پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

دانلود تحقیق انواع ساختمان 83 ص

تحقیق-انواع-ساختمان-83-ص
تحقیق انواع ساختمان 83 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 83
حجم فایل: 47 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 83 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏انواع ساختمان
‏با توجه به اینکه به معنای کلی به هر چیزی که ساخته می‏‌‏شود می‏‌‏توان ساختمان گفت ولی در اینجا منظور ما از ساختمان بناهای ساخته شده با مصالح بنایی (آهن، سیمان، گچ، آجر و غیره) می‏‌‏باشد. اصولا ساختمان را از لحاظ مصالح مصرفی و نوع کاربرد آن می‏‌‏توان به دو دسته تقسیم نمود.
‏الف : ‏انواع ساختمان از لحاظ مصالح مصرفی
‏1- ساختمانهای بتنی :
‏ساختمان بتنی ساختمانی است که برای اسکلت اصلی آن از بتن آرمه (سیمان، شن، ماسه و فولاد بصورت میلگرد ساده و یا آجدار) استفاده شده باشد. در ساختمانهای بتنی سقفها به وسیله تاوه (دال)‏‌‏های بتنی پوشیده می‏‌‏شود و یا از سقفهای تیرچه و بلوک و یا سایر سقفهای پیش ساخته استفاده می‏‌‏گردد و برای دیوارهای جدا کننده (پارتیشن‏‌‏ها) ممکن است از انواع آجر مانند سفال تیغه‏‌‏ای، آجر ماشینی سوراخ دار، آجر معمولی کور‏‌‏ه‏‌‏ای و یا تیغچه گچی و یا چوب استفاده شده و ممکن است از دیوار بتون آرمه هم استفاده می‏‌‏شود. در هر حال در این نوع ‏ساختمانها شاه تیرها و ستونها از بتون آرمه (بتون سطح) ساخته می‏‌‏شود.
‏2- ساختمانهای فلزی
‏در این نوع ساختمانها برای ساختن ستونها و پلها از پروفیلهای فولادی استفاده می‏‌‏شود. در ایران معمولا ستونها را از تیرها آهنهای I‏ دوبل و یا بال و پهن‏‌‏های تکی (آهنهای هاش) استفاده می‏‌‏نماید و همچنین برای اتصلات از نبشی- تسمه و برای زیر ستونها از صفحه فولادی استفاده می‏‌‏شود و معمولا دو قطعه را بوسیله جوش به همدیگر متصل می‏‌‏نمایند. سقف این نوع ساختمانها ممکن است تیر آهن و طاق ضربی باشد و یا از انواع سقفهای دیگر از قبیل تیرچه بلوک و غیره استفاده گردد. برای پارتیشن‏‌‏ها می‏‌‏توان مانند ساختمانهای بتونی از انواع آجر و یا قطعات گچی و یا چوب یا سفالهای تیغه
‏‌‏ای استفاده نمود. در هر حال جدا کننده‏‌‏ها می‏‌‏باید از مصالح سبک انتخاب شوند. د بعضی از ممالک بر خلاف مملکت‏‌‏ ما برای اتصال قطعات از جوش استفاده نکرده بلکه بیشتر از پرج و پیچ و مهره استفاده می‏‌‏نمایند و برای ستونها نیز می‏‌‏توان به تیر آهن از نبشی و یا ناودانی استفاده نمود.
‏3- ساختمانهای آجری :
‏در ساختمانهای کوچک که از چهار طبقه تجاوز نمی‏‌‏نمایند می‏‌‏توان از این نوع ساختمان استفاده نمود. اسکلت اصلی این نوع ساختمانها آجری بود و برای ساختن سقف‏‌‏ها در ایران معمولاً از پروفیلهای فولادی I‏ (تیر آهن I‏) و آجر بصورت طاق ضربی استفاده می‏‌‏گردد و یا از سقف تیرچه ‏و بلوک استفاده می‏‌‏شود‏.
‏در این نوع ساختمانها برای مقابله با نیروهای جانبی مانند زلزله باید حتما از شناژهای روی کرسی چینی و زیر سقفها استفاده شود. در ساختمانها آجری معملا دیوارهای حمال در طبقات مختلف روی هم قرار می‏‌‏گیرند و اغلب پارتیشنها نیز همین دیوارهای حمال می‏‌‏باشند. حداقل عرض دیوارهای حمال نباید از 35 سانتیمتر کمتر باشد.
‏4- ساختمانهای خشتی و گلی :
‏این نوع ساختمانها در شهرها بعلت گرانی زمین کمتر ساخته می‏‌‏شود و بیشتر در روستاهای دور که دسترسی به مصالح ساختمانی مشکل تر است مود استفاده قرار می‏‌‏گیرد.
‏اسکلت اصلی این نوع ساختمانها از خشت خام و گل می‏‌‏باشد و تعداد طبقات آن از یک طبقه تجاوز نمی‏‌‏کند و در مقابل نیروهای جانبی مخصوصاً در مملکت ما که از مناطق زلزله خیز دنیا می‏‌‏باشد جدا جلوگیری بعمل آید. بجز ‏انواع فوق ساختمانهای دیگری نیز وجود دارد مانند ساختمانهای سنگی که بیشتر در مناطق کوهستانی مورد استفاده قرار می‏‌‏گیرد ممکن است ساختمانی مرکب از دو یا چند نوع از انواع فوق ساخته شود مانند ساختمانهای فلزی و بتونی و یا فلزی و آجری و غیره.
‏ماشین آلات مخلوط کردن بتون
‏مخلوط کنها یا میکسرها در انواع متفاوتی موجودند که نمونه‏‌‏های آن عبارتند از ‏:
‏میکسر تریلی ‏–‏ میکسر ساکن یا کارخانه مرکزی تهیه بتون و میکسر ترانزیت. روش درجه بندی که برای میکسرهای بتون به کار می‏‌‏رود بر اساس استفاده از یک علامت (سمبل) ‏شامل یک حرف لاتین و یک شماره است. حرف لاتین نشانگر نوع میکسر است که معمولاً از حرف S‏ برای کارهای ساختمانی و ازE‏ برای کارهای روکش سطح راهها و همچنین از شماره که حجم بتون مرطوب را بر حسب فونت مکعب بیان می‏‌‏نمایند استفاده می‏‌‏شود مثلا 15S‏ که در کارهای ساختمانی با حجم 15‏ فوت مکعب به کار می‏‌‏رود.
‏مخلوط کردن بتون با میکسرهای ثابت : این نوع مخلوط کردن یا در محل .کارگاه ساختمانی و یا در یک کارخانه مرکزی بتون به نام ایستگاه مرکزی بتون یا بچینگ پلنت به عنوان یکبار مخلوط کن به مدت 1 الی 3 دقیقه (بسته به ظرفیت دستگاه) انجام می‏‌‏گیرد.
‏پمپ بتون :
‏اولین بارن تلمبه در حمل بتون به داخل تونل استفاده شد ولی امروزه این وسیله به طور وسیعی درساختمانهای بتنی به کار می‏‌‏رود. تلمبه معمولا بر روی شاسی کامیون سوار شده و به کمک مکانیسمهای خاص لوله بتون را که از جنس فلزی یا انعطاف پذیر است که می‏‌‏تواند در ارتفاعات مختلف و در زاویه‏‌‏های مورد نظر تغییر مکان دهد.
‏بتونیر :
‏بتونیر یکی از ماشین آلات ساختن بتون است که دارای جام استوانه‏‌‏ای شکل و پره‏‌‏هایی برای اختلاط مصالح و تخلیه بتون است.
‏اتوبتونیر :
‏به این ماشین ممکن است اتومیکسر نیز گفته شود و سیستم کار این ماشین بصورت خود کشش (موتور سر خود) است و دارای ظرفیت جام بزرگتری از بتونیر است و اصول کار آن مانند بتونیر است و در ساختن بتونها کاربرد دارد.
‏شاتکریت :
‏شاتکریت به بتونی اطلاق می‏‌‏شود که توسط لوله به محل ریختن منتقل ‏شده و به طریقه پنوماتیکی با فشار و سرعت زیاد برروی یک سطح پاشیده می‏‌‏شود. شاتکریت شامل دو نوع خشک و مرطوب است. شاتکریت خشک نوعی است که قسمت اعظم آب مورد نیاز بتون در دهانه لوله ‏به بتون اضافه می‏‌‏شود ‏و سپس به بیرون پاشیده می‏‌‏شود. شاتکریت مرطوب آن است که تمام اجرای تشکیل دهنده بتنی مخلوط شده و سپس وارد لوله انتقال می‏‌‏شوند.
‏تاریخچه مصرف فولاد در بتون :
‏مصرف فولاد در بتون حاصل یک کشف ناگهانی نیست بلکه نتیجه یک تکامل و پیشرفت است. در سال 1848 لمبوت با ساختن یک قایق بتونی پارویی که بوسیله شبکه‏‌‏های مربع مستطیل شکل میله‏‌‏های آهنی مسلح شده بود اولین سازه بتون مسلح را بوجود آورد. ‏در سال 1873 مونییر یک منبع آب با ظرفیتی ‏برابر 120 متر مکعب ساخت. درسال 1887 کنن و وایس در کتاب سیستم مونییر تئوری بتون فولادی را بر اساس سه اصل بنا نهادند که امروزه نیز مورد استفاده قرار می‏‌‏گیرد. این اصول بدین قرارند :
‏تمام نیروی کششی در یک عضو بتون مسلح به وسیله فولاد تحمل می‏‌‏شود.

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود تحقیق و پاورپوینت

فروشگاه فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد