ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |
-------
بخشی از متن:
لینک و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 16 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
بنام خدا
موضوع درس: روانشناسی تربیتی
فصل چهارم
مراحل اخلاقی از دیدگاه پیاژه:
به نظر وی تحول قضاوت های اخلاقی کودکان با خودمحوری شروع میشود.
_درابتدا کودک نمیتواند به همکاری و هماهنگی با دیگران باشد.
_هیچگونه قانونی بر فعالیت های او حاکم نیست.
_رابطه ی کودک یک جانبه است و فاقد همکاری و مبتنی بر اطاعت صرف است.
_بجای روابط متقابل،رابطه ی یطرفه با بزرگسالان دارد.
کیزی (1975) تحقیقاتی را مرور میکند که د ر تایید یافته های پیاژه، در مورد اطاعت و توجه به قصد و نیت در قضاوت است.
در مرحله ی اول ((خودمحوری)) ویژگی های اخلاقی کودک با ویژگی های شناختی او ترکیب میشود و، واقع گرایی اخلاقی را بوجود می اورد.
مثال:برای کودک (خوبی) به معنای اطاعت از قواعد،قوانین،دستور بزرگترهاست بنابراین از قوانین،بدون کم و کاست اطاعت میکند.
_کودک به روح قوانین کمترین توجهی ندارد.
_نسبت به قوانین احترام همراه با ترس است.
نکته:در این مرحله کودک نمیداند که اعمال افراد ناشی از انگیزه و نیت انهاست.
بامطالعه کودکان 2تا8 سال (سن خودمحوری) میتوان دریافت که: