پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

تحقیق تصفیه آب نهایی 32 ص

تحقیق-تصفیه-آب-نهایی-32-ص
تحقیق تصفیه آب نهایی 32 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 35
حجم فایل: 29 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 35 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏تصفیه آب
‏بررسی روش های تصفیه آب خانگی و کاربرد آنها
‏دستگاههای تصفیه آب خانگی برای حذف ‏یا کاهـش مواد زائد آب آشامیدنی بکار میروند. این مواد عمدتا عبارتند از :
‏الف‏) ‏سختی آب
‏ب) کلر و ترکیبات بیماریزای کلر
‏ج) فلزات سنگین
‏د) آلودگی های ‏میکربی
‏در زیر به بررسی این پارامترها و روشهای تصفیه آن ها می پردازیم :
‏۱‏)‏مواد زائد آب
‏الف) سختی آب [‏۱‏]
‏املاح موجود در آب موجب بالا رفتن ‏سختی آب می شوند
‏تماس آب با ترکیبات آهکی موجود در زمین باعث ورود عوامل سختی ‏در آب ها شده و معمولا آب های زیرزمینی از سختی زیادتری نسبت به آب های سطحی ‏برخوردارند.
‏سختی آب، عملا شاخص میزان فعل و انفعال آب با صابون است و برای ‏شستشو با آب های سخت تر به صابون زیادتری نیاز است. سختی آب به مجموعه املاح کلسیم ‏و منیزیم موجود در آب بر حسب میلی گرم در لیتر کربنات کلسیم اطلاق میشود.
‏طبقه ‏بندی آب ها از نظر سختی بشرح زیر میباشد
3
:
‏ـ آب های سبک : ‏۶۰-۰‏ میلی گرم در ‏لیتر
‏ـآب های با سختی متوسط : ‏۱۲۰-۶۰‏ میلی گرم در لیتر
‏ـ آب های سخت : ‏۱۸۰-۱۲۰ ‏میلی گرم در لیتر
‏ـ آب های خیلی سخت : بیشتر از ‏۱۸۰‏ میلی گرم در لیتر
‏ـ آب های سخت در درجه حرارت بالا در جداره کتری و دیگ های بخار رسوبات کربنات ‏کلسیم ایجاد میکند. مطالعات اخیر نشان داده که مصرف آب های سخت تر بعلت وجود منیزیم ‏و کلسیم مرگ های ناگهانی ناشی از امراض قلبی و عروقی را به شدت کاهش میدهد.
‏در ‏حال حاضر هیچگونه رابطه ای میان پیدایش سنگ کلیه و سختی آب گزارش نشده است. علاوه ‏بر این وجود کلسیم و منیزیم در آبهای آشامیدنی سخت مانع جذب فلزات سنگین نظیر سرب، ‏کادمیوم، روی و مس و رسوب آنها در استخوانها می شود.
‏در عین حال در نقاطی از ‏روسیه که از آب های نسبتا سخت استفاده می کنند به مواردی از پیدایش سنگ در مجاری ‏ادرار برخورده اند. این موضوع تقریبا در آب های با سختی ‏۵۰۰‏ میلی گرم در لیتر ‏کربنات کلسیم به اثبات رسیده است.
‏از سوی دیگر در نقاطی که از آب های نرم تر ‏استفاده می شود، به فشار خون، وجود چربی و کلسترول در خون برخورده اند که هر دوی
3
‏این عوامل میتواند در مرگ های ناگهانی بسیار مؤثر باشد. به طور کلی میتوان گفت که ‏در نقاطی که آب سخت مصرف می شود امراض قلبی کمتر از نقاطی است که ساکنین آنها آب ‏های سبک تر مصرف می کنند. به علاوه بروز سکته های قلبی در نقاط با آب های سخت تر به ‏مراتب کم تر از نقاط با آب های سبک تر است .
‏ب) کلـر [‏۲‏]
‏برای میکرب زدایی، ‏در تصفیه خانه های شهری کلر به آب افزوده میشود
‏کلر و ترکیبات آن برای ضدعفونی ‏آب آشامیدنی در تصفیه خانه ها به آب اضافه میگردد. در سالهای اخیر تحقیقات بعمل ‏آمده نشان داده اند که مواد آلی موجود در آب با کلر ترکیب شده و ایجاد تری هالومتان ‏ها، کلرات و سایر ترکیبات جانبی مضر و سمی می نمایند که باعث بروز انواع بیماریهای ‏صعب العلاج در انسان میگردند.
‏ج) فلزات سنگین [‏۳‏]
‏فلزات سنگین از طریق نفوذ ‏پساب صنعتی در آب آشامیدنی به انسان منتقل میشود
‏فلزات سنگین با توجه به توسعه ‏شهرنشینی و صنایع که منجر به افزایش میزان فاضلاب و پساب تولید گردیده است، عمدتا ‏از طریق دفع نادرست و غیربهداشتی فاضلاب شهری و پساب صنعتی وارد محیط زیست می گردد
5
. ‏مرگ و میرهای آبزیان در اثر تخلیه پساب های محتوی فلزات سنگین در دنیا و ایران بی ‏سابقه نیست. سبزیجات اطراف تهران نیز که با فاضلاب آبیاری میشود از این آلودگی ها ‏بی بهره نمیباشد. فلزات سنگین شامل سرب، جیوه، روی، نیکل، کرم، کادمیوم و غیره ‏میباشد. وجود فلزات سنگین در غلظت بیش از استاندارد در آب شرب باعث عوارض مختلف ‏نظیر مسمومیت، حساسیت شدید، ضایعات کروموزومی، عقب افتادگی ذهنی، فراموشی، ‏پارکینسن، سنگ کلیه، نرمی استخوان و انواع سرطان منجمله سرطان پروستات میگردد. یکی ‏از کارشناسان محیط زیست، آلودگی محیط مخصوصا آب با فلزات سنگین را بعنوان بزرگترین ‏گناهی که بشر در طبیعت انجام میدهد ارزیابی نموده است..
‏د) میکرواورگانیزم های ‏بیماری زا
‏میکربها از طریق نفوذ فاضلاب انسانی در آب آشامیدنی به انسان منتقل ‏می شوند
‏امراض مختلفی بوسیله آب به انسان منتقل می شوند. از جمله این امراض می ‏توان وبا، حصبه، اسهال میکربی و خونی، هپاتیت، سل، دیفتری، انگلهای خونی و کبدی را ‏نام برد. عوامل بروز این بیماریها که شامل تک یاخته ها، ویروس ها، باکتری ها، کرم ‏ها و انگلها می باشند، از طریق نفوذ فاضلاب در آب آشامیدنی به انسان منتقل می شود

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود تحقیق و پاورپوینت

فروشگاه فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد