار اجتماعی واقعی است و انتظار می رود تا تنها در سازمان های دولتی کاربرد داشته باشد. مفهوم سازی اثربخشی آن ها همچنین معتقدند اثربخشی یک سازه اجتماعی است و افراد قادر به کشف آن در دنیای واقعی نیستند بلکه آن را به صورت توافق جمعی می سازند.بنابراین هرمن و رنز سازمان ها را دارای ذینفعان چند گانه می دانند که هر کدام دارای ضوابط متفاوتی برای ارزیابی سازمان است. در یک معنای وسیع تر، اثربخشی را به عنوان خلق استراتژی و ارزش های اقتصادی ، مشارکت در کسب و کار ، حرکت به سمت تحول ، ایجاد جوی از انتظارات مثبت ، و حفظ کارایی و رفتار مثبت تعریف می نمایند.اسکلنر و ماچام اثربخشی را به عنوان یکی از مهمترین ارزش های اصلی کسب و کار در قرن 21 می دانند. از دید آن ها کارایی ، سود دهی ، بهره برداری و به کارگیری منابع ، کیفیت ، نوآوری ، اخلاق ، دانش و اثربخشی از مهمترین ارزش های کسب و کار در قرن 21 هستند.کارایی و اثربخشی به عنوان نسبتی از دو عنصر خروجی و ورودی تلقی شده که در آن اولی از جنس فرآیند - محور و دومی انسان - محور است. مفهوم سازی اثربخشی اثربخشی نسبت خروجی به ورودی سازمان است که به انجام کار درست برای برآوردن نیازها و اهداف مشتریان اشاره دارد.از نظر اسکنلر و ماچام اثربخشی معیار اندازه گیری ارزش افزوده در سازمان است که در اثر تطابق و سازگاری در محصولات و یا خدمات با نیازهای متغییر مشتریان به دست می آید.بنابراین اثربخشی بیش از آنکه فرآیند - محور و یا بازار - محور باشد، انسان - محور است. از آنجایی که ارزش ، ماهیتی پویا دارد پس اثربخشی نیز ماهیتی پویا خواهد داشت.آنها می گویند از آنجا که ارزش، بیش از آنکه در محصولات و یا خدمات وجود داشته باشد در روابط با مشتریان نهفته است.آنها معتقدند که کارایی اغلب به صورت میزان صرفه جویی در زمان و یا هزینه ارزیابی می شود در حالی که اثربخشی معمولا به عنوان برآیندی از کیفیت ، اعتماد پذیری و خدمات شناخته می شود دیدگاه اسکلنکر و ماچام در مورد اثربخشی و اثربخش بودن دیدگاه جالبی است ، چون آنها اثربخشی را به عنوان یک ارزش در سازمان اثربخش در نظر می گیرند.از نظر آنها اثربخشی یکی از اجزای ارزش های کسب و کار است., برای مشاهده توضیحات فایل پاورپوینت سازمان های اثر بخش اینجا کلیک کنید برای باکیفیت پاورپوینت سازمان های اثر بخش روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️ دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️ بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️ دانلود سریع و مستقیم ✔️ دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود پاورپوینت سازمان های اثر بخش