پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

دانلود تحقیق فیبر نوری

دانلود تحقیق فیبر نوری

دانلود تحقیق فیبر نوری

دسته بندیالکترونیک و مخابرات
فرمت فایلdoc
حجم فایل109 کیلو بایت
تعداد صفحات52
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

مقدمه :

از ویژگیهای بشر ، پویندگی و کمال گرایی است ، که به دنبال آن سیر تحولات بشری در طول تاریخ صورت گرفته است . عبور از عصر حجر ، رسیدن به دوره کشاورزی و به از آن عصر صنعت ، ورود به دوره رایانه ها ، انسان ابزار ساز را به یک طراح مبتکر و سازنده هوش مصنوعی تبدیل کرده است . بر قراری ارتباط از راه دور، در تمام دوران تاریخ بشری ، از آنان و آرزوهای بزرگ آدمی بوده است . برقراری ارتباط از طریق ایجاد دود ، توسط سرخپوشان ، نمونه هایی است که بشر ، در اعصار مختلف توانست ، دامنه ارتباط خود را با پیرامونش توسعه دهد . در عصر رایانه ها و ماهواره ها ، بشر می تواند در آن واحد ، تصویر ، صدا و دیگر اطلاعات مورد نیاز خود را به حداقل زمان ارسال و یا دریافت کند . همزمان با ورود به قرن بیست و یکم و علا رغم توسعه و پیشرفت ارتباطات رادیوئی و ماهواره ای و به دلیل انتشار روز افزون امواج الکترو مغناطیسی ، در فضای جو و به دنبال آن ، ایجاد آلودگی صوتی در شهرهای بزرگ ، توجه دست اندرکاران صنعت مخابرات و مراکز تحقیقات به ارتباطات با سیم و فناوری های روز ، یعنی فیبر نوری چشمگیرتر شد . تا آنجا که در خیلی از کشورها شبکه تلویزیونی کابلی (CABLE + TV ) و ISDN مجهز به سیستم پیشرفته انتقال ، فیبر نوری شده است .

با تشکر از استاد راهنما جناب آقای مهندس رضوی و جناب آقای مهندس محمد باقر
پیش بین که در تهیه این تحقیق ما را یاری کرده اند. محسن میرزائی ـ هدی شارعی

تاریخچه مخابرات نوری :

در طول سالهای گذشته شکلهای مختلفی از سیستمهای مخابرات عرضه شده است علت اصلی این حرکت و پیشرفت ، ارسال و انتقال و حجم بیشتری از اطلاعات در واحد زمان ( ظرفیت سیستم ) بوده است .

سیستمهای مخابراتی که تا قرن نوزدهم وجود داشت ، در یک سطح ابتدائی و با ظرفیت بسیار پایین بود. آشنائی بشر با نور به زمانهای بسیار دیرین باز می گردد و حتی می توان گفت که بشر از همان آغاز پیدایش به کمک چشم خود که آشکار ساز نور بسیار حساسی است بوجود نور پی برده است . آتش را می توان یکی از اولین سیستم های ارتباط نوری دانست که برای علامت دادن در بین یونانیها و ایرانیان باستان در جنگ متداول بود و معنی و مفهوم آن بستگی به قرار دادی داشت که بین ارسال کننده و دریافت کننده گذاشته شده بود.

اختراع تلگراف توسط مورس (Morse ) درسال 1838 یک واقعه مهم تاریخی یک گام جدید در امر مخابرات ، یعنی مخابرات الکتریکی بود که در سال 1844 اولین خط تلگراف با استفاده از سیمهای فلزی برقرار شد .

استفاده از سیمهاوکابلهای فلزی برای انتقال اطلاعات وبعنوان یک کانال انتقال با نصب اولین مرکز تلفن درسال 1878 توسعه یافت وتا سال 1887 که امواج الکترومغناطیس توسط (Hertz) کشف شد.سیمها تنها محیط انتقال موجود بودند.اولین سیستم مخابراتی رادیوئی درسال 1895 توسط مارکونی(Marconi ) ارائه شد.

بخشهای اصلی یک سیستم مخابراتی رابطور بلوک دیاگرام در شکل می بینید.

مقصد گیرنده کانال انتقال فرستنده

فرستنده ـ کانال ـ گیرنده ، سه رکن اصلی می باشد و بقیه در رابطه با اجزاء سیستم
می باشد. در سیستمهای الکتریکی ، معمولاً انتقال اطلاعات پس از تبدیل سیگنال اطلاعات به یک موج الکترومغناطیس که تغییرات سینوسی دارد و به موج حامل ( Carrier) می گویند ، صورت می گیرد و سپس در گیرنده مجدداً اطلاعات از موج باز پس گرفته می شود در این حجم اطلاعاتی که می توان ارسال داشت بستگی مستقیم به فرکانس موج حامل دارد و به طور کلی می توان گفت که هر چه فرکانس موج حامل بیشتر باشد عرض باند یا ظرفیت آن بیشتر است به طور کلی برای بالا بردن افزایش اطلاعات داشتن سرویسهای مخابراتی وسیع که از نظر کیفی و کمی زیاد بالا باشد باید پهنای باند فرکانس وسیعی داشته باشیم و برای افزایش پهنای باند ، باید فرکانس را افزایش داد( یعنی طول موج کمتر ) .

محیط های انتقالی که موجبرهای مایکروویو و امواج میلی متری و امواج رادیوئی و ناحیه امواج نوری می باشد طیف امواج نوری بین50 نانو متر ( ماوراء بنفش ) تا 100 میکرومتر در مادون قرمز محدود شده است . که بخشی از آن حدود 400 تا 700 نانومتر ، طیف نور مرئی می باشد فرکانس امواج نوری بین 1012 الی 1010 هرتز است امواج نوری مانند امواج رادیوئی در دو محیط انتقال هوا و موجبر قابل استفاده است .

در سال 1958 ، تئوری آمپلی فایرهای لیزری ارائه می شود و جایزه نوبل مربوط به این اختراع می شود و دو سال بعد توسط لیزر عملاً بوجود آمد و با این اختراع در سال1960 ، منابع تشعشع الکترو مغناطیس همدوس ( Coherent ) در دسترس قرار گرفته و باعث گردید تا طیف مرئی قابل استفاده گردد . با اختراع لیزر ( Laser ) مشاهده اینکه نور منتشر از لیزر شباهت زیادی با امواج الکترومغناطیس ارسالی از یک فرستنده رادیوئی دارد ، فکر استفاده از لیزر شباهت زیادی با امواج الکترو مغناطیس ارسالی از فرستنده رادیوئی دارد ، فکر استفاده از لیزر برای انتقال اطلاعات بوجود آمد . فرکانس نور لیزر در حد 1014 * 5 هرتز است و ظرفیت اطلاعات آن تقریباً 10 5 برابر سیستمهای مایکروویو و معادل 10 میلیون کانال تلویزیونی است .

فایل ورد 52 ص

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد