پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

دانلود تحقیق پلاستیک

دانلود تحقیق پلاستیک

دانلود تحقیق پلاستیک

دسته بندیصنایع
فرمت فایلdoc
حجم فایل34 کیلو بایت
تعداد صفحات46
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

تاریخچه مواد پلاستیکی:

پلاستیک های طبیعی: مردم موارد مصنوعی یا ساخته دست بشر را پلاستیک می دانند. مورخان غالباً اعصار نخستین زندگی بشر را با توجه به موادی که برای ساخت ابزار و ملزومات اساسی خود بکار می‌برد طبقه بندی می کنند. مشهورترین این دوره ها عصر سنگ، عصر آهن و عصر مفرغ است این نوع نظام طبقه بندی را نمی توان در مورد دوره های بعدی که بشر به مرور زمان استفاده از سایر مواد را آموخت و همچنین در زمان تمدنهای باستان مصر و بابل که از انواع فلزات، سنگها، چوبها، سفالها، شیشه ها، پوست و شاخ و الیاف استفاده شد، بکار برده تا قرن نوزدهم دارایی های بی جان انسان یعنی خانه او، ابزار و وسایلش، اسباب و لوازم منزل او تماماً از ترکیبات گوناگون این هشت گروه ماده ساخته می شد.

در طی یک قرن و نیم گذشته دو گروه مواد جدید کاملاً مربوط به هم معمول گردیدند که نه تنها با مواد قدیمی تر به سبب مصارف کاملاً جا افتاده شان به رقابت پرداخته اند بلکه امکان تولید محصولاتی را فراهم کرده اند که به توسعة دامنة فعالیتهای نوع بشر کمک کرده است. بدون این دو گروه از مواد یعنی لاستیک ها و پلاستیکی ها مشکل می‌توان تصور کرد که چگونه شکل هر روزة زندگی مدرن مانند اتومبیل، تلفن و تلویزیون می توانست بوجود آید و توسعه یابد.

در حالی که استفاده از لاستیک طبیعی با فرا رسیدن قرن حاضر به خوبی جا افتاده بود ولی دورة رشد عمدة صنعت پلاستیک از سال 1930 بوده است. این بدین معنی نیست که برخی از موادی که هم اکنون تحت عنوان پلاستیکها طبقه بندی شده اند قبل از این زمان ناشناخته بودند زیرا نشانه هایی از استفاده از پلاستیک های طبیعی را به آسانی می توان در عهد باستان یافت.

مصریان مرده های خویش را در پارچه ای می پیچیدند که در یک ماده رزین گون خیس شده و پوسته ای سخت را تشکیل می داد، این عمل باعث به تعویق انداختن تخریب و فساد جسد برای قرنها می‌گردید. رزینی که بکار می بردند برای بشر ناشناخته است ولی به هر حال پلاستیکی طبیعی بوده است. اولین پلاستیکی که در آمریکا مورد استفاده قرار گرفت کراتین بود. کراتین از ناخن انگشت، شاخ حیوانات، سم چهارپایان و پوسته لاک پشت تهیه می شود.

دیگر پلاستیک های اولیه عبارت بودند از روده حیوانات وشلاک. روده نیز ماده ای است شبیه لاستیک، اولین بازار آن در روکش کاری سیم ها بهره گرفته شد. در مورد کابلهای اقیانوسی و نیز سیم های تلگراف اولین کاربردش را نشان داد. شلاک نیز یکی از اولین پلاستیک‌ها بود. این ماده در ساخت سطل های سکه ای، قاب آئینه های دستی، صفحات گرامافون و قطعات الکتریکی معروفیت یافت.

پلاستیک های مصنوعی:

صنعت پلاستیکی که امروزه ما می شناسیم در سال 1868 میلادی آغاز گردید و این صنعت با توسعه سلولوئید بوسیله جان وزنی هیت (john vvesley hyat) شروع شد.

به علت کمبود موادی چون لاستیک، روده و عاج فیل نیاز به مادة جدیدی برای قالبگیری احساس می شد. چون در آن زمان توپ های بازی بیلیارد در آمریکا از عاج فیل ساخته می شدند. اولین کاربرد سلولوئید در ساخت یقه ها، سرآستین و پیش پیراهن های تمیز کردنی، شانه ها، برس ها، توپ های بیلیارد بود.هنری فورد از آن در اتومبیل‌هایش به عنوان موادی برای پرده های اتومبیل بهره گرفت. جان اسمیت و برادرش اسحق کمپانی بیلیارد سازی آلبنی را که توپ بیلیارد می ساخت را تأسیس کردند، چون سلولوئید پلاستیک عالی برای دندان سازی بود این برادران کمپانی دندانسازی مصنوعی را در سال 1870 تأسیس کردند. در سال 1890 کمپانی مزبور بصورت شرکت شیمیایی و سلولوئیدی آمریکا درآمد.

دومین اکتشاف بزرگ:

دومین اکتشاف بزرگ در صنعت پلاستیک در سال 1909 رخ داد. دکتر لئوبکلند اولین پلاستیکی واقعاً مصنوعی یا فنولیک را کشف کرد و نام بالتیک نیز بر آن نهاده شده است.

فنولیک در اثر واکنش شیمیایی فنون و فرمالدئید ساخته می شود. اکتشاف بکلند جهان پلاستیکی عرضه نمود با خصوصیات الکتریکی برجسته که امروزه نیز از آن برای ساخت سوئیچ های الکتریکی و تابلوهای نمایشی فروشگاه ها و قطعات اتومبیل و هزاران نوع محصول دیگر استفاده می شود.

اولین صندلی پلاستیکی در سال 1928 با استفاده از پارچه ای که با فنولیک پر شده بود ساخته شده تنها مسأله در مورد اولین فنولیک ها این بود که برای قالبگیری یک قطعه 45 دقیقه وقت لازم داشتند.

فایل ورد 46 ص

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد