پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

تحقیق تفسیر سوره جن 50 ص ( ورد)

تحقیق-تفسیر-سوره-جن-50-ص-(-ورد)
تحقیق تفسیر سوره جن 50 ص ( ورد)
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 62
حجم فایل: 74 کیلوبایت
قیمت: 8500 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 62 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏تفسیر سوره جن
‏قل‏ اوح‏ی‏ ال‏ی‏ انه استمع نفر من الجن فقالو انا سمعنا قرآنا عجبا ‏ی‏هد‏ی‏ ال‏ی‏ الرش‏ی‏د
‏در‏ ا‏ی‏ن‏ آ‏ی‏ه‏ شر‏ی‏فه‏ رسول گرام‏ی‏ خود را دستور داده که داستان ز‏ی‏ر‏ را برا‏ی‏ امتش نقل کند‏.‏ و منظور‏ ‏از‏ ا‏ی‏نکه‏ بگو‏ی‏د‏ ‏به من وح‏ی‏ شده‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏است که خدا‏ ‏به من‏ ‏وح‏ی‏ کرده‏،‏ و مفعول کلمه‏ ‏استمع‏ ‏قرآن‏ ‏است‏،‏ ‏البته‏ ‏در ظاهر آ‏ی‏ه‏ ‏ن‏ی‏امده‏ ‏است، چون کلام بر آن دلالت داشته و کلمه نفر به معنا‏ی ‏جماعت‏ ‏است که شامل سه نفر تا نه نفر م‏ی‏ شود‏.‏ ا‏ی‏ن‏ طور مشهور است‏،‏ ول‏ی‏ بعض‏ی‏ گفته اند ‏که‏ از سه تا چهل نفر را شامل م‏ی‏ شود‏.
‏و‏ کلمه‏ ‏عجب‏ ‏بفتحه ع‏ی‏ن‏ و فتحه ج‏ی‏م‏ به معنا‏ی‏ چ‏ی‏ز‏ی‏ است که بخاطر غ‏ی‏ر‏ عاد‏ی‏ بودن آن آدم‏ی ‏را‏ به تعجب وا دارد‏.‏ و اگر‏ ‏قرآن را عجب خواندند برا‏ی‏ هم‏ی‏ن‏ بود که کلام‏ی‏ است خارق العاده هم ‏در‏ الفاظش و هم در معان‏ی‏ ‏و‏ ‏معارفش‏،‏ مخصوصا با در نظر گرفتن ا‏ی‏نکه‏ ا‏ی‏ن‏ کلام از شخص‏ی‏ صادر ‏شده‏ که ب‏ی‏ سواد است نه م‏ی‏ تواند بنو‏ی‏سد‏ و نه م‏ی‏ تواند بخواند‏.
‏کلمه‏ ‏رشد‏ ‏بمعنا‏ی‏ ‏رس‏ی‏دن‏ بواقع‏ ‏در هر نظر‏ی‏ه‏ ‏است‏ ‏که خلاف‏ ‏آن ‏ی‏عن‏ی‏ به خطا رفتن از واقع‏ ‏راغ‏ی‏ م‏ی‏ رساند‏.
‏و‏ معنا‏ی‏ آ‏ی‏ه‏ ا‏ی‏ن‏ است که ا‏ی‏ رسول به مردم بگو به‏ ‏من‏ ‏وح‏ی‏ ‏شده‏ ‏ی‏عن‏ی‏ خدا به من وح‏ی‏ کرده ‏که‏ چند نفر‏ی‏ از« جن» قرآن را شن‏ی‏دند‏ و وقت‏ی‏ به قوم خود بر گشتند با‏ی‏شان‏ گفتند‏:‏ ما کلام‏ی‏ را ‏شن‏ی‏د‏ی‏م‏ خواندن‏ی‏ که کلام‏ی‏ خارق‏ ‏العاده بوده‏ ‏است‏ ‏و بسو‏ی‏ عقائد و اعمال‏ی‏ دعوت م‏ی‏ کرد که ‏دارنده‏ آن عقائد و اعماتل را باصابه واقع و رس‏ی‏دن‏ بحق‏ی‏قت‏ سعادت پ‏ی‏روز‏ م‏ی‏ گرداند‏.
3
‏گفتار‏ی‏ پ‏ی‏رامون‏ ‏جن
‏کلمه‏ جن بمعنا‏ی‏ نوع‏ی‏ ‏از‏ ‏مخلوقات‏ ‏خدا است که از حواس ما مستوراند و قرآن کر‏ی‏م‏ وجود چن‏ی‏ن‏ ‏موجودات‏ی‏ را تصد‏ی‏ق‏ کرده است و در آن باره مطالب‏ی‏ را ب‏ی‏ان‏ کرده است ‏اول‏ ا‏ی‏نکه‏:‏ ا‏ی‏ن‏ ‏نوع‏ ‏مخلوقات قبل از نوع بشر خلق شده اند و دوم ا‏ی‏نکه‏ ا‏ی‏ن‏ نوع مخلوقات از جنس‏ ‏آتش‏ خلق شده اند‏.‏و در ا‏ی‏ن‏ باب فرموده‏:‏ ‏جان را ما قبلا از آتش‏ی‏ سموم آفر‏ی‏ده‏ بود‏ی‏م‏.
‏و‏ سوم ا‏ی‏نکه‏ این نوع مانند انسان‏ ‏زندگی‏ ‏و مرگ و قیامت‏ ‏دارند‏ ‏ودر این باب فرمود:‏ ‏اولئک الذین‏ ‏حق‏ علیهم القول فی امم قد خلت من قبلهم من الجن والانسان‏ ‏اینان کسانیند که همان عذابها ‏که‏ امتهای گذشته جنی و انسی را منقرض کرده‏ بود برایشان حتمی شده‏.
‏و‏ چهارم اینکه این نوع از جانداران مانند سایر جانداران نر و ماده و ازدواج و‏ ‏توالد وتکاثر دارند ودر این ‏باره‏ فرمود:‏ ‏و انه‏ ‏کان‏ ‏رجال من الانس یعوذون برجال من الجن‏ ‏واینکه مردانی‏ ‏از انس بودند که ‏بمردانی‏ ‏از‏ ‏جن پناه می بردن‏ ‏«جن_6»‏.‏ ‏پنجم اینکه این نوع مانند نوع بشر دارای شعور و اراده ‏است‏ و علاوه بر این کارهائی سریع و اعمالی‏ ‏شاقه را میتواند انجام دهند که از نوع بشر ساخته ‏نیست‏ همچنانکه در آیات مربوطه بقصص سلیمان‏ ‏علیه‏ ‏السلام و اینکه جن مسخر آنجناب بودند و‏ ‏نیز‏ در قصه شهر سبا آمده است‏.‏ ششم اینکه جن هم‏ ‏مانند‏ ‏انس‏ ‏مؤمن وکافر دارند بعضی صالح ‏و‏ ‏بعضی‏ فاسدند ودر این باره آیات زیر را میخوانیم ‏ ‏وما خلقت الجن‏ ‏والانس الالیعبدون‏ ‏من جن ‏والانس‏ را خلق نکردیم مگر برای اینکه مرا عبادت کنند‏ ‏ ‏انا سمعنا قرانا عجبا یهدی‏ ‏الی‏ الرشد فامنا به‏ ‏جن‏ ‏وانا منا المسلمون و منا القاسطون‏ ‏واین مائیم که مسلمانان و‏ ‏دادگران‏ از مایند‏ ‏جن‏ ‏قالوا یا قومنا انا سمعنا‏ ‏کتابا‏ ‏انزل‏ ‏من‏ ‏بعد‏ ‏موسی مصدقا لما بین‏ ‏یدیه‏ یهدی الی الحق و الی طریق مستقیم یا قومنا اجیبوا داعی الله‏ ‏گفتند ای قوم ما آگاه باشید‏ ‏که‏ ما کتابی را شنیدیم بعد از موسی نازل شده که‏ ‏کتابهای‏ ‏آسمانی‏ ‏قبل را‏ ‏تصدیق دارد کتابی ‏است‏ که بسوی حق و بسوی‏ ‏طریق‏ ‏مستقیم‏ ‏هدایت‏ ‏می کند ای قوم‏ ‏ما‏ ‏منادی خدا را اجابت کنید‏.
‏آیات دیگریکه به‏ ‏سایر خصوصیات جنیان اشاره می کند‏.‏ از کلام خدایتعالی استقاده ‏می‏ شود که ابلیس از طائفه جن بوده و دارای فرزندانی و قبیله ای است چون در قرآن میخوانیم‏:
‏کان من الجن ففسق عن امر ربه‏ ‏او از جن بوده‏ ‏و‏ ‏در آخر‏ ‏از‏ ‏امر‏ ‏پروردگارش‏ ‏سر‏ ‏پیچی کرد و نیز میخوانیم:‏ ‏افتخذونه‏ ‏و ذریته‏ ‏اولیاء من دونی‏ ‏آیا ابلیس‏ ‏و ذریه او را‏ ‏بجای‏ ‏من ‏اولیاء‏ خود میگیرید‏ ‏و نیز میخوانیم:
3
‏ ‏انه یراکم هو و قبیله من حیث لا ترونهم‏.‏ و ‏او و قبیله اش از جائی که شما ا‏یشانرا نبینید میبینید‏
‏فامنا به ولن نشرک بربنا احدا
‏این‏ جمله از ایمان جنیان بقرآن و تصدیق آن باینکه حق است خبر میدهد و‏ ‏جمله‏ ‏ولن نشرک بربنا ‏احدا‏ ‏بمعنای ایمانشان به قرآنرا تاکید می‏ ‏کند‏ ‏و می‏ ‏فهماند‏ ‏که ایمان جنیان بقرآن همان ایمان ‏به‏ خدائی‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏قرآن‏ ‏را نازل‏ ‏کرده در‏ ‏نتیجه‏ ‏رب‏ ‏ایشان‏ ‏هم‏ ‏همان خدا است و ایمانشان‏ ‏به‏ خدای تعالی ایمان توحیدی است یعنی احدی را ابدا شریک خدا نمی گیرند‏.
‏وانه تعالی جد ربنا ما اتخذ صاحبةو لاولدا
‏مفسرین‏ کلمه‏ ‏جد‏ ‏را بعظمت و بعضی به بهره معنا کرده اند و آیهء شریفه در معنای تاکیدیست ‏برای‏ جملهء:‏ ‏ولن نشرک بربنا احدا‏ ‏و قرائت مشهور کلمه‏ ‏انه‏ ‏را بفتحه همزه خوانده و بعضی آنرا‏ ‏در‏ خصوص این آیه بکسره همزه و در آیات بعدش که دوازده آیه است بفتحه همزه خوانده اند‏ ‏و‏ ‏درست‏ هم همین است چون سیاق ظهور در این دارد که آیات حکایت کلام جن‏ ‏است‏.‏ و اما‏ ‏قرائت ‏بفتحه‏ وجه روشنی ندارد بعضی ها آنرا توجیه کرده اند باینکه جمله‏ ‏وانه‏ ‏الخ عطف است بر ضمیر‏ ‏مجرور‏ در جملهء‏ ‏آمنابه‏ ‏و تقدیر کلام‏ ‏آمنابه وبا نه تعالی جدربنا‏ ‏الخ است میخواهد از جنیان‏ ‏خبر‏ ‏دهد‏ که باینکه نسبت بنفی صاحب و ولد برای خدا که بت پرستان بدان معتقدند ایمان دارند‏.
‏لکن‏ این توجیه بر اساس نحویین کوفی درست در می آید‏ ‏که‏ ‏عطف‏ ‏بر ضمیر متصل مجرور را جایز ‏دانسته‏ ‏اند و‏ ‏اما بنا بر مذهب بصریها که آنرا جائز‏ ‏نمیدانند‏ ‏بعضی از قبیل فرا و رجاج و ز مخشری ‏بطوریکه‏ ‏از ایشان‏ ‏حکایت‏ ‏شده‏ ‏گفته اند: که کلمه‏ ‏وانه‏ ‏عطف است بر محل جارو مجرور و محل ‏جارومجرور‏ ‏آمنابه‏ ‏نصب است‏ ‏چون‏ ‏این‏ ‏جمله‏ ‏در‏ ‏معنای‏ ‏تصدیق داریم آنرا‏ ‏می باشد که کلمه‏ ‏آنرا‏ ‏مفعول‏ ‏ایمان‏ ‏بمعنای تصدیق است و تقدیر کلام‏ ‏و صدقنا انه تعالی جدربنا‏ ‏الخ ولی خواننده‏ ‏خود‏ میداند‏ ‏که‏ ‏این‏ ‏توجیه‏ ‏توجیه‏ ‏زورکی است‏.‏ بعضی دیگر این قرائت را توجیه کرده اند باینکه در ‏جملهء‏ عطف شده حرف جری در تقدیر است و چنین در دو حرف‏ ‏ان و ان‏ ‏شایع است و تقدیر کلام‏ ‏آمنا به با تعالی جد ربنا‏ ‏الخ‏ ‏میباشد‏.‏ ‏یک‏ ‏اشکال‏ ‏بهمهء‏ ‏این‏ ‏وجود‏ ‏وارد‏ ‏است‏ ‏چه آنوجهی که ‏می‏ گفت جمله‏ ‏وانه‏ ‏الخ عطف بضمیر مجرور
4
‏ ‏است و چه آنکه می گفت‏ ‏عطف بمحل آنست وچه‏ ‏آنکه‏ ‏می گفت حرف جری در جمله معطوف در تقدیر است وآن اشکال اینست با این سه وجه تنها ‏میتوان‏ دو آیه‏:‏ ‏وانه تعالی‏ ‏جد ربنا‏ ‏الخ‏ ‏و آیه‏ ‏و انه کان یقول مفیهنا علی الله‏ ‏را توجیه کرد واما ‏بقیه‏ آیاتی که کلمه‏ ‏ان‏ ‏در اول آن آمده مانند‏ ‏آیهء‏ ‏و انا ظننا ان لن تقول‏ ‏الخ و آیه‏ ‏وانه کان رجال ‏من‏ الانس‏ ‏الخ و‏ آیهء‏:‏ ‏و انا لمسنا السماء‏.
‏قطعا‏ ‏چاره ساز نیست چون معنا ندارد اجنه بگویند‏ ‏ما‏ ایمان آوردیم و یاتصدیق کردیم که گمان کردیم‏ ‏انس‏ ‏و جن‏ ‏علیه خدا دری وری نخواهند گفتو باز ‏معنا‏ ندارد گفته باشند ما ایمان آوردیم و تصدیق کردیم که رجالی از انس همواره برجالی از جن پناه‏ ‏میبردند‏ و یا گفته باشند‏:‏ما ایمان آوردیم‏ ‏و تصدیق‏ ‏کردیم‏ ‏که‏ ‏ما بآسمان نزدیک شدیم ودیدیم که ‏چنین‏ و چنان بود‏.‏ پس با آن سه توجیه هیچ دردی دواء نمی شود تنها چاره در همانست که بعضی ‏ازمفسرین‏ ابراز داشته اند وآن اینستکه اگر دو آیه اول با تقدیر‏ ‏گرفتن ایمانو یا تصدیق تو جیه نمود‏.
‏بعضی‏ دیگر از مفسرین مفتوح بودن کلمه‏ ‏انه‏ ‏در آیه مورد بحث را اینطوری توجیه کرده اند: که این ‏آیه‏ و همه آیاتی که کلمه‏ ‏ان‏ ‏در آغاز آن آمده‏ ‏عطف‏ ‏است بر جمله‏:‏ ‏انه استمع نفر‏ ‏الخ و فساد ‏این‏ توجیه بر‏ ‏کسی‏ ‏پوشیده‏ ‏نیست‏ ‏برای‏ ‏اینکه‏ ‏در این صورت باید بگوییم همه آیات در مقام خبر ‏دادن‏ از مطالبی استکه برسولخدا‏ ‏ص‏ ‏وحی شده که جنی ها چنین و چنان گفتند:‏ ‏قل اوحی الی ‏انه‏ استمع‏ ‏الخ بمردم بگو که بمن وحی شد که چند نفر از جنیان بصدای تلاوت قرآن گوش دادند و ‏نزد‏ قوم خود شده‏ ‏گفتند که چنین و چنان گفتند:که چنین و چنان شده و نیز بمن وحی شده و نیز ‏بمن‏ وحی شده‏ ‏که‏ ‏انه جد ربنا‏ ‏که او پروردگار عظیم ماست و نیز به من وحی شده که بعضی ‏از‏ سفیهان ما علیه خدا دری وری می گفت‏.‏ آنوقت این سوال پیش می آید که کلمه‏ ‏انه‏ ‏و‏ ‏انهم‏ ‏و‏ ‏انا‏ ‏اگر جزء کلام جنیان نبوده و قرآن آنرا زیاد کرده که این یک زیادی مخل است و نظم کلام را بهم ‏میزند‏ و اگر جزء گلمات خود جنیان است که قرآن حکایتش کرده آنوقت رو بر‏ ‏هم‏ ‏ان‏ ‏و ما بعد آن ‏کلام‏ تامی نخواهد بود و باید چیزی‏ ‏تقدیر گرفته شود تا حکایت آ ن صحیح‏ ‏باشد و اگر چیزی تقدیر‏ ‏نگیریم‏ عطف شدنش بر جمله‏ ‏ان استمع‏ ‏الخ دردی را دواء‏ ‏نمیکند‏ ‏و دقت‏ ‏فرمایید‏ ‏واز این نکته ‏غفلت‏ نورزید‏ ‏ساده تر بگوییم که اگر جنیان گفته بودند‏:‏ ‏ما قرآنی عجیب‏ ‏شنیدیم که‏ ‏چنین و ‏چنان‏ بود وخدایتعالی پروردگار عظیم ما است‏ ‏الخ‏ ‏و‏ ‏افراد‏ ‏نادان ما علیه خدا چنین و چنان گفتند

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود تحقیق و پاورپوینت

فروشگاه فایل

خرید کاندوم خاردار

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد