پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

تحقیق بررسی جرم سقط جنین 22 ص

تحقیق-بررسی-جرم-سقط-جنین-22-ص
تحقیق بررسی جرم سقط جنین 22 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .DOC
تعداد صفحات: 13
حجم فایل: 19 کیلوبایت
قیمت: 10000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 13 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏بررسی جرم سقط جنین
‏موضوع : ‏حقوق ‏جزا
‏چکیده:
‏بازتاب این ‏معضل اجتماعی نیز تاثیر گذار بر دیدگاههای حقوقدانان و جرمشناسان بوده است . به ‏دلیل اینکه دیگر قوانین راجع به سقط جنین ، با وجود مسائل جدید اعم از مسائل پزشکی ‏و مسائل اجتماعی و اقتصادی و نظایر‏ ‏ آن با عرف و اخلاق عمومی جوامع مطابق نبوده و ‏این مهم حقوقدانان رابرانگیخته تا درتنظیم قوانین ، مسائل و مشکلات را مد نظر قرار ‏دهند که امروزه ما شاهد دگرگونی و تحول در قوانین راجع به سقط جنین به خصوص در ‏کشورهای اروپایی‏ ‏ هستیم . باید گفت از طریق مجازات نمی توان درجهت جلوگیری یا کاهش ‏این جرم اقدام موثری انجام داد ، چرا که این عمل، اکثرا با رضایت اولیائ قانونی ‏جنین ، توسط پزشک و یا افراد دیگری بصورت کاملاً مخفیانه صورت می پذیرد، در نتیجه ‏هیچگاه کشف نمی شود.
‏کلید واژه:‏جرم_ مجازات_ سقط جنین
‏اشاره :
‏علی الا صول تصمیم گیری در مورد داشتن یا نداشتن بچه ‏باید پیش از حاملگی انجام شود نه بعد از آن،مع هذا گاهی به این امر توجهی نگردیده و ‏زوجین بجای انتخاب روشی مناسب برای جلوگیری از بچه دار شدن، بعد از انعقاد نطفه ‏مبادرت به سقط عمدی جنین خود می نمایند.
‏معمولا سقط جنین که درسطح جهان رو به ‏افزایش است به دلایلی چون تنظیم خانواده ، مخفی نمودن روابط جنسی ممنوع
‏یا ‏نامشروع قبل از ازدواج رسمی و قانونی ، گریز از بارداری ناخواسته، هتک ناموس به ‏عنف و ... واقع می شود .
‏ادیان مختلف نیز سقط جنین را بجزدر موارد استثنائی ‏ممنوع اعلام کردند . این اعتقادات مذهبی قوانین و مقررات را تحت تاثیر قرار داد و ‏به همین دلیل قانونگذاران کشورهای مختلف سقط جنین را ممنوع و برای آن مجازات تعیین
‏کردند. در آیین زرتشتی سقط جنین گناهی بس عظیم تلقی می شد و برای زنی که مبادرت به ‏این عمل می کرد ، عقوبت سختی در نظر می گرفتند . دین مسیحیت ابتدا سقط جنین را ‏بنحوی تعریف می کرد که شامل مواردی که هنوز روح در در نطفه دمیده نشده است نمی شد . ‏سنت آگوستین معتقد دمیده شدن روح‏ ‏ و حرکت در پسرها چهل روز بعد از انعقاد نطفه و در ‏دخترها هشتاد رو ز بعد ازانعقاد صورت می گرفت . اکثر فلاسفه یونان قدیم سقط جنین را ‏در شرایطی مجاز می دانستند .‏ ‏ مثلا سقراط سقط را با میل مادر جایز می دانسته و ‏ارسطو در صورتی که مادر اولاد زیادی آنرا تجویز می کرده است ، اما بقراط در قسم ‏نامه معروفش از سقط جنین به عنوان عملی ناپسند یاد کرده و آنرا به دلیل صدماتی که ‏به زنان وارد می کرد، ممنوع اعلام کرده است .
‏در حقوق ایران سقط جنین از ‏همان‏ ‏ مراحل اولیه استقرار نطفه قابل مجازات است و ضوابط آن در مواد 487 تا 493 ‏قانون مجازات اسلامی‏ ‏ و همچنین در مواد 623 و 624 ق.م.ا پیش بینی شده است .
‏تعاریف :
‏سقط جنین عبارت است از‏ ‏ ، اخراج عمدی و غیر طبیعی ‏و قبل از مو عد طبیعی جنین به نحوی که حمل خارج شده از بطن مادر زنده نباشد یا قابل ‏زیست نباشد .
‏حمل : به کودکی گویندکه در شکم مادر است و از نظر پزشکی به دوران ‏بعد از هفت ماهگی تا قبل از تولد طفل گفته می شود .
‏مبحث اول
‏بخش اول :ارکان تشکیل دهنده سقط جنین
‏الف : سقط ‏جنین یا سقط حمل جرمی است مقید که تحقق آن موکول به حصول نتیجه است : در حقوق ایران ‏تحقق جرم مستلزم باردار بودن زن است و هدف قانونگذار اساسا" حمایت از دوران
‏ ‏ حاملگی ‏درمقابل هر نوع عملی است که دوران طبیعی بارداری را مانع می شود . بنابراین سقط ‏جنین با سقط حمل در هر زمان اعم از اینکه در اولین روزهای انعقاد نطفه باشد که هنوز ‏شکل و صورتی ندارد و یا در روزهای آخر حاملگی انجام پذیرد که شکل یک انسان کامل را ‏بخود گرفته مستوجب کیفر است .
‏درسقط جنین فرقی بین جنین یا حمل مشروع و یا ‏نامشروع وجود ندارد . ( نظریه مشورتی 2171 / 7 ‏–‏ 7 / 6/ 66) بنابراین دیه حمل نا ‏مشروع نیز همان دیه حمل مشروع است .
‏ب : اخراج حمل و جنین قبل ازموعد طبیعی : ‏دوران طبیعی بارداری معمولا در حدود ده ماه است ، با انقضای زمان طبیعی بارداری طفل ‏زنده بدنیا می آید و در حدی از رشد‏ ‏ و تکامل است که قابل زیستن در محیط خارج از رحم ‏مادرمی باشد . در مواردی چون وضع حمل بر اثر صدمه وارده ناشی از تخلفات رانندگی) ‏موضوع ماده 716 ق.م.ا ) مرتکب،‏ ‏ به حبس از دو ماه تا شش ماه و پرداخت دیه ، در صورت ‏مطالبه دیه از طرف مصدوم محکوم می شود . در عین حال هر گاه صدمه بدنی غیر عمدی ناشی ‏از تخلفات رانندگی (موضوع ماده 715 ق.م.ا) منتهی به سقط جنین شود یعنی جنین زنده ای ‏ساقط و تلف شود جرم سقط جنین تحقق می یابد. مرتکب در این حالت به حبس از دو ماه تا ‏یکسال و نیز پرداخت دیه ، در صورت مطالبه دیه از ناحیه مصدوم محکوم می شود .
‏بخش دوم :عنصر مادی سقط جنین شامل بکار بردن وسایل فیزیکی یا ‏شیمیایی: برای تحقق عنصر مادی جرم سقط جنین ، انجام هرنوع فعل مثبت مادی بر روی زن ‏حامله خواه از طریق مباشرت و خواه از طریق معاونت کافی است . ماده 623 ق.م.ا مقرر ‏می دارد:(( هرکس به واسطه دادن ادویه یا وسایل دیگری موجب سقط جنین زن گردد به شش ‏ماه تا یکسال حبس محکوم وی شود و اگر عالما" و عامدا"زن حامله ای رادلالت به ‏استعمال ادویه یا وسایل دیگری نماید که جنین وی سقط گردد به حبس از سه ماه تا شش ‏ماه محکوم خواهد شد مگر اینکه ثابت شود این اقدام برای حفظ حیات مادر می باشد و در
‏هر مورد حکم به پرداخت دیه مطابق مقررات مربوط داده خواهد شد‏.
.
‏صرف (( دلالت ‏به استعمال ادویه یا وسایل دیگر )) جرم نمی باشد بلکه لازم است که ، دلالت یا معرفی ‏نمودن وسیله منتهی سقط جنین گردد . عبارت (( درهر مورد حکم به پرداخت دیه مطابق ‏مقررات مربوط خواهد شد.)) مذکور در عجز ماده مؤید این مطلب است . با توجه به مبنای ‏حقوقی جواز اسقاط جنین به منظو ر حفظ حیات مادر که ناشی از لزوم ارتکاب جرم به ‏منظور اجرای قانون اهم می باشد و با در نظر گرفتن اصول حاکم بر حقوق کیفری ، در ‏مواردی که اقدام مرتکب برای حفظ حیات مادر می باشد علاوه بر سقوط کیفر تعزیری دیه و ‏ضمان مالی نیز ساقط می گردد . زیرا بواسطه علل موجهه جرم محسوب نمی شود و مرتکب ‏فاقد مسئولیت کیفری و مدنی می باشد. لذا قید (( درهر مورد حکم به پرداخت دیه ... ‏داده خواهد شد .)) مذکور در عجز ماده منصرف به این مورد نمی باشد .
‏همچنین ‏ماده 624 ق.م.ا مقرر می دارد: (( اگر طبیب یا ماما یا داروفروش و اشخاصی که بعنوان ‏طبابت یا مامائی یا جراحی یا داروفروشی اقدام کنند وسایل سقط جنین فراهم می سازند و ‏یا مباشرت به اسقاط جنین نمایند به حبس از دو تا پنج سال محکوم خواهند شد و حکم به ‏پرداخت دیه مطابق مقررات مربوط صورت خواهد پذیرفت ‏»‏.
‏مواد 623 و 624 ق.م.ا ‏مذکور در بالا به ادویه و وسایل اسقاط جنین اشاره نموده است، ادویه و وسایل مزبور ‏حصری نبوده و بطور کلی به دو دسته تقسیم می شود :
‏الف: وسایل فیزیکی
‏وسایل فیزیکی مانند صدمه جسمی با اذیت وآزار و ضرب وجرح و همچنین استفاده از ‏وسایل و ابزار جراحی برای تراشیدن انساج و 00 .
‏ماده 622 ق.م.ا در همین جهت ‏مقرر می دارد :(( هر کس عالما" و عامدا" به واسطه ضرب یا اذیت و آزار زن حامله ،

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود تحقیق و پاورپوینت

فروشگاه فایل

خرید کاندوم خاردار

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد