پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

sidaa تحقیق بررسی ساختار و نحوه ارتباط در DPLC 16 ص

تحقیق-بررسی-ساختار-و-نحوه-ارتباط-در-dplc-16-ص
تحقیق بررسی ساختار و نحوه ارتباط در DPLC 16 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 21
حجم فایل: 805 کیلوبایت
قیمت: 10000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 21 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏بررسی‏ ‏ساختار‏ ‏و‏ ‏نحوه‏ ‏ارتباط‏ ‏در‏ DPLC
1‏- ‏مقدمه:
‏به دلیل گستردگی شبکه به هم پیوسته تولید و انتقال نیرو در صنعت برق و پراکندگی ایستگاه ها در نقاط بعضا دور از دسترس، احداث و بهره بردار سیستم های مخابراتی از نیازهای اساسی صنعت برق می‏‌‏باشد. ‏کاربر‏یهای عمده مخابرات در صنعت برق عبارتند از :
‏1- انتقال اطلاعات و ارسال فرامین خودکار حفاظتی برای جداسازی بخشهای حادثه دیده و معیوب در کوتاهترین زمان و جلوگیری از گستردگی حوادث جزئی به کل شبکه و پیشگیری از حوادث احتمالی.
‏2- انتقال اطلاعات جمع آوری شده از پست‏ ‏ها و نیروگاه‏ ‏ها به مراکز کنترل‏ و‏ انتقال فرامین کنترلی از مراکز کنترل به ایستگاه‏‌‏ها.‏ ‏ Remote control
‏3- هماهنگی عملیات بهره برداری و برقراری ارتباط بین بخش‏ ‏های ستادی و عملیاتی از طریق شبکه تلفنی مستقل برق.
‏سیستم‏ ‏های مخابراتی مورد استفاده در شبکه مخابرات صنعت برق شامل بیسیم، مایکروویو، PLC‏ Power Line Carrier
‏، DTS‏ Dispatching Telephone System
‏، فیبر نوری و سیستم سوئیچینگ می باشد.
‏- PLC‏ سیستم مخابراتی است که از خطوط فشار قوی در فرکانس های 40 تا 400 کیلوهرتز برای انتقال ‏پیام های‏ مخابراتی استفاده می کند.
‏- DTS‏ شبکه اختصاصی و Hot Line‏ تلفنی دیسپاچینگ‏ می باشد‏.
‏- کابل‏ Optical Fiber Ground wire
OPGW‏در خطوط انتقال نیرو بجای سیم زمین برای انتقال اطلاعات با حجم و امنیت زیاد بکار می رود.
‏سیستمPower Line Carrier ‏ یکی از شیوه های نوین انتقال داده می باشد که مخفف آن PLC‏ است اما نه کنترل کننده های منطقی برنامه پذیر ‏، ‏بلکه خطوط انتقال قدرت.
‏توسعه منابع تولید، انتقال و توزیع انرژی الکتریکی نیاز مبرمی به وجود یک شبکه مخابراتی بین نقاط کلیدی سیستم برق رسانی مثل مراکز تولید، تبدیل، تصمیم گیری و توزیع که اکثرا در فواصل دور از هم واقع شده اند را به وجود آورده است. از خطوط انتقال
‏2
‏ می توان برای ارسال‏ امواج فرکانس بالای حامل اط‏ل‏اعات در سیستم های مخابراتی استفاده نمود. سیستمی که برای این گونه انتقال اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرد را ابزار "انتقال موج حامل اطلاعات بر روی سیستم فشار قوی" یا PLC‏ می نامند.
‏موارد زیر ضرورت ایجاد یک شبکه مخابراتی PLC‏ را به وضوح روشن می نماید‏:
‏1- شبکه های مخابرات عمومی جوابگوی نیازهای ارتباطی جهت بهره برداری موثر از شبکه فشار قوی نمی باشد.
‏2- تبادل‏‌‏اطلاعات بین مراکز دیسپاچینگ و سایر پست‏‌‏ها‏‌‏توسط یک شبکه‏‌‏مخابراتی مطمئن‏‌‏و اختصاصی، از ضروریات این گونه مراکز می باشد.
‏3- با استفاده از یک شبکه جامع مخابراتی، پست ها می توانند به تجهیزات حفاظتی مجهز گردند که باعث قابلیت اعتماد بیشتر و بهره برداری موثر از شبکه می گردد.
‏4- عدم وجود یک شبکه مخابراتی اختصاصی، ضعف ارتباط از طریق شبکه مخابراتی شرکت مخابرات، عدم دسترسی اکثر پست های واقع در خارج شهر به خطوط ارتباطی PTT‏ مشکلاتی هستند که در صورت وجود یک شبکه مخابراتی مطمئن بر طرف گشته و امکان بهره برداری موثرتر از شبکه را ایجاد می کند.
‏با توجه به نکات فوق جهت مرتفع نمودن اشکالات ذکر شده و بهره برداری از شبکه، می توان با استفاده از سیستم‏‌‏هایPLC‏چنین شبکه‏‌‏های مخابراتی را برای استفاده در شبکه‏‌‏های برق رسانی طراحی نمود.
‏استفاده از PLC‏ به جای سایر سیستم های ارتباطی نظیر کابل تلفنی، امواج رادیویی و مایکروویو و ... دارای مزای‏ای‏ی می باشند که عبارتند از :
‏1- به علت ناچیز بودن افت سیگنال حامل اطلاعات در هر کیلومتر، مراکز تولید و توزیع انرژی الکتریکی که معمولا در فواصل دوری از یکدیگر واقعند را می توان مستقیما توسط کانال های PLC‏ بدون استفاده از تکرار کننده به یکدیگر مرتبط ساخت.
‏2- خطوط انتقال فشار قوی که ارتباطات PLC‏ توسط آنها صورت می گیرد، موجود بوده و احتیاج به سرمایه گذاری مجدد برای ایجاد محیط مخابراتی نیست به علاوه در شرایط متغیر آب و هوایی مصونیت ارتباط
‏3
PLC‏ در مقایسه با ارتباطات رادیویی بیشتر می باشد.
‏3- دستگاه های فرستنده و گیرنده PLC‏ از درجه اطمینان بالایی برخوردار می باش‏ن‏د.
‏4- شبکه مخابراتی که از لوازم مدیریت برای کنترل و بهره برداری شبکه فشار قوی می باشد بطور اختصاصی تنها در اختیار شرکت برق منطقه ایی قرار خواهد گرفت.
‏5- سیستم های تلفنی PLC‏ از شبکه تلفنی شرکت مخابرات مجزا می باشد و به عنوان سیستم های خصوصی فرض می شود.
‏1-2- ‏سیستم Power Line Carrier (PLC)
PLC‏ وسیله ای برای انتقال امواج فرکانس بالا با استفاده از سیم فشار قوی می باشد. در این سیستم برای ارتباط دو طرفه میان دو پست A‏ و B‏ (شکل1) یک زوج فرستنده و گیرنده در هر کدام از پستها قرار می گیرد. فرستنده A‏ سیگنال فرکانس بالای خود را با فرکانس FA-B‏ بر روی خط فشار قوی واصل میان دو پست ارسال نموده و گیرنده موجود در پست B‏ که بر روی فرکانسFA-B‏ ‏تنظیم شده است. موج ارسالی از A‏ را از خط فشار قوی گرفته و مورد استفاده قرار می دهد. بالعکس فرستنده B‏ سیگنال خود را با فرکانسFB-A‏ ‏ارسال نموده و گیرنده A‏ نیز بر روی فرکانسFB-A‏ تنظیم شده است. بدین ترتیب یک ارتباط دو طرفه (Duplex‏) میان دو نقطه A‏ و B‏ بر قرار می شود.
‏شکل 1- ارتباط دو طرفه میان دو پست A,B
‏چون دستگاه های فرستنده و گیرنده PLC‏ را نمی توان مستقیما به خط فشار قوی که ولتاژ بسیار زیادی دارد متصل نمود. برای اینکار به
‏4
‏دستگاه ها‏ و تجهیزات واسطه ای نیاز است که بین فرستنده و گیرنده و خط انتقال انرژی قرار گیرند تا هم سیگنال فرکانس بالای PLC‏ را به خط کوپله نموده و هم مانع از اتصال مستقیم ولتاژ بالا به ‏دستگاه ها‏ی حساس PLC‏ بشوند به همین خاطر از خازن‏ ‏های کوپلاژ استفاده می شود(شکل 2) با قرار دادن یک خازن بین خط انتقال و دستگاه PLC‏ این منظور برآورده می شود.
‏شکل 2 ‏–‏ بکارگیری خازن کوپلاژ برای حفاظت از دستگاه های PLC
‏خازن‏ ‏های CCoupl‏ در مسیر سیگنال فرکانس بالای PLC‏ به خط انتقال فشار قوی در مقابل موج با ولتاژ بالا و فرکانس 50 هرتز، امپدانس زیادی از خود نشان داده و مانع عبور آن به سمت ‏دستگاه ها‏ی PLC‏ می شوند. در حالی که برای امواج حامل اطلاعات فرکانس بالا به صورت اتصال کوتاه عمل می کنند. این نکته از این حقیقت ناشی می شود که امپدانس خازن به صورت ‏بیان می گردد که مقدار آن با فرکانس نسبت عکس دارد. لذا هر چقدر فرکانس کمتر باشد، امپدانس خازن بزرگتر خواهد بود. بالعکس برای فرکانس بالای سیگنال‏ ‏هایPLC‏ که در محدوده40 الی400 کیلوهرتز قرار دارد، خازن CCoupl‏ همانند اتصال کوتاه(امپدانس خیلی کوچک)‏ ‏عمل نموده و سیگنال PLC‏ را به سمت خط فشار قوی هدایت می‏‌‏کند. معمولا CCoupl‏ را بین 2000 تا 10000 پیکوفاراد انتخاب می نمایند.
‏در پست‏ ‏های فشار قوی برای اندازه گیری ولتاژ و جریان خط از تقسیم کننده های (مبدلهای) ولتاژ خازنی بنام (Capacitive Voltage Transformer) CVT‏ استفاده می شود. لذا از آنها می توان جهت خازن جداکننده CCoupl‏ که خازن های کوپلاژ نامیده می شود نیز استفاده نمود.

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود طرحواره درمانی دانلود پیشینه تحقیق دانلود گزارش کارآموزی فروشگاه ساز فایل رایگان همکاری در فروش با پورسانت بالا دانلود پرسشنامه
دانلود تحقیق دانلود مقالات اقتصادی مقاله در مورد ایمنی چارچوب نظری تحقیق خرید کاندوم خرید ساعت مچی مردانه
دانلود افزونه وردپرس دانلود تحقیق آماده سایت دانلود پاورپوینت مقالات مدیریتی میزان درآمد همکاری در فروش فایل کسب درآمد دانشجویی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد