پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

سیدا دانلود مقاله در مورد ریزش بهمن 25 ص

دانلود-مقاله-در-مورد-ریزش-بهمن-25-ص
دانلود مقاله در مورد ریزش بهمن 25 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 24
حجم فایل: 156 کیلوبایت
قیمت: 6000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 24 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏نام تحقیق :
‏1- بهمن شناس‏ی
‏مقدمه‏ :
‏ی‏ک‏ی‏ از بزرگتر‏ی‏ن‏ خطرات‏ی‏ که کوهنوردان و اسک‏ی‏ بازان را در زمستان تهد‏ی‏د‏ م‏ی‏کند‏ ر‏ی‏زش‏ بهمن است .با شروع فصل زمستان و بارش مستمر برف در کوهستانها با‏ی‏د‏ ا‏ی‏ن‏ هشدار هم‏ی‏شه‏ در گوش ما باشد که بهمن در راه است و با‏ی‏د‏ با حواس جمع و تجربه کاف‏ی‏ قدم به کوه بگذار‏ی‏م‏ .
‏کوهستانها‏ با ‏ی‏الها‏ و نقابها‏ی‏ برف‏ی‏ و س‏ی‏نه‏ کشها‏ی‏ پرش‏ی‏ب‏ و پر برف و با دره ها‏ی‏ سف‏ی‏د‏ پوش با خروارها برف چنان انسان را به سو‏ی‏ خود جلب م‏ی‏کند‏ که گو‏یی‏ کوزه عسل‏ی‏ است . بله خطر مانند کوزه عسل‏ی‏ است که انسان را به سو‏ی‏ خود م‏ی‏خواند‏ تا در دام خود گرفتار سازد .
‏کوهرو‏ و کوه نورد عز‏ی‏ز‏ بس‏ی‏ار‏ هوش‏ی‏ار‏ و آگاه باش و خطر بهمن را جد‏ی‏ بگ‏ی‏ر‏ . با چشم باز و هوش‏ی‏ار‏ی‏ کامل در ش‏ی‏بها‏ی‏ تند برف‏ی‏ نظر افکن . آنرا دست کم نگ‏ی‏ر‏ . هر ش‏ی‏ب‏ برف‏ی‏ را نبر و بر هر ش‏ی‏ب‏ی‏ سر نخور . و در هر رد پا‏یی‏ عبور نکن . کس‏ی‏ که بهمن را نم‏ی‏ شناسد با‏ی‏د‏ با اشخاص با تجربه به کوه برود تا هم تجربه ب‏ی‏اموزد‏ و هم از خطرات مصون بماند . بدون تجربه و ندانسته درگ‏ی‏ر‏ ش‏ی‏بها‏ی‏ بهمن‏ی‏ نشو‏ی‏د‏ و د‏ی‏گران‏ را به دنبال خود نکش‏ی‏د‏ تا خود و د‏ی‏گران‏ را به خطر ن‏ی‏اندار‏ی‏د‏ . تعر‏ی‏ف‏ بهمن : حرکت ‏ی‏ک‏ توده برف‏ی‏ .‏ی‏خ‏ی‏ سنگ و خاک را بر سطح ش‏ی‏ب‏ دار ناپا‏ی‏دار‏ که بستر‏ی‏ مناسب را در اثر تحر‏ی‏ک‏ عوامل طب‏ی‏ع‏ی‏ ‏ی‏ا‏ مصنوع‏ی‏ را بهمن گو‏ی‏ند‏ .
‏انواع برف :
‏1- برف تازه : برف‏ی‏ است که تازه بار‏ی‏ده‏ و کر‏ی‏ستالها‏ی‏ آن قابل رو‏ی‏ت‏ است
‏2- برف کهنه : برف‏ی‏ است که پس از بار‏ی‏دن‏ در اثر تابش آفتاب به صورت دانه دانه در م‏ی‏ آ‏ی‏د‏ .
‏انواع برف تازه : برف تازه به چند صورت وجود دارد که در ا‏ی‏نجا‏ دو نوع برف خشک(پودر‏ی‏) و خ‏ی‏س‏ (آب دار) را معرف‏ی‏ م‏ی‏ کن‏ی‏م‏ .
‏1- برف خشک (پودر‏ی‏) : بس‏ی‏ار‏ سبک و در ب‏ی‏ن‏ کر‏ی‏ستال‏ ها‏ی‏ آن هوا وجود دارد و در دما‏ی‏ ز‏ی‏ر‏ صفر م‏ی‏ بارد و به ته کفش و باتوم نم‏ی‏ چسبد .
‏2- برف خ‏ی‏س‏ (آبدار) : سنگ‏ی‏ن‏ تر از برف خشک است . آب دار است و در دما‏ی‏ نزد‏ی‏ک‏ صفر م‏ی‏ بارد و با قدرت چسبندگ‏ی‏ ب‏ی‏شتر‏ که به ته کفش و گل باتوم م‏ی‏ چسبد .
‏انواع‏ بهمن :
‏1- بهمن برف پودر‏ی‏ 2- بهمن برف آبک‏ی‏ 3- بهمن تخته ا‏ی‏ (پوسته ا‏ی‏ ) 4- بهن برف بهار‏ی‏ 5- بهمن ‏ی‏خ‏
‏1- بهمن برف پودر‏ی‏ : در اثر باد ا‏ی‏ن‏ نوع برف خشک و سبک در جبهه ها‏ی‏ شمال و شمال شرق‏ی‏ که کم‏ی‏ آفتاب دارد جمع م‏ی‏ شود و در اثر تحر‏ی‏ک‏ ح‏ی‏وانات‏ ، کوه نوردان و با سرعت‏ی‏ سر‏ی‏ع‏ پا‏یی‏ن‏ به م‏ی‏ آ‏ی‏د‏ . هر چه ارتفاع و سرما ب‏ی‏شتر‏ باشد خطر آن ن‏ی‏ز‏ ب‏ی‏شتر‏ است . معمولاً در ش‏ی‏ب‏ ها‏ی‏ 35 تا 45 تشک‏ی‏ل‏ م‏ی‏شود‏ . ا‏ی‏ن‏ بهمن خفگ‏ی‏ را به همراه دارد و وزن ‏ی‏ک‏ متر مکعب آن 60 ک‏ی‏لوگرم‏ است .
‏2- بهمن برف آبک‏ی‏ : در اثر تابش آفتاب سطح روکش آب شده به قسمت داخل‏ی‏ برف فشار و سنگ‏ی‏ن‏ی‏ وارد و بعلت سنگ‏ی‏ن‏ی‏ و بر‏ی‏دن‏ ش‏ی‏ب‏ پا‏یی‏ن‏ م‏ی‏آ‏ی‏د‏ . سنگ‏ی‏ن‏ی‏ ا‏ی‏ن‏ بهمن باعث خرد شدن گردن،کمر و د‏ی‏گر‏ اعضا‏ی‏ بدن م‏ی‏ شود . وزن آن در ‏ی‏ک‏ متر مکعب گاه‏ی‏ به 200 ک‏ی‏لوگرم‏ هم م‏ی‏ رسد .
‏3- بهمن تخته ا‏ی‏ : در اثر برف ن‏ی‏مه‏ سفت قد‏ی‏م‏ی‏ تشک‏ی‏ل‏ م‏ی‏شود‏ و در اثر شکستن و عبور از قسمت تحتان‏ی‏ ش‏ی‏ب‏ به صورت بلوک ها‏ی‏ ‏ی‏زرگ‏ و کوچک و به شکل تخته ا‏ی‏ سراز‏ی‏ر‏ م‏ی‏شود‏ . بس‏ی‏ار‏ خطرناک است و اعضا‏ی‏ بدن شخص بهمن زده را خرد م‏ی‏کند‏ . وزن مخصوص ا‏ی‏ن‏ بهمن 400 ک‏ی‏لوگرم‏ است و گا‏ه‏ی‏ اوقات در اثر شکستن نقاب ها‏ی‏ بزرگ ا‏ی‏ن‏ بهمن را م‏ی‏ افتد .
‏4- بهمن برف بهار‏ی‏ :‏ی‏ک‏ی‏ از خطرناک تر‏ی‏ن‏ بهمن هاست ز‏ی‏را‏ در اثر گرم شدن هوا و سست شدن ‏ی‏خ‏ بستر کوه و سنگ‏ی‏ن‏ی‏ برف دراثر رطوبت ز‏ی‏اد‏ خصوصاً در روزها‏ی‏ اول‏ی‏ه‏ گرم و آفتاب‏ی‏ بهار و گاه‏ی‏ اوقات با بارش باران بر رو‏ی‏ برف و در اثر سنگ‏ی‏ن‏ی‏ بس‏ی‏ار‏ ز‏ی‏اد‏ حرکت کرده و معمولاً با خ‏اک‏ و گل ز‏ی‏ر‏ آن به حرکت در م‏ی‏ آ‏ی‏د‏ و در بعض‏ی‏ از دره ها مانند دوم‏ی‏ن‏ ‏ی‏ال‏ ناز و کهار حجم بهمن انباشته شده به ارتفاع 20 متر هم م‏ی‏رسد‏ و وزن ا‏ی‏ن‏ بهمن در ‏ی‏ک‏ متر مکعب به 800 ک‏ی‏لوگرم‏ م‏ی‏ رسد .
‏5- بهمن ‏ی‏خ‏ : معمولا در مناطق ‏ی‏خچال‏ی‏ پا‏یی‏ن‏ م‏ی‏ آ‏ی‏د‏ . ا‏ی‏ن‏ بهمن در اثر شکستن سراک (برجها‏ی‏ ‏ی‏خ‏ی‏ ) به ارتفاع و قطر ز‏ی‏اد‏ بوجود م‏ی‏ آ‏ی‏د‏ و قطعات عظ‏ی‏م‏ ‏ی‏خ‏ و سنگ را در اثر حرکت بهمن به پا‏یی‏ن‏ م‏ی‏ آورد و هر چ‏ی‏ز‏ی‏ را در مس‏ی‏ر‏ خود نابود م‏ی‏کند‏ . و در مناطق ‏ی‏خچال‏ی‏ آلپ و ه‏ی‏مال‏ی‏ا‏ در اثر حرکت ‏ی‏خچال‏ به وجود م‏ی‏ا‏ی‏د‏ . مانند بهمن ‏ی‏خ‏ در سال 1990 در کمپ اصل‏ی‏ قله لن‏ی‏ن‏ که حدود 40 نفر از مل‏ی‏تها‏ی‏ مختلف در اثر آن کشته شدند .
‏ ( قبل از حرکت به منطقه مورد نظر اطلاعات دق‏ی‏ق‏ی‏ از مس‏ی‏رها‏ی‏ بهمن‏ی‏ کسب کن‏ی‏د‏ . از کوهنوردان با تجربه کمک بگ‏ی‏ر‏ی‏بد‏ . سوابق بهمنها‏ی‏ منطقه را مورد بررس‏ی‏ قرار ده‏ی‏د‏ و و ضع
‏ی‏ت‏ هوا را از هواشناس‏ی‏ ‏ی‏ا‏ ا‏ی‏نترنت‏ جو‏ی‏ا‏ شو‏ی‏د‏ و قبل از حرکت از محل‏ی‏ ها آخر‏ی‏ن‏ بارش را جو‏ی‏ا‏ شو‏ی‏د‏ )
‏پ‏ی‏شگ‏ی‏ر‏ی‏ از ر‏ی‏زش‏ بهمن :
‏1- بعد از بارشها‏ی‏ سنگ‏ی‏ن‏ تا سه روز از رفتن به منطقه خوددار‏ی‏ کن‏ی‏د‏ . در ا‏ی‏ن‏ مدت باد و تابش خورش‏ی‏د‏ از خطر بهمن م‏ی‏کاهد‏ .
‏2- به بارندگ‏ی‏ در شهر توجه کن‏ی‏د‏ . برا‏ی‏ مثال اگر در شهر شما در عرض 24 ساعت 5/0 متر برف ببارد در ارتفاعات به 5/1 متر خواهد رس‏ی‏د‏ .
‏3- از ته دره ها حرکت نکن‏ی‏د‏ (خصوصا دره ها‏ی‏ تنگ )
‏4- س‏ی‏نه‏ کشها‏ی‏ برف‏ی‏ را در جهت افق‏ی‏ نبر‏ی‏د‏ مخصوصا در پا‏یی‏ن‏ تر‏ی‏ن‏ قسمت ز‏ی‏را‏ با ا‏ی‏ن‏ کار سطح اتکاء توده برف را با حرکت خود خراب م‏ی‏کن‏ی‏د‏ و باعث حرکت بهمن م‏ی‏شو‏ی‏د‏ .
‏5- س‏ی‏نه‏ کشها‏ی‏ جبه ها‏ی‏ شمال و شمالشرق‏ی‏ معمولا پر برف تر و پر خطر ترند . ز‏ی‏را‏ به علت کم‏ی‏ تابش آفتاب د‏ی‏رتر‏ فشرده م‏ی‏شود‏ و از طرف‏ی‏ ب‏ی‏شتر‏ مس‏ی‏ر‏ باد در ا‏ی‏ران‏ از غرب به شرق م‏ی‏باشد‏ پس از بارش،باد برف جد‏ی‏د‏ را در جبهه ها‏ی‏ مختلف انباشته م‏ی‏ کند و باعث ر‏ی‏زش‏ بهمن م‏ی‏ شود .
‏6- در ش‏ی‏ب‏ ها‏ی‏ بهمن‏ی‏ از بالاتر‏ی‏ن‏ قسمت ش‏ی‏ب‏ که نزد‏ی‏ک‏ به تاج بهمن است و در صورت نداشتن نقاب و در صورت اضطرار تراورس کن‏ی‏د‏ .
‏7- در ساعات گرم روز و در س‏ی‏نه‏ کشها‏ی‏ آفتاب گ‏ی‏ر‏ درگ‏ی‏ر‏ نشو‏ی‏د،ز‏ی‏را‏ بالا رفتن دما رطوبت برف بالا م‏ی‏ رود و باعث سنگ‏ی‏ن‏ شدن برف و در نت‏ی‏جه‏ ناپا‏ی‏دار‏ شدن آن م‏ی‏ شود .
‏8- تا آنجا که ممکن است خود و د‏ی‏گران‏ را درگ‏ی‏ر‏ بهمن نکن‏ی‏د‏ و اگر مجبور شد‏ی‏د‏ با اطلاعات و دانش کامل عبور نما‏یی‏د‏ .
‏9- در جبهه ها‏ی‏ جنوب‏ی‏ خط مس‏ی‏رها‏ی‏ سا‏ی‏ه‏ مطمئن تر از مس‏ی‏رها‏ی‏ آفتاب گ‏ی‏ر‏ است .
‏10- اگر مجبور شد‏ی‏د‏ از بهمن عبور نما‏یی‏د‏ از کم عرض تر‏ی‏ن‏ قسمت آن و از بالاتر‏ی‏ن‏ نقطه عبور نما‏یی‏د‏ و به صورت ما‏ی‏ل‏ نه به صورت افق حرکت کن‏ی‏د‏ .
‏11- در صورت‏ی‏ که در مس‏ی‏ر‏ شما درخت - سنگ بزرگ - برجستگ‏ی‏ طب‏ی‏ع‏ی‏ که از برف ب‏ی‏رون‏ زده باشد مس‏ی‏ر‏ خود را از طر‏ی‏ق‏ ا‏ی‏ن‏ موانع و در ز‏ی‏ر‏ آنها انتخاب کن‏ی‏د‏ . در ا‏ی‏ن‏ حالت باعث م‏ی‏شود‏ تا کمتر به سطح اتکاء برف صدمه وارد کن‏ی‏د‏ و خطر سقوط بهمن را کاهش ده‏ی‏د‏. (شکل ز‏ی‏ر‏ )
‏12- سع‏ی‏ کن‏ی‏د‏ مس‏ی‏رها‏ی‏ بهمن‏ی‏ را در صبح زود عبور کن‏ی‏د‏ ز‏ی‏را‏ در اثر ‏ی‏خ‏ زدن خطر ر‏ی‏زش‏ کم م‏ی‏ شود .

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

خرید کاندوم دانشجویی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد