پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

سیدا دانلود مقاله در مورد شکست مواد

دانلود-مقاله-در-مورد-شکست-مواد
دانلود مقاله در مورد شکست مواد
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 13
حجم فایل: 385 کیلوبایت
قیمت: 6000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 13 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

1
‏مقدمه‏:
‏از‏ ‏سال‏ 1850‏معلوم‏ ‏شده‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏فلز‏ ‏تحت‏ ‏تنش‏ ‏تکراری‏ ‏با‏ ‏نوسانی،در‏ ‏تنشی‏ ‏به‏ ‏مراتب‏ ‏کمتر‏ ‏از‏ ‏تنش‏ ‏لازم‏ ‏برای‏ ‏شکست‏ ‏در‏ ‏اثر‏ ‏یک‏ ‏مرتبه‏ ‏اعمال‏ ‏بار‏ ‏،‏ ‏خواهد‏ ‏شکست‏. ‏شکستهایی‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏شرایط‏ ‏بارگذاری‏ ‏دینامیک‏ ‏رخ‏ ‏می‏ ‏دهند‏ ‏شکستهای‏ ‏خستگی‏ ‏نامیده‏ ‏میشوند‏. ‏که‏ ‏این‏ ‏نامگذاری‏ ‏احتمالا‏ ‏مبتنی‏ ‏بر‏ ‏این‏ ‏دلیل‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏به‏ ‏طور‏ ‏کلی‏ ‏مشاهده‏ ‏می‏ ‏شود‏ ‏شکستها‏ ‏فقط‏ ‏پس‏ ‏از‏ ‏یک‏ ‏دوره‏ ‏کار‏ ‏زیاد‏ ‏رخ‏ ‏می‏ ‏دهند‏.‏هیچگونه‏ ‏تغییر‏ ‏واضحی‏ ‏در‏ ‏ساختار‏ ‏فلزی‏ ‏که‏ ‏به‏ ‏علت‏ ‏خستگی‏ ‏می‏ ‏شکند‏ ‏وجود‏ ‏نداردتا‏ ‏بتوان‏ ‏به‏ ‏عنوان‏ ‏مدرکی‏ ‏برای‏ ‏شناخت‏ ‏دلایل‏ ‏شکست‏ ‏خستگی‏ ‏از‏ ‏آن‏ ‏استفاده‏ ‏کرد‏. ‏با‏ ‏پیشرفت‏ ‏صنعت‏ ‏و‏ ‏افزایش‏ ‏تعداد‏ ‏وسایلی‏ ‏از‏ ‏قبیل‏ ‏خودرو‏ ‏،‏ ‏هواپیما،کمپرسور،پمپ،توربین‏ ‏و‏ ‏غیره‏ ‏که‏ ‏تحت‏ ‏بارگذاری‏ ‏تکراری‏ ‏و‏ ‏ارتعاشی‏ ‏هستند،خستگی‏ ‏بیشتر‏ ‏متداول‏ ‏شده‏ ‏و‏ ‏اکنون‏ ‏چنین‏ ‏برداشت‏ ‏می‏ ‏شود‏ ‏که‏ ‏عامل‏ ‏حداقل‏ 90‏درصد‏ ‏شکستهای‏ ‏ناشی‏ ‏از‏ ‏دلایل‏ ‏مکانیکی‏ ‏حین‏ ‏کار‏ ‏خستگی‏ ‏باشد‏.
2
‏تئوری‏ ‏شکست‏:
‏دلیل‏ ‏عمده‏ ‏خطرناک‏ ‏بودن‏ ‏شکست‏ ‏خستگی‏ ‏این‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏بدون‏ ‏آگاهی‏ ‏قبلی‏ ‏و‏ ‏قابل‏ ‏رویت‏ ‏بودن‏ ‏رخ‏ ‏می‏ ‏دهد‏.‏خستگی‏ ‏به‏ ‏صورت‏ ‏شکستی‏ ‏با‏ ‏ظاهر‏ ‏ترد‏ ‏،‏ ‏بدون‏ ‏هیچگونه‏ ‏تغییر‏ ‏شکل‏ ‏نا‏ ‏خالص‏ ‏در‏ ‏شکست‏ ‏نتیجه‏ ‏میشود‏. ‏معمولاسطح‏ ‏شکست‏ ‏در‏ ‏مقیاس‏ ‏ماکروسکوپی‏ ‏بر‏ ‏جهت‏ ‏تنش‏ ‏کششی‏ ‏اصلی‏ ‏عمود‏ ‏است‏.‏معمولا‏ ‏سطح‏ ‏شکست‏ ‏خستگی‏ ‏از‏ ‏ظاهر‏ ‏سطح‏ ‏شکست‏ ‏تشخیص‏ ‏داده‏ ‏میشود،که‏ ‏از‏ ‏یک‏ ‏ناحیه‏ ‏هموار‏ ‏حاصل‏ ‏از‏ ‏عمل‏ ‏سایش‏ ‏با‏ ‏اشاعه‏ ‏ترک‏ ‏در‏ ‏مقطع‏ ‏و‏ ‏یک‏ ‏ناحیه‏ ‏ناهموار‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏هنگام‏ ‏عدم‏ ‏تحمل‏ ‏بار‏ ‏توسط‏ ‏مقطع‏ ‏،در‏ ‏قطعه
3
‏ ‏به‏ ‏صورت‏ ‏نرم‏ ‏شکسته‏ ‏شده‏ ‏است‏ ‏تشکیل‏ ‏می‏ ‏شود‏.‏غالبا‏ ‏پیشرفت‏ ‏شکست‏ ‏توسط‏ ‏یک‏ ‏دسته‏ ‏حلقه‏ ‏نشان‏ ‏داده‏ ‏می‏ ‏شود،که‏ ‏از‏ ‏نقطه‏ ‏شروع‏ ‏شکست‏ ‏به‏ ‏طرف‏ ‏داخل‏ ‏پیشرفت‏ ‏می‏ ‏کند‏.
‏سه‏ ‏عامل‏ ‏عمده‏ ‏برای‏ ‏وقوع‏ ‏شکست‏ ‏خستگی‏ ‏ضروری‏ ‏هستند‏.‏این‏ ‏عوامل‏ ‏عبارتند‏ ‏از‏:
‏1-‏تنش‏ ‏کششی‏ ‏حداکثری‏ ‏به‏ ‏مقدار‏ ‏بسیار‏ ‏زیاد
‏2-‏تغییرات‏ ‏به‏ ‏حد‏ ‏کافی‏ ‏زیاد‏ ‏یا‏ ‏نوسانی‏ ‏در‏ ‏تنش‏ ‏وارده
‏3-‏زیاد‏ ‏بودن‏ ‏چرخه‏ ‏های‏ ‏تنش‏ ‏وارده‏.
‏علاوه‏ ‏بر‏ ‏این‏ ‏متغیرهای‏ ‏دیگری‏ ‏مانندتمرکز‏ ‏تنش‏ ‏،خوردگی،دما،بار‏ ‏اضافی‏ ‏،ساختار‏ ‏متالورژیکی،تنشهای‏ ‏باقیمانده‏ ‏و‏ ‏تنشهای‏ ‏مرکب‏ ‏هم‏ ‏وجود‏ ‏دارند‏ ‏که‏ ‏شرایط‏ ‏را‏ ‏برای‏ ‏ایجاد‏ ‏خستگی‏ ‏تقویت‏ ‏می‏ ‏کنند‏.
‏ ‏خصوصیات‏ ‏ساختاری‏ ‏خستگی‏:
‏ ‏در‏ ‏مطالعات‏ ‏تغییرات‏ ‏ساختاری‏ ‏اصلی‏ ‏در‏ ‏فلزی‏ ‏که‏ ‏به‏ ‏آن‏ ‏تنش‏ ‏چرخه‏ ‏ای‏ ‏اعمال‏ ‏می‏ ‏شود،‏ ‏فرایند‏ ‏خستگی‏ ‏برای‏ ‏سهولت‏ ‏درک‏ ‏به‏ ‏مراحل‏ ‏زیر‏ ‏تقسیم‏ ‏شده‏ ‏است‏:
4
‏1- ‏شروع‏ ‏ترک‏ : ‏شامل‏ ‏ایجاد‏ ‏اولیه‏ ‏عیب‏ ‏خستگی‏ ‏که‏ ‏با‏ ‏عملیات‏ ‏تابانیدن‏ ‏مناسب‏ ‏برطرف‏ ‏می‏ ‏شود‏.
‏2- ‏رشد‏ ‏ترک‏ ‏نوار‏ ‏لغزش‏ :‏عبارت‏ ‏است‏ ‏از‏ ‏عمیق‏ ‏شدن‏ ‏ترک‏ ‏اولیه‏ ‏روی‏ ‏صفحات‏ ‏با‏ ‏تنش‏ ‏برشی‏ ‏زیاد،‏ ‏این‏ ‏مرحله‏ ‏غالبا‏ ‏رشد‏ ‏ترک‏ ‏مرحله‏ 1 ‏نامیده‏ ‏می‏ ‏شود‏.
‏3- ‏شکست‏ ‏ترک‏ ‏روی‏ ‏صفحاتی‏ ‏با‏ ‏تنش‏ ‏کششی‏ ‏زیاد‏: ‏عبارت‏ ‏است‏ ‏از‏ ‏رشد‏ ‏یک‏ ‏ترک‏ ‏معین‏ ‏در‏ ‏جهت‏ ‏عمد‏ ‏بر‏ ‏تنش‏ ‏کششی‏ ‏حداکثر‏ . ‏این‏ ‏مرحله‏ ‏معمولا‏ ‏رشد‏ ‏ترک‏ ‏مرحله‏ 2 ‏نامیده‏ ‏می‏ ‏شود‏.
‏4- ‏شکست‏ ‏نرم‏ ‏نهایی‏: ‏هنگامی‏ ‏رخ‏ ‏می‏ ‏دهد‏ ‏که‏ ‏طول‏ ‏ترک‏ ‏به‏ ‏اندازه‏ ‏کافی‏ ‏برسد،‏ ‏طوری‏ ‏که‏ ‏سطح‏ ‏مقطع‏ ‏باقیمانده‏ ‏نتواند‏ ‏بار‏ ‏وارده‏ ‏را‏ ‏تحمل‏ ‏کند‏.
‏سهم‏ ‏نسبی‏ ‏هر‏ ‏مرحله‏ ‏از‏ ‏کل‏ ‏چرخه‏ ‏های‏ ‏مسبب‏ ‏شکست‏ ‏به‏ ‏شرایط‏ ‏آزمایش‏ ‏و‏ ‏ماده‏ ‏بستگی‏ ‏دارد‏. ‏اما‏ ‏کاملا‏ ‏مشخص‏ ‏شده‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏یک‏ ‏ترک‏ ‏خستگی‏ ‏می‏ ‏تواند‏ ‏قبل‏ ‏از‏ ‏اینکه‏ 10‏درصد‏ ‏عمر‏ ‏کل‏ ‏نمونه‏ ‏منقضی‏ ‏شود،‏ ‏تشکیل‏ ‏شود‏.‏البته‏ ‏در‏ ‏تصمیم‏ ‏گیری‏ ‏در‏ ‏مورد‏ ‏زمانی‏ ‏که‏ ‏یک‏ ‏نوار‏ ‏لغزش‏ ‏عمیق‏ ‏شده‏ ‏می‏ ‏تواند‏ ‏ترک‏ ‏نامیده‏ ‏شود،‏ ‏ابهام‏ ‏زیادی‏ ‏وجود‏ ‏دارد‏ . ‏به‏ ‏طور‏ ‏کلی‏ ‏،سهم‏ ‏بیشتری‏ ‏از‏ ‏کل‏ ‏چرخه‏ ‏های‏ ‏مسبب‏ ‏شکست‏ ‏به‏ ‏اشاعه‏ ‏ترکهای‏ ‏مرحله‏2 ‏در‏ ‏خستگی‏ ‏کم‏ ‏چرخه‏ ‏تعلق‏ ‏دارد‏ ‏تا‏ ‏خستگی‏ ‏پر‏ ‏چرخه،‏ ‏در‏ ‏صورتی‏ ‏که‏ ‏رشد‏ ‏ترک‏ ‏در‏ ‏مرحله‏ 1 ‏برای‏ ‏خستگی‏ ‏پرچرخه‏ ‏و‏ ‏تنش‏ ‏کمتر

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

خرید کاندوم دانشجویی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد