پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

سیدا دانلود مقاله در مورد ساختار خانواده

دانلود-مقاله-در-مورد-ساختار-خانواده
دانلود مقاله در مورد ساختار خانواده
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 83
حجم فایل: 75 کیلوبایت
قیمت: 6000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 83 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏ساختار خانواده :
‏خانواده یک گرو خویشاوند است ‏که در اجتماعی کردن ‏فرزندان و برآوردن برخی از نیازهای بنیادی دیگر جامعه ، مسئولیت اصلی ‏را به عهده دارد. خانواده از گروهی از آدمها ترکیب می شود ‏که از راه خون ، زناشویی و یا فرزند پذیری با یکدیگر ارتباط ‏می یابند و طی یک دورة زمانی نا مشخص ، ‏با هم زندگی می کنند . ‏تصور قالبی ما از خانواده که از یک شوهر ، همسر و فرزندانشان ترکیب می شود ، با توجه به ساختار خانواده در سراسر تاریخ بشری ‏، تصور چندان درستی نیست ، ‏ساختار خانواده از یک فرهنگ به فرهنگی دیگر ، تنوع بسیاری را به خود می پذیرد . این تنوع ها را می توان به صورت های گوناگون در جوامع بشری پیدا کرد .
‏تک همسری:‏به زناشویی یک زن و یک مرد اطلاق می شود . این صورت گ‏سترده ترین صورت زناشویی در جوامع بشری است .
‏چند همسری:‏به ازدواج یک زن و یک مرد با بیش از یک جنس مخالف اطلاق می شود .
‏چند شوهری:‏یکی از صورت های چند همسری است که به ازدواج یک زن با بیش از یک مرد اطلاق می شود .
‏چند زنی:‏ صورتی دیگری از چند همسری است که به ازدواج ‏یک مرد با بیش از یک زن اطلاق می شود.
‏3
‏ازدواج گروهی:‏ صورتی از زناشویی است که دو یا چند مرد با دو یا چند زن در یک زمان زندگی می کنند .
‏خانوادة هسته ای:‏ به یک واحد خانوادگی بنیادی مرکب از همسر ، شوهر و فرزندانش ، اطلاق می شود . این واحد را گه‏گاه خانواده ‏«‏ زن و شوهری ‏»‏ نیز می نامند .
‏خانواده گسترده :‏ نسبتی است بر رابطة خونی تعداد گسترده ای از افراد ، از جمله ، والدین ، فرزندان ، پدر بزرگ ها ‏و مادر بزرگ ها ، عمه ه‏ا ، دایی ها ، عموها ، خاله ها و عموزاده ها ‏، خاله زاده ها ، عمه زاده ها و دایی زاده ها . این واحد خانوادگی را ‏خانوادة ‏«‏ همخون ‏»‏ می نامند .
‏اقامت گاه پدر مکانی : ‏همانجایی است که یک زوج تازه ازدواج کرده ‏برای زندگی در میان خانواده ‏شوهر ‏بر می گزینند .
‏خویشاوندی:‏ خویشاوندی به شبکه وسیعی از افراداطلاق می شود ‏، که از طریق نیاکان مشترک ، زناشویی و فرزند پذیری ، به یکدیگر وابسته شده باشند . از طریق نظام خویشاوندی می توان روابط میان خانواده ها را تشخیص و سازمان ‏داد ‏.
‏صنعتی شدن ، شهرگرائی و خانواده :
‏همین که یک جامعه آغاز به از دست دادن الگوی کشاورزی و پذیرش الگوی صنعتی می کند ، کارکردها و
‏4
‏نیز اقتدار خانواده همراه آن دگرگون می شوند . شاید مهمترین پیامد گذار از یک خانوادة سنتی روستایی به یک خانوادة صنعتی شهری ، جانشینی خانواده هسته ای غالب کنونی به جای خانوادة ‏خویشاوندی گستردة پیشین باشد . با تغییر شکل خانواده از صورت یک واحد تولیدی و مصرفی به یک واحد تقریباً ‏مصرفی ، دیگر ضرورتی باقی نمی ماند که تعداد گسترده ای از فرزندان و خویشاوندان دسته جمعی با هم کار کنند . در یک اجتماع شهری ، خانواده ای که فرزندان ‏زیادی را باید تأمین کنند. دشواری های اقتصادی بیشتری از یک خانواده کوچک و کم فرزند دارد .
‏ ( کوئن ، بروکس ، (1385) در آمدی به جامعه شناسی ، محسن ثلاثی ، انتشارات توتیا ، تهران ).‏
‏تأثیرهای صنعتی شدن بر خانواده
‏همین ‏که تولید اقتصادی از‏خانواده به کارخانه انتقال می یابد ، این ضرورت برای نهادهای ‏آموزش رسمی پیش
‏می آید که نقش بیشتری ‏را در فراگرد اجتماعی شدن به عهده گیرند ، آماده شدن برای کارکردن در یک جامعة شهری ‏، غالباً سطح بالائی از تخصص را ایجاب می کند که تنها مدارس فنی و دانشگاهها می توانند ‏آن را به افراد جامعه ارائه دهند . به سه دلیل ‏، پیوندهای خانواده گسترده بیش از پیش سستر می شوند . نخست
‏4
‏اینکه فرد در یک جامعه شهری باید از نظر جغرافیایی تحرک داشته باشد . دوم گ‏روههای رسی در کمک به افراد برای حل مسائلشان ، جایگزین گروههای ‏نسبی سنتی می شوند . و سوم اینکه افراد اکنون این فرصت را دارند که با کار کوشش خودشان به منزلت ‏دلخواهشان دست یابند . یعنی ، دیگر لازم نیست که برای تعیین پایگاه اجتماعی ‏شان وابسته باشند .
‏ ‏ ‏ ( کوئن ، بروکس ، (1385) در آمدی به جامعه شناسی ، محسن ثلاثی ، انتشارات توتیا ، تهران ).
‏خانواده
‏اگر نه ‏در تمام جوامع ، حداقل در اکثر آنها ، منافع یکی از عوامل مهم رشد است . تأثیر خانواده در فرد بی مقدمه آغاز ، با قدرت و فراگیری خاصی آشکار می شود ، و امکان دارد در سرتاسر زندگی شخصی باقی بماند . ‏تحلیل های نظری و تجربی ‏هر دو توجه خود را در اساس به روابط کودک و والدین متمرکز کرده اند و برای اثرات ‏پدر و مادر بر کودک اولویت قایل می شوند . اخیراً به اثر کودک برسایر اعضای خانواده و نیز بر کل خانواده به عنوان یک واحد تأثیر متقابل ‏بیشتر توجه شده است . از نظر تارخی ، مؤثرترین دیدگاهها در مورد خانواده از جانب نظریه های روانکاوی ، یادگاری اجتماعی

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

خرید کاندوم دانشجویی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد