پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

تحقیق بررسی رابطه نحوه اوقات فراغت و جمعیت 93 ص

تحقیق-بررسی-رابطه-نحوه-اوقات-فراغت-و-جمعیت-93-ص
تحقیق بررسی رابطه نحوه اوقات فراغت و جمعیت 93 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 82
حجم فایل: 107 کیلوبایت
قیمت: 10000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 82 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏فصل اول:
‏کلیات پژوهش
‏3
‏مقدمه
‏«‏خداوند وقتی انسان را آفرید از روح خود در آن دمید.‏»‏ (سوره مبارکه الح‏ِ‏جر‏، ‏آیه ‏28).
‏این بدان معناست که هدف، خلقت موجودی خدا گونه ب‏و‏ده است که دارای صفات و خصوصیاتی باشد تا خلیفه خدا روی زمین شود و برای تربیت انسانها از میان خود آنها راهنمایانی برگزید تا راه راست را به انسانها نشان دهند‏. ‏نقش تربیتی این راهنمایان به گونه ای بوده که انسانها در تمامی ابعاد وجودیشان رشد کنند‏. ‏با مشاهده زندگی گذشتگان خواهیم دید که معمولاً ‏زندگی افراد جامعه به سه بخش تقسیم‏ می‏‌‏شده است‏. ‏قسمت اول کار و مشغله روزانه که جهت تأمین معاش خانواده بوده است و قسمت دیگر را خواب و استراحت و تجدید قوای جسمی ‏جهت شروع روزی نو و ادامه کار و تلاش روزانه تشکیل‏ می‏‌‏داده است و بین این دو ز‏م‏ان‏، ‏زمان سومی نیز مشاهده‏ می‏‌‏شو‏د که در آن افراد ن‏ه ‏کاری انجام‏ می‏‌‏دادند و نه در خواب بودند‏. ‏البته این زمان بسیار کوتاه بود و به مرور زمان مدت آن افزایش یافته است‏. ‏این مدت زمان از روز را اوقات فراغت (Leisure times‏) نام نهادند‏. ‏در زندگی فردی و اجتماعی بسیاری از جوامع و ملتهای امروز جهان‏، ‏اوقات فراغت بخش مهم و جدا‏نشدنی از برنامه‏‌‏ها‏ی تربیتی جوانان محسوب‏ می‏‌‏شود و هر اجتماعی با توجه به این نکته ‏تا چه می‏زان از تحولات صنعتی و اجتماعی عصر حاضر تأثیر پذیرفته است‏، ‏از ساعات فراغت به فراخور وضع و موقعیت خویش و بر اساس تواناییهای اقتصادی خود و نیز اع‏ت‏قادات و درک ویژه ای که از اوقات فراغت دارند‏، ‏بهره‏ می‏‌‏گیرند‏. ‏و‏ا‏ضح است که کم توجهی به این موضوع موجب‏ می‏‌‏شود که افراد نتوانند اوقات بیکاری خود را به نحو مطلوب و دلخواه سپری ‏کنند و از نقش سازنده ای که این ساعات در پرورش شخصیت و تکمیل دانش و معلومات دارند بهره ببرند‏. ‏یکی از اقشار جامعه‏، ‏جوانان هستند و آنها سرشار از انرژی جوانی‏ می‏‌‏باشند که این انرژی باید به گونه ای مورد بهره برداری قرار گیرد (سازمان ملی جوانان‏، ‏1381)‏.
‏جهت دادن صحیح به بهره برداری از انرژی جوانان و برآوردن نیازهای آنها‏، ‏مستلزم برنامه ریزی واقع بینانه و صحیح زمانی است تا بدین ترتیب از اتلاف وقت و انرژی ‏این قشر جولگیری به عمل آید‏. ‏امروزه استفاده بهینه از وقت و زمان‏، ‏مهمترین مسأله در کشورهای مترقی جهان‏ می‏‌‏باشد ولی متأسفانه در کشور ما توجه چندانی به وقت و زمان نمی شود و با از دست دادن این عنصر بسیار مهم
‏3
‏، ‏لطمه‏‌‏ها‏ی زیادی از لحاظ اقتصادی‏، ‏اجتماعی و آموزشی و پرورشی و... به کشورمان وارد‏ می‏‌‏شود‏، ‏زیرا مدیریت زمان کمتر دیده‏ می‏‌‏شود‏. ‏پس برای افزایش بهره وری‏، ‏مخصوصاً ‏در واحدهای آموزشی ‏بهتر است از مدیریت زمان (Time management‏) استفاده شود و این برنامه ریزی ز‏م‏انی به کارمندان و محصلان از قبیل دانش آموزان و دانشجویان آموزش داده شود (براتی‏، ‏1384)‏.
‏امروزه این اعتقاد وجود دارد که ریشه بسیاری از اضطرابها و فشارهای روحی انسان عصر حاضر‏، ‏کمبود وقت یا از دست دادن زمان است‏. ‏قرن حاضر به دلیل گسترش شبکه اطلاع رسانی و تهاجم و انفجار اطلاعات‏، ‏به عنوان ‏«‏عصر سرعت‏»‏ ‏شناخته شده است و بشر امروز برای دور نماندن ‏از قافله و زمان خویش و کسب اطلاعات به ناچار‏، ‏به تلاش مستمر و بی وقفه‏ می‏‌‏پردازد‏. ‏این تلاش‏، ‏بدون برنامه ریزی زمانی موجب استرس و فشار روانی‏ می‏‌‏شود (فراست‏، ‏1371)‏.‏
‏به ن‏ظ‏ر پژوهشگر‏، ‏احتمال دارد که مدیریت ز‏م‏ان که استفاده بهینه از وقت برای اهداف کوتاه ‏مدت و بلند مدت‏، ‏با در نظر گرفتن اولویت‏‌‏ها‏ و او‏ق‏ات فراغت فرد‏ ‏است‏، ‏با سلامت روان و پیشرفت تحصیلی فرد رابطه‏ ‏داشته باشد‏.
‏1-1: ‏بیان مسأله
‏با در نظر گرفتن اینکه یکی از ویژگیهای عصر کنونی‏، ‏سرعت ارتباطات است‏، ‏به همین دلیل توجه به مسئله اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و جهت دادن به برنامه‏‌‏ها‏ی زمانی آن امری اجتناب ناپذیر خواهد بود‏. ‏به عبارت دیگر مسئله کنونی‏، ‏نداشتن برنامه ریزی ز‏م‏انی صحیح در اوقات فراغت ‏آ‏نها‏ می‏‌‏باشد (علیمرادیان‏، ‏1368).
‏با توجه ‏به وقت آزادی که در بین ساعات شبانه روز نوجوانان و جوانان مشاهده‏ می‏‌‏شود‏، ‏این ‏تحقیق انجام گرفت تا معلوم گردد که برای گذراندن اوقات فراغت به طرز صحیح‏، ‏چگونه‏ می‏‌‏توان از مدیریت زمان بهره برد‏. ‏لذا محقق با توجه به مطالعات مقدماتی که در این زمینه انجام داده است بر آن است تا با گردآوری اطلاعات دقیق‏‌‏تر‏، ‏از طریق اجرای یک تحقیق غیر آزمایشی از نوع همبستگی‏، ‏رابطه بین نحوه مدیریت زمان در اوقات فراغت را با سلامت روان و پیشرفت تحصیلی مشخص نماید‏.
‏4
‏طبق تعریف سازمان طی جوانان‏، ‏افرادی که دارای سنین ‏15 تا ‏29 سال‏ می‏‌‏باشند‏، ‏جوان محسوب‏ می‏‌‏شوند‏. ‏ایران به عنوان یکی از کشورهای مدیترانه شرقی دارای جمعیت جوان است‏.
‏بانک جهانی در سال ‏2000، جمعیت ‏15 تا 29 ساله کشور ما را معادل ‏1/32 درصد کل جمعیت گزارش نموده است (سازمان ملی جوانان‏، ‏1381).
‏لذا با عنایت به خصوصیات و استعدادهای بالقوه این گروه سنی در جهت شکوفایی جامعه فردا‏، ‏لازم است وضعیت سلامت روان این قشر شناسایی شود و رابطه آن با سایر عوامل به درستی مورد بررسی قرار گیرد (همان منبع ).
‏بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان برای استفاده بهینه ‏از اوقات فراغت خود‏، ‏مدتها قبل و نزدیک به زمان امتحانات خود برنامه ریزی صحیح زمانی نمی کنند و یا از مدیریت زمان اطلاعی ندارند‏. ‏برخی نیز به رغم اطلاع محدود‏، ‏از آن استفاده نمی کنند‏. ‏به نظر پژوهشگر‏، ‏رابطه نحوه مدیریت زمان در اوقات فراغت با سایر متغیرها باید بررسی شود تا اقدامات لازم و ضروری در پژوهشهای بعدی انجام گیرد‏.
‏از طرفی آموزش و پرورش‏، ‏به دلیل آموزش و تعلیم نیروهای مورد نیاز بخشهای مختلف جامعه در تمامی کشورهای دنیا اهمیت به سزایی دارد‏. ‏در بحث آموزش و پرورش مفاهیم پیشرفت تحصیلی و افت تحصیلی به میان‏ می‏‌‏آید‏. ‏از پیشرفت تحصیلی‏، ‏به عنوان یکی از ابعاد پیشرفت در نظام ‏آموزش و پرورش‏، ‏مفهوم ‏«‏انجام تکالیف و موفقیت دانش آموزان در گذراندن در‏و‏س یک پایه تحصیلی مشخص ‏»‏ یا ‏«‏موفقیت دانش آموزان در امر یادگیری مطالب درسی‏»‏، ‏مستفاد‏ می‏‌‏شود‏. ‏وجه مخالف پیشرفت تحصیلی‏، ‏افت تحصیلی است که یکی از معضلات نظام آموزشی‏ می‏‌‏باشد که خود را به شیوه‏‌‏ها‏ی گوناگون مانند عدم موفقیت دانش آموزان در دستیابی به اهداف مقاطع تحصیلی مربوطه‏، ‏مردودی و تکرار پایه‏‌‏ها‏ی تحصیلی‏، ‏ترک تحصیل زودرس و بیکاری و بلاتکلیفی نشان‏ می‏‌‏دهد (پورشافعی‏، ‏1370).
‏با توجه به اضطراب و استرس ناشی از دروس و امتحانات مدارس و دانشگاهها در بین نوجوانان و جوانان لزوم یک برنامه ریزی صحیح زمانی‏، ‏یا به عبارتی مدیریت زمان جهت استفاده بهینه اوقات فراغت نوجوانان و جوانان‏، ‏از اهمیتی ویژه برخوردار است‏.

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود تحقیق و پاورپوینت

فروشگاه فایل

خرید کاندوم خاردار

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد