ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
دانلود پاورپوینت کتاب کاربرد فناوری های جدید در آموزش درس کاربرد تکنولوژی آموزشی در آموزش زبان فارسی
تعداد صفحات | 213 |
حجم | 4192/498 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دید سنتی :
فناوری را دستگاه و ابزاری تلقی میکند جهت گسترش قدرتهای فیزیکی و احساسی
دید جدید :
فناوری وسیلهای است بالاتر از ابزارهای کمکی برای رسیدن به هدف و فعالیتی انسانی
فناوری پلی است بین استعداد و قدرت
فناوری آموزشی: کاربرد سیستمها ، فنون و وسایل کمکی برای بهبود فرایند یادگیری انسان است .
4 ویژگی فناوری آموزشی:
1- تعریف هدفهایی که دانش آموز بر آنها دست یابد .
2-کاربرد اصول یادگیری در تجزیه و تحلیل و سازماندهی موضوع مورد مطالعه دانش آموز .
3- انتخاب و استفاده از رسانه های مناسب برای ارائه مطالب .
4- استفاده از کارایی درسها و مواد .
1- هیأت فناوری تدریس درآمریکا فناوری تدریس را به دوصورت تعریف کرده است:
الف) رسانه هایی که درنتیجه انقلاب ارتباطی بوجودآمده و می توان برای رسیدن به اهداف آموزشی درکنار معلم، کتاب درسی و تخته آنها را به کار برد.
ب) روشی نظامدار جهت طراحی، ارائه و ارزشیابی کلیه مراحل یادگیری و آموزشی با توجه به اهداف مشخص و بر اساس نتایج تحقیق درباره یادگیری و ارتباطات انسانی و بهکارگیری منابع انسانی و غیر انسانی برای ارائه آموزش مؤثرتر .
فهرست مطالب
شناسنامه درس
جایگاه درس در رشته
اهداف درس در رشته
رئوس مطالب فراگیری
رئوس مطالب فصل
فناوری
رسانهها و فناوری آموزشی
تعریف فناوری ( تکنولوژی )
فناوری آموزشی
تعریف فناوری تدریس
تعریف فناوری تدریس
تکامل فناوریهای رایانهای
اثرات استفاده از رایانه و فناوری د رمدارس
هدفهای آموزشی
مدل کارآیی یا تولید کارآمدتر
کارآیی و الگوی طراحی تجارب یادگیری
آموزش برنامهای اسکینر
تاریخچه تعیین هدفهای رفتاری
یادگیری در حد تسلط