پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

تحقیق بررسی آلودگی هوا ناشی از صنایع بزرگ در شهرستان سمنان و راه‌های مقابله با آن 70

تحقیق-بررسی-آلودگی-هوا-ناشی-از-صنایع-بزرگ-در-شهرستان-سمنان-و-راه‌های-مقابله-با-آن-70
تحقیق بررسی آلودگی هوا ناشی از صنایع بزرگ در شهرستان سمنان و راه‌های مقابله با آن 70
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 57
حجم فایل: 66 کیلوبایت
قیمت: 10000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 57 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏«‏بررسی آلودگی هوا ناشی از صنایع بزرگ در شهرستان سمنان و راه‏‌‏های مقابله با آن‏»‏
‏مقدار ذرات در وضعیت با فیلتر در اطراف کارخانه‏‌‏های گچ سمنانی، مازندران و آجر سفالین حدود 154 میکروگرم در مترمکعب است و مقدار ‏2So‏ حدود 20% می‏‌‏باشد که بسیار بالاتر از حد مجاز می‏‌‏باشد و با توجه به آلودگی محیط صنایع با استفاده از مدل‏‌‏های تجربی ضریب پخش توزیع ذرات خروجی در اطراف کارخانه‏‌‏ها محاسبه گردید. با توجه به فاکتورهای اندازه گرفته شده از دودکش کارخانه، ارتفاع مؤثر دودکش برای کارخانه مذکور محاسبه و پس توزیع ذرات در اطراف صنایع در وضعیت ارتفاع فعلی دودکش و ارتفاع مؤثر دودکش محاسبه و در نهایت راه‏‌‏حل‏‌‏هایی برای کاهش آلودگی ناشی از صنایع بزرگ ارائه شد.
‏فصل چهارم
‏اثرات آلاینده‏‌‏های هوا بر انسان
‏«‏اثرات آلودگی هوا بر سلامت انسان‏»‏
‏اثرات آلودگی هوا بر انسان عمدتاً بر چشمها و دستگاه تنفسی است. هنگامی که گازهای ناشی از هوا، بخارات، دودهای غلیظ (فیومها)، غبار و غیره منتشر می‏‌‏شوند و با اعضای بدن تماس می‏‌‏یابند، سوزش چشم و تحریک چشم‏‌‏ها، بینی، گلو و شش می‏‌‏گردند.
‏الف) دستگاه تنفسی
‏دستگاه تنفسی شامل شش‏‌‏ها و مجاری تنفسی (مجرای عبور هوا از حفره بینی به شش‏‌‏ها) می‏‌‏باشد. وظیفه دستگاه تنفسی عبارت است از استنشاق هوا به داخل ریه‏‌‏ها، جداکردن ناخالصی‏‌‏ها از هوا استنشاق شده به دستگاه گردش خون و خارج کردن گاز دی‏‌‏اکسید کربن در خون از طریق حفره بینی است. اگر ذرات معلق توسط انسان استنشاق شود، ممکن است بسته به اندازه آن‏‌‏ها در قسمت‏‌‏های مختلف دستگاه تنفسی رسوب نمایند. ذرات بزرگتر از 10 میکرون توسط مژه
‏‌‏های بینی نگهداری می‏‌‏شوند و ذرات کمتر از 10 میکرون، ممکن است به مجاری تنفسی فوقانی وارد گردند. مجاری تنفسی فوقانی شامل: حفره، بینی، حلق بینی (فاز و فارنکس)، حنجره و نای می‏‌‏باشد. ذرات دارای اندازه‏‌‏ی 2 تا 10 میکرون ممکن است به نای وارد گردند. امّا حرکت موجی شکل مژه مخاط از پایین به بالا ذرات را از نای به دهان برمی‏‌‏گرداند که در دهان، آن‏‌‏ها می‏‌‏توانند بلعیده شوند. مجاری تنفسی تحتانی شامل نایژه‏‌‏ها، نایژکها، راه‏‌‏های هوایی، کیسه‏‌‏های هوایی، ‏**** های ریوی می‏‌‏باشد. ذرات با اندازه کمتر از 25% تا یک میکرون وارد آلوئل‏‌‏های دیده شده و رسوب می‏‌‏نمایند که در ‏نتیجه حجم آلوئل را کاهش می‏‌‏دهند و بنابراین در اثر به حداقل رساندن تبادل اکسیژن از هوا به خون سبب آسیب به ریه‏‌‏ها می‏‌‏گردند.
‏ب) چشم
‏وقتی مواد معلق یا گازی با قشر خارجی چشم و لایه مخاطی داخلی پلک تماس یابد، ممکن است سبب سوزش چشم گردد. سوزش منجر به مالیدن می‏‌‏گردد که ممکن است سبب صدمه فیزیکی چشم گردد.
‏آلاینده
‏منبع
‏اثرات
‏آلدئید
‏دود اگزوز
‏تحریک و سوزش چشم و پوست
‏آمونیاک
‏صنایع شیمیایی
‏خوردگی غشای مخاطی، آسیب به چشمها و صدمه به پوست
‏آرسنیک
‏کارخانه ذوب فلز
‏صدمه به پوست
‏کادمیوم
‏صنایع فلزی
‏مسمومیت حاد و مزمن، صدمه به کلیه
‏کلر
‏صنایع شیمیایی
‏سوزش چشم و گلو
‏کرومیوم
‏صنایع دباغی و متالوژی
‏سمی بودن برای بافت‏‌‏های بدن
‏سرب
‏کارخانه ذوب سرب، آفت‏‌‏کشها
‏رسوب در ریه‏‌‏ها، اعصاب
‏جیوه
‏کارخانه ذوب فلز، رنگها
‏مغز و کلیه
‏نیکل
‏احتراق گازوئیل، دود سیگار و توتون
‏سرطان ریه و دستگاه تنفسی
‏اثرات آلاینده‏‌‏های هوا بر سلامت انسان
‏گازهای معدنی:
CO‏: منوکسیدکربن یک گاز استنشاقی سمی است. وقتی منوکسیدکربن استنشاق می‏‌‏شود از ششها عبور می‏‌‏کند و به داخل پخش می‏‌‏گردد. منوکسیدکربن تمایل زیادی به ترکیب با هموگلبین خون دارد.
‏ترکیب منوکسیدکربن با هموگلوبین منجر به تشکیل کربوکسی هموگلبین (COHb)‏ می‏‌‏گردد، تمایل هموگلوبین به جذب منوکسیدکربن بیش از 200 برابر تمایل آنها به جذب اکسیژن است. بنابراین منوکسیدکربن به جای اکسیژن در خون جذب خواهد شد. بدین‏‌‏ترتیب توانایی هموگلوبین خون را برای حمل اکسیژن به بافتها کاهش می‏‌‏دهد و مرگ ناشی از فقدان اکسیژن می‏‌‏تواند اتفاق بیفتد. براساس استاندراد کیفیت هوای آزاد، غلظت منوکسیدکربن برای 8 ساعت تماس ppm‏10 می‏‌‏باشد. در غلظت ppm‏100 اکثر مردم دچار سرگیجه و سردرد می‏‌‏گردند. دود سیگار دارای 400 تا ppm‏450 گاز منوکسیدکربن است. وقتی غلظت CO‏ از 750 تجاوز نماید، مرگ در اثر تماس کوتاه مدت (چند دقیقه) اتفاق می‏‌‏افتد. در غلظت 250 تا ppm‏500 مردم دچار کاهش هوشیاری می‏‌‏گردند. معمولاً غلظت CO‏ در خیابان‏‌‏های شهری دارای ترافیک 5 تا ppm‏20 می‏‌‏باشد.
‏کتاب آلودگی محیط زیست (هوا ـ آب ـ خاک ـ صوت)
‏اثرات Co‏ روی انسان (فصل 5) ص 30

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود تحقیق و پاورپوینت

فروشگاه فایل

خرید کاندوم خاردار

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد