پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

تحقیق براورد پتانسیلهای صادراتی با استفاده از تقریب مدل TradeSim 28 ص

تحقیق-براورد-پتانسیلهای-صادراتی-با-استفاده-از-تقریب-مدل-tradesim-28-ص
تحقیق براورد پتانسیلهای صادراتی با استفاده از تقریب مدل TradeSim 28 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 22
حجم فایل: 50 کیلوبایت
قیمت: 10000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 22 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏بر‏ا‏ورد‏ ‏پتانسیل‏‌‏های‏ ‏صادراتی‏ ‏با‏ ‏استفاده‏ ‏از‏ ‏تقریب‏ ‏مدل‏ TradeSim
‏چکیده
‏یکی‏ ‏از‏ ‏روش‏‌‏های‏ ‏توسعه‏ ‏تجارت‏ ‏خارجی‏ ‏هر‏ ‏کشور‏ ‏شناخت‏ ‏دقیق‏ ‏پتانسیل‏‌‏های‏ ‏اقتصادی‏- ‏تجاری‏ ‏شرکای‏ ‏تجاری‏ ‏عمده‏ ‏و‏ ‏راه‏‌‏های‏ ‏رساندن‏ ‏حجم‏ ‏و‏ ‏ترکیب‏ ‏تجارت‏ ‏خارجی‏ ‏اعم‏ ‏از‏ ‏صادرات‏ ‏و‏ ‏واردات‏ ‏به‏ ‏سطح‏ ‏مطلوب‏ ‏آن‏ ‏است‏. ‏به‏ ‏گونه‏‌‏ای‏ ‏که‏ ‏حداکثر‏ ‏پتانسیل‏‌‏های‏ ‏تجاری‏ ‏دو‏ ‏کشور‏ ‏مورد‏ ‏شناسایی‏ ‏قرار‏ ‏گرفته‏ ‏و‏ ‏در‏ ‏راستای‏ ‏انتفاع‏ ‏هر‏ ‏دو‏ ‏طرف‏ ‏از‏ ‏تجارت‏ ‏دو‏ ‏جانبه‏ ‏بخش‏‌‏ها‏ ‏و‏‌‏کالاهای‏ ‏تجاری‏ ‏اولویت‏‌‏دار‏ ‏تعیین‏ ‏گردد‏.
‏از آنجا که کشور کره‏‌‏جنوبی یکی از طرف‏‌‏های تجاری عمده ایران بوده و باتوجه به رشد صنعتی و تجاری کره‏‌‏جنوبی پتانسیل‏‌‏های تجاری آن در حال رشد‏ ‏می‏‌‏باشد، شناخت پتانسیل‏‌‏های تجاری این‏ ‏کشور،‏ ‏مانند‏ ‏سایر‏ ‏شرکای تجاری ایران حائز اهمیت می‏‌‏باشد. براین اساس در این مقاله سعی داریم تا با استفاده از مدل‏ ‏”‏ شبیه‏‌‏سازی‏ ‏پتانسیل‏‌‏های‏ ‏تجاری‏ ‏دوجانبه. Simulation Model of Bilateral Trade Potentials
‏ (TradeSim) ‏“‏ به براورد‏ ‏پتانسیل صادراتی ایران به کشور کره‏‌‏جنوبی بپردازیم.

‏مقدمه
‏کشور کره‏‌‏جنوبی(جمهوری کره) ازجمله طرف‏‌‏های تجاری عمده ایران می‏‌‏باشد که, بویژه‏ ‏پس از رشد سریع اقتصادی‏ ‏این کشور‏ ‏و‏ ‏پیشرفت قابل ملاحظه‏ ‏صنایع‏ ‏آن، شاهد افزایش سهم این کشور از تجارت خارجی ایران در سالهای اخیر هستیم، بطوریکه سهم کره از کل صادرات‏ ‏غیرنفتی ‏‌‏ایران‏ ‏در سال 1379 معادل 95/1 درصد و از‏ ‏کل واردات کشور بالغ بر 14/5 درصد بوده است. بدین ترتیب رتبه این کشور در میان طرف‏‌‏های تجاری عمده ایران به سطح شانزدهم دربین مقاصد صادراتی، و‏ ‏رتبه پنجم بین مبادی وارداتی‏ ‏ارتقاء یافته است.
‏مطمئناً ارتباط تجاری گسترده بین دو کشور ایران و کره‏‌‏جنوبی منافع فراوانی برای دو طرف می‏‌‏تواند داشته باشد. که از جمله می‏‌‏توان به موارد مهم زیر بطور اجمالی اشاره کرد:
‏1- کشور ایران باتوجه به برخورداری از منابع قابل ملاحظه انرژی می‏‌‏تواند در براورده کردن نیازهای وارداتی کره سهم به سزایی داشته باشد.
‏2- کشور ایران باتوجه به دسترسی گسترده به بازارهای منطقه، بدلیل موقعیت جغرافیایی ممتاز خود, امکان توسعه روابط تجاری کره‏‌‏جنوبی با کشورهای منطقه را بصورت چند جانبه دارا می‏‌‏باشد.
‏3- کشور ایران باتوجه به جمعیت 65 میلیونی خود بازار مناسبی برای تولیدات صنعتی نسبتاً ارزان قیمت کره‏‌‏جنوبی به حساب می‏‌‏آید.
‏4- باتوجه به جایگاه استراتژیک ایران‏ ‏در‏ ‏منطقه خاورمیانه، این‏ ‏کشور‏ ‏از‏ ‏اهمیت‏ ‏فوق‏‌‏العاده ‏ برای‏ ‏شرکت‏‌‏های‏ ‏کره‏‌‏ای برخوردار‏ ‏است. چرا که امکان دسترسی این شرکت‏‌‏ها به بازارهای منطقه(خاورمیانه, آسیای میانه، قفقاز و ... ) را آسان‏‌‏تر نموده و امکان بهره‏‌‏مندی از توسعه اقتصادی و پتانسیل‏‌‏های تجاری رو به رشد کشورهای منطقه را در آینده گسترش می‏‌‏بخشد.
‏5 - باتوجه به عضویت کره‏‌‏جنوبی در APEC, ASEAN+2 ‏ و OECD‏، توسعه روابط اقتصادی ـ‏‌‏تجاری با کشور کره امکان توسعه روابط تجاری ایران با سایر اعضای این بلوک‏‌‏های تجاری- اقتصادی را نیز ممکن می‏‌‏سازد. این امر می‏‌‏تواند علاوه بر توسعه روابط دوجانبه، بعنوان کانالی برای توسعه روابط چند جانبه اقتصادی- تجاری مورد بهره‏‌‏برداری قرار گیرد.
‏6- مطمئناً دو‏ ‏کشور‏ ‏ایران‏ ‏و‏ ‏کره‏ ‏اهداف‏ ‏مشترک‏ ‏فراوانی‏ ‏در زمینه‏ ‏تجارت, سرمایه‏‌‏گذاری, همکاری‏‌‏های صنعتی و غیره دارند که آگاهی از آنها نیاز به مطالعات گسترده‏‌‏ای دارد.
‏7- از منظر ایران، بازار کره, علیرغم کوچک بودن نسبی آن, نبایستی مورد بی‏‌‏توجهی قرار گیرد, چرا که اولاً، این بازار بیش از 45 میلیون‏‌‏نفر مصرف‏‌‏کننده دارد, ثانیاً انباشت قابل ملاحظه فناوری و سرمایه این کشور، زمینه‏‌‏های فراوانی را برای توسعه صنایع کلیدی ایران نظیر حمل‏‌‏ونقل, ارتباطات, انرژی, ماشین‏‌‏آلات, استخراج منابع طبیعی و سایر صنایع کارخانه‏‌‏ای صادرات‏‌‏گرا مهیا ساخته و توسعه روابط دوجانبه صنعتی, تجاری و تکنولوژیک کمک گسترده
‏‌‏ای به صنایع ایرانی خواهد کرد.
‏8- کشور کره باتوجه به روابط تجاری گسترده با سابقه و رو به توسعه آن با ایران, این امکان‏ ‏را‏ ‏دارد‏ ‏که‏ ‏دسترسی‏ ‏صادرکنندگان‏ ‏ایرانی‏ ‏به‏ ‏بازار‏ ‏آسیای‏ ‏شرقی‏ ‏و‏ ‏جنوبی‏ ‏را‏ ‏توسعه بخشیده و زمینه‏‌‏های تنوع بخشیدن به طرف‏‌‏های تجاری و کالاهای صادراتی ایران را فراهم سازد.
‏9- دو کشور ایران و کره‏‌‏جنوبی این امکان را دارند که با توسعه همکاری‏‌‏های صنعتی- تجاری‏ ‏در‏ ‏زمینه‏ ‏صنایع‏ ‏آهن‏ ‏و‏ ‏فولاد,‏ ‏خودروسازی,‏ ‏ساختمان‏‌‏سازی،‏ ‏صنایع پتروشیمی,‏ ‏پوشاک و نساجی, توان رقابت‏‌‏پذیری مشترک خود را ارتقاء بخشیده و با توسعه سرمایه‏‌‏گذاری‏‌‏های مشترک در این زمینه‏‌‏ها، ‏‌‏سهم مشترک خود از تولید و صادرات جهانی را افزایش دهند.
‏براین اساس در این مقاله سعی کرده‏‌‏ایم, ‏‌‏با استفاده از یک روش جدید و نسبتاً مفید به براورد پتانسیل‏‌‏های صادراتی ایران به کره‏‌‏جنوبی در گروههای کالایی مختلف بپردازیم. لذا با توجه به ضرورتی که برای مطالعه پتانسیل‏‌‏های تجاری ایران با طرف‏‌‏های تجاری عمده آن ذکر گردید، هدف از این تحقیق براورد پتانسیل‏‌‏های صادراتی ایران به کره براساس ساختار اقتصادی و نیازمندی‏‌‏های وارداتی آن می باشد.
‏ برای‏ ‏این‏ ‏منظور‏ ‏پس‏ ‏از معرفی متدولوژی تحقیق, ابتدا جایگاه کره‏‌‏جنوبی در بین شرکای تجاری عمده ایران, در کل صادرات غیرنفتی و هر کدام از گروههای ده گانه کالایی را، براساس کدهای یک رقمی SITC‏، مورد بررسی قرار داده، و سپس ضمن براورد پتانسیل صادراتی‏ ‏ایران به کشور کره در هر گروه و‏ ‏مقایسه آن با وضعیت موجود صادرات ایران به کره, زمینه‏‌‏های ممکن برای‏ ‏توسعه روابط تجاری‏ ‏دوجانبه‏ ‏را‏ ‏مورد‏ ‏تجزیه‏ ‏و‏ ‏تحلیل‏ ‏قرار داده‏‌‏ایم.

‏1. مبانی نظری و متدولوژی تحقیق
‏تاکنون روشهای متعددی برای براورد پتانسیل تجاری، ‏‌‏بویژه درمواردی که‏ ‏کشورهای مورد نظر در ابتدا هیچگونه روابط تجاری متناسبی با طرف‏‌‏های تجاری خود نداشته و یا سطح‏ ‏روابط تجاری‏ ‏آنها نازل بوده است، معرفی‏ ‏شده است. برخی از روش‏‌‏های مرسوم برای براورد پتانسیل تجاری دوجانبه عبارتند از‏2. ‏صباغ کرمانی و حسینی(1380)، 108-109
‏ روش ساختار تجاری(بافت یا ترکیب اقلام کالاهای‏ ‏وارداتی‏ ‏و‏ ‏صادراتی)،‏‌‏ ‏روش‏ ‏براورد‏ ‏ساده‏ ‏پتانسیل‏ ‏تجاری، روش‏ ‏ویکس و سوباست. John Weeks, Subast Turan
‏, ‏شاخص‏ ‏گروبل- ‏‌‏لوید. Gruble - Lloyde
‏،‏ معیار‏ ‏تشابه‏ ‏صادرات- واردات. Export & Import Similarity (EIS)
‏، ‏فرضیه لیندر. Linder Hypothesis
‏،‏ معیار مزیت نسبی آشکار شده. Revealed Comparative Advantage (RCA)
‏،‏ معیار کسینوس, ‏‌‏روش انتقال سهم. The Shift-Share Method
‏، ‏معیار تشابه فینگر- کرینین. Finger and Kreinin
‏.‏ ‏روش دیگر در براورد پتانسیل تجاری, استفاده از مدل‏‌‏های جاذبه. Gravity Model
‏ ‏می‏‌‏باشد، که ساختار آنها به نحو مناسبی در مطالعات کلاسن. Klassen
‏(1972) و کلاسن و وان‏‌‏ویکرن. Klassen and Van Wickeren
‏(1969) ارائه شده است.
‏این مدل‏‌‏ها به‏‌‏عنوان یک ابزار مناسب بطور گسترده در تجارت ‏‌‏بین‏‌‏الملل برای توضیح جریان‏‌‏های‏ ‏تجاری‏ ‏دوجانبه‏ ‏بکار‏ ‏می‏‌‏روند.‏ ‏در‏ ‏اقتصاد ‏‌‏بین‏‌‏الملل،‏ ‏این‏ ‏مدل‏‌‏ها‏ ‏امکان‏ ‏براورد پتانسیل تجاری دوجانبه در یک مقطع زمانی‏ ‏خاص و به‏‌‏طور همزمان از دیدگاه کشور صادرکننده و وارد‏‌‏کننده را فراهم‏ ‏می‏‌‏آورد.‏ ‏در‏ ‏واقع، براورد پتانسیل‏ ‏تجاری بین‏ ‏دو‏ ‏کشور‏ ‏در‏ ‏یک‏ ‏مدل‏ ‏خاص جاذبه با استفاده از عواملی‏ ‏که می‏‌‏توانند تعیین‏‌‏کننده آن باشند, صورت‏ ‏می‏‌‏گیرد. این عوامل, ویژگی‏‌‏های اقتصادی دو کشور و موانع و مشوق‏‌‏هایی هستند که برای تجارت بین دو کشور وجود دارند. در واقع, درچارچوب این مدل می‏‌‏توان موانع و تشویق‏‌‏های موجود را بصورت متغیر‏ ‏کمی و‏ ‏یا متغیر کیفی که در بازارهای خاص‏ ‏و قابل قبول‏ ‏کمی‏ ‏شده‏‌‏اند, وارد‏ ‏مدل کرده و تاثیر آن را بر تجارت دو جانبه بررسی نمود‏13. ‏طیبی و آذربایجانی(1380)، 71-72
‏ در مجموع می‏‌‏توان گفت که مدل جاذبه یک ابزار سنتی است که اخیراً با توجه به گستره اطلاعات قابل حصول، بسط یافته است.
‏به اعتقاد هوملز. Hummels (1998)
‏(1998)، عامل تعیین کننده اصلی در تجارت دو جانبه هزینه‏‌‏های تجارت می‏‌‏باشد که ازطریق ترکیب تعرفه‏‌‏ها و موانع غیرتعرفه‏‌‏ای و فاصله بین دو کشور(یا منطقه) قابل تعریف است. از آنجا که موانع تعرفه‏‌‏ای قیمت‏‌‏ها‏‌‏ی بخشی و در نتیجه الگوی تولید و مصرف را تحت تاثیر قرار می

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود تحقیق و پاورپوینت

فروشگاه فایل

خرید کاندوم خاردار

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد