پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

سیدا دانلود مقاله در مورد سیستم تلفن و شبکه کامپیوتری 15 ص

دانلود-مقاله-در-مورد-سیستم-تلفن-و-شبکه-کامپیوتری-15-ص
دانلود مقاله در مورد سیستم تلفن و شبکه کامپیوتری 15 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 19
حجم فایل: 164 کیلوبایت
قیمت: 6000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 19 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

172
‏سیستم تلفن و شبکه کامپیوتری
‏شبکه‏‌‏های کامپیوتری
‏تعریف شبکه:‏ به مجموعه‏‌‏ای از کامپیوترهای مستقل و متصل به هم شبکه گفته می‏‌‏شود، این مفهوم را نباید مترادف با سیستم‏‌‏های توزیع شده دانست زیرا سیستمهای توزیع شده متصل به هم بوده ولی مستقل از یکدیگر نمی‏‌‏باشند زیرا در این سیستمها کلیه پردازشها توسط کامپیوتر مرکزی انجام می‏‌‏شود ولی در شبکه‏‌‏های کامپیوتری مستقل از دیگر کامپیوترها پردازش خود را انجام می‏‌‏دهند و فقط تبادل اطلاعات بین کامپیوترهای مختلف انجام می‏‌‏گیرد.
‏معمولاً در شبکه‏‌‏ها تعدادی کامپیوتر برای اجرای برنامه‏‌‏های کاربران وجود دارد که به این کامپیوترها host‏ یا میزبان می‏‌‏گویند.
host‏ها توسط زیر شبکه ارتباطی یا subnet‏ با هم در حال ارتباط هستند. در واقع subnet‏ همان سیستم انتقال یا حمل می‏‌‏باشد.
‏تقریباً در تمامی شبکه‏‌‏ها subnet‏ها دارای دو عنصر اصلی هستند:
‏1) عناصر سوئچینگ که وظیفه پردازشگری واسط پیغام‏‌‏ها را دارند.
‏2) خطوط ارتباطی: که در دو نوع Point to Point‏ و Multi Point‏ وجود دارند.
‏انواع حالتهای انتقال داده‏‌‏ها
‏1ـ simplex‏ (ساده): در این روش یک سیستم فرستنده و دیگری گیرندة اطلاعات است.
‏2ـ half Duplex‏ (نیمه دوطرفه) که در این روش در یک زمان مشخص فقط یکی از سیستم‏‌‏ها برای سیستم دیگر اطلاعات می‏‌‏فرستند.
174
‏3ـ full Duplex‏ (دو طرفه) که در این روش بطور همزمان دو سیستم می‏‌‏توانند برای هم اطلاعات بفرستند.
‏خطوط ارتباطی
‏خطوط ارتباطی بین سیستم‏‌‏های کامپیوتری در دو نوع نقطه به نقطه و چند نقطه‏‌‏ای محصور می‏‌‏شود.
‏در سیستم نقطه به نقطه دو سیستم توسط یک لینک (کابل) یا توسط ماهواره به هم ارتباط می‏‌‏یابند.
‏د رنوع چند نقطه‏‌‏ای یا Multi Point‏ ارتباط بین چند سیستم برقرار می‏‌‏شود و معمولاً از یک سیستم اصلی (Server)‏ استفاده می‏‌‏شود، باید توجه کنیم در بحث ما به هر سیستم کامپیوتری با وسایل و دستگاههای جانبی‏‌‏اش یک سیستم یا Work station‏ یا host‏ می‏‌‏گوییم.
‏انواع مختلف روش چند نقطه‏‌‏ای
‏1) روش مش: هر سیستم توسط یک کابل لینک به تک تک سیستم‏‌‏های دیگر متصل می‏‌‏شود.
‏مزایا و معایت این روش اینست که اولاً عیب در یک لینک باعث قطع مسیر نمی‏‌‏شود و همچنین امنیت بالایی دارد ثانیاً استفاده از کابلهای متعدد اجراء آن را مشکل کرده و هزینه نیز زیاد می‏‌‏شود.
‏2) روش استار: در این روش از دستگاهی به نام hub‏ که مستقیماً به سرور وصل می‏‌‏شود استفاده می‏‌‏شود. hub‏ها در حال حاضر در 3 نوع 10، 100 و 100/10 مگا هرتز می‏‌‏باشند (هرچه فرکانس بالاتر، سرعت بالاتر و قیمت گرانتر است) همچنین مشخصه دیگر hub‏ها، تعداد سوکتها است که معمولاً عددهای 32, 16‏ و 64‏ نشان دهنده این تعداد است و می
174
‏‌‏توان به همین تعداد خروجی از hub‏ را به کامپیوترهای مختلف وصل نمود.
‏مزایا و معایب این روش اینست که اولاً کابل کمتری مصرف شده و در صورت بروز عیب در کابل بقیه سیستمها از کار نمی‏‌‏افتد ثانیاً هزینه این شبکه پائین‏‌‏تر است.
‏3) روش تری (Tree)‏: در این روش علاوه بر استفاده از hub‏ اصلی ازهاب‏‌‏های فرعی subhub‏ نیز استفاده می‏‌‏شود و سرور بازهم به هاب اصلی متصل می‏‌‏گردد، معمولاً در هر طبقه از ساختمانهای بزرگ یا در هر ساختمان از مکانهای چند ساختمانی از یک hub‏ استفاده می‏‌‏شود.
‏4) روش باس: در این روش از hub‏ استفاده نمی‏‌‏شود و با استفاده از لینک همه سیستمها به صورت پشت سرهم تغذیه می‏‌‏شوند، هر انشعاب توسط یک تپ وصل می‏‌‏گردد و در انتهای کابل اصلی نیز یک cable end‏ وصل می‏‌‏شود.
‏مزایا و معایب این روش اینست که اولاً این روش ساده است و کابل کمتری نیاز دارد ثانیاً تعداد سیستمها محدود شده و ثالثاً خطای زیادی در شبکه ممکن است رخ دهد و امکان برخورد سیگنالهای اطلاعات وجود دارد.
‏5) روش رینگ: در این سیستم همه سیستمها به شکل حلقوی به هم وصل می‏‌‏شود و یک حجم حافظه خالی (Token)‏ در هر لحظه توسط سرور برای هریک از سیستم‏‌‏ها با توجه به سرعت جابجایی Token‏ تعریف می‏‌‏شود.
‏مزایا و معایب این روش اینست که اولا ًکارت شبکه با بقیه کارت‏‌‏های شبکه متفاوت بوده و یک ورودی و یک خروجی دارد و ثانیاً: امنیت شبکه پائین است زیرا باید اطلاعات از چند سیستم واسطه بگذرد.
‏6) روش هیبرید: ترکیبی از شبکه‏‌‏های گفته شده است.
175
‏انواع کابلها برای انتقال اطلاعات
‏1ـ زوج سیم تابیده شده که اگر شیلد داشته باشد STP‏ و اگر بدون شیلد باشد UTP‏ نامیده می‏‌‏شود.
‏2ـ کابل کواکسیال که به دو صورت 50‏ و 75‏ اهم وجود دارد که در شبکه‏‌‏های کامپیوتری از نوع 50‏ اهم با استانداردهای RG- 8‏، RG- 9‏، RG- 11‏ و RG- 58‏ استفاده می‏‌‏شود.
‏3ـ فیبر نوری: اساس کار این نوع کابلها انعکاس نور است، در ابتدای مدار یک دیود نورانی و در انتهای مدار یک فوتو ترانزیستور قرار می‏‌‏گیرد. این نوع کابلها به دلیل عدم تلفات در فواصل طولانی استفاده می‏‌‏شوند اما قیمت بالایی دارند. مشخصات انواع کابلها در جدول 1 آمده است.
‏تقسیم‏‌‏بندی شبکه‏‌‏ها از لحاظ جغرافیایی
‏1ـ LAN‏: شبکه‏‌‏های هستند که وسعت آنها زیر یک کیلومتر است و معمولاً در یک یا چند ساختمان مجاور هم بسته می‏‌‏شود و مورد استفاده قرار می‏‌‏گیرد و دارای تعداد host‏های محدودی است.
‏2ـ MAN‏: شبکه‏‌‏هایی هستند که گستره آن می‏‌‏تواند یک شهر یا چند شهر مجاور هم باشد در این شبکه تعدادی شبکه LAN‏ داریم.
‏3ـ WAN‏: دارای گسترة بسیار زیادی مثل کل یا قسمتی از کره زمین است بدین صورت که بین server‏های کشورهای مختلف ارتباط Point to Point‏ برقرار است که این ارتباط می‏‌‏تواند توسط ماهواره، فیبرنوری و ... باشد و آن کشور خود زیر شبکه‏‌‏ای دارد و server‏ اصلی آن کشور به server‏های دیگری که در آن کشور به عنوان زیرشبکه‏‌‏اش هستند سرویس می‏‌‏دهد.

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

خرید کاندوم دانشجویی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد