پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

تحقیق تاریخ بیزانس 12 ص

تحقیق-تاریخ-بیزانس-12-ص
تحقیق تاریخ بیزانس 12 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 11
حجم فایل: 18 کیلوبایت
قیمت: 10000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 11 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏تاریخ بیزانس‏........................‏..................................................‏.........‏............. &‏ 1
‏تاریخ بیزانس
‏امپراطوری روم ‏شرقی یکی از بزرگترین ایجاد کنندة مشکلات برای رم غربی در قرون 3 و4 بود زیرا فرهنگ ‏شهر نشینی در آنجا بهتر جا افتاده بود و اولین یورش هایی که به رم انجام شد ارزش ‏های رم را بهتر نشان می دهد.
‏در قرن پنجم تجاوزهای متعددی که به بخش غربی ‏امپراطوری می شد باعث فتح آن شد ولی باعث شد که بخش شرقی فقط مجبور به پرداخت باج ‏شود. تئو دوسیوس دوم دیوار های شهر کنستانتین پل را غیر قابل نفوذ کرد و آن را از ‏فتح شدن با توجه به حملاتی که توسط اقوام خارجی به آن تا سال 1204 می شد حفظ کرد. ‏بخشی از امپراطوری او توسط هون ها به رهبری آتیلا مورد تهاجم واقع شده بود. ‏تئودوسیوس به آنها طلا داد و به این وسیله آنها را داخل در تجارت کرد و به تجارت با ‏این بربرها پرداخت. جانشین او مارسین این روش را ادامه نداد ولی توجه آتیلا به ‏امپراطوری رم غربی جلب شد تا این که در 453 مرد.
‏امپراطوری او فرو پاشید و ‏کنستانتین پل برای همیشه از تهدید های او خلاص شد و ارتباطی سودمند را با ‏بازماندگان هون ها برقرار کرد و انها به عنوان سرباز مزدور در ارتش امپراطوری ‏بیزانس در قرون بعدی می جنگیدند.
‏در این زمان حاکم واقعی کنستانتین پل جنرال ‏اسپر بود. لئوی اول شهرا از تصرف بربرهای نیمه وحشی ایسائوری که در اطراف رم زندگی ‏می کردند نجات داد. اسپر و پسرش آردابر در توطعه و آشوبی در سال 471 کشته شدند و به ‏این ترتیب کنستانتین پل برای قرون متمادی از سیطره و تسلط خارجیان رهایی یافت.
‏لئو همچنین اولین امپراطوری بود که از طریق منصب نظامی به تاج و تخت نرسید و بر ‏خلاف رسومات رم باستان به وسیلة اسقف اعظم کنستانتین پل این مقام به او داده شد. به ‏مرور زمان این روش رواج پیدا کرد و در قرون وسطی تاج گذاری به وسیلة یک شخصیت مذهبی ‏کاملا جانشین روش باستان شد
‏تاریخ بیزانس‏........................‏..................................................‏.........‏............. &‏ 3
.
‏هنگامی که امپراطوری رم غربی در 476 ‏سرانجام از هم پاشید زنون در امپراطوری رم شرقی حکومت می کرد و در این هنگام یک ‏فرماندة بربر به نام ادوآکر در رم غربی امپراطور رمولوس آگوستولوس را برکنار کرد ‏بدون این که دست نشانده ای را جایگزین او کند.
‏در 468 لئوی اول تلاش کرد که ‏دوباره آفریقا را از واندال ها پس بگیرد ولی به سختی شکست خورد که این نشان می داد ‏که توانایی نظامی امپراطوری رم شرقی تا جه اندازه کا هش یافته است. هنگامی که ‏امپراطوری رم غربی در حال محدود شدن به ایتالیا بود، بریتانیا به دست آنگلوساکسون ‏ها و اسپانیا به دست ویزیگوت ها و آفریقا به دست واندال ها و فرانسه نیز به دست ‏فرانک ها افتاد.
‏تلاش زنون برای احیای مجدد ایتالیا فقط به مذاکره با تئودوریک ‏رهبر استرو گوت ها محدود شد و زنون او را به عنوان رهبر ایتالیا برگزید.
‏بعد از ‏مرگ ادوآکر در 493، تئودوریک که دوران جوانی خود را در کنستانتین پل بود قدرت را در ‏ایتالیا به دست گرفت و او نشان داد که قدرتمندترین پادشاه ژرمن در آن سال ها است ‏اما جانشینان او بسیار از او ضعیف تر بودند و پادشاهی آن ها در ایتالیا در دهة 530 ‏رو به ضعف رفت.
‏در 475 زنون با توطعه ای از سوی باسیلیکوس از سلطنت خلع شد اما ‏بعد از بیست ماه زنون مجددا امپراطور گردید اما او مجبور بود با تهدید های ایسائوری ‏ها به رهبری آیلو و لئونیتوس که ادعای امپراطوری داشت مقابله کند. قدرت و اهمیت ‏ایسائوری ها در هنگامی که یک فرماندة رمی الاصل به نام آناستازیوس اول در 491 ‏امپراطور شد به پایان رسید و به طور قطعی آنها را در 498 پس از یک جنگ طولانی شکست ‏داد.
‏آناستازیوس خود را به عنوان یک رهبر و اصلاح طلب توانمند نشان داد. او ‏سیستم ضرب سکة زمان کنستانتین اول را با به طور قطعی مشخص کردن میزان وزن سکه های
‏تاریخ بیزانس‏........................‏..................................................‏.........‏............. &‏ 4
‏مسی تکمیل کرد. این سکه ها در اغلب معاملات روزمره استفاده می شدند. او همچنین ‏سیستم مالیاتی را اصلاح کرد. در زمان مرگ او خزانة دولت شامل 320000 پوند طلا می ‏شد.
‏زمان حکومت ژوستی نین اول که از 527 شروع می شود دورهای است که در ‏آن شاهد پیروزی هایی برای گسترش پادشاهی و اصلاح قلمرو روم هستیم . همچنین در قرن ‏ششم شاهد شسروع یک سرس نزاع ها میان امپراطوری بیزانس و دشمنان سنتی آن از قبیل ‏ایرانی ها ،اسلاو ها و بلغارها نیز هستیم .
‏بحران های ‏مذهبی از قبیل سوالاتی که در مورد مسیحیت تک جوهری وجود داشت و همچنین سوالاتی که ‏در مورد خود امپراطوری مطرح بود ژوستی نین را به این سمت برد که کنترل موثری را در ‏این زمینه همانند دورة ژوستن انجام دهد . پیش از این ژوستی نین یک افسر اصلاح طلب ‏در ارتش امپراطوری بود و رهبری محافظان آناستا زیوس اول را بر عهده داشت و پس از ‏مرگ آناستا زیوس خود را امپراطوز نامید . ژوستس نسن فرزند یک روستایی اهل ایلیری ‏کوم بود .
‏ژوستی نین یکی از شجاع ترین افراد زمان خود بود و در فکر احیای مجددی ‏اعمال قدرت روم بر جهان مدیترانه بود . او سیستم اجرایی و قوانین را به کمک سر ‏داران بر جسته ای از قبیل بیلیزاریوس و نارسس اصلاح کرد و موقتاً بخش هایی از قلمرو ‏از دست رفتة روم را دو باره در غرب به دست آورد و بیشتر ایتالیا و شمال آفریقا و ‏بخش کوچکی در جنوب اسپانیا را تصرف کرد .
‏در سال 532 ژوستی نین برای تأ مین ‏امنیت مرزهای شرقی امپراطوری پیمان صلحی ابدی با پادشاه امپراطوری ایران ، خسرو اول ‏ساسانی امضاء کرد . هر چند که باید سالیانه مبلغی طلا به عنوان باج می پرداخت .
‏فتوحات ژوستس نین در غرب از 533 آغاز شد . هنگامی که بیلیزاریوس برای گرفتی ‏قلمرو امپراطوری در شمال آفریقا با نیروی کوچکی در حدود 18000هزار نفر که بیشتر
‏تاریخ بیزانس‏........................‏..................................................‏.........‏............. &‏ 4
‏سربازان مزدور بود فرستاده شده بود . این توسعه طلبی ممکن بود به شکست انجامد و این ‏تلاش تازه نیاز به موفقیت داشت و از طرفی پادشاه واندال ها در کارتاژ نیروی لازم را ‏نداشت و حمایت نشد و این به بیلیزاریوس کمک کرد.
‏واندال ها پس از دو در گیری ‏تسلیم شدند و بیلیزاریوس به کنستانتین پل برگشت در حالی که آخرین پادشاه واندال ها ‏گلمیر زندانی او بود و جشن پیروزی برگزار کرد. به هر حال ممکن بود فتح شمال آفریقا ‏تثبیتش چند سالی بیشتر به طول انجامد اگر قبایل محلی مستقل تا 548 تسلیم و مطیع نمی ‏شدند.
‏در 535 ژوستی نین عملیات جنگی بلندپروازانه اش را برای فتح مجدد ‏ایتالیا ادامه داد که در آن زمان تحت تسلط استروگوت ها بود.
‏او ارتشش را از راه ‏خشکی به دالماتیه اعزام کرد و سپس به وسیلة کشتی نیرو های او تحت فرماندهی ‏بیلیزاریوس در سیسیل پیاده شدند و ایسلند را نیز بدون مشکل زیادی فتح کردند. پیشروی ‏در ایتالیا ابتدا با پیروزی همراه بود و شهر های بزرگی از قبیل ناپل، رم و همچنین ‏پایتخت آن راونا یکی پس از دیگری فتح شدند.
‏گوت ها ظاهراً شکست خوردند. ‏بیلیزاریوس در541 از سوی ژوستی نین فراخوانده شد و او پادشاه استروگوت ها را به ‏عنوان زندانی در بند به کنستانتین پل با خود برد. به هر حال استروگوت ها و حمایت ‏کنندگان آن ها به زودی تحت رهبری یک فرد توانمند به نام توتیلا به هم دوباره ‏پیوستند.
‏از جنگ با گوت ها که محاصره های خسته کننده و نزاع و عقب نشینی بود و ‏بتعث تحلیل رفتن بیشتر منابع مالی ایتالیا و بیزانس شده بود فقر برای حومة شهرها به ‏وجود آمد.
‏بیلیزاریوس از سوی ژوستی نین فرخوانده شد چون نسبت به فرماندهی ‏بیلیزاریوس اعتمادش را از دست داده بود و به نظر می رسید در این موقعیت حساس بیزانس

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

نرم افزار های بازاریابی فایل سیدا

نرم-افزار-های-بازاریابی-فایل-سیداشامل دو نرم افزار بازاریابی و فروش فایل های سیدا می باشد


دانلود فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد