ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |
-------
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 23 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
بنام خدا
فصل هشتم :ماهیت مسائل مدیریت دولتی
سنجش اثر بخشی سازمان و مدیریت از دیرباز یکی از دغدغه های مدیران سازمان ها بوده است.در هر مقطع زمانی و یا در هر سازمانی به فراخور حال و شرایط روشی را برای سنجش اثر بخشی انتخاب و به کار گرفته می شد. نقطه مشترک همه این روش ها در این است که برای پیدا کردن این عوامل جهت بررسی مسائل سازمانی ، هدف های سازمان باید درک و فهمیده شود. زیرا هدف ها علت وجودی سازمان هستند و وقتی از اثر بخشی صحبت می شود درجه یا میزانی است که سازمان به هدف های مورد نظر خود می رسد. معیارهای اثر بخشی و کارایی نباید باهم اشتباه گرفته شود و یا جابجا استفاده شوند. البته ممکن است دربعضی از موارد کارایی به اثر بخشی نیز منجر شود که در ان صورت برای سنجش اثربخشی به کارایی هم توجه می شود .
طبقه بندی مسائل مدیریت بر اساس سنجش اثر بخشی
دیدگاه منابع محور دیدگاه مبتنی برهدف دیدگاه مبتنی برفرآیندهای داخلی
دیدگاه منابع محور :این دیدگاه ورودی های سازمان را مورد توجه قرار می دهد.و آنچه باید برای تولید محصول مورد فرآوری قرار گیرد شناسایی و مطالعه می شود.نیازهای سازمان برای کار و منابعی که باید در آغاز فعالیت درسازمان باشد همان ورودی های سازمان محسوب می شود.
دیدگاه مبتنی بر هدف :برای سنجش اثر بخشی هدف های سازمان شناسایی شده و اندازه گیری می شود.در این روش ممکن است هدف های رسمی یا هدف های عملیاتی مورد توجه قرار گیرند.در مقایسه هدف های رسمی و عملیاتی ،هدف های رسمی ذهنی هستند و و سنجش آنها مشکل تر است .(مسئولیت اجتماعی).اما هدف های عملیاتی عینی تر هستند و اندازه گیری آنها راحت تر صورت می گیرد .(تنوع دادن به محصول)
روش های سنتی اثر بخشی