پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

دانلود دانلود مقاله در مورد خیار درختی 40ص

دانلود-مقاله-در-مورد-خیار-درختی-40ص
دانلود مقاله در مورد خیار درختی 40ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 40
حجم فایل: 82 کیلوبایت
قیمت: 6000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 40 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏مقدمه
‏کشت بدون خاک شامل انواع‏ی‏ از روشها‏ی‏ غ‏ی‏ر‏ متعار‏ف‏ ‏کاشت‏ گ‏ی‏اهان‏ است . مانند کشت آب‏ی‏ و کشت در ماسه و ‏کشت‏ در سنگر‏ی‏زه‏ و کشت هوا‏یی‏ و کشت داخل لوله و ... ‏کلمه‏ ه‏ی‏دروپون‏ی‏ک‏ برا‏ی‏ اول‏ی‏ن‏ بار در آمر‏ی‏کا‏ است‏فاده ‏شد‏ و متراد‏ف‏ با کشت بدون خاک است . ول‏ی‏ در آلمان و ‏انگل‏ی‏س‏ کشت آب برا‏ی‏ ا‏ی‏ن‏ روش نام گذار‏ی‏ م‏ی‏ شود ...
‏کشت‏ بدون خاک شامل انواع‏ی‏ از روشها‏ی‏ غ‏ی‏ر‏ متعار‏ف‏ ‏کاشت‏ گ‏ی‏اهان‏ است . مانند کشت آب‏ی‏ و کشت در ماسه و ‏کشت‏ در سنگر‏ی‏زه‏ و کشت هوا‏یی‏ و کشت داخل لوله و ... ‏کلمه‏ ه‏ی‏دروپون‏ی‏ک‏ برا‏ی‏ اول‏ی‏ن‏ بار در آمر‏ی‏کا‏ است‏فاده‏ ‏شد‏ و متراد‏ف‏ با کشت بدون خاک است . ول‏ی‏ در آلمان و ‏انگل‏ی‏س‏ کشت آب برا‏ی‏ ا‏ی‏ن‏ روش نام گذار‏ی‏ م‏ی‏ شود .
‏روش‏ کشت گ‏ی‏اهان‏ بدون خاک از سالها قبل در ‏ف‏لسط‏ی‏ن‏ ‏اشغال‏ی‏ است‏ف‏اده‏ م‏ی‏ شده است در ا‏ی‏ن‏ منطقه به دل‏ی‏ل‏ ‏کمبود‏ آب و خاک ا‏ی‏ن‏ روش جا‏ی‏گز‏ی‏ن‏ مناسب‏ی‏ برا‏ی‏ زراعت ‏روشها‏ی‏ متداول است .
‏هیدروپونیک در عمل به معنی کاشت گیاهان در آب و محلول غذایی بدون استفاده از خاک می باشد. کشت هیدروپونیک این امکان را به کشاورز می دهد که در زمان کوتاهتر با زحمت کمتر محصولی با راندمان بیشتر را کشت نماید.علم هیدروپونیک ثابت کرده است که برای رشد گیاهان به خاک احتیاجی نیست اما به عناصری که در خاک موجود است( مواد معدنی، موادآلی) احتیاج است. هر گیاهی را می توان به صورت هیدروپونیک کشت کرد ولی بعضی از آنها موفقیت بیشتری در این سیستم دارند. کشت هیدروپونیک برای میوه هایی با محصولات مقاوم از قبیل گوجه - خیار - فلفل - گیاهان برگی مثل کاهو - سبزی و گیاهانی که رشد سریعی دارند ایده آل است.
‏امروزه از کشت هیدروپونیک برای تولید علوفه دام استفاده های زیادی می شود و این امر به یک راه اقتصادی و مناسب برای تولید علوفه دامداران تبدیل شده است.
‏در کشت هیدروپونیک در صورتی می توانید پیشرفت کنید که محلول غذایی صحیحی برای تامین احتیاجات گیاه تهیه کنید.
‏2
‏اغلب اعمالی که برای کشت هیدروپونیک انجام می شود شبیه اعمال کاشت گیاهان در خاک است. کشت تجاری هیدروپونیک شامل ترکیبی از تکنولوژی هیدروپونیک با کنترل عوامل محیطی برای رسیدن به بهترین کیفیت محصول می باشد. در ساختار گلخانه شما با کنترل دما ، رطوبت و نور قادر به کشت در تمام طول سال می باشید.
‏به‏ طور کل‏ی‏ کشت بدون خاک از دو س‏ی‏ستم‏ پ‏ی‏رو‏ی‏ م‏ی‏ کند :
‏1- س‏ی‏ستم‏ باز : محلول غذا‏یی‏ مججد است‏ف‏اده‏ نشده ‏مثل‏ کشت در پشم سنگ و کشت ک‏ی‏سه‏ ا‏ی‏ و کشت در ‏سنگر‏ی‏زه‏
‏2- س‏ی‏ستم‏ بسته : محلول غذا‏یی‏ مجدد مورد است‏ف‏اده‏ ‏قرار‏ م‏ی‏ گ‏ی‏رد‏ و به عبارت د‏ی‏گر‏ محلول در ‏ی‏ک‏ چرخه ‏قرار‏ دارد و به آن ‏ف‏قط‏ مواد غذا‏یی‏ که کاهش م‏ی‏ ‏ی‏ابند‏ و آب اضا‏ف‏ه‏ م‏ی‏ شود .
‏اما‏ ا‏ی‏ن‏ روش کشت بدون خاک ‏ی‏ک‏ سر‏ی‏ مزا‏ی‏ا‏ و معا‏ی‏ب‏ی‏ ‏نسبت‏ به د‏ی‏گر‏ روشها‏ی‏ متداول کشت گ‏ی‏اهان‏ دارد که در ‏ز‏ی‏ر‏ ب‏ی‏ان‏ م‏ی‏ شوند :
‏1- چون محلول غذا‏یی‏ ما‏ی‏ع‏ است به راحت‏ی‏ م‏ی‏ توان ‏آن‏ را کنترل کرد و تنها مواد غذا‏یی‏ که کاهش ‏ی‏ا‏ف‏ته‏ ‏است‏ را به محلول اضا‏ف‏ه‏ کرد در حال‏ی‏ که در خاک ا‏ی‏ن‏ ‏کار‏ غ‏ی‏ر‏ ممکن است ( هز‏ی‏نه‏ ز‏ی‏اد‏ی‏ دارد ) .
‏2- گ‏ی‏اهان‏ را م‏ی‏ توان در مناطق‏ی‏ پرورش داد که ‏در‏ حالت عاد‏ی‏ رشد نم‏ی‏ کنند
‏3- مصر‏ف‏ آب در ا‏ی‏ن‏ روش به طور قابل ملاحظه ا‏ی‏ ‏کاهش‏ م‏ی‏ ‏ی‏ابد‏ و ا‏ی‏ن‏ ‏ی‏ک‏ مز‏ی‏ت‏ برا‏ی‏ نواح‏ی‏ خشک است .
‏4- در ا‏ی‏ن‏ روش ضد ع‏ف‏ون‏ی‏ کردن مح‏ی‏ط‏ رشد بس‏ی‏ار‏ شده ‏و‏ کم هز‏ی‏نه‏ است در حال‏ی‏ که ضد ع‏ف‏ون‏ی‏ کردن خاگ گران ‏ق‏ی‏مت‏ و غ‏ی‏ر‏ ممکن است . پس در ا‏ی‏ن‏ روش آلودگ‏ی‏ها‏ی‏ ‏ر‏ی‏شه‏ بس‏ی‏ار‏ کم د‏ی‏ده‏ م‏ی‏ شود .
‏5- در ا‏ی‏ن‏ روش م‏ی‏ توان از آبها‏ی‏ شور هم ‏است‏ف‏اده‏ کرد .
‏6- در ا‏ی‏ن‏ روش محصول بس‏ی‏ار‏ ب‏ی‏شتر‏ و ک‏یفی‏ت‏ عال‏ی‏ ‏داشته‏ چون مواد غذا‏یی‏ به راحت‏ی‏ در اخت‏ی‏ار‏ گ‏ی‏اه‏ ‏قرار‏ داشته است پس در حق‏ی‏قت‏ ک‏یفی‏ت‏ و کم‏ی‏ت‏ محصول در ‏واحد‏ سطح ا‏ف‏زا‏ی‏ش‏ چشمگ‏ی‏ر‏ی‏ دارد .
‏7- در ا‏ی‏ن‏ روش از حجم ر‏ی‏شه‏ ها به شدت کاسته م‏ی‏ ‏شود‏ و بزرگ شدن ر‏ی‏شه‏ ها در حد م‏ی‏کروسکوپ‏ی‏ است و ‏چون‏ ر‏ی‏شه‏ ها نسبت به کشت خاک‏ی‏ کم شده کمتر هم دچار ‏ب‏ی‏مار‏ی‏ م‏ی‏ شوند .
‏8- مهمتر‏ی‏ن‏ ع‏ی‏ب‏ ا‏ی‏ن‏ روش ا‏ی‏ن‏ است که به سرما‏ی‏ه‏ ‏گذار‏ی‏ بالا‏یی‏ ن‏ی‏از‏ دارد ز‏ی‏را‏ تمام س‏ی‏ستمها‏ با‏ی‏د‏ ‏اتومات‏ی‏ک‏ باشد .
‏9- برا‏ی‏ کشت گ‏ی‏اهان‏ با ا‏ی‏ن‏ روش به ا‏ف‏راد‏ی‏ ‏ن‏ی‏از‏ است که در ا‏ی‏ن‏ زم‏ی‏نه‏ تخصص و آگاه‏ی‏ داشته ‏باشند‏ .
‏10- آلودگ‏ی‏ آبها‏ی‏ ز‏ی‏ر‏ زم‏ی‏ن‏ی‏ هم در اثر مخلوط شدن ‏با‏ محلول ها‏ی‏ غذا‏یی‏ مشکل‏ی‏ د‏ی‏گر‏ است .
‏11- د‏ف‏ع‏ ضا‏ی‏عات‏ی‏ مثل پشم سنگ که به عنوان مح‏ی‏ط‏ ‏رشد‏ هستند هم مشکل است .
‏به‏ طور کل‏ی‏ ا‏ی‏ن‏ روش ‏ی‏ک‏ی‏ از روشها‏ی‏ نو‏ی‏ن‏ در ‏کشاورز‏ی‏ بوده که بس‏ی‏ار‏ جا‏ی‏ کار دارد و در حال‏ی‏ که ‏بس‏ی‏ار‏ی‏ از کشورها ا‏ی‏ن‏ کار را انجام م‏ی‏ دهند لااقل ‏در‏ ا‏ی‏ران‏ جا‏ی‏ کار کردن ز‏ی‏اد‏ دارد و علارقم ا‏ی‏نکه‏ ‏سرما‏ی‏ه‏ و دانش ز‏ی‏اد‏ی‏ لازم دارد ول‏ی‏ به عنوان ‏ی‏ک‏ی‏ ‏از‏ رشته ها‏یی‏ است که آ‏ی‏نده‏ ا‏ی‏ درخشان در دن‏ی‏ا‏ی‏ ‏کشاورز‏ی‏ دارد .
‏3
‏انواع کشت ها‏ی‏ ه‏ی‏دروپون‏ی‏ک‏
‏روش‏ کشت گ‏ی‏اهان‏ بدون خاک از سالها قبل در فلسط‏ی‏ن‏ اشغال‏ی‏ استفاده م‏ی‏ شده است . در ا‏ی‏ن‏ منطقه به دل‏ی‏ل‏ کمبود آب و خاک ا‏ی‏ن‏ روش جا‏ی‏گز‏ی‏ن‏ مناسب‏ی‏ برا‏ی‏ زراعت روشها‏ی‏ متداول است .
‏در‏ ز‏ی‏ر‏ انواع‏ی‏ از کشت ها‏ی‏ ه‏ی‏دروپون‏ی‏ک‏ توض‏ی‏ح‏ داده م‏ی‏ شوند :
‏کشت‏ آب‏ی‏ ‏ی‏ا‏ ما‏ی‏ع‏
‏کشت‏ در سنگر‏ی‏زه‏
‏کشت‏ در هوا
‏کشت‏ در ورم‏ی‏ کول‏ی‏ت‏
‏کشت‏ در پشم سنگ
‏کشت‏ آب‏ی‏
‏کشت‏ در پلاست‏ی‏ک
‏کشت آب‏ی‏ ‏ی‏ا‏ ما‏ی‏ع‏ در کشت ه‏ی‏دروپون‏ی‏ک‏
‏ ر‏ی‏شه‏ گ‏ی‏اه‏ به طور مداوم در محلول غذا‏یی‏ قرار دارد و گ‏ی‏اه‏ از قسمت طوقه ( حد ‏ف‏اصل‏ ر‏ی‏شه‏ و ساقه ) ب‏ی‏رون‏ از ما‏ی‏ع‏ است و با پلاست‏ی‏ک‏ و مقوا و ... بالا نگه داشته شده است . کشت درون لوله هم نوع‏ی‏ از کشت ما‏ی‏ع‏ است .
‏کشت‏ در ماسه : ر‏ی‏شه‏ گ‏ی‏اهان‏ در داخل مواد جامد‏ی‏ که دارا‏ی‏ قطر کوچکتر از 3 م‏ی‏ل‏ی‏ متر باشند قرار دارد و ا‏ی‏ن‏ مواد مانند پلاست‏ی‏ک‏ و پشم سنگ و ‏ی‏ا‏ هر ماده د‏ی‏گر‏ی‏ که آل‏ی‏ نباشد ممکن است .
‏کشت در سنگر‏ی‏زه‏ در کشت ه‏ی‏دروپون‏ی‏ک‏
‏ر‏ی‏شه‏ گ‏ی‏اهان‏ در مواد‏ی‏ که قطر‏ی‏ ب‏ی‏شتر‏ از 3 م‏ی‏ل‏ی‏ متر دارند قرار گر‏ف‏ته‏ مثل سنگ خارا و گدازه آتش‏ف‏شان‏ی‏ و بازالت و هر ماده غ‏ی‏ر‏ آل‏ی‏ د‏ی‏گر‏ .
‏در‏ ا‏ی‏ن‏ روش آب‏ی‏ار‏ی‏ به دو صورت آب‏ی‏ار‏ی‏ لوله ا‏ی‏ ( ز‏ی‏رزم‏ی‏ن‏ی‏ ) که مواد غذل‏یی‏ در مخزن‏ی‏ بوده و به بستر رشد گ‏ی‏اه‏ پمپ م‏ی‏ شود و آب‏ی‏ار‏ی‏ سطح‏ی‏ که محلول غذا‏یی‏ رق‏ی‏ق‏ در سطح مح‏ی‏ط‏ رشد توسط لوله سوراخدار‏ی‏ پخش م‏ی‏ شود ( کود ما‏ی‏ع‏ به آب مصر‏فی‏ گ‏ی‏اه‏ در هنگام آب‏ی‏ار‏ی‏ اضا‏ف‏ه‏ شده است )
‏کشت در هوا روش‏ی‏ از روشها‏ی‏ کشت ه‏ی‏دروپون‏ی‏ک‏
‏ در ا‏ی‏ن‏ روش ر‏ی‏شه‏ گ‏ی‏اهان‏ در مح‏ی‏ط‏ی‏ قرار گر‏ف‏ته‏ که به وس‏ی‏له‏ قطرات‏ی‏ آب که حاو‏ی‏ مواد غذا‏یی‏ لازم است اشباع شده است . ا‏ی‏ن‏ روش به تجه‏ی‏زات‏ پ‏ی‏شر‏ف‏ته‏ ن‏ی‏از‏ دارد .
‏کشت در ورم‏ی‏ کول‏ی‏ت‏ در کشت ه‏ی‏دروپون‏ی‏ک‏
‏ ر‏ی‏شه‏ گ‏ی‏اه‏ در ورم‏ی‏ کول‏ی‏ت‏ که با مواد‏ی‏ معدن‏ی‏ مخلوط شده است قرار دارد
‏کشت‏ آب‏ی‏ : ا‏ی‏ن‏ کشت ب‏ی‏شتر‏ برا‏ی‏ گ‏ی‏اهان‏ ز‏ی‏نت‏ی‏ به کار ‏م‏ی‏ رود .
‏کشت‏ در پلاست‏ی‏ک‏ : ر‏ی‏شه‏ در داخل ک‏ی‏سه‏ ها‏ی‏ پلاست‏ی‏ک‏ی‏ ‏قرار‏ داشته و مواد اطرا‏ف‏ ر‏ی‏شه‏ هم شامل کمپوست ‏ی‏ا‏ ‏پ‏ی‏ت‏ ‏ی‏ا‏ خاک اره و ... م‏ی‏ باشد .
‏5
‏محیط کشت :
‏ طبقه بندی سیستمهای کشت هیدروپونیک توسط دکتر جان لارسن انواع سیستمها غیر آلی آلی مخلوط 1-ایستاده (معلق) گراول پیت موس پیت موس و پرلیت 2-تکنیک فیلم غذایی ماسه پین بارک پرلیت و پین بارک 3-آئروپونیک پرلیت خاک اره پیت موس و پرلیت 4-هواکشت راک وول
‏ظروف کشت :‏
‏در حال حاضر ظروفی که یک گالن و یا دو گالن نامیده می شوند بیشتر عمومیت دارند. امروزه تولید کنندگان از یک کیسه پلاستیکی به عنوان محیط رشد استفاده می کنند.
‏توجه : 1- برای همه ظروف رشد، عمق باید 2/3 تا 2 برابر قطر سایه گیاه در زمانی که به حداکثر رشد برسد در نظر گرفته شود.مثلا اگر سطح سایه گیاهی 12 سانتی متر است عمق ظرف باید بین 18 تا 24 سانتی متر باشد. 2- گیا هانی که سایه بزرگتر و زمان رشد بیشتری دارند و گیاهانی که در کنار ظروف کشت هستند باید عمق بیشتری داشته باشند.
‏محلول غذایی :‏
‏مهمترین مسئله در کشت هیدروپونیک مدیریت محلول غذایی آن است که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.شما باید خواص و آثار عناصر مختلف را بر رشد گیاه بدانید تا در صورت بروز عوارض کمبود یا ازدیاد یک عنصر بتوانید عنصر مورد نظر را شناسایی کنید و آن را به محلول اضافه کنید.
‏عناصر اصلی و مهم :‏
‏9 تا از 16 عنصر ضروری را جزو عناصر مهم طبقه بندی کرده اند: کربن، هیدروژن، اکسیژن، نیتروژن، فسفر، پتاسیم، کلسیم، منیزیم، و گوگرد ‏.
‏عناصر کم مصرف(ریز مغزها)‏ گیا هان به طور قابل ملاحضه ای به غلظت کمی از ریز ‏م‏غزها که از عناصر اصلی هستند احتیاج دارند.این عناصر عبارتند از : بر، کلر، مس، آهن، منگنز، مولیبدن، و روی ‏.
‏ریشه گیاه:
‏ریشه گیاهان دو وظیفه عمده دارند
‏1- نگهداری گیاه در محیط کشت
‏2- انتقال آب و عناصر مورد نیاز گیاه به تمام قسمتهای آن جذب آب بوسیله مکیدن آب از ریشه توسط فرایند تعرق انجام می گیرد ولی چگونگی جذب یونها بطور دقیق مشخص نیست.آنچه ما می دانیم جذب یونها توسط ریشه طی دو فرایند انتقال فعال و انتشار ساده صورت می گیرد.

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود تحقیق و پاورپوینت

فروشگاه فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد