پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

پاورپوینت فصل چهارم آشنایی با شاخص های اقتصادی

پاورپوینت فصل چهارم آشنایی با شاخص های اقتصادی

دانلود پاورپوینت فصل چهارم آشنایی با شاخص های اقتصادی پاورپوینت فصل چهارم آشنایی با شاخص های اقتصادی فصل چهارم آشنایی با شاخص های اقتصادیدانلود پاورپوینت فصل چهارم آشنایی با شاخص های اقتصادی فصلچهارمآشناییباشاخصهایاقتصادیپاورپوینتچهارمآشناییشاخصاقتصادی

-------

پاورپوینت فصل چهارم آشنایی با شاخص های اقتصادی
پاورپوینت فصل چهارم آشنایی با شاخص های اقتصادی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .ppt
تعداد صفحات: 8
حجم فایل: 0
قیمت: 16280 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 8 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

به نام خدا فصل چهارم آشنایی با شاخص های اقتصادی
حسابداری ملی شاخه ای از مطالعات اقتصادی است که با ارائۀ شاخص های متنوع به بررسی و اندازه گیری میزان فعالیتهای اقتصادی در سطح ملّی میپردازد؛ مثلاً، میزان تولید کالا و خدمات، صادرات، واردات، مصرف و پس انداز کل کشور، حجم نقدینگی و سطح عمومی قیمتها و سایر متغیرهای کلان را در جامعه محاسبه میکند. این بررسی و اندازه گیری ها، که توسط مرکز آمار ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و یا بانک مرکزی،تصویری روشن از اقتصاد و روند تغییرات ان و رفاه مردم ارائه میدهد. به همین دلیل، میتوان گفت آمارهای اقتصادی و حسابداری ملّی اهمیت بسیاری دارد.
تولید ملی و اندازه گیری آن
این که جامعه ای در طول یک سال چه مقدار کالا و خدمت تولید میکند، اهمیت زیادی دارد؛ زیرا نشان دهندۀ قدرت و توان اقتصادی آن جامعه، سطح رفاه و درآمد اعضای آن، میزان پس انداز و سرمایه گذاری و درنهایت ، امکان پیشرفت آن جامعه در آینده است . در حسابداری ملی فقط آن دسته از فعالیت های تولیدی در محاسبه و سنجش منظور می شوند که شرایط زیر را داشته باشند:
از بازار عبور کنند
یعنی
تولیدکننده آنها را در مقابل دریافت پول به مصرف کننده تحویل دهد. با این شرط، فعالیت تولیدی زنان در مزرعه ها درتولید کل کشور محاسبه میشود ولی فعالیت تولیدی ایشان در خانه و کالاها وخدماتی که به صورت غذا، بهداشت و تربیت فرزندان تولید میکنند، در تولید کل کشور محاسبه نمیشود.
کالاهای نهایی
قانونی و مجاز باشد
یعنی
از آنجا که ارزش کالاهای واسطه ای در بطن کالاهای نهایی است، پس در محاسبۀ تولید کلّ جامعه باید از محاسبۀ ارزش کالاهای واسطه ای صرفنظر کرده و فقط کالاهای نهایی را محاسبه کنیم. در غیر این صورت، ارزش کالاهای واسطه ای در واقع دوبار محاسبه شده است؛ یک بار به صورت بخشی از ارزش کالاهای نهایی و یک بار هم به صورت مستقل.
فعالیت های غیرقانونی نظیر قاچاق و مانند آن جزءِ تولید کشور محاسبه نمیشود؛ زیرا، از یک سو از این فعالیت ها اطلاع دقیقی در دست نیست و از سوی دیگر، محاسبۀ آنها نوعی مشروعیت دادن به آنها تلقی میشود.
یعنی
تولید ناخالص داخلی، تولید ناخالص ملی، تولید خالص و درآمد ملی
تولید ناخالص ملی
GNP
«تولید ناخالص ملّی عبارت است از ارزش پولی کلیۀ کالاها و خدمات نهایی که در
طول یک سال، توسط یک ملت تولید شده است. »
تولید ناخالص داخلی
GDP
«تولید ناخالص داخلی عبارت است از ارزش پولی کلیۀ کالاها و خدمات نهایی که
در طول یک سال، داخل محدودۀ مرزهای جغرافیایی یک کشور تولید میشود. »
تولید خالص ملی یا داخلی
تولید خالص ملّی (یا داخلی) = هزینۀ استهلاک - تولید ناخالص ملّی (یا داخلی)
درآمد ملی
درآمد ملّی دربرگیرندۀ مجموع درآمدهایی است که در طول سال نصیب یک ملت میشود. این درآمدها عبارت اند از: درآمد حقوق بگیران (دستمزدها)، درآمد صاحبان سرمایه(قیمت خدمات سرمایه)، درآمد صاحبان املاک و مستغلات (اجاره ) ، درآمد صاحبان مشاغل آزاد و سودی که نصیب شرکتها و مؤسسه ها میشود.

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
  برای مشاهده توضیحات فایل  پاورپوینت فصل چهارم آشنایی با شاخص های اقتصادی  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت پاورپوینت فصل چهارم آشنایی با شاخص های اقتصادی روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود پاورپوینت فصل چهارم آشنایی با شاخص های اقتصادی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد