پاورپوینت ppt درباره مراحل تهیه کاغذ
دسته بندی | عمومی |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 1.602 مگا بایت |
تعداد صفحات | 9 |
پاورپوینت ppt درباره مراحل تهیه کاغذ
پاورپوینت ppt درباره مراحل تهیه کاغذ
9 اسلاید قابل ویرایش همراه با تصاویر
بخشی از متن اسلاید :
مراحل تهیه ی کاغذ
این مطلب در مورد کاغذ است.که شامل طرز تهیه ی کاغذ-تاریخچه ی کاغذ و عکس هایی از کارخانه ی کاغذ سازی وتولید کاغذ. امید وارم از خواندن ان لذت ببرید و خوشتان بیاید.
چوب یک ماده قابل تجدید است که ترکیبی از سلولز و لیگنین(ماده چوب)و
قسمت کوچکی از ترپن- رزین (صمغ گیاهی)و اسید های چرب است.
چوب شامل45% سلولز -30% نیمه سلولز- 23% لیگنین است.
لیگنین ماده ای چسبنده است که الیاف سلولز را به هم می چسباند.
و...
پاورپوینت ppt حرکت شناسی ساختاری مفاصل مچ دست و دست
دسته بندی | تربیت بدنی |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 4.827 مگا بایت |
تعداد صفحات | 44 |
پاورپوینت ppt حرکت شناسی ساختاری مفاصل مچ دست و دست
تعداد اسلاید :44
قابل ویرایش.
بخشی از متن اسلاید :
•ساختار استخوانی مچ دست و دست
üناحیه مچ دست و دست، به همراه استخوانهای زند زیرین و زند زبرین مجموعا شامل 29 استخوان است.
üاستخوانهای مچ دست، 8 استخوان
üاستخوانهای کف دستی، 5 استخوان
üاستخوانهای انگشتان، 14 استخوان
•مفاصل مچ دست و دست و حرکات آن
üمفاصل ساعد و مچ دست (Radiocarpal Joint):
üبین زند زبرین و سه استخوان ناوی، هلالی و هرمی قرار دارد، از نوع لقمه ای است و دارای حرکات فلکشن، اکستنشن، ابداکشن(انحراف به سمت زند زبرین) و اداکشن(انحراف به سمت زند زیرین) می باشد.
üترکیبی از حرکات فوق به این مفصل حرکت دورانی نیز می دهند
و...
پاورپوینت ppt حرکت شناسی ساختاری مفصل آرنج و مفصل زند زیرینی-زند زبرینی
دسته بندی | تربیت بدنی |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 1.99 مگا بایت |
تعداد صفحات | 27 |
پاورپوینت ppt حرکت شناسی ساختاری مفصل آرنج و مفصل زند زیرینی-زند زبرینی در 27 اسلاید قابل ویرایش.
بخشی از متن فایل پاورپوینت ppt :
•ساختار استخوانی مفصل آرنج
üاین مفصل از استخوان بازو و استخوانهای زند زیرین و زند زبرین تشکیل شده است.
•کلیاتی در مورد مفصل آرنج
üمفصل آرنج یک مفصل قرقره ای یا لولایی است که فقط حرکات فلکشن و اکستنشن دارد.
üحرکات آرنج بین سطوح مفصلی قرقره استخوان بازو و فرورفتگی قرقره ای استخوان زند زیرین انجام می شود.
üسر استخوان زند زبرین تماس کمی نیز با لقمه استخوان بازو دارد.
üمفاصل منطقه آرنج از سه مفصل قرقره ای(بین زند زیرین و استخوان بازو)، مفصل کروی(بین زند زبرین و استخوان بازو) و مفصل استوانه ای(بین دو استخوان زند زبرین و زند زیرین) تشکیل شده است.
üدر حالت تشریحی زاویه ای بین محور طولی ساع و بازو وجود دارد که به آن زاویه حمل می گویند.
üزاویه حمل هنگام حرکات چرخش داخلی ساعد قابل رویت نیست
üهنگام تا شدن آرنج نیز زاویه حمل ناپدید می شود.
•حرکات مفصل آرنج و زند زیرین و زبرین
üفلکشن (145 درجه به صورت مثبت و با کمک نیروی خارجی به 160 درجه نیز می رسد) و اکستنشن (145درجه) آرنج از مفصل بین استخوان بازو و زند زیرین
üسوپینیشن(outward rotation) و پرونیشن(Inward Rotation) ساعد از مفصل استوانه ای بین زند زبرین و زند زیرین
و...
پاورپوینت ppt حرکت شناسی ساختاری (مفصل شانه)
دسته بندی | تربیت بدنی |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 3.65 مگا بایت |
تعداد صفحات | 52 |
پاورپوینت ppt حرکت شناسی ساختاری (مفصل شانه) در 52 اسلاید قابل ویرایش در قالب پاورپوینت.
بخشی از متن فایل پاورپوینت ppt :
•ساختار استخوانی مفصل شانه
üمفصل شانه از ارتباط تشریحی بین سر استخوان بازو با حفره دوری استخوان کتف به وجود می آید.
üسر استخوان بازو سطحی کمتر از یک نیمکره دارد
üمحور سراستخوان بازو با محور تنه زاویه 135 تا 150 درجه دارد که عامل مهمی در ایجاد فاصله بین بازو و تنه است.
üسطح مفصلی بازو رو به بالا، داخل و عقب است که رو به عقب بودن آن به دلیل پیچش بازو است.
üسطح مفصلی بازو خیلی وسیع تر از سطح مفصلی حفره دوری است و در هر وضعیت فقط بخشی از سر بازو در حفره دوری قرار دارد.
üحفره دوری رو به خارج، بالا و جلو است.
üتقعر حفره کمتر از تحدب سر بازو و سطح مفصلی حفره دوری کوچکتر از سطح مفصلی بازو است به این دو علت اصطکاک در مفصل بسیار کم است.
•ساختار استخوانی مفصل شانه
üبه علت شلی کپسول مفصلی، سر استخوان بازو در حرکات مختلف حدود 2 الی 3 سانتی متر از حفره دوری فاصله بگیرد بدون این که کوچکترین صدمه ای به کپسول وارد شود.
üاستخوان بازو، استخوان کتف و استخوان ترقوه به عنوان محل چسبندگی و اتصال بیشتر عضلات مفصل شانه به کار می روند
•کلیاتی در مورد مفصل شانه
üتنها ارتباط و اتصال مفصل شانه با استخوان بندی محوری از طریق استخوان ترقوه، در مفصل جناغی-ترقوه ای(جناغی-چنبری) به وجود می آید.
üمفصل کروی و سه محوره است، این مفصل بسیار متحرک است، رابطه معکوسی بین تحرک و پایداری در این مفصل وجود دارد.
üپایداری مفصل شانه توسط یک حلقه غضروفی به نام صدف دوری(glenoid labrum) افزایش می یابد.
üاستحکام بیشتر این مفصل توسط رباط های بازویی-دوری(glenohumeral ligaments) فراهم می شود.
و...
پاورپوینت ppt نکات جالب قرآن
دسته بندی | معارف اسلامی |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 311 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 49 |
پاورپوینت ppt نکات جالب قرآن
تعداد اسلاید 49
قابل ویرایش در قالب پاورپوینت ppt
بخشی از متن فایل پاورپوینت ppt :
تکرار آیات در قرآن
nآیاتی که دقیقا مثل هم آمده اند.
nآیاتی که اول آنها شبیه به هم است.
n آیاتی که آخر آنها مثل هم است.
آیاتی که دقیقا مثل هم آمده اند.
Ø وَالَّذِینَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ (㿷 إِلا عَلَى أَزْوَاجِهِمْ أوْ مَا مَلَکَتْ أَیْمَانُهُمْ فَإِنَّهُمْ غَیْرُ مَلُومِینَ (䀂 فَمَنِ ابْتَغَى وَرَاءَ ذَلِکَ فَأُولَئِکَ هُمُ الْعَادُونَ (䀍 وَالَّذِینَ هُمْ لأمَانَاتِهِمْ وَعَهْدِهِمْ رَاعُونَ (䀘 سوره مومنون و معارج
آیاتی که اول آنها شبیه به هم است.
nاین آیات به نحوی برابری بین قسمت دوم آیات را نشان می دهد.
n معمولا شروع داستان ها با کد آن داستان است.
آیاتی که آخر آنها مثل هم است.
Øالَّذِینَ یُنفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِی سَبِیلِ اللّهِ ثُمَّ لاَ یُتْبِعُونَ مَا أَنفَقُواُ مَنًّا وَلاَ أَذًى لَّهُمْ أَجْرُهُمْ عِندَ رَبِّهِمْ وَلاَ خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلاَ هُمْ یَحْزَنُونَ بقره/262
•کسانى که اموال خود را در راه خدا انفاق مىکنند، سپس به دنبال انفاقى که کردهاند، منت نمىگذارند و آزارى نمىرسانند، پاداش آنها نزد پروردگارشان (محفوظ) است؛ و نه ترسى دارند، و نه غمگین مىشوند.
Øإِنَّ الَّذِینَ آمَنُواْ وَعَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ وَأَقَامُواْ الصَّلاَةَ وَآتَوُاْ الزَّکَاةَ لَهُمْ أَجْرُهُمْ عِندَ رَبِّهِمْ وَلاَ خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلاَ هُمْ یَحْزَنُونَ
• کسانى که ایمان آوردند و اعمال صالح انجام دادند و نماز را برپا داشتند و زکات را پرداختند، اجرشان نزد پروردگارشان است؛ و نه ترسى بر آنهاست، و نه غمگین مىشوند. بقره/277
برابری قسمتی از آیه
Ø...وَمَا یَجْحَدُ بِآیَاتِنَا إِلَّا الْکَافِرُونَ عنکبوت / 47
Ø...وَمَا یَجْحَدُ بِآیَاتِنَا إِلَّا الظَّالِمُونَ عنکبوت / 49
Øوَالْکَافِرُونَ هُمُ الظَّالِمُونَ بقره / 254
پیشگویی قرآن
Øغُلِبَتِ الرُّومُ (㿖فِی أَدْنَى الأرْضِ وَهُمْ مِنْ بَعْدِ غَلَبِهِمْ سَیَغْلِبُونَ (㿡فِی بِضْعِ سِنِینَ لِلَّهِ الأمْرُ مِنْ قَبْلُ وَمِنْ بَعْدُ وَیَوْمَئِذٍ یَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ (㿬بِنَصْرِ اللَّهِ یَنْصُرُ مَنْ یَشَاءُ وَهُوَ الْعَزِیزُ الرَّحِیمُ (㿷وَعْدَ اللَّهِ لا یُخْلِفُ اللَّهُ وَعْدَهُ وَلَکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لا یَعْلَمُونَ (䀂
•رومیان مغلوب شدند! (و این شکست) در سرزمین نزدیکى رخ داد؛ امّا آنان پس از (این) مغلوبیّت بزودى غلبه خواهند کرد... در چند سال همه کارها از آن خداست؛ چه قبل و چه بعد (از این شکست و پیروزى)؛ و در آن روز، مؤمنان (بخاطر پیروزى دیگرى) خوشحال خواهند شد... به سبب یارى خداوند؛ و او هر کس را بخواهد یارى مىدهد؛ و او صاحب قدرت و رحیم است! این وعدهاى است که خدا کرده؛ و خداوند هرگز از وعدهاش تخلّف نمىکند؛ ولى بیشتر مردم نمىدانند!
q این پیروزی اهل کتاب بر ایرانیان آتش پرست آن دوره بود.
پیغمبر به وسیله وحی از غیب؛ از اخبار آگاه می شود.
Øیَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ لاَ تَسْأَلُواْ عَنْ أَشْیَاء إِن تُبْدَ لَکُمْ تَسُؤْکُمْ وَإِن تَسْأَلُواْ عَنْهَا حِینَ یُنَزَّلُ الْقُرْآنُ تُبْدَ لَکُمْ عَفَا اللّهُ عَنْهَا وَاللّهُ غَفُورٌ حَلِیمٌ مائده / 101
• اى کسانى که ایمان آوردهاید! از چیزهایى نپرسید که اگر براى شما آشکار گردد، شما را ناراحت مىکند! و اگر به هنگام نزول قرآن، از آنها سؤال کنید، براى شما آشکار مىشود؛ خداوند آنها را بخشیده (و نادیده گرفته) است. و خداوند، آمرزنده و بردبار است.
فرمان مبارزه با بت پرستی
Øإِنَّ الَّذِینَ تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ عِبَادٌ أَمْثَالُکُمْ فَادْعُوهُمْ فَلْیَسْتَجِیبُوا لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ صَادِقِینَ (㿋䀣㿬أَلَهُمْ أَرْجُلٌ یَمْشُونَ بِهَا أَمْ لَهُمْ أَیْدٍ یَبْطِشُونَ بِهَا أَمْ لَهُمْ أَعْیُنٌ یُبْصِرُونَ بِهَا أَمْ لَهُمْ آذَانٌ یَسْمَعُونَ بِهَا قُلِ ادْعُوا شُرَکَاءَکُمْ ثُمَّ کِیدُونِ فَلا تُنْظِرُونِ (㿋䀣㿷إِنَّ وَلِیِّیَ اللَّهُ الَّذِی نَزَّلَ الْکِتَابَ وَهُوَ یَتَوَلَّى الصَّالِحِینَ (㿋䀣䀂وَالَّذِینَ تَدْعُونَ مِنْ دُونِهِ لا یَسْتَطِیعُونَ نَصْرَکُمْ وَلا أَنْفُسَهُمْ یَنْصُرُونَ (㿋䀣䀍
اعراف
n آنهایى را که غیر از خدا مىخوانید (و پرستش مىکنید)، بندگانى همچون خود شما هستند؛ آنها را بخوانید، و اگر راست مىگویید باید به شما پاسخ دهند (و تقاضایتان را برآورند)! 194 آیا (آنها حداقل همانند خود شما) پاهایى دارند که با آن راه بروند؟! یا دستهایى دارند که با آن چیزى را بگیرند (و کارى انجام دهند)؟! یا چشمانى دارند که با آن ببینند؟! یا گوشهایى دارند که با آن بشنوند؟! (نه، هرگز، هیچکدام،) بگو: «(اکنون که چنین است،) بتهاى خویش را که شریک خدا قرار دادهاید (بر ضد من) بخوانید، و براى من نقشه بکشید، و لحظهاى مهلت ندهید، (تا بدانید کارى از آنها ساخته نیست)! 195 ولى و سرپرست من، خدایى است که این کتاب را نازل کرده؛ و او همه صالحان را سرپرستى مىکند. 196 و آنهایى را که جز او مىخوانید، نمىتوانند یاریتان کنند، و نه (حتى) خودشان را یارى دهند؛ 197
محمد (ص) وحی را حفظ می شد.
Øوَلَئِن شِئْنَا لَنَذْهَبَنَّ بِالَّذِی أَوْحَیْنَا إِلَیْکَ ثُمَّ لاَ تَجِدُ لَکَ بِهِ عَلَیْنَا وَکِیلاً 86 إِلاَّ رَحْمَةً مِّن رَّبِّکَ إِنَّ فَضْلَهُ کَانَ عَلَیْکَ کَبِیرًا 87
الاسرا
• و اگر بخواهیم، آنچه را بر تو وحى فرستادهایم، از تو مىگیریم؛ سپس کسى را نمىیابى که در برابر ما، از تو دفاع کند... 86 مگر رحمت پروردگارت (شامل حالت گردد،) که فضل پروردگارت بر تو بزرگ بوده است! 87
دقت در بیان آیه ها
Øکَذَّبَتْ قَوْمُ نُوحٍ الْمُرْسَلِینَ 105 إِذْ قَالَ لَهُمْ أَخُوهُمْ نُوحٌ أَلَا تَتَّقُونَ 106
Ø کَذَّبَتْ عَادٌ الْمُرْسَلِینَ 123 إِذْ قَالَ لَهُمْ أَخُوهُمْ هُودٌ أَلَا تَتَّقُونَ 124
Øکَذَّبَتْ ثَمُودُ الْمُرْسَلِینَ 141 إِذْ قَالَ لَهُمْ أَخُوهُمْ صَالِحٌ أَلَا تَتَّقُونَ 142
Øکَذَّبَتْ قَوْمُ لُوطٍ الْمُرْسَلِینَ 160 إِذْ قَالَ لَهُمْ أَخُوهُمْ لُوطٌ أَلَا تَتَّقُونَ 161
Øکَذَّبَ أَصْحَابُ الْأَیْکَةِ الْمُرْسَلِینَ 176 إِذْ قَالَ لَهُمْ شُعَیْبٌ أَلَا تَتَّقُونَ 177
و...
پاورپوینت ppt با موضوع کف پای صاف
دسته بندی | پزشکی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 419 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 23 |
پاورپوینت ppt با موضوع کف پای صاف در 23 اسلاید
قابل ویرایش
فرمت فایل ppt
فهرست مطالب مهم فایل پاورپوینت ppt کف پای صاف :
Flat foot
کف پای صاف
«ساختار استخوانی»
«عضلات عمل کننده بر مفصل مچ پا»
«گروه اول عضلات»
«گروه دوم عضلات»
قوسهای کف پایی
قوسهای کف پا
اهمیت قوسهای کف پا
«عوامل ثبات دهنده قوس طولی»
«روشهای اندازه گیری»
درجه بندی صافی کف پا
علائم و نشانه ها
«حرکات اصلاحی»
حرکت زیر برای تقویت عضلات کف پا مناسب است
«مدت زمان انجام حرکات اصلاحی»
«درمان»
» « نقش سن در اصلاح صافی کف پا
پاورپوینت ppt آسیب های پا و مچ پا در ورزشکاران
دسته بندی | پزشکی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1.372 مگا بایت |
تعداد صفحات | 29 |
اسلاید آسیب های پا و مچ پا در ورزشکاران دارای 29 اسلاید
قابل ویرایش.همراه با تصاویر.
بخشی از متن اسلاید فایل آسیب های پا و مچ پا ورزشکاران :
التهاب تاندون آشیل
استفاده ناصحیح و بیش از حد از تاندون
سفتی عضله ساق پا
دویدن در سربالایی
افزایش میزان و شدت تمرین
صافی کف پا
پوشیدن کفش پاشنه بلند در هنگام کار و پوشیدن
کفش پاشنه کوتاه در هنگام تمرین
التهاب تاندون آشیل
علائم
• تورم
• درد
• احساس درد هنگام
بلند شدن ر وی پنجه
• محدود شدن دامنه
حرکتی دورسی فلکشن
پیچ خوردگی مچ پا
کشیدگی یا پارگی یک یا چند لیگامنت در مچ پا
و...
پاورپوینت ppt اصطلاحات آسیب های ورزشی دارای 34 اسلاید
دسته بندی | پزشکی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1.14 مگا بایت |
تعداد صفحات | 34 |
پاورپوینت ppt اصطلاحات آسیب های ورزشی دارای 34 اسلاید قابل ویرایش.
بخشی از متن فایل پاورپوینت ppt :
آسیبهای بافت نرم
آسیبهای استخوان
آسیبهای عصبی عروقی
آسیبهای بافت نرم
رایج ترین آسیببهای ارتوپدی
ضایعه عضلات
تاندونها
پوست
کپسول مفصلی
لیگامنتها
کیسه های زلالی
این آسیبها با اختلال در یک یا چند مفصل، کاهش توانایی عضله جهت تولید نیرو، ایجاد ناپایداری در مفصل یا بطور مکانیکی با محدود کردن میزان حرکت موجود مفصل تاثیر می گذارند
آسیببهای عضلانی تاندونی
آسیب به واحد تاندونی عضلانی تاثیر منفی در توانایی عضله جهت انقباض کامل، قوی بعلت ناکارامدی مکانیکی یا درد دارد
درجه بندی شدت استرین بر اساس تعداد تارهایی است که دچار ضایعه شده اند و معمولا به سه درجه تقسیم بندی می شوند:
و...
پاورپوینت ppt آسیبهای زانو ACL PCL MCL LCL
دسته بندی | پزشکی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 5.897 مگا بایت |
تعداد صفحات | 44 |
پاورپوینت ppt درباره knee injuries
تعداد اسلاید 44
برنامه مورد نیاز پاورپوینت ppt
بخشی از متن اسلاید :
•آناتومی مفصل زانو
•ساختار استخوانی
•ساختار لیگامنتی
•منیسک
•عضلات اطراف زانو
•پایداری مفصل زانو
•ساختارهای فعال
•ساختارهای غیرفعال
•نقش لیگامنتها در پایداری زانو
•لیگامنت متقاطع قدامی
•لیگامنت متقاطع خلفی
•لیگامنت موازی داخلی
•لیگامنت موازی خارجی
•نقش عضلات در پایداری مفصل زانو
•نقش عضله چهارسر
•نقش عضله همسترینگ
•نقش ACL در کنترل حرکات زانو
•حرکت قدامی درشت نئی روی ران
•کنترل نیروهای واروسی و والگوسی
•کنترل استرسهای هایپراکستنشن
مکانیسم آسیب ACL در حرکات چرخشی
و...
پاورپوینت ppt کج پشتی (scoliosis) دارای 30 اسلاید
دسته بندی | تربیت بدنی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 578 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 38 |
پاورپوینت ppt کج پشتی (scoliosis ) دارای 30 اسلاید قابل ویرایش.
بخشی از متن فایل پاورپوینت ppt :
èتعریف
انحراف طرفی ستون مهرهها به نحوی که زواید شوکی مهرهها به سمت تقعر و بدنة مهرهها به سمت تحدب چرخش پیـدا کنـد.
èبرخلاف وضعیتهای طبیعی کیفوز (قوس پشتی) لوردوز (قوس گردنی و کمـری) که به صـورت طبیـعی در همه افـراد وجـود دارد، ایـن وضعیت همیشه غیـرطبیعی محسـوب میشود.
üانحنای آن بیش از 10 درجه در راستای جانبی به عنوان اسکولیوز شناخته می شود
èاسکولیـوز، یک نـاهنجاری است که در سنین طفولیت و نوجوانی ایجاد میشود و در سنین بالا نیز پایدار میماند.
و...
پاورپوینت ppt آشنایی با سازمان های ورزشی ملی و بین المللی
دسته بندی | تربیت بدنی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 48 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 38 |
پاورپوینت ppt آشنایی با سازمان های ورزشی ملی و بین المللی
38 اسلاید قابل ویرایش.
بخشی از متن فایل پاورپوینت ppt :
nبخش های ستادی ورزش کشور( در سیستم دولتی)
nسازمان تربیت بدنی کشور
nاداره کل تربیت بدنی وزارت علوم
nمعاونت تندرستی وزارت آموزش و پرورش
nاداره کل تربیت بدنی نیروهای مسلح
nاداره کل تربیت بدنی وزارت کار و امور اجتماعی
nوظایف اصلی سازمان تربیت بدنی
nتوسعه و تعمیم ورزش و پرورش روحیه سالم در بین مردم
nتعلیم و تربیت معلم و مربی در ورزش کشور
nتاسیس و تجهیز اماکن ورزشی، استادیوم ها و ...
nصدور و لغو پروانه باشگاه ها
nتشکیل و اداره دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی
فدراسیون های ورزشی
nتعریف
nآماتوری
nموسسه ای عمومی و غیردولتی
nدارای شخصیت حقوقی
nبر اساس منشور المپیک
nبالاترین مرجع ذی صلاح در هر رشته ورزشی
nهماهنگی با سازمان تربیت بدنی
nارکان فدراسیون
nمجمع عمومی
nهیئت رئیسه
nرئیس
nبازرس قانونی
nاعضای مجمع عمومی
nرئیس مجمع: رئیس سازمان یا یکی از معاونان وی
nسه نفراز بهترین ورزشکاران قهرمان
nیک نفر از داوران
nدو نفر از نمایندگان باشگاه ها
nیک نفر از مربیان
nروسای هیئت های ورزشی استان ها
nرئیس یا نایب رئیس یا دبیر کل کمیته ملی المپیک
nرئیس فدراسیون
nروسای انجمن های بخش ورزش وزارت علوم، آموزش و پرورش، نیروهای مسلح و کارگران
و....
پاورپوینت ppt درباره الگوهای صحیح حرکات ورزشی
دسته بندی | تربیت بدنی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 5.637 مگا بایت |
تعداد صفحات | 19 |
پاورپوینت ppt درباره الگوهای صحیح حرکات ورزشی
تعداد اسلاید | 19
قابل ویرایش.
بخشی از متن فایل پاورپوینت ppt :
حرکات ورزشی زمانی می تواند مفید باشد که متناسب با میزان آمادگی جسمانی افراد طراحی شود، بعضی از فعالیت های ورزشی که می تواند برای قهرمانان مفید باشد ممکن است برای مبتدیان مضر بوده و موجبات آسیب آنان را فراهم آورد. انجام حرکات ورزشی ذیل نیاز به آمادگی جسمانی بالا دارد لذا کسانی که تازه ورزش را شروع کرده اند می باید از انجام فعالیت های زیر خوداری کنند.
oاصول کلی انجام تمرینات ورزشی
1)قبل از انجام تمرین، بدن باید حداقل بمدت پنج تا ده دقیقه گرم شود.
2)از خم کردن بیش از حدمفاصل بخصوص گردن و زانو پرهیز شود.
3)از چرخاندن ناگهانی گردن و ستون فقرات پرهیز شود.
4)انجام حرکات چرخشی یا حرکاتی که باعث فشار از پهلو به مفصل زانو گردد پرهیز شود.
5)از انجام کششهای عضلانی بصورت ضربهای خودداری شود و کشش بصورت فشار پیوسته و یکنواخت اعمال شود.
6)هر حرکتی که باعث درد شود یا آنرا تشدید کند ممنوع است (درد بسیاری خفیف که به آن «درد خوب» نیز گفته میشود اشکال ندارد).
7)انجام کششها بصورت ناگهانی ممنوع است. کشش ناگهانی باعث پاره شدن فیبرهای عضله شده و نهایتاً باعث کوتاهتر شدن عضله میگردد.
8)بعد از تمرین نباید فعالیت بطور ناگهانی قطع شود. در عرض هفت تا ده دقیقه و به آرامی فعالیت تمام شود.
Øدر صورت پیدا شدن علایم زیر تمرین بسرعت قطع شود:
1)احساس ناراحتی یا درد قابل توجه
2)ایجاد درد قفسه سینه
3)تنگی نفس شدید
4)نامنظم شدن ضربان قلب
و...
پاورپوینت ppt درباره زانو ضربدری
دسته بندی | علوم پزشکی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 867 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 29 |
توضیحات :
پاورپوینت ppt درباره زانو ضربدری در 29 اسلاید قابل ویرایش.
بخشی از متن فایل پاورپوینت ppt :
تعــریف:
نوعی اختـــلال در راستــای طبیعی پاست که درآن زانوها به یکدیگر نزدیک می گردند و فرد مبتلا بر روی لبه داخلی پا راه می رود .
یکی از انواع تغییــر شکلــهای زاویه دار زانـــو می باشد کــه در آن کندیــل هــای داخلی ران به هم نزدیکتـر شده قوزکهای داخلــی از هـــم فاصله می گیـرند ونمایی شبیــه ضربدر در پـا ایجاد می کنند.
عــلـــل :
1-وراثـت
2-راه افتادن زودرس کودک
3-بیماری هایی که بر روی استخوان یا ساختار مفصل زانو اثر می گذارند،مانند نرمی استخوان و آرتروز
4-شکستگی و بدجوش خوردگیهای سطوح مفصلی زانو
5-کاهش زاویه بین سر و گردن استخوان
ران با تنه
6-رشد بیش از اندازه کندیل داخلی درمقایسه با کندیل خارجی زانو
7-پارگی کپسول و رباط داخلی زانو
8-کوتاهی کپسول ورباط خارجی زانو.
9-ضعف عضلات نیمه غشایی و نیمه وتری.
10-کوتاهی عضلات و بویژه عضله کشنده پهن نیام و عضله دوسررانی .
غلائم :
و....
پاورپوینت ppt درباره پای پرانتزی
دسته بندی | پزشکی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 10.415 مگا بایت |
تعداد صفحات | 34 |
پاورپوینت ppt درباره پای پرانتزی | Varus
34 اسلاید قابل ویرایش
بخشی از متن اسلاید :
ساختار استخوانی مفصل زانو:
ðبزرگترین مفصل بدن آدمی است.
ðاز سه مفصل تشکیل شده است.
ðدو مفصل آن بین استخوانهای درشتنی و ران قرار دارد و از نوع لقمهای است و دیگری مفصلی است که بین استخوان کشکک و استخوان ران
می باشد و از نوع مفاصل بدون محور یا مسطح است که توسط تاندونها و لیگامنتهای اطرافش به خوبی محکم شده است.
ساختار لیگامنتی:
1- لیگامنت کشککی
لیگامنتی محکم و تخت است که لبه پایینی استخوان کشکک را به برجستگی درشتنی متصل میسازد.
2- لیگامنت درشت نی جانبی (داخلی)
ðسربالایی آن به فوق لقمه داخلی استخوان ران و سرپایینی آن به لقمه داخلی درشت نی متصل است.
ð در هنگام حرکت اکستنشن ساق پا مفصل زانو از حرکت ساق به طرف خارج (آبداکشن) جلوگیری میکند.
3- لیگامنت نازک نی جانبی (خارجی)
در هنگام اکستنشن زانو از حرکت ساق پا به سمت داخل پا (آداکشن) جلوگیری میکند.
4- لیگامنت مایل رکبی
از حرکت هایپراکستنشن مفصل زانو جلوگیری میکند.
5- لیگامنتهای متقاطع
ضربدری از روی هم می گذرند.
6- لیگامنتهای متقاطع قدامی و خلفی
حرکات مفصل زانو:
فلکشن و اکستنشن که حول محور فرونتال انجام میشود که توسط گروه عضلانی صورت میگیرد که در سطح قدامی و خلفی محور حرکتی قرار میگیرند.
حرکت فلکشن:
توسط عضلات دو سر رانی، نیم غشایی، نیم و تری، دو قلو، خیاطه، راست داخلی، کف پایی و رکبی انجام می گیرد.
و...
پاورپوینت ppt آسیبهای آرنج و مچ دست 19 اسلاید
دسته بندی | تربیت بدنی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 143 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 19 |
پاورپوینت ppt آسیبهای آرنج و مچ دست 19 اسلاید قابل ویرایش.
بخشی از متن فایل :
•آرنج تنیس بازان
•در تنیس بازان شیوع بیشتری دارد
•اسکواش، بدمینتون، تنیس روی میز، گلف و...
•تکنیک ضربه زدن غلط در تنیس بازان می تواند به این آسیب منجر شود
•ورزشکاران غیرحرفه ای بجای اینکه مچ خود را ثابت کرده و با حرکت تمام دست و شانه عمل کنند، از مچ خود استفاده می کنند
•ضربه به توپ تنیسی که با سرعت 50 کیلومتر در ساعت در حال حرکت است، معادل بلند کردن وزنه 25 کیلوگرمی است
•45 درصد از ورزشکارانی که هر روز به بازی تنیس می پردازند از این عارضه رنج می برند
•آسیب یا صدمه در ناحیه اپی کندیل خارجی، در بخش خارجی آرنج پدید می آید که نقطه مبدا عضلات بازکننده مچ دست و انگشتان است
•عضلات درگیر
•بازکننده کوتاه مچ دستی زند اعلایی
•بازکننده مشترک انگشتان
•مچ دستی زند اعلایی طویل
•بازکننده مچ دستی زند اسفلی
•بدلیل کوچک بودن ریشه عضلات بازکننده، توسعه نیروی ایجاد شده در عضله فشار زیادی بر نقطه ای واحد وارد می سازد
و...
بررسی میزان مسئولیت پذیری در حیطه خانواده و جامعه بین دانش آموزان دختر
دسته بندی | علوم سیاسی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 297 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 119 |
بررسی میزان مسئولیت پذیری در حیطه خانواده و جامعه بین دانش آموزان دختر
مقدمه
امروز جامعه در حال پیشرفت، نیازمند افرادی مسئول و خودکفا است و آموزش مسئولیت پذیری به کودکان نیازمند جوی خاص در خانه و مدرسه است.
بایستی شرایطی فراهم کرد تا کودکان و نوجوانان، ابزارهای نگرش و ارزشیابی پیدا کنند تا به کمک آنها بتوانند بهتر تصمیم گیری کنند. تصمیماتی که آنان را در این دنیای پیچیده به سوی زندگی بارور و رضایت بخش رهنمون کند. انسانهای امروز بیش از بیش نیازمند پذیرش مسئولیت برای زندگی و سرنوشت خود هستند و این امر میسر نمی شود مگر اینکه مبنای آموزش و پرورش آنها مبتنی بر افزایش درک کودکان و نوجوانان در مورد نقش خود آنها به تعیین سرنوشت و ساخت کیفیت زندگیشان باشد و برای رسیدن به این اهداف، سعی و کوشش و برنامه ریزی دقیق لازم است.
آغاز زندگی اجتماعی کودک
همانطور که می دانیم انسان اجتماعی متولد شده و از زمانی که کودک به مادرش مهر می ورزد و یا به دیگران احساس عشق ، حد و یا دشمنی می کند ، اجتماعی است . روان شناسان تربیت اولیه را در شکل گیری شخصیت کودک بسیار مؤثر دانسته اند .
فروید اولین کسی که نقش نخستین تربیت را در تشکیل شخصیت کودک عنوان کرد ، و جامعه شناسان را بر آن داشت تا از این دریچه به افراد و گذشتة آنان بنگرند و به تحصیل آن بپردازند . چرا که شخصیت هر فرد از ترکیب دو زمینه فطری و اکتسابی صورت می پذیرد . بدین معنا که بعضی از خصوصیات زمینه وراث و ژنتیکی دارند و برخی از آنها اکتسابی است. رفع نیازهای زیستی نوزاد و گرفتن پستان مادر و مکیدن و شیرخوردن، خوابیدن و نظایر آن، به طور غریزی و بدون آموزش صورت می پذیرد. ولی در زمان اندک، زمانی که کودک دست خود را برای گرفتن اشیاء ( خوب یا بد ، خطرناک و یا بی خطر ) دراز می کند، وقتی که سراپا ایستاده آهنگ راه رفتن می کند، آموزش و پرورش اهمیّت و ضرورت خود را می نمایاند، در این موقع است که مرحله ی یادگیری کودک آغاز می گردد. اساس یادگیری اجتماعی کودک که با مشکلات آموزشی نیز توأم است. از وقتی شروع می شود که با« دیگری »مواجه می گردد.یعنی اولین برخورد وی با افراد غیر از والدینش، یا افرادی چون خودش که تا کنون در ذهن و تصورش نبوده است.
او نه پدر و مادرش است و نه اسباب بازی، بلکه او« دیگری » و بیگانه است. کودک در نخستین برخورد و با این« دیگری » اولین نیاز اجتماعی شدن را درک می کند . و با این احساس « زندگی اجتماعی » وی آغاز می گردد. در برابر این وضع جدید مبهوت و سرگردان می شود. نمی داند چه بکند و چه واکنشی از خود نشان دهد. بخندد ، گریه کند ، سازش نماید و یا تسلیم شود. احساس نیاز اجتماعی از طرفی در« خویشتن خود » و از طرف دیگر، کشمکش درونی ایجاد می کند و، واکنش پناه بردن به مادر را در وی می آفریند. کودک تا چهار سالگی در مرحلة سرگردانی و تزلزل تصمیم قرار دارد. تسلط بر دیگران را با همکاری با دیگران و شیر را با سازش در هم می آمیزد. چرا که هنوز یادگیری انجام نشده و تجربة اجتماعی را کسب نکرده است او باید بعضی از بازتاب های اجتماعی را که بکارگیری آنها لازمة زندگی اجتماعی است، و نیز اصول و قواعد رفتارهای لازم و مورد قبول اجتماع را از طریق خانواده و بعضی از نهادها بیاموزد.
در این صورت که فرد با حفظ خویشتن خود شخص اجتماعی می شود و با جامعه و محیط اجتماعی خود روابط پیدا می کند این یادگیری اجتماعی به تدریج تا ۹ سالگی صورت می پذیرد و ادامه می یابد .
مهمترین مراحل تحول شخصیت اجتماعی کودکان از نظر مید :
به عقیده مید کودک طی دو مرحله شخصیت اجتماعی و خودش شکل می گیرد که عبارتند از مرحلة نمایشی و مرحله بازی . کودک در مرحلة نمایش نقشهای آدمهایی که برایش مهمند ، مانند پدر ، مادر ، برادر ، یا خواهر را یاد می گیرد و از این طریق نقشهای متنوعی را به نمایش می گذارد و خودش را در نقشهای گوناگون می بیند که در آینده بخشی از شخصیت و خود اجتماعی او را می سازند . اما در این مرحله ، کودک هر یک از این نقشها را به گونه ای جداگانه و بدون ارتباط متقابل آنها فرا می گیرد . هر کودکی برای آن که ادراک یکپارچه تر و منسجمتری از خود و جامعه اش به دست آورد ، باید علاوه بر مرحلة نمایشی مرحلة بازی را نیز پشت سر گذارد تا به خود و شخصیت اجتماعی کاملی دست یابد . در این مرحله ، کودک چشم انداز فراگیری از نقشهای گوناگون اجتماعی را در قالب یک جامعیت یکپارچه و تعمیم یافته به دست می آورد و در نتیجه ، به ادراک منسجمتری از خود نیز دست می یابد[1] .
جامعه پذیری
همانطوریکه اشاره شد کلیه عناصر جامعه (از جمله گروههای اجتماعی، خرده گروهها و حتی کوچکترین عنصر آن یعنی فرد) به طور مستمر و مداوم در حال تغییر و تحول می باشند .
افراد جدیدی که به جامعه می پیوندند (مثلاً نوزادان) ضرورتاً باید با هنجارها ،معیارها، ضوابط و ارزشهای اجتماعی و فرهنگی جامعه آشنا شده و خود را با آنها همساز و هماهنگ نمایند .فرایند و جریانی که از طریق آن عناصر فرهنگی و اجتماعی به افراد جدید هر جامعه منتقل شده و در درون آن جایگزین می شوند را جامعه پذیری می نامند .
جامعه پذیری جریانی است که الگوها ، مفاهیم اجتماعی ، ضوابط رفتاری ، زبان ، ارزشهای فرهنگی و هنجارهای گروهی را به افراد جامعه انتقال می دهد .
جامعه پذیری ، در جریان زندگی اجتماعی ، فرد را با کلیة مظاهر جامعه و زندگی اجتماعی هماهنگ می نماید و او را برای زندگی اجتماعی مهیا و مجهز می کند .
کودکی که در یک جامعه متولد می شود ، از هر گونه شناخت از محیط پیرامون ( از جمله محیط اجتماعی ) تهی و خالی است . روابط او با والدین و اطرافیان ، بتدریج معیارها و مفاهیم زندگی اجتماعی را ( در ذهن ) او تعبیه می کنند و کودک را به موجودی اجتماعی و همساز با عناصر مختلف حیات اجتماعی تبدیل می نمایند . این جریان را جامعه پذیری می خوانند .
جامعه پذیری در هر جامعه یا از طریق نهادها و سازمانهای اجتماعی ، فرهنگی با برنامه ریزی و به طریقی هدفمند صورت می گیرد ( نظیر خانواده و مدرسه ) و یا به صورت خود بخودی ( غیر برنامه ریزی شده ) از طریق خود فرد بدست می آید ( از طریق گروههای همبازی و . . . ) .
[1] - جورج ریترز ، نظریه جامعه شناسی در دوران معاصر ، ترجمه محسن ثلاثی – ص 315
تحقیق درمورد اضطراب
دسته بندی | علوم اجتماعی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 103 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 56 |
تحقیق درمورد اضطراب
مقدمه :
همه انسانها اضطراب را در زندگى خود تجربه میکنند و طبیعى است که مردم هنگام مواجهه با موقعیتهاى تهدیدکننده و تنشزا مضطرب میشوند، اما احساس اضطراب شدید و مزمن در غیاب علت واضح، امرى غیرعادى است.
اضطراب شامل احساس عدم اطمینان، درماندگى و برانگیختگى فیزیولوژیکى است. بهطور کلى اضطراب یک احساس منتشر، بسیار ناخوشایند و اغلب مبهم دلواپسى است که با یک یا چند حس جسمى مانند احساس خالى شدن سر دل، تنگى قفسه سینه، طپش قلب، تعریق، سردرد و غیره همراه است.
بررسیها نشان میدهد که اضطراب در مردها، طبقات اقتصادى مرفه و جوانان کمتر است و در زنان، افراد کمدرآمد و سالمندان بیشتر شایع میباشد.
علائم و نشانه های اضطراب
ـ عصبى بودن، آرام و قرار نداشتن
ـ تنش
ـ احساس خستگى
ـ سرگیجه
ـ تکرر ادرار
ـ طپش قلب
ـ بیحالى
ـ تنگى نفس
ـ تعریق
ـ لرزش
ـ نگرانى و دلهره
ـ بیخوابى
ـ اشکال در تمرکز حواس
ـ گوش به زنگ بودن
اضطراب در کودکان و نوجوانان
بسیارى از کودکان هنگام قرارگیرى در وضعیت جدید مثل روبرو شدن با افراد جدید، احساس اضطراب کرده و بهطور خجالتآورى به مادر و پدر، افراد فامیل و یا وابستگان به اصطلاح «آویزان» میشوند.
معمولاً والدین میتوانند آنها را تشویق به خروج از «منطقه امن» بکنند. هر چند بعضى از کودکان در مقابل این شرایط مقاومت کرده و آنها را نمیپذیرند. بهمنظور کمک به کودکان در این موقعیت باید صبر و حوصله کافى داشت بهطوریکه آنها احساس اعتماد به نفس کافى جهت مقابله با مسائلى که به نظرشان مشکل مى آید، را کسب کنند.
بسیارى از والدین از این احساس کودکانشان آگاه نیستند تا روزى که آنان به مشکلى برخورد میکنند مثل روز رفتن به مدرسه و ... منشاء این اضطراب در کودکان ناشناخته میباشد. اغلب ترکیبى از یک ترس ناشناخته و فقدان کنترل همراه با یک طبیعت ناشى از شرم و خجالت زمینة بسیارى از اضطراب کودکان را تشکیل میدهد.
بسیارى از شکایتهاى کودکان در دوران ابتدائى مدرسه همچون درد معده یا سوزش سر دل و یا دردهاى پراکنده دیگر، ناشى از وجود یک اضطراب نهفته در کودکان است که وجود اختلاف در خانواده و نگرانى در پدر و مادر میتواند از علل آن باشد که این نگرانى مستقیماً به کودک انتقال یافته و با این شکایات بروز مى کند.
شایعترین اختلالات اضطرابى در کودکان و نوجوانان عبارتند از:
ـ اضطراب جدایى (Separation Anxiety)
ـ اضطراب امتحان (Exam Anxiety)
ـ اضطراب اجتماعى (Social Anxiety)
ـ ترس از مدرسه (School Phobia)
«سوزان چرچ» عقیده دارد که اضطراب کودکان، ارتباط مستقیمی با مشاهده صحنههای جرم و جنایتی دارد که آنها در دوران کودکی از طریق فیلمها و تصاویر شاهد آن هستند. او پیشنهاد میکند، پدران و مادران به جای تلاش برای تحصیل رفاه بیشتر برای خانواده، به فکر ایجاد محیطی سالم و باثبات برای کودکان باشند.
مقاله کامل درمورد اختلال اضطراب
دسته بندی | علوم اجتماعی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 139 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 93 |
مقاله درمورد اختلال اضطراب
فهرست مطالب :
عنوان : صفحه :
مقدمه .................................. 1
اضطراب در کودکان و نوجوانان ......... 2
چه باید بکنیم ....................... 6
عوامل مؤثر بر اضطراب نوجوانان و مقابله باآن 6
نحوه رویارویی با رنج ناشی از تغییرات جسمانی 7
رویارویی با اضطراب ناشی از عدم پذیرش از جانب همسالان 7
رویارویی با اضطراب ناشی از دوگانگی و تر س از مستقل شدن 8
رویارویی با اضطراب ناشی از بروز رفتار پرخاشگرانه 9
انواع اضطراب ............................. 10
اضطراب و کاهش قند خون .................... 12
علل اضطراب ............................... 13
فاکتورهای روانی – اجتماعی ................ 13
عوامل جسمانی و زیست شناختی ............... 14
علل طبی و اثرات داروها ................... 14
درمان اضطراب ............................. 15
درمان دارویی.............................. 15
درمان غیر دارویی ......................... 16
پیشگیری از اضطراب ........................ 16
اضطراب در ورزش ........................... 22
چرا اضطراب بر عملکرد ورزش اثر می گذارد ؟.. 23
عوامل موقعیتی اضطراب ..................... 25
عوامل شخصی ............................... 25
روش های مقابله با اضطراب ................. 26
اختلال های اضطرابی ........................ 27
تنش حرکتی ................................ 28
اختلال اضطراب منتشر و حملات وحشتزدگی ....... 30
الگوب اضطراب بک ، اختلالات تفکر ............ 31
اضطراب در امتحان ......................... 33
عوامل مؤثر بر اضطراب امتحان .............. 24
روشهای کاهش و درمان اضطراب امتحان ........ 37
استفاده از شیوه های صحیح مطالعه .......... 38
اضطراب و ترس از حضور ..................... 41
علایم اضطراب اجتماعی ...................... 42
مشکلات رفتاری اضطراب اجتماعی .............. 44
علت اضطراب اجتماعی چیست .................. 46
سن اضطراب اجتماعی و کمرویی ............... 49
منابع .................................... 52
مقدمه :
همه انسانها اضطراب را در زندگى خود تجربه میکنند و طبیعى است که مردم هنگام مواجهه با موقعیتهاى تهدیدکننده و تنشزا مضطرب میشوند، اما احساس اضطراب شدید و مزمن در غیاب علت واضح، امرى غیرعادى است.
اضطراب شامل احساس عدم اطمینان، درماندگى و برانگیختگى فیزیولوژیکى است. بهطور کلى اضطراب یک احساس منتشر، بسیار ناخوشایند و اغلب مبهم دلواپسى است که با یک یا چند حس جسمى مانند احساس خالى شدن سر دل، تنگى قفسه سینه، طپش قلب، تعریق، سردرد و غیره همراه است.
بررسیها نشان میدهد که اضطراب در مردها، طبقات اقتصادى مرفه و جوانان کمتر است و در زنان، افراد کمدرآمد و سالمندان بیشتر شایع میباشد.
علائم و نشانه های اضطراب
ـ عصبى بودن، آرام و قرار نداشتن
ـ تنش
ـ احساس خستگى
ـ سرگیجه
ـ تکرر ادرار
ـ طپش قلب
ـ بیحالى
ـ تنگى نفس
ـ تعریق
ـ لرزش
ـ نگرانى و دلهره
ـ بیخوابى
ـ اشکال در تمرکز حواس
ـ گوش به زنگ بودن
اضطراب در کودکان و نوجوانان
بسیارى از کودکان هنگام قرارگیرى در وضعیت جدید مثل روبرو شدن با افراد جدید، احساس اضطراب کرده و بهطور خجالتآورى به مادر و پدر، افراد فامیل و یا وابستگان به اصطلاح «آویزان» میشوند.
معمولاً والدین میتوانند آنها را تشویق به خروج از «منطقه امن» بکنند. هر چند بعضى از کودکان در مقابل این شرایط مقاومت کرده و آنها را نمیپذیرند. بهمنظور کمک به کودکان در این موقعیت باید صبر و حوصله کافى داشت بهطوریکه آنها احساس اعتماد به نفس کافى جهت مقابله با مسائلى که به نظرشان مشکل مى آید، را کسب کنند.
بسیارى از والدین از این احساس کودکانشان آگاه نیستند تا روزى که آنان به مشکلى برخورد میکنند مثل روز رفتن به مدرسه و ... منشاء این اضطراب در کودکان ناشناخته میباشد. اغلب ترکیبى از یک ترس ناشناخته و فقدان کنترل همراه با یک طبیعت ناشى از شرم و خجالت زمینة بسیارى از اضطراب کودکان را تشکیل میدهد.
بسیارى از شکایتهاى کودکان در دوران ابتدائى مدرسه همچون درد معده یا سوزش سر دل و یا دردهاى پراکنده دیگر، ناشى از وجود یک اضطراب نهفته در کودکان است که وجود اختلاف در خانواده و نگرانى در پدر و مادر میتواند از علل آن باشد که این نگرانى مستقیماً به کودک انتقال یافته و با این شکایات بروز مى کند.
شایعترین اختلالات اضطرابى در کودکان و نوجوانان عبارتند از:
ـ اضطراب جدایى (Separation Anxiety)
ـ اضطراب امتحان (Exam Anxiety)
ـ اضطراب اجتماعى (Social Anxiety)
ـ ترس از مدرسه (School Phobia)
«سوزان چرچ» عقیده دارد که اضطراب کودکان، ارتباط مستقیمی با مشاهده صحنههای جرم و جنایتی دارد که آنها در دوران کودکی از طریق فیلمها و تصاویر شاهد آن هستند. او پیشنهاد میکند، پدران و مادران به جای تلاش برای تحصیل رفاه بیشتر برای خانواده، به فکر ایجاد محیطی سالم و باثبات برای کودکان باشند.
نویسنده در این مقاله، به بررسی نقش اضطراب در سلامت جامعه آمریکا پرداخته است. «سوزان چرچ» عقیده دارد که اضطراب کودکان، ارتباط مستقیمی با مشاهده صحنههای جرم و جنایتی دارد که آنها در دوران کودکی از طریق فیلمها و تصاویر شاهد آن هستند. او پیشنهاد میکند، پدران و مادران به جای تلاش برای تحصیل رفاه بیشتر برای خانواده، به فکر ایجاد محیطی سالم و باثبات برای کودکان باشند.
جرائم اجتماعی و طلاق والدین، فضای امن خانوادهها را از بین برده است. مهمترین کسانی که به امنیت روانی و احساس خانواده نیاز دارند، کودکان هستند. افزایش سطوح طلاق والدین، بیکاری، جرائم اجتماعی و خشونت در تلویزیون و فیلمهای سینمایی، آسمان را برای کودکان سیاه کرده است.
جالب است بدانید، براساس مطالعهای که جدیداً انجام شده، اضطراب و تشویش بچههای سالم در دههی 1980، به اندازهی اضطراب و تشویش بچههایی که در دههی 1950 بیماری ذهنی داشتهاند، بوده است.
«جین کویینگ»، روانشناس اجتماعی در دانشگاه کیس وسترن ریزرو میگوید: جرم، طلاق والدین و کمبود روابط احساسی و اجتماعی با افراد دیگر، نوجوانان و جوانان آمریکایی را بیمار کرده است. او سالهای آخر قرن بیستم را «سالهای اضطراب» نامیده است. او میگوید: براساس مطالعات دانشگاهی انجام شده، اضطراب و عصبانیت از سالهای 1980 ـ 1950، پنجاه درصد افزایش داشته، ترس و دودلی بین جوانان با شتاب زیاد افزایش پیدا کرده و عمیقتر شده است، این نتایج، خلاصه آزمایشهای سطوح اضطراب در بین 40192 دانشجو و گزارشهای اضطراب از 12056 دانشآموز در دهههای 1980 ـ 1950 است.
تویینگ برای یافتن دلایل اضطراب در بین کودکان آمریکایی، عواملی را که در سعادت جامعه نقش دارند، بررسی کرده است؛ در چکیده آمار ایالات متحده، عوامل مؤثر در سعادت جامعهی آمریکایی، سطوح جرایم، طلاق، بیکاری، درآمد و بعضی موارد دیگر برشمرده شده است. او میگوید، دو عامل برجستهتر هستند: 1ـ جرم و بیثباتی اجتماعی حاصل از آن، 2ـ کمبود ارتباط اجتماعی با دیگران.
تویینگ میگوید: با افزایش جرم و جنایت در جامعه، به همان نسبت اضطراب بچهها بیشتر میشود. حتی اگر بچهها قربانی اصلی خشونتها نباشند، رشد این تصور که خشونت به راحتی اتفاق میافتد بچهها را مضطرب میکند، در این بحث، پول کمترین نقش را دارد. امنیت مالی خانههایی که بچهها در آن بزرگ میشوند، اهمیت زیادی ندارد، بلکه مهم این است که آیا بچهها احساس سلامت و امنیت میکنند یا خیر. به گفتهی تویینگ، مردم الان نمیدانند چه اتفاقی دارد میافتد؛ همان طور که ندانستند بر سر جامعه چه آمده است؛ دههی 1950 سالهای بلوغ و کمال نبود، اما مردم نسبت به هم بیشتر احساس وابستگی میکردند. امروزه ما بیشتر آزادی داریم، انتخاب بیشتری داریم، جرایم بیشتری هم داریم و البته اضطراب بیشتر. چیزی نمانده تا به خاطر این اضطراب و جرایم، هزینه سنگینی پرداخت کنیم.
به نظر تویینگ، وقتی این بچههای مضطرب بزرگ میشوند، اضطراب و اضطرابزایی خود را به جامعه میآورند. این غولهای ترسناک که بچهها از آن میترسند، در بزرگسالی آنها را به اعتیاد، الکل و مواد مخدر میکشاند. آدمهای مضطرب زودتر از آدمهای معمولی میمیرند. به عقیده متخصصان، اضطراب با اغلب بیماریهای طولانی مدت، مثل بیماریهای سخت داخلی، بیماریهای قلبی و بیماریهای روانی، رابطه مستقیم دارد.
پاورپوینت ppt درباره ورزش و تفریحات سالم
دسته بندی | تربیت بدنی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 128 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 19 |
پاورپوینت ppt درباره ورزش و تفریحات سالم
19 اسلاید
بخشی از متن فایل پاورپوینت ppt :
امام خمینی(ره):
در همه ابعاد انسانى ورزش کنید
ورزش را براى سلامت زن و مرد لازم مى دانم
مقام معظم رهبری:
مسئله ورزش از مسائل اصلى جامعه محسوب مى شود و نباید از آن غافل ماند .
ورزش و ورزشگاه ، قمار و قمارخانه نیستند که در آن برد و باخت اصالت داشته باشد آرمان نهایى ورزش ، تقویت و نشاط بخشیدن به جسم است تا بتواند با پرواز روح اوج بگیرد
•کارهاى روزانه به چهار بخش تقسیم می شود
•
غذا و استراحت
عبادت
تحصیل علم و کار و سعى و تلاش
ورزش و تفریحات سالم
•ورزش و بازیها را به سه دسته تقسیم مى کنند
•
1-بازیهایى که به پرورش جسم کمک مى کند و مهارتهاى جسمى و حرکتى را تقویت مى کند ،مانند دوچرخه سوارى ، والیبال ، فوتبال و ...
2-بازیهایى که قدرت تخیّل را پرورش مى دهد، مانند ماکت سازى ، طراحى ، نقاشى و ...
3-بازیهایى که قدرت تفکّر را پرورش مى دهد مانندانواع معمّاها و ... پُر کردن اوقات فراغت *بازیهایى که به پرورش جسم ، تخیّل و تفکّر بینجامد، مطلوب است
و...
پاورپوینت ppt حرکت شناسی فصل دوم کمر بند شانه
دسته بندی | تربیت بدنی |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 3.285 مگا بایت |
تعداد صفحات | 52 |
پاورپوینت ppt حرکت شناسی فصل دوم کمر بند شانه
دارای 52 اسلاید قابل ویرایش.
فهرست مطالب مهم :
مفاصل کمربند شانه ای
حرکات کمربند شانه ای
نکاتی در مورد حرکات کمربند شانه ای
عضلات کمربند شانه ای
کاربرد عملی عضله ذوزنقه ای
روش تقویت عضله ذوزنقه ای
چند نکته در رابطه با عضله ذوزنقه (تراپس):
کاربرد عملی عضله گوشه ای و روش تقویت آن
چند نکته در رابطه با عضله لواتور یا گوشه ای:
کاربرد عملی عضله متوازی الاضلاع
روش تقویت عضله متوازی الاضلاع
چند نکته در رابطه با عضله متوازی اضلاع یا رمبوئید:
کاربرد عملی عضله دندانه ای قدامی
روش تقویت عضله دندانه ای قدامی
چند نکته در رابطه با عضله سراتوس یا دندانه ای قدامی:
کاربرد عملی عضله سینه ای کوچک
چند نکته در رابطه با عضله سراتوس یا دندانه ای قدامی:
کاربرد عملی عضله تحت ترقوه ای و روش تقویت آن
زوج نیروها در کمربند شانه ای
چند نکته مهم
بخشی از متن اسلاید :
•استخوانهای کمربند شانه
üکتف(scapula) و ترقوه(clavicle): دو استخوان کمربند شانه که به صورت یک واحد عمل می کنند.
üتنها اتصال و ارتباط استخوانی آنها با استخوان بندی محوری بوسیله مفصل شدن استخوان ترقوه با استخوان جناغ سینه ایجاد می شود.
•مفاصل کمربند شانه ای
üمفصل بین ترقوه و جناغ، جناغی-ترقوه ای (Sternoclavicular j): تنها محل اتصال کمربند شانه ای با تنه است، مفصل کروی و سه محوره است.
üرباط های ثبات دهنده
üاز جلو: رباط قدامی جناغی-ترقوه ای
üاز پشت: رباط خلفی جناغی-ترقوه ای
üرباط بین ترقوه ای
üرباط ترقوه –دنده ای
و...