پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

تحقیق تاریخچه حجاب استاد مطهری

تحقیق-تاریخچه-حجاب-استاد-مطهری
تحقیق تاریخچه حجاب استاد مطهری
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 36
حجم فایل: 38 کیلوبایت
قیمت: 10000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 36 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏تاریخچه حجاب
‏اطلاع من از جنبه تاریخی کامل ‏نیست . اطلاع تاریخی ما آنگاه کامل است‏ ‏که بتوانیم درباره همه مللی که قبل از ‏اسلام بوده‏اند اظهار نظر کنیم . قدر ‏مسلم اینست که قبل از اسلام در میان عضی ‏ملل حجاب وجود داشته است . ‏تا آنجا که من در کتابهای مربوطه خوانده‏ام در ایران ‏استان و در میان‏ ‏قوم یهود و احتمالا در هند حجاب وجود داشته و از آنچه در ‏قانون اسلام آمده‏ ‏سخت‏تر بوده است . اما در جاهلیت عرب حجاب وجود نداشته است و ‏به‏ ‏وسیله اسلام در عرب پیدا شده است .
‏ویل دورانت در صفحه 30 جلد 12 " ‏تاریخ تمدن " ( ترجمه فارسی ) راجع‏ ‏به قوم یهود و قانون تلمود می‏نویسد : . " ‏اگر زنی به نقض قانون یهود می‏پرداخت چنانکه مثلا بی آنکه چیزی بر ‏سر ‏داشت به میان مردم می‏رفت و یا در شارع عام نخ می‏رشت یا با هر سنخی‏ ‏از مردان ‏درد دل می‏کرد یا صدایش آنقدر بلند بود که چون در خانه‏اش تکلم‏ ‏می‏نمود ‏همسایگانش می‏توانستند سخنان او را بشنوند ، در آن صورت مرد حق‏ ‏داشت بدون ‏پرداخت مهریه او را طلاق دهد " .
‏علیهذا حجابی که در قوم یهود معمول بوده است از حجاب اسلامی چنانکه‏ ‏بعدا شرح ‏خواهیم داد بسی سخت‏تر و مشکلتر بوده است .
‏در جلد اول " تاریخ تمدن " صفحه 552 ‏راجع به ایرانیان قدیم می‏گوید :
" ‏در زمان زردشت زنان منزلتی عالی ‏داشتند ، با کمال آزادی و با روی‏ ‏گشاده در میان مردم آمد و شد می‏کردند . . . " .
‏آنگاه چنین می‏گوید :
" ‏پس از داریوش مقام زن مخصوصا در طبقه ثروتمندان ‏تنزل پیدا کرد . ‏زنان فقیر چون برای کار کردن ناچار از آمد و شد در میان مردم ‏بودند آزادی‏ ‏خود را حفظ کردند ولی در مورد زنان دیگر ، گوشه‏نشینی زمان حیض ‏که‏ ‏برایشان واجب بود رفته رفته امتداد پیدا کرد و سراسر زندگی اجتماعیشان‏ ‏را فرا گرفت ، و این امر خود مبنای پرده‏پوشی در میان مسلمانان به شمار
‏می‏رود . زنان طبقات بالای اجتماع جرأت آن را نداشتند که جز در تخت روان‏ ‏روپوش دارد از خانه بیرون بیایند ، و هرگز به آنان اجازه داده نمی‏شد که‏
‏2
‏آشکارا با مردان آمیزش کنند . زنان شوهردار حق نداشتند هیچ مردی را ولو ‏پدر ‏با برادرشان باشد ببینند . در نقشهائی که از ایران باستان بر جای‏ ‏مانده هیچ ‏صورت زن دیده نمی‏شود و نامی از ایشان به نظر نمی‏رسد . . . "
‏چنانکه ‏ملاحظه می‏فرمائید حجاب سخت و شدیدی در ایران باستان حکمفرما ‏بوده ، حتی پدران ‏و برادران نسبت به زن شوهردار نامحرم شمرده می‏شده‏اند . ‏به عقیده ویل دورانت ‏مقررات شدیدی که طبق رسوم و آئین کهن مجوسی‏ ‏درباره زن حائض اجرا می‏شده که در ‏اتاقی ‏محبوس بوده ، همه از او در مدت عادت زنانگی دوری می‏جسته‏اند و از ‏معاشرت با او ‏پرهیز داشته‏اند سبب اصلی پیدا شدن حجاب در ایران باستان‏ ‏بوده است . در میان ‏یهودیان نیز چنین مقرراتی درباره زن حائض اجرا ‏می‏شده است .
‏اما اینکه ‏می‏گوید : " و این امر خود مبنای پرده پوشی در میان مسلمانان‏ ‏به شمار می‏رود " ‏منظورش چیست ؟ . ‏آیا مقصود اینست که علت رواج حجاب در میان مسلمانان نیز ‏مقررات‏
‏خشنی است که درباره زن حائض اجرا می‏شود ؟ ! همه می‏دانیم که در اسلام‏ ‏چنین مقرراتی هرگز وجود نداشته است و ندارد . زن حائض در اسلام فقط از ‏برخی ‏عبادات واجب نظیر نماز و روزه معاف است ، و همخوابگی با او نیز ‏در مدت عادت ‏زنانگی جایز نیست ، ولی زن حائض از نظر معاشرت با ‏دیگران هیچگونه ممنوعیتی ‏ندارد که عملا مجبور به گوشه‏نشینی شود ‏و اگر مقصود اینست که حجاب رایج میان ‏مسلمانان عادتی است که از ‏ایرانیان پس از مسلمان شدنشان به سایر مسلمانان سرایت ‏کرد ، باز هم سخن‏ ‏نادرستی است . زیرا قبل از اینکه ایرانیان مسلمان شوند آیات ‏مربوط به‏ ‏حجاب نازل شده است .
‏از سخنان دیگر ویل دورانت هر دو مطلب فهمیده ‏می‏شود یعنی هم مدعی است‏ ‏که حجاب به وسیله ایرانیان پس از مسلمان شدنشان در ‏میان مسلمانان رواج‏ ‏یافت و هم مدعی است که ترک همخوابگی با زن حائض ، در حجاب ‏زنان‏ ‏مسلمان و لااقل در گوشه‏گیری آنان مؤثر بوده است ‏در جلد 11 صفحه 112 ( ترجمه فارسی ) می‏گوید : .
" ‏ارتباط عرب با ایران از ‏موجبات رواج حجاب و لواط در قلمرو اسلام‏ ‏بود . عربان از دلفریبی زن بیم داشتند
‏4
‏و پیوسته دلباخته آن بودند و نفوذ ‏طبیعی وی را با تردید معمولی مردان درباره ‏عفاف و فضیلت زن تلافی‏ ‏می‏کردند . عمر به قوم خود می‏گفت : با زنان مشورت کنند ‏و خلاف رأی ایشان‏ ‏رفتار کنند . ولی به قرن اول هجری مسلمانان زن را در حجاب ‏نکرده بودند ، ‏مردان و زنان با یکدیگر ملاقات می‏کردند و در کوچه‏ها پهلو به ‏پهلوی‏ ‏می‏رفتند و در مسجد با هم نماز می‏کردند .
‏حجاب و خواجه‏داری در ‏ایام ولید دوم ( 126 - 127 هجری ) معمول شد . ‏گوشه گیری زنان از آنجا پدید آمد ‏که در ایام حیض و نفاس بر مردان حرام‏ ‏بودند " .
‏در صفحه 111 می‏گوید : .
" ‏پیمبر از پوشیدن جامه گشاد نهی کرده بود ، اما بعضی عربان این دستور ‏را ‏ندیده می‏گرفتند . همه طبقات زیورهائی داشتند . زنان پیکر خود را به‏ ‏نیم تنه و ‏کمربند براق و جامه گشاد و رنگارنگ می‏آراستند ، موی خود را به‏ ‏زیبائی دسته ‏می‏کردند یا به دو طرف سر می‏ریختند ، یا به دسته‏ها بافته به‏ ‏پشت سر ‏می‏آویختند و گاهی اوقات با رشته‏های سیاه ابریشم نمایش آنرا
‏بیشتر می‏کردند . ‏غالبا خود را به جواهر و گل می‏آراستند . پس از سال 97 ‏هجری چهره خویش را از ‏زیر چشم به نقاب می‏پوشیدند . از آن پس این عادت‏ ‏همچنان رواج بود " .
‏ویل ‏دورانت در جلد 10 " تاریخ تمدن " صفحه 233 راجع به ایرانیان‏ ‏باستان می‏گوید : .
" ‏داشتن متعه بلامانع بود . این متعه‏ها مانند معشوقه‏های یونانی آزاد ‏بودند که در میان مردم ظاهر و در ضیافت مردان حاضر شوند ، اما زنان‏ ‏قانونی ‏معمولا در اندرون خانه نگهداری می‏شدند . این رسم دیرین ایرانی به‏ ‏اسلام منتقل شد " .
‏ویل دورانت طوری سخن می‏گوید که گوئی در زمان پیغمبر ‏کوچکترین دستوری‏ ‏درباره پوشیدگی در زن وجود نداشته است و پیغمبر فقط از پوشیدن ‏جامه گشاد ‏نهی کرده بوده است ! و زنان مسلمان تا اواخر قرن اول و اوایل قرن ‏دوم‏ ‏هجری با بی حجابی کامل رفت و آمد می‏کرده‏اند . و حال آنکه قطعا چنین‏ ‏نیست . تاریخ قطعی برخلاف آن شهادت می‏دهد . بدون شک زن جاهلیت همچنان‏ ‏بوده که ویل دورانت توصیف می‏کند ولی اسلام در این جهت تحولی به وجود ‏آورد . ‏عایشه همواره زنان انصار را اینچنین ستایش می‏کرد
‏5
:
" ‏مرحبا به زنان انصار ، ‏همینکه آیات سوره نور نازل شد یک نفر از ‏آنان دیده نشد که مانند سابق بیرون ‏بیاید . سر خود را با روسریهای مشکلی‏ ‏می‏پوشیدند . گوئی کلاغ روی سرشان نشسته ‏است " ( 1 ‏) .
‏در سنن ابوداود جلد 2 صفحه 382 همین مطلب را از ام‏سلمه نقل ‏می‏کند با ‏این تفاوت که ام‏سلمه می‏گوید :
" ‏پس از آنکه آیه سوره احزاب ‏(‏یدنین علیهن من جلابیبهن ») نازل‏ ‏شد ، زنان انصار چنین کردند " .
" ‏کنت ‏گوبینو " در کتاب سه سال در ایران نیز معتقد است که حجاب‏ ‏شدید دوره ساسانی ، ‏در دوره اسلام در میان ایرانیان باقی ماند . او معتقد ‏است که آنچه در ایران ‏ساسانی بوده است تنها پوشیدگی زن نبوده است بلکه‏ ‏مخفی نگه داشتن زن بوده است . ‏مدعی است که خودسری موبدان و شاهزادگان‏ ‏آن دوره‏ ‏به قدری بود که اگر کسی زن خوشگلی در خانه داشت می‏گذاشت کسی از وجودش‏ ‏آگاه ‏گردد و حتی الامکان او را پنهان می‏کرد زیرا اگر معلوم می‏شد که چنین‏ ‏خانم ‏خوشگلی در خانه‏اش هست دیگر مالک او و احیانا مالک جان خودش هم‏ ‏نبود .
" ‏جواهر لعل نهرو " نخست وزیر فقید هند نیز معتقد است که حجاب از ‏ملل غیر مسلمان : ‏روم و ایران ، به جهان اسلام وارد شد . در کتاب " ‏نگاهی به تاریخ جهان " جلد ‏اول صفحه 328 ضمن ستایش از تمدن اسلامی ، به‏ ‏تغییراتی که بعدها پیدا شد اشاره ‏می‏کند و از آنجمله می‏گوید : .
" ‏یک تغییر بزرگ و تأسف‏آور نیز تدریجا روی ‏نمود و آن در وضع زنان‏ ‏بود . در میان زنان عرب رسم حجاب و پرده وجود نداشت . ‏زنان عرب جدا ‏از مردان و پنهان از ایشان زندگی نمی‏کردند بلکه در اماکن عمومی ‏حضور ‏می‏یافتند ، به مسجدها و مجالس وعظ و خطابه می‏رفتند و حتی خودشان به وعظ ‏و خطابه می‏پرداختند . اما عربها نیز بر اثر موفقیتها تدریجا بیش از پیش‏ ‏رسمی را که در دو امپراطوری مجاورشان یعنی امپراطوری روم شرقی و ‏امپراطوری ‏ایران وجود داشت اقتباس کردند . عربها امپراطوری روم را ‏شکست دادند و به ‏امپراطوری ایران پایان بخشیدند . اما خودشان هم گرفتار

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

نرم افزار های بازاریابی فایل سیدا

نرم-افزار-های-بازاریابی-فایل-سیداشامل دو نرم افزار بازاریابی و فروش فایل های سیدا می باشد


دانلود فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد