پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

sidaa تحقیق تفسیر سوره جن 50 ص ( ورد)

تحقیق-تفسیر-سوره-جن-50-ص-(-ورد)
تحقیق تفسیر سوره جن 50 ص ( ورد)
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 62
حجم فایل: 74 کیلوبایت
قیمت: 8500 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 62 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏تفسیر سوره جن
‏قل‏ اوح‏ی‏ ال‏ی‏ انه استمع نفر من الجن فقالو انا سمعنا قرآنا عجبا ‏ی‏هد‏ی‏ ال‏ی‏ الرش‏ی‏د
‏در‏ ا‏ی‏ن‏ آ‏ی‏ه‏ شر‏ی‏فه‏ رسول گرام‏ی‏ خود را دستور داده که داستان ز‏ی‏ر‏ را برا‏ی‏ امتش نقل کند‏.‏ و منظور‏ ‏از‏ ا‏ی‏نکه‏ بگو‏ی‏د‏ ‏به من وح‏ی‏ شده‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏است که خدا‏ ‏به من‏ ‏وح‏ی‏ کرده‏،‏ و مفعول کلمه‏ ‏استمع‏ ‏قرآن‏ ‏است‏،‏ ‏البته‏ ‏در ظاهر آ‏ی‏ه‏ ‏ن‏ی‏امده‏ ‏است، چون کلام بر آن دلالت داشته و کلمه نفر به معنا‏ی ‏جماعت‏ ‏است که شامل سه نفر تا نه نفر م‏ی‏ شود‏.‏ ا‏ی‏ن‏ طور مشهور است‏،‏ ول‏ی‏ بعض‏ی‏ گفته اند ‏که‏ از سه تا چهل نفر را شامل م‏ی‏ شود‏.
‏و‏ کلمه‏ ‏عجب‏ ‏بفتحه ع‏ی‏ن‏ و فتحه ج‏ی‏م‏ به معنا‏ی‏ چ‏ی‏ز‏ی‏ است که بخاطر غ‏ی‏ر‏ عاد‏ی‏ بودن آن آدم‏ی ‏را‏ به تعجب وا دارد‏.‏ و اگر‏ ‏قرآن را عجب خواندند برا‏ی‏ هم‏ی‏ن‏ بود که کلام‏ی‏ است خارق العاده هم ‏در‏ الفاظش و هم در معان‏ی‏ ‏و‏ ‏معارفش‏،‏ مخصوصا با در نظر گرفتن ا‏ی‏نکه‏ ا‏ی‏ن‏ کلام از شخص‏ی‏ صادر ‏شده‏ که ب‏ی‏ سواد است نه م‏ی‏ تواند بنو‏ی‏سد‏ و نه م‏ی‏ تواند بخواند‏.
‏کلمه‏ ‏رشد‏ ‏بمعنا‏ی‏ ‏رس‏ی‏دن‏ بواقع‏ ‏در هر نظر‏ی‏ه‏ ‏است‏ ‏که خلاف‏ ‏آن ‏ی‏عن‏ی‏ به خطا رفتن از واقع‏ ‏راغ‏ی‏ م‏ی‏ رساند‏.
‏و‏ معنا‏ی‏ آ‏ی‏ه‏ ا‏ی‏ن‏ است که ا‏ی‏ رسول به مردم بگو به‏ ‏من‏ ‏وح‏ی‏ ‏شده‏ ‏ی‏عن‏ی‏ خدا به من وح‏ی‏ کرده ‏که‏ چند نفر‏ی‏ از« جن» قرآن را شن‏ی‏دند‏ و وقت‏ی‏ به قوم خود بر گشتند با‏ی‏شان‏ گفتند‏:‏ ما کلام‏ی‏ را ‏شن‏ی‏د‏ی‏م‏ خواندن‏ی‏ که کلام‏ی‏ خارق‏ ‏العاده بوده‏ ‏است‏ ‏و بسو‏ی‏ عقائد و اعمال‏ی‏ دعوت م‏ی‏ کرد که ‏دارنده‏ آن عقائد و اعماتل را باصابه واقع و رس‏ی‏دن‏ بحق‏ی‏قت‏ سعادت پ‏ی‏روز‏ م‏ی‏ گرداند‏.
3
‏گفتار‏ی‏ پ‏ی‏رامون‏ ‏جن
‏کلمه‏ جن بمعنا‏ی‏ نوع‏ی‏ ‏از‏ ‏مخلوقات‏ ‏خدا است که از حواس ما مستوراند و قرآن کر‏ی‏م‏ وجود چن‏ی‏ن‏ ‏موجودات‏ی‏ را تصد‏ی‏ق‏ کرده است و در آن باره مطالب‏ی‏ را ب‏ی‏ان‏ کرده است ‏اول‏ ا‏ی‏نکه‏:‏ ا‏ی‏ن‏ ‏نوع‏ ‏مخلوقات قبل از نوع بشر خلق شده اند و دوم ا‏ی‏نکه‏ ا‏ی‏ن‏ نوع مخلوقات از جنس‏ ‏آتش‏ خلق شده اند‏.‏و در ا‏ی‏ن‏ باب فرموده‏:‏ ‏جان را ما قبلا از آتش‏ی‏ سموم آفر‏ی‏ده‏ بود‏ی‏م‏.
‏و‏ سوم ا‏ی‏نکه‏ این نوع مانند انسان‏ ‏زندگی‏ ‏و مرگ و قیامت‏ ‏دارند‏ ‏ودر این باب فرمود:‏ ‏اولئک الذین‏ ‏حق‏ علیهم القول فی امم قد خلت من قبلهم من الجن والانسان‏ ‏اینان کسانیند که همان عذابها ‏که‏ امتهای گذشته جنی و انسی را منقرض کرده‏ بود برایشان حتمی شده‏.
‏و‏ چهارم اینکه این نوع از جانداران مانند سایر جانداران نر و ماده و ازدواج و‏ ‏توالد وتکاثر دارند ودر این ‏باره‏ فرمود:‏ ‏و انه‏ ‏کان‏ ‏رجال من الانس یعوذون برجال من الجن‏ ‏واینکه مردانی‏ ‏از انس بودند که ‏بمردانی‏ ‏از‏ ‏جن پناه می بردن‏ ‏«جن_6»‏.‏ ‏پنجم اینکه این نوع مانند نوع بشر دارای شعور و اراده ‏است‏ و علاوه بر این کارهائی سریع و اعمالی‏ ‏شاقه را میتواند انجام دهند که از نوع بشر ساخته ‏نیست‏ همچنانکه در آیات مربوطه بقصص سلیمان‏ ‏علیه‏ ‏السلام و اینکه جن مسخر آنجناب بودند و‏ ‏نیز‏ در قصه شهر سبا آمده است‏.‏ ششم اینکه جن هم‏ ‏مانند‏ ‏انس‏ ‏مؤمن وکافر دارند بعضی صالح ‏و‏ ‏بعضی‏ فاسدند ودر این باره آیات زیر را میخوانیم ‏ ‏وما خلقت الجن‏ ‏والانس الالیعبدون‏ ‏من جن ‏والانس‏ را خلق نکردیم مگر برای اینکه مرا عبادت کنند‏ ‏ ‏انا سمعنا قرانا عجبا یهدی‏ ‏الی‏ الرشد فامنا به‏ ‏جن‏ ‏وانا منا المسلمون و منا القاسطون‏ ‏واین مائیم که مسلمانان و‏ ‏دادگران‏ از مایند‏ ‏جن‏ ‏قالوا یا قومنا انا سمعنا‏ ‏کتابا‏ ‏انزل‏ ‏من‏ ‏بعد‏ ‏موسی مصدقا لما بین‏ ‏یدیه‏ یهدی الی الحق و الی طریق مستقیم یا قومنا اجیبوا داعی الله‏ ‏گفتند ای قوم ما آگاه باشید‏ ‏که‏ ما کتابی را شنیدیم بعد از موسی نازل شده که‏ ‏کتابهای‏ ‏آسمانی‏ ‏قبل را‏ ‏تصدیق دارد کتابی ‏است‏ که بسوی حق و بسوی‏ ‏طریق‏ ‏مستقیم‏ ‏هدایت‏ ‏می کند ای قوم‏ ‏ما‏ ‏منادی خدا را اجابت کنید‏.
‏آیات دیگریکه به‏ ‏سایر خصوصیات جنیان اشاره می کند‏.‏ از کلام خدایتعالی استقاده ‏می‏ شود که ابلیس از طائفه جن بوده و دارای فرزندانی و قبیله ای است چون در قرآن میخوانیم‏:
‏کان من الجن ففسق عن امر ربه‏ ‏او از جن بوده‏ ‏و‏ ‏در آخر‏ ‏از‏ ‏امر‏ ‏پروردگارش‏ ‏سر‏ ‏پیچی کرد و نیز میخوانیم:‏ ‏افتخذونه‏ ‏و ذریته‏ ‏اولیاء من دونی‏ ‏آیا ابلیس‏ ‏و ذریه او را‏ ‏بجای‏ ‏من ‏اولیاء‏ خود میگیرید‏ ‏و نیز میخوانیم:
3
‏ ‏انه یراکم هو و قبیله من حیث لا ترونهم‏.‏ و ‏او و قبیله اش از جائی که شما ا‏یشانرا نبینید میبینید‏
‏فامنا به ولن نشرک بربنا احدا
‏این‏ جمله از ایمان جنیان بقرآن و تصدیق آن باینکه حق است خبر میدهد و‏ ‏جمله‏ ‏ولن نشرک بربنا ‏احدا‏ ‏بمعنای ایمانشان به قرآنرا تاکید می‏ ‏کند‏ ‏و می‏ ‏فهماند‏ ‏که ایمان جنیان بقرآن همان ایمان ‏به‏ خدائی‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏قرآن‏ ‏را نازل‏ ‏کرده در‏ ‏نتیجه‏ ‏رب‏ ‏ایشان‏ ‏هم‏ ‏همان خدا است و ایمانشان‏ ‏به‏ خدای تعالی ایمان توحیدی است یعنی احدی را ابدا شریک خدا نمی گیرند‏.
‏وانه تعالی جد ربنا ما اتخذ صاحبةو لاولدا
‏مفسرین‏ کلمه‏ ‏جد‏ ‏را بعظمت و بعضی به بهره معنا کرده اند و آیهء شریفه در معنای تاکیدیست ‏برای‏ جملهء:‏ ‏ولن نشرک بربنا احدا‏ ‏و قرائت مشهور کلمه‏ ‏انه‏ ‏را بفتحه همزه خوانده و بعضی آنرا‏ ‏در‏ خصوص این آیه بکسره همزه و در آیات بعدش که دوازده آیه است بفتحه همزه خوانده اند‏ ‏و‏ ‏درست‏ هم همین است چون سیاق ظهور در این دارد که آیات حکایت کلام جن‏ ‏است‏.‏ و اما‏ ‏قرائت ‏بفتحه‏ وجه روشنی ندارد بعضی ها آنرا توجیه کرده اند باینکه جمله‏ ‏وانه‏ ‏الخ عطف است بر ضمیر‏ ‏مجرور‏ در جملهء‏ ‏آمنابه‏ ‏و تقدیر کلام‏ ‏آمنابه وبا نه تعالی جدربنا‏ ‏الخ است میخواهد از جنیان‏ ‏خبر‏ ‏دهد‏ که باینکه نسبت بنفی صاحب و ولد برای خدا که بت پرستان بدان معتقدند ایمان دارند‏.
‏لکن‏ این توجیه بر اساس نحویین کوفی درست در می آید‏ ‏که‏ ‏عطف‏ ‏بر ضمیر متصل مجرور را جایز ‏دانسته‏ ‏اند و‏ ‏اما بنا بر مذهب بصریها که آنرا جائز‏ ‏نمیدانند‏ ‏بعضی از قبیل فرا و رجاج و ز مخشری ‏بطوریکه‏ ‏از ایشان‏ ‏حکایت‏ ‏شده‏ ‏گفته اند: که کلمه‏ ‏وانه‏ ‏عطف است بر محل جارو مجرور و محل ‏جارومجرور‏ ‏آمنابه‏ ‏نصب است‏ ‏چون‏ ‏این‏ ‏جمله‏ ‏در‏ ‏معنای‏ ‏تصدیق داریم آنرا‏ ‏می باشد که کلمه‏ ‏آنرا‏ ‏مفعول‏ ‏ایمان‏ ‏بمعنای تصدیق است و تقدیر کلام‏ ‏و صدقنا انه تعالی جدربنا‏ ‏الخ ولی خواننده‏ ‏خود‏ میداند‏ ‏که‏ ‏این‏ ‏توجیه‏ ‏توجیه‏ ‏زورکی است‏.‏ بعضی دیگر این قرائت را توجیه کرده اند باینکه در ‏جملهء‏ عطف شده حرف جری در تقدیر است و چنین در دو حرف‏ ‏ان و ان‏ ‏شایع است و تقدیر کلام‏ ‏آمنا به با تعالی جد ربنا‏ ‏الخ‏ ‏میباشد‏.‏ ‏یک‏ ‏اشکال‏ ‏بهمهء‏ ‏این‏ ‏وجود‏ ‏وارد‏ ‏است‏ ‏چه آنوجهی که ‏می‏ گفت جمله‏ ‏وانه‏ ‏الخ عطف بضمیر مجرور
4
‏ ‏است و چه آنکه می گفت‏ ‏عطف بمحل آنست وچه‏ ‏آنکه‏ ‏می گفت حرف جری در جمله معطوف در تقدیر است وآن اشکال اینست با این سه وجه تنها ‏میتوان‏ دو آیه‏:‏ ‏وانه تعالی‏ ‏جد ربنا‏ ‏الخ‏ ‏و آیه‏ ‏و انه کان یقول مفیهنا علی الله‏ ‏را توجیه کرد واما ‏بقیه‏ آیاتی که کلمه‏ ‏ان‏ ‏در اول آن آمده مانند‏ ‏آیهء‏ ‏و انا ظننا ان لن تقول‏ ‏الخ و آیه‏ ‏وانه کان رجال ‏من‏ الانس‏ ‏الخ و‏ آیهء‏:‏ ‏و انا لمسنا السماء‏.
‏قطعا‏ ‏چاره ساز نیست چون معنا ندارد اجنه بگویند‏ ‏ما‏ ایمان آوردیم و یاتصدیق کردیم که گمان کردیم‏ ‏انس‏ ‏و جن‏ ‏علیه خدا دری وری نخواهند گفتو باز ‏معنا‏ ندارد گفته باشند ما ایمان آوردیم و تصدیق کردیم که رجالی از انس همواره برجالی از جن پناه‏ ‏میبردند‏ و یا گفته باشند‏:‏ما ایمان آوردیم‏ ‏و تصدیق‏ ‏کردیم‏ ‏که‏ ‏ما بآسمان نزدیک شدیم ودیدیم که ‏چنین‏ و چنان بود‏.‏ پس با آن سه توجیه هیچ دردی دواء نمی شود تنها چاره در همانست که بعضی ‏ازمفسرین‏ ابراز داشته اند وآن اینستکه اگر دو آیه اول با تقدیر‏ ‏گرفتن ایمانو یا تصدیق تو جیه نمود‏.
‏بعضی‏ دیگر از مفسرین مفتوح بودن کلمه‏ ‏انه‏ ‏در آیه مورد بحث را اینطوری توجیه کرده اند: که این ‏آیه‏ و همه آیاتی که کلمه‏ ‏ان‏ ‏در آغاز آن آمده‏ ‏عطف‏ ‏است بر جمله‏:‏ ‏انه استمع نفر‏ ‏الخ و فساد ‏این‏ توجیه بر‏ ‏کسی‏ ‏پوشیده‏ ‏نیست‏ ‏برای‏ ‏اینکه‏ ‏در این صورت باید بگوییم همه آیات در مقام خبر ‏دادن‏ از مطالبی استکه برسولخدا‏ ‏ص‏ ‏وحی شده که جنی ها چنین و چنان گفتند:‏ ‏قل اوحی الی ‏انه‏ استمع‏ ‏الخ بمردم بگو که بمن وحی شد که چند نفر از جنیان بصدای تلاوت قرآن گوش دادند و ‏نزد‏ قوم خود شده‏ ‏گفتند که چنین و چنان گفتند:که چنین و چنان شده و نیز بمن وحی شده و نیز ‏بمن‏ وحی شده‏ ‏که‏ ‏انه جد ربنا‏ ‏که او پروردگار عظیم ماست و نیز به من وحی شده که بعضی ‏از‏ سفیهان ما علیه خدا دری وری می گفت‏.‏ آنوقت این سوال پیش می آید که کلمه‏ ‏انه‏ ‏و‏ ‏انهم‏ ‏و‏ ‏انا‏ ‏اگر جزء کلام جنیان نبوده و قرآن آنرا زیاد کرده که این یک زیادی مخل است و نظم کلام را بهم ‏میزند‏ و اگر جزء گلمات خود جنیان است که قرآن حکایتش کرده آنوقت رو بر‏ ‏هم‏ ‏ان‏ ‏و ما بعد آن ‏کلام‏ تامی نخواهد بود و باید چیزی‏ ‏تقدیر گرفته شود تا حکایت آ ن صحیح‏ ‏باشد و اگر چیزی تقدیر‏ ‏نگیریم‏ عطف شدنش بر جمله‏ ‏ان استمع‏ ‏الخ دردی را دواء‏ ‏نمیکند‏ ‏و دقت‏ ‏فرمایید‏ ‏واز این نکته ‏غفلت‏ نورزید‏ ‏ساده تر بگوییم که اگر جنیان گفته بودند‏:‏ ‏ما قرآنی عجیب‏ ‏شنیدیم که‏ ‏چنین و ‏چنان‏ بود وخدایتعالی پروردگار عظیم ما است‏ ‏الخ‏ ‏و‏ ‏افراد‏ ‏نادان ما علیه خدا چنین و چنان گفتند

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود طرحواره درمانی دانلود پیشینه تحقیق دانلود گزارش کارآموزی فروشگاه ساز فایل رایگان همکاری در فروش با پورسانت بالا دانلود پرسشنامه
دانلود تحقیق دانلود مقالات اقتصادی مقاله در مورد ایمنی چارچوب نظری تحقیق خرید کاندوم خرید ساعت مچی مردانه
دانلود افزونه وردپرس دانلود تحقیق آماده سایت دانلود پاورپوینت مقالات مدیریتی میزان درآمد همکاری در فروش فایل کسب درآمد دانشجویی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد