پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

دانلود تحقیق عمل منافی عفت عمومی و رابطه نامشروع زن و مرد

دانلود تحقیق عمل منافی عفت عمومی و رابطه نامشروع زن و مرد

دانلود تحقیق عمل منافی عفت عمومی و رابطه نامشروع زن و مرد

دسته بندیحقوق
فرمت فایلdoc
حجم فایل180 کیلو بایت
تعداد صفحات15
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

مقدمه :

زندگی مشترک نیز مانند هر امر و پدیدة دیگر، آسیب ها و آفت های خاص خود را دارد و یکی از این آسیب‌های بزرگ و عمدة زندگی مشترک، وجود رابطة نامشروع است (کاوه، 1383). می دانیم که رابطة نامشروع جنسی از دیرباز تاکنون ادامه دارد ، یعنی از زمانی که پیوند ازدواج در جامعه مجاز شمرده شد . از لحاظ تاریخی- قبل از اسلام- از وقتی روابط نامشروع جنسی در ده فرمان موسی از جمله گناهان شمرده شد ، این مسئله اهمیت یافت. این واقعیت که رابطة نامشروع جنسی کار خطایی است و حتی گناه شمرده می شود، از طریق جامعه در وجود ما کاشته شده است و در فرهنگ و دین ما وجود دارد و ما با آن بزرگ می شویم. به رغم تکفیر اجتماعی و دینی رابطة نامشروع، این پدیده همیشه مطرح بوده و با ما است(Layton Tholl 2003 ). بی وفایی و خیانت، چنانچه در خانواده ای روی دهد ، بیش از همه همسری را که مورد بی وفایی واقع شده ، مورد آسیب قرار خواهد داد و موجب مختل شدن بهداشت روان و از دست دادن تعادل عاطفی و رفتاری وی خواهد شد . در این میان ، فرزندان نیز از آسیب های وارد شده به ساختار خانواده بی نصیب نخواهند ماند ( کاوه ، 1383 ) .

البته بی وفایی و خیانت از اموری است که نیاز است تحقیقات و پژوهشهای بیشتری در مورد آن انجام گرفته و به بررسی علل آن پرداخته شود و نتایج آن بصورت گسترده در اختیار عموم، به ویژه همسران قرار گیرد ، تا از مواهب آن بهره مند شوند ( کاوه ، 1383 ).

سوابق پژوهشی و رویکردهای علمی :

در کشور ما، معمولاً مسائل مربوط به رابطة نامشروع جنسی، از بُعد اعتقادی و مذهبی مورد بررسی قرار گرفته است و این موضوع بصورت تخصصی و علمی و اینکه چگونه بوجود می‌آید، چگونه ادامه پیدا می کند و چه آسیب هایی برای اعضای خانواده دارد، چگونه درمان می‌شود و چگونه پیشگیری می شود، مورد توجه نبوده است. طبق بررسی ها و نظریات مشاوران و روانشناسان که در زمینه رابطه نامشروع جنسی به مطالعه و تحقیق پرداخته اند،عوامل مختلفی می‌تواند موجب گرایش افراد به رابطه نامشروع جنسی شود که برخی از این عوامل که در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفته است عبارتند از :

  1. نارضایتی از روابط عاطفی و عدم صمیمیت میان زوجین :

در میان برخی از زوجین به مرور زمان یک نوع جدایی عاطفی و روابط کور بوجود می آید و راحت تر به جدایی عاطفی تن می دهند. تحریک نشدن و عدم کنجکاوی نسبت به مسائل فردی دیگر موجب می شود فرصت ایجاد روابط جدید جنسی و سایر روابط عاطفی و گشودن راههای جدید بین دو زوج پیش نیامد و در این میان زوجین برای رسیدن به روابط عاطفی مناسب و ارضای احساسات و عواطف ممکن است به روابط نامشروع روی آورند ( Rubinstein & Ivanir 1999 ).

  1. نارضایتی از رابطه جنسی :

بعضی زوجها در این موارد از روبرو شدن با مشکلی که دارند، می گریزند و به درمان آن می پردازند. نبودن میل جنسی، ناکارآمدی جنسی مانند ناتوانی در روابط جنسی مطلوب و زودانزالی به طور مزمن، امتناع از عشق بازی و رفتار جنسی، عدم تحریک پذیری جنسی، دیر ارضاء شدن، عدم توانایی در اظهار عشق جسمی و عاطفی مسائلی هستند که بیشتر مطرح می‌شوند. در این موارد زوجین به جای درمان مشکل موجود در رابطه جنسیشان، به دلیل ناآگاهی یا احساس شرم و یا دلایل دیگر، مشکل را حل نشده رها کرده و نیاز خود را با ایجاد رابطه نامشروع جبران می کند ( اسپرینگ، ترجمه فرجی، 1380 ) .

  1. تنوع طلبی :

عده ای از افراد معتقدند که انسان در مدت طولانی نمی تواند روابط جنسی خود را به شکل تک همسری ادامه دهد و وفاداری به همسر یک عقیده غیر عادلانه و قدیمی است. بنابراین می توان گفت در بعضی موارد چیزی که به یک رابطه نامشروع عشقی می انجامد، نیاز به تجربه شور و عشق زیاد و میل به تجربه کردن یک رابطه جنسی جدید و ممنوع می باشد ( Rubinstein & Ivanir 1999 ).

  1. انتقام جویی از همسر بی وفا :

زمانی است که یکی از زوجها دارای رابطه نامشروع است و زوج قربانی برای برانگیختن حس حسادت و انتقام جویی از همسرش به رابطه نامشروع روی می آورد.(Lyton tholl 2003) همسری که مورد بی وفایی قرار می گیرد، احساس اجحاف شدیدی می کند. چنین احساسی افکار مختلفی را به ذهن می آورد و واکنشهای متفاوتی را می تواند به همراه داشته باشد که گاهی اوقات نیز افکاری در ارتباط با گرفتن انتقام و مقابله به مثل نمودن به ذهن همسری که مورد بی وفایی قرار گرفته، خطور می نماید ( کاوه، 1383 ).

در کشورهای مختلف دیگر، پژوهشهایی انجام گرفته که نتایج چند نمونه از آنها به شرح ذیل است :

در سال 1992 ، مرکز پژوهش افکار عمومی ملی مستقر در دانشگاه شیکاگو مطالعه ای در سطح ملی ایالات متحدة آمریکا انجام داد که در آن از 3432 مرد و زن در سنین 18 تا 59 سال سئوال شد : « آیا تا به حال با کسی غیر از همسر فعلی خود آمیزش جنسی داشته اید ؟ »

تعداد مردانی که به این سئوال پاسخ مثبت داده بودند ، بین 1/7% ( گروه سنی 18 تا 29 سال ) تا 37% ( گروه سنی 50 تا 59 سال ) و تعداد زنانی که پاسخ مثبت داده بودند بین 7/11% ( گروه سنی 18 تا 29 سال ) و 9/19% ( گروه سنی 40 تا 49 سال ) بود . تنها 12% از زنان گروه سنی 50 تا 59 ساله به داشتن روابط جنسی نامشروع پاسخ مثبت داده بودند. از مجموع نتایج بدست آمده ، میانگین گرفته شد تا افراد جوان تر با سابقة ازدواج کوتاه تر با افراد پیرتری که سابقة ازدواج طولانی تر داشتند ، در هم درغام شدند . پژوهشگران نتیجه ای بدست نیاوردند. آنها صرفاً بر روی نمودار نشان دادند که حدود 25% از مردان متأهل و 15% از زنان متأهل حداقل یک مورد رابطة نامشروع را در طول زندگی زناشویی خود گزارش کرده بودند
(Louman &… 1994) .

وسیمن و همکاران در یکی از بررسی های اخیر، نمونة تصادفی زوج درمانهای شاغل در این رشته ، که همگی از اعضای اتحادیة روانشناسی آمریکا با اتحادیة کارشناسان زوج درمانی و خانواده درمانی هستند ، روابط نامشروع جنسی خارج از محدودة زناشویی را به عنوان سومین مشکل بغرنج و دشوار از نظر درمانی و دومین مشکل مخربی که زوج ها با آن روبرو هستند ، ارزیابی کردند . بعلاوه ، گزارش کردند که خیانت به زندگی زناشویی ، مسألة تقریباً 30% از زوج‌های تحت درمان آنان است .

گلس و رایت ( 1985 ) در تحقیق خود متوجه شدند که 56% از مردان و 24% از زنان مورد مطالعه ، در عین داشتن رابطة جنسی خارج از محدودة زناشویی ، اعلام داشتند ازدواج موفق و خوبی دارند. در حالیکه در مورد مفهوم « ازدواج موفق » مغلطه ای صورت گرفته است .

دیوید باس1 ( 1992 ) ، در مطالعات خود به این نتیجه رسید که زنان بیشتر از درگیری عاطفی شوهرشان با زنان دیگر و مردان بیشتر از درگیری جنسی زن خود با دیگران دچار تشویش خاطر می شوند . او با قرار دادن چند الکترود بر روی سر مردان و زنان متوجه شد که وقتی مردان زن خود را در حال آمیزش جنسی با مردان دیگر تصور کردند ، به تعریق افتادند و بلافاصله ضربان قلبشان بالا رفت . وقتی آنها زن خود را در بند عشقی افلاطونی با مرد دیگری تصور کردند ، آرامتر شدند ، ولی کاملاً به سطح عادی خود برنگشتند. پاسخ زنان برعکس بود. وقتی بی وفایی همسرشان را مجسم کردند ، علائم زجر فیزیولوژیک آنها شدیدتر از زمانی بود که آنها را در حال خیانت جنسی مجسم کرده بودند .


فایل ورد 15 ص

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد