پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

تحقیق تاریخ پوشش زنان ایران 78 ص

تحقیق-تاریخ-پوشش-زنان-ایران-78-ص
تحقیق تاریخ پوشش زنان ایران 78 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 76
حجم فایل: 70 کیلوبایت
قیمت: 10000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 76 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏مقدمه:
‏ردیابی‏ ‏پوشاک‏ مردم یک سرزمین که از ‏آ‏غاز چگونه بوده یا چگونه تحول یافته،کاری در خور ‏تحقیق‏ و دقت است. ‏آد‏می از زمانی که از برهنگی خود احساس شرم کرد با وسایل ممکن ‏خود‏ را پوشانید. ولی براستی چگونه و با چه وسایلی ستر عورت کردند. و اینکه پوشاک ‏زنان‏ این سرزمین، پیش از آمد آریائیهای‏ ‏مهاجر‏ چگونه بوده است ‏نیز‏ پر از ‏ابهام‏ و اشکال است. لباس به عنوان پوششی که سلامتی انسان به آن وابسته است، برای ‏هر‏ زن و مرد الزامی است. زن حق خود آرایی و تجمل دارد ولی حق ‏تبرج‏ و خود نمایی، ندارد‏ .‏ ‏ ‏غزالی‏ ،محمد، مسائل زنان بین سنتهای کهن و جدید، ترجمه مجید احمدی، تهران : ‏احسان‏ ، 1379، ص221ـ223.
‏زنان‏ ایران‏ ‏بی‏ ‏حجاب و بدون پوشش نبودند، بلکه در هر عهدی پوشش مخصوص به ‏خود‏ داشتند که با ظهور اسلام حجاب ‏آ‏نها کامل گشت‏ . ‏ ‏ ‏ضیاءپور،‏ جلیل،پوشاک زنان ایران، تهران: وزارت فرهنگ و و هنر، 1346، ص4.
‏فصل اول
‏پوشاک‏ و حجاب زنان در ایران ‏باس‏ت‏ان
‏زنان ایلامی‏
‏زنان‏ ‏ا‏یلامی‏ ردائی بلند از شانه تا زانو به تن می‏ ‏کردند‏ ‏که معمولا، شانه و بازوی ‏راست ‏لخت‏ رها می‏‌‏شد.آنها‏ ‏موهای بلندی داشتند که آنرا می‏‌‏بافتند و دور سر‏ ‏می پیچاندند.
‏زنان‏ ‏مرفه‏،‏ ‏لباسهای رنگی و درخشان می‏ ‏پوشیدند و در مراسم ویژه، زیورهای بیشتری به کار ‏می‏ بردند و از گردنبند و گوشواره های طلا و نقره، استفاده می نمودند. سنگهای
‏2
‏قیمتی‏ و درخشان ، نیز در ساخت زیور آلات آنها به کار می‏ ‏رفته که لاجورد و عقیق از ‏جمله‏ آنها بوده است‏ .‏1‏ ‏ ‏آمیه‏ ، پیر، تاریخ عیلام ، ترجمه شیرین بیانی ، تهران: دانشگاه تهران،1349،‏ص‏14

‏زنان آشوری
‏در‏ ‏میان‏ زنان آشوری، نقاب داشتن و پوشش سر از امتیازات زنان محترم آشوری بود.‏آنها‏ احتمالا شبیه زنان ایرانی بودند و جامه رسمی ‏آنها‏ شامل دامنی بود که در پیرامون کمر خود می پیچیدند.روپوشی داشتند و کفشی بر پا ‏می‏ کردند و روبند سفید بر چهره می گذاشتند.روبند نه تنها برای افزودن زیباییهای ‏زنانه‏ به کار میرفت بلکه مسلما زنان قصر آن را هنگامی بر چهره میزدند که با مردم ‏در‏ خارج از قصر مواجه ‏
‏می‏ ‏شدند. در هزاره سوم پیش از میلاد، جامه های ساخته شده از ‏خز‏، هنوز به نظر گرانبها می آمد.حتی از ‏آ‏نها تقلید می شد. و برای این کار از ماده ‏غیر‏ لطیفی مانند حوله استفاده می‏ ‏کردند‏ ‏و با پیشرفت بافندگی، برای تزیین حاشیه ها و ‏لبه‏ ها، از چین و گلابتون استفاده شد.‏پوششی ‏ماند‏ شال را به کار می‏ ‏بردند.که یک شانه ‏را‏ عریان نشان می‏ ‏داد.‏و‏دراین زمان جای آن را ‏پوششی‏ گرفت که دارای آستین بود. همچنین زیور‏‌‏آلاتی که بسیار هنرمندانه و زیبا از ‏طلای‏ وزین و مروارید نشان، همراه با مینا کاری و سنگهای کمیاب ساخته می‏ ‏شد‏ .‏1‏ترنر،‏ روت، کاکس، ویل،ترجمه شیرین بزگمهر، تهران: توس،1380،ص54.
‏دختران‏ درسن ا‏ز‏دواج که ‏پانزده‏ سالگی بود، گوشواره می آویختند. ملکه هم پیراهن و شلواری به تن میکرد.و ‏احتمالا‏ لباس زنان دوره های بعد نیز چنین بوده است‏2‏سیبریت،‏ ‏ایلسه، زن در شرق باستان،‏ ‏ترجمه رقیه بهزادی،تهران:پژوهنده، 1379،‏ ‏ص‏75ـ85
‏و‏ چون زنان حرم‏ ‏سرا زندگی ‏نسبتا‏ خسته کننده ای داشتند وقت خود را بیش از دیگران صرف زیباسازی و آراستن خود ‏می‏ ‏کردند‏.
‏3
‏زنها‏دامنهای بلندکه تا روی ‏پاها‏ میرسیده و لباس مخصوص زنان ایرانی بوده‏‌‏است می پوشیدند‏3‏ ‏عطائی،‏ امید، ایران در پس پرده تاریخ، تهران: بنیان،1377،ص137.
‏در‏ ایران باستان، زن زیبا ‏زنی‏ بود که موهای بلند، دهان کوچک،‏ ‏و ابروهای پهن و پیوسته داشت و اگر به اندازه ‏مورد‏ نظر پهن نبود آن را با وسمه پهن می کردند‏ ‏4‏ ‏تاجبخش،‏ احمد،تاریخ تمدن و فرهنگ ایران از اسلام تا صفویه، شیراز: ‏نوید،‏1381.
‏بانوان‏ اشراف کمربندی را ‏همراه‏ با یک قزن قفلی بر روی جامه خویش می‏ ‏بستند و به این ترتیب گوشه های لباس را ‏زیر‏ کمربند می بستند.و جامه ای دیگر بر روی آن می‏ ‏پوشیدند که چین دار و به رنگهای ‏آبی‏ و ارغوانی بود که آن را هنر مندانه ملیله دوزی یا تکه دوزی می کردند.
‏لباس‏ عروس در آن زمان، شامل ‏روسری‏ و شب کلاه و تاج عروس بود و این پوشش سر مهم بود و نشان می داد که ازدواج ‏صورت‏ گرفته است. سنجاق لباس هم به جامه‏‌‏ها نصب می‏ ‏شد.چادر پوشاندن عروس توسط ‏داماد‏ ‏در‏ حضور گواهان، این واقعیت را نشان می‏ ‏داد که عروس زنی ازدواج کرده است. ‏آرایش‏ رنگین ، بیشتر متمایل به سرخ و زرد ، به زیبائی چهره زنان می افزود. و برای ‏جالبتر‏ کردن چشمها و ابروان مشکی و مژه‏‌‏ها از سرمه و دوده استفاده میکردندو گیسوان ‏سیاه‏ خود را با نوارها و بند ها و مهره‏‌‏های سیاه، می آراستند.
‏بافندگی‏ شغل دوست داشتنی زنان اشراف بود. هم بانو و هم خدمتکار، در ‏بافندگی‏، ماهر بودند‏.‏1‏سیبریت،‏ ایلسه ، زن در شرق باستان، ترجمه رقیه بهزادی، تهران: پژوهنده،1379،‏ ‏ص114ـ112.
‏زنان ماد :
‏4
‏لباس‏ زنان درباری مادی و ‏پارسی‏ نیز شامل کیتونی(کیتون، نامی یونانی است که به تونیک‏‌‏ ‏های ساده و معمولا ‏سفید‏ رنگی‏‌‏ ‏که ایرانیان در زیر بالاپوشهای خود ‏
‏می‏ ‏پوشیدند. اطلاق می‏ ‏شده که نام ‏ایرانی‏ آن را برخی ساتراپی دانسته اند.)
‏پر‏ حجم بلند و پر چین بود که پائین آن ریشه دار و مجلل و ‏یقه‏ آن گرد بود.و گاه تن پوشی نظیر چادر امروزی نیز بر روی سر و گردن خود می ‏آویختند‏. و موهای خود را به صورت گیس بافته و رها شده در پشت آراسته می‏ ‏کردند‏ ‏1‏ ‏ ‏متین،‏ پیمان،پوشاک ایرانیان،تهران:امیرکبیر،1382،ص29.
‏از‏ قرار معلوم، مردم این دوره به رنگ ارغوانی توجه خاصی ‏داشتند‏ و با نظر تقدس و احترام به ‏آ‏ن می نگریستند.
‏زنان هخامنشی
‏ زنان عهد هخامنشی،‏ ‏چهره کاملا ‏بازی‏ داشتند و گیسوان بلندشان را پشت سر می آویختند‏ ‏و پیراهنشان مانند مردان پارسی ‏بود‏.و اختلافی که در میان آنها دیده میشود فقط تزئینات پیش سینه و شکل یقه آنهاست ‏که‏ در پیراهن زنان شکافی داشت و در برخی زیگزاگ است. کشف قطعه فرش کوچکی در ‏پازیریک‏ ، واقع در اتحاد جماهیر شوروی ، متعلق به عصر هخامنشی که روی هر متر مربع ‏،‏ صحنه ای مشتمل بر چهار زن که در مقابل آتشدان مشغول انجام مراسم مذهبی هستند و ‏تباس‏ آنان به رنگ زرد ، قرمز و قهوه ای نشان داده شده است . بدن آنان سفید ، ‏چشمهایشان‏ قهوه‏‌‏ای و موی آنان آبی است .و روی لباس آنان تزئیناتی دیده میشود و ‏نشان‏ میدهد زنان ان عصر ، چهره خود را نمی پوشانیدند. ولی ‏پارچه‏ شنل مانندی که حالتی شبیه چادر داشته ‏و‏ کوتاه و نازک بود ، روی سر می انداختند‏ ‏1‏ ‏راوندی،مرتضی،‏ تاریخ اجتماعی ایران،ج3، تهران:امیر کبیر،1352،ص623.

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود تحقیق و پاورپوینت

فروشگاه فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد