پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

سیدا دانلود مقاله در مورد سیستم مخابرات

دانلود-مقاله-در-مورد-سیستم-مخابرات
دانلود مقاله در مورد سیستم مخابرات
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 16
حجم فایل: 145 کیلوبایت
قیمت: 6000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 16 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏هو النور
‏دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرری
‏دانشکده ی فنی ‏–‏ مهندسی
‏گروه مهندسی برق - مخابرات
‏تحقیق و پژوهش
‏مخابرات 2
‏- تعریف مدولاسیون QAM‏:
‏در مدولاسیونMPSK‏ اختلاف فقط در فاز پالس ها است و در مدولاسیون MASK‏اختلاف فقط در دامنه پالس ها است ولی درمدولاسیونMQAM‏ اختلاف در فازو دامنه پالس ها است.
‏لازم به ذکر است که M=2‏ پالس ها و لذا سیگنال متشکل از آنها را می توان به دو مولفه سینوسی _ کسینوسی تجزیه کرد یعنی در این حالت هم سیگنال نظیردو مدولاسیون DSB‏ است یکی با‏ و دیگری با ‏ به این دلیل به آن QAM - Mray Quadrature Amplitude Modulation
‏گفته می شود.
‏مدولاسیون MQAM‏ همانطور که گفته شد دارای دو کاریر می باشد که یکی دقیقا با ‏ْ‏90 درجه اختلاف فاز نسبت به دیگری وجود دارد. همانطور که در شکل زیر دیده می شود‏٬‏ابتدا دو مولفه I‏ وQ‏ در مدولا تور QAM‏ به صورت زیر تولید می شود:
‏مدولاسیون MQAM‏ دارای عرض باند ‏می باشد و برای آشکار سازی کافی است همبستگی با دو مولفه سینوسی و کسینوسی محاسبه شود.
‏3-2-‏مودم QAM‏:
‏یک سیستم مخابراتی به صورت عموم دیتا می گیرد و بعد از انجام برخی از پردازشها و تبدیل فرکانسی دیتا را می فرستد و همین عمل را به صورت معکوس در گیرنده انجام می دهد. بلوک دیاگرام یک سیستم QAM‏ در شکل نشان داده شده است.
‏شکل 16: بلوک‏‌‏دیاگرام فرستنده-گیرنده
‏در یک سیستم مخابراتی دیجیتال سیگنالهای ورودی به مودم یک رشته سیگنال از یک منبع دیجیتال یا یک کد گذار کانال.اگر هر چند هم که سیگنال ورودی به مودم بوسیله یک منبع آنالوگ تولید شده باشد ‏٬‏ بای‏د‏ ‏قبل ‏از قرار گرفتن ‏در جایگاه نمونه برداری به پهنای باند B‏ محدود شود.طبق قضیه ‏نایکوئیست ‏ ‏حتما فرکانس نمونه برداری باید دو برابر پهنای باند باشد‏ ‏.
‏به عنوان مثال بیشترین انرژی یک سیگنال‏ ‏صدا در فرکانس زیر ‏ متمرکز شده و از این رو سیگنال های صحبت به طور نوعی دارای یک‏ ‏فیلتر پایین گذر با پهنای باند‏ ‏ هستند و این یک سرعت نمونه برداری برای فرکانس‏ ‏یا بالاتر را طلب میکند. ‏لازم به ذکر است که اغلب سیستم های مخابراتی برای انتقال صدا از سرعت نمونه برداری برای فرکانس ‏ استفاده می کنند.
‏بعد از این مقدمه ما به شرح هر یک از بلوک های به کاررفته ‏در یک مودم‏ ‏ می پردازیم:
‏3-3-‏ بخش فرستنده:
‏_مبدل انالوگ به دیجیتال:
‏مبدل آنالوگ به دیجیتال ( (ADC‏سیگنال با باند محدود را به منظور انتقال و عمل دیجیتال کردن آن میگیرد و هر سطح کوانتیزاسیون آنالوگ را در هر بار نمونه برداری به یک سطح کوانتیزاسیون مجزا تبدیل می کند .
‏به عنوان مثال در یک مبدل آنالوگ به دیجیتال 8 بیتی به ازای هر سطح کوانتیزاسیون جدا شده یک پاسخ باینری 8 بیتی در خروجی داریم.نمودار زیر بیانگر نوع عملیات در یک ADC‏ می باشد:
‏شکل17:امواج ورودی و خروجی به ADC
‏اختلاف بین سیستم های مخابراتی دیجیتال و اغلب سیستم های مخابراتی آنالوگ سنتی در بکارگیری تکنیک انتقال سیگنال می باشد. در یک رادیو آنالوگ سیگنال فرستاده شده به صورت مستقیم مدوله شده و اغلب با ضرب ساده با کاریر حمل می شود.در طرف دیگر سیستم های دیجیتال بیشتر از مدولاسیون همبستگی استفاده می کنند که می تواند دیتای ورودی را با کیفیت خوب بر روی کاریر نگاشت می کند. با وجود پیچیدگی سیستم دیجیتال استفاده از تکنیک دیجیتال به این علت است که لینک دیجیتال می تواند سیگنال پردازش شده را با خطای کمتری تحویل دهد در حالیکه در سیستم آنالوگ به دلیل وجود همیشگی نویزهای گوسی در وسائل و تجهیزات شاهد افت اطلاعات هستیم.
‏_بخش :Mapping‏
‏در عمل Mapping‏بیتهای اطلاعات بر روی رشته های مدوله شده با کاریرهای I‏ وQ‏ قرار دارند و نقش اساسی در تعیین مشخصات یک مودم را بازی می کنند.
Mapping ‏ می تواند به وسیله یک دیاگرام که دیاگرام فضای حالت نامیده می شود نشان داده شود. یک چنین دیاگرامی از از یک منحنی دو بعدی حاصل می شود که دامنه های لول های I‏وQ‏ در هر یک از نقاط منحنی مشخص شده باشد .برای یک مدولاسیون دامنه باینری ساده دیاگرام آن دارای دو نقطه میباشد که هر دو در طرف مثبت محور X‏ها قرار دارد.
‏دامنه منفی در اصل نشان می دهد که در انتقال یک سیگنال یک شیفت فازی به اندازه 180 درجه انجام شده است. نقاطی که در روی دیاگرام شیفت فازی پیدا می کنند می توانند برای ما این نکته را توصیف کنند که این نقاط هم دارای فاز و هم دارای دامنه می باشند که دامنه نشان دهنده خاصیت مغناطیسی کاریر فرستاده شده می باشد و فاز نشان دهنده شیفت فازی از کاریر نسبت داده شده به اسیلاتور محلی در فرستنده می باشد. در این دیاگرام مولفه های (Inphase) I‏وQ‏(Quadrature‏) به ترتیب در روی دو محور X‏وY‏ قرار دارند. ودر یک دیاگرام مربعی 16QAM‏ که در شکل زیر نشان داده شده است هر نقطه با یک سمبل 4 بیتی نشان داده شده است:
‏شکل18:دیاگرام فضای حالت 16QAM
‏که شامل بیتهای هم فاز ‏ و‏ و بیتهای تربیعی ‏و‏ می باشد که به منظور ترکیب ‏و‏و‏و‏در میان آنها قرار داده شده است.
‏مولفه های I‏وQ‏ موجود در ربع چهارم بوسیله بیتهای 01 و 00 و 10 و11 کدبندی گری شده اند و لول های آن ها نیز به ترتیب d‏3 وd‏ و-d‏ وd‏3- میباشد.

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

خرید کاندوم دانشجویی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد